Ga naar inhoud

Durf te vragen!

Aanbevolen berichten

Het kan aan de provider liggen inderdaad, dat die een spamfilter gebruikt waardoor ze geblokkeerd worden. Maar dan zou het steeds van dezelfde domeinnaam moeten zijn, bijvoorbeeld alles met ...@medpets.com. 

Ik heb ook ineens twee mappen met ongewenst bij mijn msn.com mailadres (ja, super oud haha). Dus dan staat hij niet in de ene map maar blijkbaar in die andere. Daar heb ik ook nog geen logica in gevonden.

En het kan ook nog zijn dat de opslagruimte van jouw mailbox vol zit. Dan kan het helpen om de map met ongewenst en verwijderde mail leeg te maken.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Zo'n grappig interessant gesprek over iets waar ik niet het flauwste idee van heb waar het precies over gaat.  😉 Ik stel me een driftige ZjakBee voor die op een schermpje een akelige vogel met gele sc

Wat mijn jas betreft, heb ik de jas met stipjes in het zwart van de bonprix uiteindelijk besteld. Met het idee dat het altijd beter is dan weer een gele reflectie jas. En het valt mij echt mee! Maat p

Daar is niks mis mee toch? Kun je prima aan naar de huishoudbeurs.

Dat komt omdat zij behoorlijk strange spamfilters hanteren en bedrijven heel snel op de zwarte lijst komen. Ik heb daar ook een tijd veel problemen mee gehad,Microsoft/ Hotmail/Live/MSN vooral. Toen stond bunnybunch er zo zwaar op dat ik zelfs niet in de spam aan kwam met emails, ook geen webwinkel bevestigingen. Je kan als bedrijf aanvragen er weer vanaf te komen, maar dat duurt even.

Het is de reden dat toen veel opties voor email uitgezet zijn op het forum, dat je bijv. Niet meer bij elke reactie in een topic een mail krijgt, maar maximal 1x per dag. Enz. 

Ook het meesturen van bijlagen (zoals dus een pdf met voorwaarden of een factuur) kan al reden zijn om te blocken.  Of een link in je mail. Nadeel van die providers. 

Maar ik kan mij voorstellen dat mensen er ook belangrijk emails door missen, bijv. Als ze solliciteren.  Ik zou zelf dus niet snel voor zo een provider kiezen. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Helaas zitten ze niet in mijn spambox. Ik hou mijn mailbox en verwijderde items enzo altijd zo leeg mogelijk dus de opslagruimte zit ook niet te vol. En ik kreeg  nu dus wél de bevestigingsmail van de bestelling, maar niet de mail van de klantenservice. Dat zijn misschien verschillende accounts van dat bedrijf en dan gaat de ene wel door het spamfilter en de andere niet?

Solliciaties zou ik inderdaad nooit doen via zo'n account als live.com!

aangepast door Okki
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb al zo lang als ik e-mail heb hotmail. Nooit problemen gehad! Als iets niet aankomt zit het altijd in mijn spam, maar het gebeurt niet vaak dat daar iets in terecht komt wat ik wel nodig heb, een enkele keer iets van een webshop. Reacties op sollicitaties zijn daar nog nooit in terecht gekomen. Jullie ervaringen verbazen mij enorm!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weken later...

Kopen jullie elke +/- 10 jaar een nieuw matras om op te slapen?

Wij hebben onze matrassen nu 12 jaar, en gaan volgend jaar de bovenverdieping opknappen, dus ook de slaapkamer. Nou was dus de discussie of we nieuwe matrassen moeten kopen of niet.

Ik vind van niet, ik slaap nog prima op dit matras, zie niet in waarom we deze matrassen weg zouden moeten gooien en een nieuwe kopen alleen maar omdat dat advies is (ivm ondersteuning en hygiëne). Maar mijn man vind dat we dat wel moeten doen. Wat doen jullie? 😄

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had ongeveer 15 jaar geen nieuwe matras gekocht. Had echt vaak last van de rug, maar ook weer niet heel erg. Toen een nieuwe matras gekocht, wat een verschil, alle klachten weg. Dus nee ik deed het niet, maar vanaf nu wel.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ca elke 10 a 15 jaar, ik heb een slechte rug, dus goed matras is noodzakelijk. Je kan ook eens proberen of je op andere matrassen lekkerder ligt,zo ja,koop je nieuw, zo niet kan je het nog uitstellen. Zou iig niet 1 van de 2 vervangen (als je twee matrassen hebt iig) dan zijn ze vaak niet even hoog, zelf als je een zelfde maat neemt, omdat de oude toch altijd iets inzakt)

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

We hebben inderdaad twee losse. Ik denk dat het inderdaad of allebei, of geen gaat worden. Als ik jullie zo hoor dan is het toch de moeite waard om het wel te doen dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites

We hebben de afgelopen tijd wel wat nieuwe matrassen gekocht. 1 was echt oud en ik vond hem niet meer fijn liggen. Die hebben we 3 jaar geleden vervangen. Dat was voor een 1.60 bed. Vorig jaar hebben we een 1.80 bed gekocht en daar dus nieuwe matrassen en goede lattenbodems voor gekocht, het relatief nieuwe 1.60 matras ligt nu in het bed op zolder waar ik vaak slaap. Moet zeggen dat het echt een enorm verschil maakt. En bovendien ook wel zo fris, er gaat, ondanks moltons en hoeslakens heel veel zweet zo'n matras in. Al hebben we op het 180 bed nu een topper, ik neem aan dat dat scheelt, maar dan moet je die ook af en toe vervangen natuurlijk en die zijn ook niet goedkoop. Ik ben overigens fan van de matrassen van IKEA. Niet zo duur en voor mij net zo goed of zelfs beter dan een stel mega dure matrassen die ik heb uitgeprobeerd.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had mijn matras ook al zeker 15 jaar. Pas op het moment dat ik last van mijn rug kreeg ben ik gaan kijken voor een nieuwe. En toen was het ook bij mij meteen over.

Maar ik ga volgende keer niet na x jaar een nieuwe kopen, wel bij het allereerste signaal vanuit mijn rug.

Ik heb een superdeluxe matras, met twee lagen pocketvering en een laag gellatex. Ook vanwege mijn gewicht natuurlijk. Maar ik wil nooit meer iets anders. Alleen jammer van dat superdeluxe prijskaartje.

Mijn zoon heeft een prima matras van ikea, echt niks mis mee. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ons bed is 180 x 220, met twee losse matrassen dus 90x220, dus wat dat betreft zullen we niet zo veel keuze hebben. Maar ja, mijn man is 2 meter lang, dus kleiner is geen optie 😉 Ikea heeft die maten niet, dus het zal een flinke uitgave zijn, helaas.

Topper zat ik ook al aan te denken, maar deze matrassen die we nu hebben zijn best dik en ik denk niet dat dat handig is, dan word het echt lastig om nog hoeslakens te vinden die goed passen, maar bij eventuele nieuwe matrassen is een topper misschien wel een optie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben toen naar een winkel gegaan waar je kan laten testen welke matras het beste bij jou en je bed past. Die kijkt naar je lengte, gewicht, waar de drukpunten zitten, welke houding je het liefst ligt etc. Of ipv van een dure matras kan je ook een instelbare lattenbodem kopen en een wat goedkopere matras. Zijn uiteraard geen ikea prijzen 😅 maar ik vind het elke euro waard. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn matras is 30 centimeter dik, en het is mijn ervaring dat beddengoed met een hoekhoogte van 30 centimeter niet blijft zitten. Dat krimpt namelijk in de was, en dan krijg je het niet goed om je matras heen. 

En een gratis tip: koop geen nieuwe lattenbodem voor bij je oude matras, want dan lig je alleen maar nog slechter.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago zei Evee:

Ons bed is 180 x 220, met twee losse matrassen dus 90x220, dus wat dat betreft zullen we niet zo veel keuze hebben. Maar ja, mijn man is 2 meter lang, dus kleiner is geen optie 😉 Ikea heeft die maten niet, dus het zal een flinke uitgave zijn, helaas.

Topper zat ik ook al aan te denken, maar deze matrassen die we nu hebben zijn best dik en ik denk niet dat dat handig is, dan word het echt lastig om nog hoeslakens te vinden die goed passen, maar bij eventuele nieuwe matrassen is een topper misschien wel een optie.

Als je een topper neemt stop je die niet samen met je matras in een hoeslaken. Er zijn hoeslakens speciaal voor toppers. Bij een boxspring is het matras vaak bekleed en dan hoef je alleen de dunne topper een (lage) hoeslaken te geven.

Als je gewoon een matras koopt en daar een topper op legt dan zou je de matrassen in een hoeslaken kunnen doen (die je maar heel af en toe hoeft te wassen), en de topper(s) een eigen topperhoeslaken. Je kan 1 grote topper op 2 losse matrassen leggen, maar je kan natuurlijk ook 2 losse 1-persoonstoppers kopen. 

aangepast door Lienappelsien
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weken later...

Het is nog steeds nodig dus als jullie even willen meedenken 😁 het heeft ook geen enkele haast want ik moet eerst nog goede foto's bemachtigen.

Ik wil dit graag cadeau doen aan mijn broer: https://pokepaw.de/ (met zijn kat)

Ik heb er alleen 0,0 verstand van dus ik weet niet wat leuk/logisch is om in te vullen bij die attack dingen en aanvalsschade en levenspunten. Ik wil dan die groene kaart, plant, als kaarttype doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben even gaan zoeken, ben niet super thuis in pokemonkaarten. Meowth is een kat-pokemon dus ik heb daar even een recente pokemonkaart van opgezocht als vergelijkingsmateriaal.

Ik zou gaan voor 90 levenspunten (want 9 levens 😉).

Als aanvallen kun je denken aan scratch voor 10 punten en bite voor 20 punten. Maar als je er een grappige twist aan wil geven bij bijv. een heel aanhankelijke kat is kun je ook cuddle erin zetten voor 50 schade ofzo. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Om even terug te komen op die matrassen-discussie: m’n moeder d’r matras is al 45 jaar oud 😳 
Net als d’r bed. En ze heeft geen lattenbodem maar een spiraalbodem. Dus zo’n ouderwets ijzeren constructie. En nog klagen dat ze zo’n last van d’r rug heeft…. (Waar jaren geleden een tumor in gezeten heeft die er nooit volledig uitgehaald is) 

Ik heb een pocketvering matras met lattenbodem van de Beter Bed. Inmiddels ook al wat jaartjes oud, maar weet niet precies hoe oud. M’n vorige bed moest acuut vervangen worden toen ik er doorheen zakte 🤣

Dat bed was nog m’n kinderbed, zo’n meegroei-bed en we hebben het niet zo heel breed dus zolang het nog functioneert…. en tja, toen zei de bodem ineens krak en lag ik op het logeerbed eronder (zat zo’n lade onder met logeerbed erin, heel handig!) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn mening is dat je een matras vervangt als het doorgezakt is, je er niet meer goed op logt of je het zelf niet meer hygiënisch vindt. Dat kan soms na 5 jaar zijn, maar kan bij wijze van spreken ook na 20 jaar. Ik beoordeel regelmatig matrassen voor mijn werk en zie dat een matras soms na een jaar of 3 volledig doorgezakt of verpulverd zijn. Een ander matras ziet er na 10 jaar nog prima uit... Die 10 jaar is een indicatie, maar zegt zoals bij alle indicaties niet zo veel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .