Ga naar inhoud

Konijn met stilgevallen darmen


Aanbevolen berichten

Gisteren mijn trouwe Franse hangoor ook verloren aan hetzelfde probleem. Darmen waren stilgevallen nochtans veel bewegingsruimte, juiste voeding (sience selective) , een vriendinnetje, ... De dag ervoor nog goed gegeten, actief,.. De morgens erop. En heel rustig konijn en wou niet eten. Onmiddellijk de dierenarts gecontacteerd daar we meteen mochten komen. ( We zijn naar 2 verschillende konijndeskundige artsen geweest ) 

Beiden vertelde ze ons dat we geluk hadden dat we er vroeg bij waren. Darmen waren stilgevallen.

Ze noemde op waar we oorzaak aan zou kunnen m’n liggen.. Zou het dan echt aan stress zijn geweest...?

We kregen ook dwangvoer, relaxerend middel ,.. mee naar huis.

We zagen thuis dat zijn toestand echter achteruit ging. We hebben hem laten opnemen in het dierenkliniek. Daar hebben ze foto’s gemaakt en zagen dat zijn maag en darmen helemaal vol zaten met voeding maar, nog steeds niet functioneerde.

Daar hebben ze hem onder een warmte lamp geplaatst, kreeg een meteen een infuus toegediend en alles wat onze vriend nog nodig had. Gisterenmiddag nog op bezoek geweest. Zag er al wat beter uit dan de dag voordien, liet merken dat hij blij was van ons te zien en wou terug met ons mee. Wat jammer genoeg niet kon. Mijn partner en ik hadden er echt een goed gevoel bij. Gevraagd aan de arts of hij het zou halen. Daar kon hij ons echter niet op antwoordde: De meeste konijnen halen het niet. Het is vaak uitzonderlijk mochten ze er toch door geraken. Vertelde ons ook van zodra hij terug keutels kan leggen is het een heel goed teken. Dan zou hij over enkele dagen terug naar huis mogen. Maar, gisterenavond mocht het niet zijn. We kregen gisterenavond 17u15 telefoon dat hij gestorven is. Je gaat terug naar het dierenkliniek om hem nog eens te zien, te aaien, te knuffelen en alles nog af te handelen. Kom je terug thuis met een lege mand.. Mijn wereld stortte in. Ons 1ste huisdier sinds we samenwonen. Mijn hart is gebroken. Niet gedacht dat ik hem na 3jaar al zou verliezen. 

Onze lieve Wobbe 😭

aangepast door Evee
Losgemaakt, eigen topic gegeven.
  • Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jouw bericht even losgemaakt uit het andere topic, aangezien dat een verhaal over een inmiddels overleden konijntje betrof. Dit was het topic waar het in geplaatst was:

 

Ik heb jullie verhaal dus even een eigen topic gegeven. 

 

 

Heel erg veel sterkte met het verlies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .