Ga naar inhoud

Durf te vragen!

Aanbevolen berichten

Een topic waar je elke willekeurige vraag die in je op komt kan stellen! Er is vast wel iemand die het antwoord weet, of je kan helpen met het vinden van het antwoord!

Denk aan adviesvragen of ervaringsvragen, maar ook kennisvragen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 133
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Wat mijn jas betreft, heb ik de jas met stipjes in het zwart van de bonprix uiteindelijk besteld. Met het idee dat het altijd beter is dan weer een gele reflectie jas. En het valt mij echt mee! Maat p

Daar is niks mis mee toch? Kun je prima aan naar de huishoudbeurs.

Je hebt ook nepstekkers die je er in kan steken. Ik heb een hekel aan die draai dingetjes. Dat is namelijk niet alleen een kinderslot🙄😖

Ik kwam op het idee voor dit topic omdat ik mij afvroeg hoe laat het eigenlijk in de ruimte is 😂

Die zitten niet in een tijdszone van de aarde, hoe laat vieren die dan oud & nieuw? 

Houden die de tijd aan van het land waar ze vertrokken zijn? Waar ze vandaan komen? Of is er een afgesproken ruimte -tijd?! 

Ik moet het antwoord nog opzoeken haha. 

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ligt er ook nogal aan waar in de ruimte. Je hebt het over onze astronauten denk ik? Die zijn dichtbij en zullen wel wat aanhouden gerelateerd aan het gebied waar ze vandaan komen vermoed ik. Maar tijd in de ruimte is nogal een erg relatief en ongrijpbaar begrip. Heb je interstellar gezien? 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik heb het inderdaad over de astronauten, in het ISS bijvoorbeeld.  Er is inderdaad geen tijd in de ruimte, vandaar dus de vraag 😉 

Wat houden die dan eigenlijk aan? Is daar een afgesproken tijd voor? 

Inmiddels ben ik er achter, in het ISS hebben ze inderdaad afgesproken één tijdzone aan te houden: Coordinated Universal Time (UTC), dat komt overeen met de GMT tijzone — Greenwich Mean Time

Nee, die film heb ik niet gezien, is het een aanrader?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja is wel de moeite van het kijken waard. Staat op Netflix volgens mij. Sowieso zit Matthew mcconaughey (schrijf ik dat goed?) er in, blijft toch één van mijn favoriete mannen! 

Het is een interessante film, tot het op gegeven moment wel wat te gek wordt, maar dat is maar een kort stukje helemaal op het einde. Voor de rest zeker het kijken waard!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn man moet morgen naar een oogkliniek in Utrecht en mag zelf niet rijden, ik rij dus daar heen en terug. Alleen mag ik ivm de corona-maatregelen niet mee naar binnen. Ik moet dus een paar uur wachten. 

Normaal zou ik de stad in gaan, maar ja, alles is dicht. Iemand tips wat ik op een maandagmiddag kan doen in Utrecht centrum? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je boodschappen bij de groenteboer, bakker, natuurwinkel, ben je weer een uurtje verder 😉. Vaak staan online wel wat stadswandelingen die je zelf kunt maken, vind ik altijd wel leuk om te doen in een stad waar ik niet vaak kom. Zie je weer eens wat anders dan de winkels en cafés. En dat kan nu ook 😊

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Ik wil een boek bestellen dat in februari uit komt, maar ik wil in deze tijd liever niet bol.com ofzo sponsoren. Weten jullie leuke boekwinkeltjes waar je online kan bestellen & die gewoon (per post) verzenden? 

Hier op het eiland zitten geen boekwinkels, en iets verderop bezorgen ze alleen in de regio (waar wij dan net weer niet wonen). Het maakt voor mij niet uit waar ze zitten, als ik het kan bestellen & ze verzenden het is het goed. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Breda zit een boekenwinkel van de keten Libris, die hebben ook een webshop die zo te zien door heel Nederland bezorgt.

Als het een Engelstalig boek is, zit er ook een hele goede lokale boekwinkel die alleen Engelstalige boeken heeft, die bezorgen binnen de stad. Als je graag een kleinere winkel wil ondersteunen dan kan ik het voor je bestellen en het naar je opsturen. Laat maar weten 🙂

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei happy211:

In Breda zit een boekenwinkel van de keten Libris, die hebben ook een webshop die zo te zien door heel Nederland bezorgt.

Als het een Engelstalig boek is, zit er ook een hele goede lokale boekwinkel die alleen Engelstalige boeken heeft, die bezorgen binnen de stad. Als je graag een kleinere winkel wil ondersteunen dan kan ik het voor je bestellen en het naar je opsturen. Laat maar weten 🙂

De Engelse boekwinkel heet Latte's & Literature. Als ik het goed begrijp kun je daar nu ook nederlandstalige boeken bestellen. Libris bezorgt in heel Nederland, en rekent vanaf 15 euro geen verzendkosten. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet er iemand of er een merk / winkel is die goede waterdichte / winddichte winterjassen verkoopt, met reflecterende banden er op?

Ik loop nu in zo een gele gemeentejas, al jaren, bij gebrek aan iets vrouwelijkers. Maar mijn jas is kapot dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Ik snap gewoon niet dat er geen ski-jassen / winterjassen zijn met reflecterende banden / details er op! Het hoeft zeker niet geel te zijn, ik vind het juist mooier als het een wat donkerdere kleur heeft, maar wel met opvallende details die reflecteren, zodat ik wel zichtbaar ben.

Wij lopen  in de winter veel in het donker in de polders, dat zijn dus vrij smalle wegen zonder stoep en lantaarnpalen, waar ook veel landbouwverkeer rijd (vaak slecht verlicht). Ik vind het dus wel heel belangrijk om goed zichtbaar te zijn, maar heb een hekel aan losse hesjes die alle kanten op fladderen.

Heeft iemand een tip voor mij?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook een hoofdlamp op hoor, dus reflectie is niet het enige. Maar banden om je arm blijven nooit lekker zitten over winterjassen. Hesjes flapperen. We wonen in Zeeland en lopen in de polder, daar staan maar weinig bomen, het waait hier altijd.

Ik zoek gewoon een makkelijke, lekkere dikke winterjas die ik aan kan trekken en dan gewoon in één keer klaar ben om buiten te gaan. Geen laagjes dus, maar ik vrees dat ik weer op een gele gemeentejas ga uit komen 😅 Er zijn wel goede winterjassen te vinden die voldoen aan het warm & waterdichte, maar die hebben gewoon geen reflectie. Ik ben zelf ook niet zo handig dat ik dat er op kan naaien ofzo 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

Al gekeken, maar niets reflecterends te vinden. Ik had het daar ook wel verwacht. Ik heb al bij verschillende outdoor winkels gekeken, anwb, owney (dat zijn blijkbaar jassen voor hondenbazen, maar ook niet met opvallende reflectie).

Het is of echt een mannelijke werkjas, zoals plantsoendienst en gemeentemedewerkers dragen, of iets zonder reflectie. Voor de hond zelf is ook een uitgebreid assortiment reflecterende winterjasjes te vinden, maar voor de baasjes niet, helaas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden zei IreneM:

Maar met alleen een hoofdband ben je van achteren nog niet goed te zien.

Ik snap verder wat je zoekt, maar heb het zelf nooit gezien. Gat in de markt gevonden? 😁

Geloof mij dat wij met onze hoofdlampen goed te zien zijn hoor 🤣 💡 Als ik die volle por aanzet geeft het meer licht dan de koplampen van een gemiddelde auto. En het heeft een voor- en achterlicht 😉

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nu zo een jas:

afbeelding.png

Maar die vind ik nou niet bepaald modieus of vrouwelijk. Ze vallen wel goed op. Maar ik zoek dus eigenlijk iets wat wel duidelijke reflectie heeft, maar iets vrouwelijker, of in ieder geval niet knalgeel of knal oranje is.

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .