Evee Geplaatst: 2 januari 2021 Delen Geplaatst: 2 januari 2021 Heb je een vraag over iets met betrekking tot de bunnybunch webwinkel, dan kun je die hier stellen! Ik zal hier ook mededelingen posten zoals wanneer ik verwacht dat bepaalde dingen binnen komen & wanneer ik gesloten ben ivm vakanties. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2021 Het verzendkostensysteem is volledig op de schop gegooid, omdat ik vanaf januari met behoorlijk wat toeslagen te maken krijg. PostNL wil minder grote pakketten in de bussen, ze zijn van mening dat er te veel half lege dozen verzonden worden. Nou is dat op zich niets nieuws in de verzendwereld, de andere vervoerders rekenen ook toeslagen bij het leven, van toeslagen voor gewicht en formaat tot brandstoftoeslag tot aan de bestemming. Ik heb besloten om vanaf nu de verzendkosten 100% door te rekenen. Tot nu toe deed ik dat niet, maar dat was best een aardige kostenpost. Zo betaal ik namelijk als zakelijke verzender ook BTW over zendingen, en die rekende ik nooit door. En toch moet ik wel de rekening van duizenden euro's per maand aan de vervoerder betalen, wel inclusief de btw. De basisprijs voor een klein pakje (kleiner dan 48 cm en onder de 10 kg) binnen Nederland zal € 6.75 worden. Voor alles wat groter en/of zwaarder is, komen er extra toeslagen bij. Het gaat stapsgewijs omhoog van klein pakket naar groot pakket, naar groot+klein pakket, naar groot+groot pakket, enz. Brievenbuspakje prijs gaat ook omhoog (van 4 euro naar 4.10) en daar reken ik ook de btw op door vanaf januari. Dat doe ik omdat brievenbuspakjes voor mij totaal niet aantrekkelijk zijn: de dozen om iets goed in te verzenden als brievenbuspakje moet ik kopen, en kosten al snel 1 of 2 euro, het zijn vaak echt goedkope kleine bestellingen waar de marge niet op zit, en ik verloor tot nu toe dan ook altijd nog de 21% btw op verzendingen. Kortom: ik leverde er echt op in. Als je de producten die je wil bestellen in je winkelmandje doet en het adres invult, zullen de verzendkosten automatisch berekend worden. We rekenen door tot 3 maximaal formaat verzenddozen of 6 klein formaat verzenddozen, bestel je meer dan dat, zal het palletzending tarief in rekening gebracht worden. Het voordeel van de verzendkosten doorrekenen is dat ik qua productprijzen wel weer iets commerciëler kan gaan zitten en dat er meer ruimte is voor aanbiedingen in het komende jaar. Mocht je willen bestellen en iets geks zien in de berekening van de verzendkosten, meld het dan even! Ik moet het achter de schermen best nog wel goed zetten, omdat het zowel op gewicht als volume moet kloppen. Zo wegen 6 zakken barn-i hooi maar 3 kg, maar qua volume en omvang valt het wel in een groot formaat pakket. Daar moet ik dus een beetje mee zoeken naar de juiste afstellingen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2021 Omdat ik met de verzendkosten aan de slag ging, liep het een beetje fout, waarna ik per product opnieuw moest selecteren dat het verzonden kon worden (best een klusje). Wil je bestellen & is de optie verzenden niet beschikbaar, laat het dan even weten! Dan heb je namelijk een product in je winkelwagen zitten waarbij ik vergeten ben de verzendoptie postNL toe te voegen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2021 Officieel heb ik nog vakantie, T/M maandag, ik verzend echter wel, omdat ik op een limiet van het dagelijks aan te maken labels zit van postNL door alle drukte (vandaag mocht ik bijvoorbeeld maar 10! labels aanmaken). Maandag ben ik wel weg, dus pas dinsdag 5 januari weer normaal bereikbaar& aanwezig in de loods. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 2 januari 2021 Delen Geplaatst: 2 januari 2021 (aangepast) Begrijpelijk dat je genoodzaakt bent om de verzendkosten te verhogen. Maar wat ik uit je verhaal niet zo begrijp is het gedeelte over btw. Jij kan als bedrijf btw toch terugvorderen? Heb je deze ook gevonden https://www.verzendverpakkingenshop.nl/ ? Daar heb je ook brievenbusdoosjes voor 21 cent. Ik wil me er verder niet mee bemoeien hoor 🙂 2 januari 2021 aangepast door Lienappelsien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2021 Geeft niet hoor, meedenken is altijd welkom! Ze hebben het ook niet echt simpel gemaakt met de verzendkosten en btw. Nee, ik kan de btw over pakjes niet helemaal terug krijgen. De overheid ziet het als een product dat je verkoopt, de verzending. Ik betaal zelf over de inkoop btw (in dit geval aan myparcel) en de klant betaald over de koop btw, ook over de verzendkosten. Dat is dus dubbel en mag je als "voorbelasting" tegen elkaar wegstrepen. Uiteindelijk betaal je de btw dus wel gewoon. Het is niet zo dat ik beide terug krijg. Tenminste, dat is hoe ik het nu uitgezocht heb in het kort, het is eigenlijk nog veel ingewikkelder. Ik zal naar de brievenbuspakjes kijken maar mijn ervaring is dat de goedkoopste opties te slap zijn om bijv. Groenten in te verzenden. Dan kost het mij een rol tape (ook 1 euro 😉 ) om het stevig te krijgen. En de verzendkosten over brievenbusverpakkingen zijn ook hoog. Dan kom je dus als je de kosten doorrekent al snel op 1 of 2 euro per doosje uit. En ik verzend niet genoeg brievenbuspakjes om echt in een goedkoper tarief te vallen, of de verpakkingen als bulk (bijv. Per pallet) in te kunnen kopen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 2 januari 2021 Delen Geplaatst: 2 januari 2021 Het is wel ingewikkeld geworden zeg. Ik zal 't wel zien zodra het in mijn winkelmandje zit 😂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 2 januari 2021 Delen Geplaatst: 2 januari 2021 O, btw terugvorderen kan dus maar deels bij pakketbezorging? Dat wist ik niet. Irritant. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2021 Mijn vakantie is tot en met 4 januari, dus vandaag ook nog! Nou heb ik afgelopen dagen nog wel ingepakt ivm de limiet op het aan te maken labels van postNL. Ook vandaag heb ik labels aangemaakt (al pak ik niet in), maar anders loop ik morgen misschien tegen de limiet aan. Ik breng vandaag wel de pakjes met de labels die gisteren zijn aangemaakt (die zijn gisteren wel ingepakt) naar het postpunt, die staan al in de bus. De pakjes van zaterdag zullen ook vandaag pas weggaan bij het postpunt, want in het weekend zijn er hier geen haalmomenten van postNL. Ik hoop wel dat dat er snel af gaat! Morgen pak ik dus wel en in kan er ook (op afspraak) afgehaald worden in de loods. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 januari 2021 Delen Geplaatst: 4 januari 2021 Ik maak mijn bestelling straks in orde. Heb al wel alles in mn winkelmandje, maar moet nog betalen en vergeet steeds mn edefinder te pakken als ik op de bank ga zitten met een hond op schoot 🤣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Huiself Geplaatst: 4 januari 2021 Delen Geplaatst: 4 januari 2021 Ik was al een tijdje niet op Bunnybunch geweest en dacht gisteren een mooie grote bestelling te plaatsen. Je kent het wel: dat er nog bij... dat is leuk... oh die moet er ook bij. Twee kruidenpakketten, een trappetje, stro, sloopballetjes en twee kruidenplaten (en natuurlijk nog een donatie). Daar ging ik! Ik scroll naar beneden en ik kreeg een hartverzakking 😅. Ok, ik overdrijf, maar ik staarde naar iets van 26 euro aan verzending. Daarna alleen het hoognodige in de bestelling met 13 euro aan verzendkosten. Ik hoop dat er nog iets anders voor jou te regelen is voor de verzendkosten 🙁. Ik haak niet snel af omdat je weet dat het goed terecht komt, maar 26 euro ging ook mij te ver helaas... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2021 @Huiself je zou nog even kunnen mailen of appen wat je precies had willen hebben, ik moet de verzendkosten nog wel wat fine-tunen en kan dus kijken of je misschien hoger uit kwam dan nodig. 26 euro is wat het kost voor 2 grote (maximale) pakketten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 4 januari 2021 Delen Geplaatst: 4 januari 2021 Wat vreemd, want ik zie nergens dat de PostNL tarieven omhoog gaan. Dit staat op de site van PostNL: Pakkettarieven 2021 De tarieven voor het versturen van een pakket in Nederland blijven ongewijzigd, met uitzondering van aangetekende pakketten - die worden € 0,25 duurder. Een gewoon pakket versturen kost € 7,25 maar online voorbereiden levert een aantrekkelijk tariefverschil op van € 0,50. Ik baalde al van de 6,75 verzendkosten nu een hoop webwinkels toch gratis verzenden, maar dat ik had nog wel over voor de kwalitatief goede producten die je verkoopt en gelukkig ook wel scherp geprijsd zijn, maar schrik wel van de bovenstaande verhalen, dan wordt het toch wel erg prijzig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 4 januari 2021 Delen Geplaatst: 4 januari 2021 Dit is het tarief voor particulieren denk ik, niet voor bedrijven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2021 12 uur geleden zei BaasjevanBrownie: Wat vreemd, want ik zie nergens dat de PostNL tarieven omhoog gaan. Dit staat op de site van PostNL: Pakkettarieven 2021 De tarieven voor het versturen van een pakket in Nederland blijven ongewijzigd, met uitzondering van aangetekende pakketten - die worden € 0,25 duurder. Een gewoon pakket versturen kost € 7,25 maar online voorbereiden levert een aantrekkelijk tariefverschil op van € 0,50. Ik baalde al van de 6,75 verzendkosten nu een hoop webwinkels toch gratis verzenden, maar dat ik had nog wel over voor de kwalitatief goede producten die je verkoopt en gelukkig ook wel scherp geprijsd zijn, maar schrik wel van de bovenstaande verhalen, dan wordt het toch wel erg prijzig. Ik verzend zakelijk, dus heb andere tarieven dan wanneer je als klant rechtstreeks bij postNL aan de balie staat. Het tarief van 7.25 is tot 10 kg /klein formaat doos (volgens mij staat bij postNL 50 cm, voor mij is dat inmiddels naar 48 cm omlaag, dat formaat). Daar zit je met 1 zak ss al overheen. Ik reken daar nu 6.76 voor, tot de 10 kg / standaard doos. Daar kunnen stiekem heel wat kleine dingetjes in zoals speeltjes en kleine zakjes kruiden hoor! Vorig jaar kon ik tot 20 kg verzenden voor die prijs voor er toeslagen bij kwamen, en kwamen er ook pas toeslagen voor formaat boven de meter. Nu is dus echt een stuk eerder. Ook zijn de bedragen toeslagen flink verhoogd ten opzichte van vorig jaar. In de basis is de pakketprijs voor een klein pakje dus niet zo heel veel veranderd, maar de regels eromheen wel. Voor een groot / zwaar pakket reken ik (net als postNL) 13 euro. Dingen als "trap voor konijnenhok" vallen door het formaat namelijk al in dat tarief, maar ook een baal stro is groter dan 48 cm en valt in dat dure tarief. En producten die door het gewicht dus in het dure verzendtarief vallen zoals houtkorrels en grote zakken voer. Ik wil het toch gewoon graag met het doorrekenen proberen op deze manier, alternatief is om bepaalde producten in prijs echt omhoog te gooien zodat ik het daar op terugverdien. Dat doen veel andere webshops. Ook zag ik dat veel andere webshops grote dingen gewoon niet meer verzenden, uit het online assortiment hebben gehaald (bijv. Budgethooi in grote balen). Ik weet er namelijk maar een aantal die dat doen, gratis verzenden vanaf een bepaald bedrag, (zooplus, bol.com) die de verzendkosten bijv. op een baal hooi er al bij de prijs in bij rekenen. Dat kan ook een optie worden, als dit niet werkt. En de bedrijven die gratis verzenden zijn over het algemeen echt donders grote bedrijven, terwijl ik een zzp-er ben. Bij dat soort bedrijven laten ze personeel of robots bijv. zelf pakjes voorsorteren op postcodegebied, daar heb ik gewoon te weinig pakjes voor. Dan komt er 1 pakjes per postcodegebied op een kar te liggen 🤣, en je betaald naast het pakkettarief bij haalservice ook nog een toeslag per kar. Dat is leuk als je op een kar 50 schoenendozen krijgt, of kledingpakjes. Maar niet als je kar vol is met 2 grote, maximaal formaat pakketten. Daarbij, zo groot ben ik niet, zo groot is mijn bedrijfsruimte niet, en zo kan ik als zzp-er ook niet worden. En de ambitie om groter te worden en personeel aan te nemen heb ik niet. Ik weet dat met deze keuze er vast klanten ergens anders naartoe gaan, maar heel eerlijk, ik vermoed dat dat de klanten zijn met bestellingen waar ik in het verleden nauwelijks aan verdiend heb door de verzendkosten die ik zelf bijlegde. En met hoe druk ik het nu heb, denk ik dat ik het wel overleef met deze keuze. Misschien dat het in de toekomst veranderd en dat ik het wel omgooi, bijvoorbeeld wel de productprijzen verhoog en minder verzendkosten reken. Of bepaalde assortimenskeuzes maak. Het is voor mij komende tijd gewoon echt zoeken naar een balans en wat werkt. Groot /zwaar verzenden kost helaas geld, en op dierproducten zit ook geen geweldige marge die dat opvangt. Als ik dit wil blijven doen, zal ik toch moeten veranderen. De donatiepakketjes wegen 0.0kg in de webwinkel, daar betaal je dus geen extra verzendkosten over als je dat bij je bestelling doet. Als je alleen donatiepakketjes wil doen, mag je ook voor afhalen in wissenkerke kiezen, dan komen er ook geen verzendkosten bij (die betaal ik immers). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Het lijkt er op dat de limiet op het aantal aan te maken labels er af is 😄 🎉🥳 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Huiself Geplaatst: 5 januari 2021 Delen Geplaatst: 5 januari 2021 22 uur geleden zei Evee: @Huiself je zou nog even kunnen mailen of appen wat je precies had willen hebben, ik moet de verzendkosten nog wel wat fine-tunen en kan dus kijken of je misschien hoger uit kwam dan nodig. 26 euro is wat het kost voor 2 grote (maximale) pakketten. Dat zou best kunnen kloppen. Ik weet niet meer precies wat ik allemaal had, maar heb geprobeerd mijn bestelling na te bootsen. De verzendkosten komen nu iets lager uit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 5 januari 2021 Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Begrijpelijk vanuit jouw kant, erg vervelend dan zeg, die nieuwe regels voor zakelijk verzenden. Het is ook een lastige afweging voor je en lijkt me nog niet eenvoudig om een webshop te runnen, komt en hoop bij kijken zo! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Dat past denk ik allemaal wel samen in één grote doos, dus zou nog wat lager uit mogen komen in verzendkosten dan dit, ik ga eens kijken of ik dat voor elkaar krijg 😉 @Huiself Als je je pagina nu ververst, zou het als het goed is voor 13 euro verzending moeten kunnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Huiself Geplaatst: 5 januari 2021 Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Snap helemaal dat het voor jou zo geen doen is. Stro en de trap waren wel gelijke prijs of net goedkoper in andere webwinkels, maar die winkels zijn groter en hebben waarschijnlijk op andere producten een grotere marge zitten. Ik kan ze natuurlijk ook in de gewone winkel halen. Dit was een goede test of ik me kon beheersen 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Huiself Geplaatst: 5 januari 2021 Delen Geplaatst: 5 januari 2021 1 minuut geleden zei Evee: Dat past denk ik allemaal wel samen in één grote doos, dus zou nog wat lager uit mogen komen in verzendkosten dan dit, ik ga eens kijken of ik dat voor elkaar krijg 😉 @Huiself Als je je pagina nu ververst, zou het als het goed is voor 13 euro verzending moeten kunnen. Dat is superlief, maar ik had zondag al besteld zonder alle extra producten 🤗. Ik heb kruiden en twee knabbelmatten voor 13 euro verzending bij je besteld 🥰 De rest er buiten laten is misschien ook beter voor mij 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Haha fijn dat we dat hebben kunnen testen 😉 Aan het aantal bestellingen wat op het moment geplaatst word, heb ik niet het idee dat mensen de verzenkosten echt erg vinden. Maar het is soms ook wel even puzzelen hoor, om goed uit te komen met de instellingen. Ik kijk op het moment dus bij bijna alle bestellingen na of het klopt wat er berekend is aan verzendkosten en pas nog regelmatig iets aan. De verzendingen worden alleen op gewicht berekend. Dingen die niet veel wegen maar wel groot zijn, staan dus met een zwaarder gewicht in de webwinkel. Soms komt dat met de ene combinatie wel precies goed uit, maar met een combinatie van andere producten net weer niet. De komende tijd moet ik er gewoon goed op letten en het elke keer aanpassen als ik zie dat het niet klopt. Mocht iemand willen bestellen en het idee hebben dat het te veel is wat er berekend is, stuur dan gerust een mailtje / appje of berichtje om het na te vragen 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 januari 2021 Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Ik schrok ook even van de verzendkosten, maar ik snap het wel. Mij raak je niet kwijt in ieder geval, Kliko en Rummikub zijn veel te lastig met hooi om dat gewoon in de dierenwinkel te kunnen halen. Dus ik moet wel bestellen bij jou 😆 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 7 januari 2021 Delen Geplaatst: 7 januari 2021 M’n pakket was vanmiddag kwijt 😶 Ik kreeg om 16.23 uur een mail van PostNL ‘Uw pakket is bezorgd om 16.18 uur’. Maar ik had helemaal geen pakket gehad. En het ging om 3 pakketten, m’n Bunnybunch pakket en 2 van Zalando. Die zouden alle drie geleverd zijn. Nog achter en in de containers gekeken, maar geen pakket. PostNL een DM gestuurd via Facebook, kreeg een automatisch antwoord dat ze het erg druk hebben en een antwoord wel even kan duren. Lekker dan... Drie uur later gaat de bel: PostNL met m’n pakketten. Ik kon de bezorger er niet op aanspreken, want die was letterlijk al weer aan het einde van de straat. Gelukkig is m’n pakket terecht. En mooi op tijd, want had nog maar voor 2 dagen hooi 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Gelukkig is het terecht 🙂 Ik heb heel erg zitten twijfelen wat ik met de openingstijden doe voor afhalen, bijna iedereen van de vaste klanten die komen afhalen, komt ergens door de week op afspraak, en dat vind ik in deze coronatijd ook wel fijn, dat het meer verdeeld is, dus de vrijdagen ben ik op het moment meestal een hele dag aanwezig voor 2 klanten. Dat is een beetje weinig haha. Op zich ook niet heel erg, maar in de winter is van 8 tot 4 in een koude loods zitten best lang 😄 Voor nu heb ik dus maar besloten om de vaste openingstijden op vrijdag tussen 11 en 15 uur te doen. In overleg kan het ook buiten die tijden, ik ben er meestal wel eerder op vrijdag, behalve als ik bloed moet laten prikken want dat is in ons dorp op vrijdag om 10 uur. Vandaar dus gekozen voor de tijd van 11-15 uur. De rest van de week kan gewoon nog steeds op afspraak. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten