Ga naar inhoud

Konijnen hebbedingen - de leukste konijnen aankopen in 2021 en 2022!

Evee

Aanbevolen berichten

Alles binnen het dorp is makkelijk te lopen, ik woon in een klein dorp van ongeveer 1000 inwoners. De andere dorpen zijn al snel 3-4 km hier vandaan, en dat is fietsen over een vlakte waar het altijd waait, geen beschutting, altijd tegenwind, vaak ook nog met regen. Je fiets hier vaak over de landbouw-weggetjes, de b-wegen of over fietspaden die veel door landbouwverkeer gebruikt worden. Dat is de helft van het jaar in de modder fietsen, je bent smerig als je ergens aan komt. Als je ergens netjes en schoon voor wil zijn, is de fiets eigenlijk al geen optie. 

Ik heb lange tijd wel een fiets gehad, maar dan pakte ik die hooguit 1x per jaar om ergens heen te gaan, en dan had dat ding inmiddels een lekke band van het staan. Om nou elke keer voor je fietst banden te moeten oppompen of te plakken, daar heb ik ook geen zin in. Ik heb nog wel gekeken naar anti-lek banden, maar dat is mega duur als je maar eens in de zoveel tijd fietst. Dan kan ik beter een fiets huren op het moment dat ik er één nodig heb, dat is aangezien ik in toeristisch gebied woon niet duur, en op veel plekken mogelijk. Dat heb ik overigens 1x gedaan, toen heb ik wel gelijk lekker een elektrische fiets gehuurd, dat viel niet tegen, ik snap dat die dingen hier populair zijn! Altijd wind mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een fiets, maar ik gebruik hem nooit. Ik heb hem eigenlijk iets te groot gekocht. Het is een gewone damesmaat maar ik ben iets aan de kleine kant. Ik voel me er daardoor niet helemaal zeker op. De fietsenmaker heeft voorgesteld om de verende zadelpen te vervangen door een gewone, dat scheelt een paar centimeter. Misschien moet ik dat maar doen. En ik heb enorm last van zadelpijn. Ik heb al zoveel zadels geprobeerd, maar niets helpt.

Vrijdag komt trouwens mijn nieuwe auto. Ik heb een voorstel gedaan aan de dealer om mijn huidige auto in te kopen, dus als we het eens kunnen worden ben ik daar ook weer vanaf. Ik wil hem liever niet op marktplaats zetten, ook al brengt hij dan misschien iets meer op.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Marjoleink zei:

Vrijdag komt trouwens mijn nieuwe auto. Ik heb een voorstel gedaan aan de dealer om mijn huidige auto in te kopen, dus als we het eens kunnen worden ben ik daar ook weer vanaf. Ik wil hem liever niet op marktplaats zetten, ook al brengt hij dan misschien iets meer op.

Dat dacht ik ook (liever verkopen op MP), maar ik vond het een heel gedoe. Kansloze biedingen, vragen waar ik geen antwoord op wist, verzoeken om proefritten (no way dat ik mijn auto zo maar meegeef), de betaling moet je zelf regelen, naar het Postkantoor om de auto over te schrijven, heel veel gedoe. En ik kreeg uiteindelijk exact hetzelfde bedrag als wat de dealer bood 😄 Nou ja, minder zelfs want de avond voordat de auto opgehaald zou worden bleek de accu leeg en kapot te zijn. Ik had mijn nieuwe auto al, dus de oude auto stond al een tijdje stil. ANWB gebeld, paar rondjes gereden, maar hij was echt kapot. Afspraak met de koper dus verzet naar later op de middag en tussen allerlei andere afspraken door de accu 's ochtends meteen laten vervangen (op mijn kosten uiteraard). Uiteindelijk is de proefrit en de koop goed gegaan, maar de volgende keer ruil ik de auto meteen in bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pak juist de fiets wel eens om wat extra beweging te krijgen. Ik woon ook in een klein dorp, maar er is hier ook niks, dus moet sowieso altijd wel n eindje fietsen of rijden. Maar het waait hier niet hard en het is ook niet modderig 😀 Wel veel b-weggetjes, maar dat vind ik juist fijn fietsen, lekker rustig. 

NK tegenwindfietsen zou ik voor de lol wel eens willen proberen haha! Maar ik denk dat ik meteen van de fiets val 😂

Gefeliciteerd met je auto-aankoop @Marjoleink!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel @IreneM. Maar het is een leaseauto hoor, via mijn werk. Het is mijn eerste nieuwe auto, dus ik ben er wel erg blij mee. Ik word er op mijn werk een beetje mee geplaagd. Wij hebben een enorm leasebudget, dus iedereen heeft een grote auto. En ik kom dus straks met een kleintje. Maar wij zijn maar met zijn tweeën, dus ik vind groter niet nodig. Kost alleen maar geld, verbruikt meer benzine. Plus dat je dat ook maar allemaal moet kunnen parkeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo'n dropshipper is die bestelt vanuit China, vertrouw ik dat nooit 😅 Sorry! Ze zijn wel heel schattig. Daar zijn ook telefoonhoesjes van. Maar ze gebruiken vaak echt bont en dat wil ik niet. Ook als ze met nepbont adverteren, blijkt het achteraf vaak echt (omdat echt bont goedkoper is dan nepbont fabriceren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Deeskuh88 zei:

😅Maar ze gebruiken vaak echt bont en dat wil ik niet. Ook als ze met nepbont adverteren, blijkt het achteraf vaak echt (omdat echt bont goedkoper is dan nepbont fabriceren).

Haha ik was niet van plan ze te kopen hoor, ze zien er wel heel schattig uit. Hoe kan echt bont goedkoper zijn dan nepbond, vraag ik mij wel af? 

Ik krijg de emoji niet weg uit het citaat, iig niet met backspace, raar😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Bunnymommy zei:

Haha ik was niet van plan ze te kopen hoor, ze zien er wel heel schattig uit. Hoe kan echt bont goedkoper zijn dan nepbond, vraag ik mij wel af? 

Ik krijg de emoji niet weg uit het citaat, iig niet met backspace, raar😂

Omdat konijnen een economische waarde van nul hebben? Dat is hier al zo, laat staan in Azië. Waarom moeilijk doen (om iets in te kopen en daarvan via een ingewikkeld proces iets te laten maken wat op bont lijkt) als echt bont zo simpel te krijgen/maken is? Levende dieren zijn nagenoeg gratis, je geeft ze (spotgoedkoop) voer om ze snel vet te mesten en daar kun je vervolgens mee doen en laten wat je wilt. Er gelden geen regels en dierenwelzijn kennen ze amper. Voor dons geldt hetzelfde. Overal hangen spotgoedkope donsjassen, soms zelfs met een echt bontkraag erbij. Mijn jas van nepdons was 150 euro. Heerlijke jas, geweldig merk (Save the duck, aanrader!), maar het is natuurlijk absurd. 

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .