Ga naar inhoud

Het algemene vaccinatietopic 2021


Evee

Aanbevolen berichten

Bij de Nobivac Myxo-RHD was het advies in het begin om na een maand een booster te geven in bepaalde omstandigheden (zelfde verhaal als nu, met eerdere myxo vaccins en RHD immuniteit). Bij de Nobivac Myxo-RHD Plus mag een konijn tussen 5-7 weken al gevaccineerd worden, maar moet dit herhaald worden tussen 7 weken en 6 maanden (als je na 7 weken vaccineert is een booster niet nodig). Het is dus zeker gewoon veilig om wat eerder te vaccineren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

25 augustus is ze aan de beurt. Ben heel erg benieuwd hoe het met de staat van haar gebit is. Want heb toch dierenarts advies genegeerd. Ze zou eigenlijk rond maart weer een gebitscontrole moeten hebben. Door al het gekwakkel en omdat ze hartstikke goed eet heb ik dat niet gedaan. Dus wel spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei pakyakker:

25 augustus is ze aan de beurt. Ben heel erg benieuwd hoe het met de staat van haar gebit is. Want heb toch dierenarts advies genegeerd. Ze zou eigenlijk rond maart weer een gebitscontrole moeten hebben. Door al het gekwakkel en omdat ze hartstikke goed eet heb ik dat niet gedaan. Dus wel spannend.

Ik vind het wel logisch dat je tussentijds niet voor een speciale preventieve gebitscontrole bent geweest als ze prima blijft eten. Ze heeft dan of geen haakjes of er blijkbaar niet zoveel last van dat ze stopt met eten. Zolang ze goed eet en het er niet al te erg uit ziet had de dierenarts het gebit dan waarschijnlijk toch niet behandeld. Ik snap dat je met Vlekje’s gekwakkel en de stress die het haar altijd geeft voorzichtig bent.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Eefje:

Het is toch maar een vaccinatie en controle?

Klopt😂. Maar ik ben voor alles zenwuwachtig.

Goed in ieder geval de vaccinatie zit er weer in en ze is helemaal in orde. Vroeg mij af hoe het gebit was en die was prima. Heeft Trovet en timothee hoou toch geholpen. Ook vroeg ik mij af wat een goed gewicht is. Wat ze nu heeft is prima ze mag niet zwaarder worden. Ze weegt 2.75. De dierenarts vond haar een flinke dame, ze zei het kon zo een ram zijn door haar stevige bouw. Vlekje is ook heel sterk inderdaad, ik gok dat dat komt door al het graven.

Helemaal zielig beestje nu. Hopelijk trekt ze gauw bij. Vermoed dat ze nog wel een aantal dagen boos op mij is. Zo even worteltjes halen om haar te trakteren, lievelingsgroente van haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben vandaag voor 't eerst naar de dierenarts gegaan voor de vaccinaties. Zijn beide gezond en op goed gewicht. Ik was €113 kwijt voor beide vaccinaties en gezondheidschecks, dat is €60 per konijn met kleine korting. Dit is volgens mij aan de hogere kant qua prijs toch? Of is het gemiddeld? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad aan de hoge kant, hier gingen ze voor ongeveer 45 euro per konijn. Volgens mij is dat ook al niet goedkoop, Maar dat was wel tegen speciaal tarief. Normaal betaal je bij hun ook ongeveer wat jij kwijt was. Beiden zijn uiteraard incl gezondheidscheck.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is 50 euro per konijn wel gemiddeld, als je op een normaal consult gaat.

Weet je hoe de 113 euro is opgebouwd? Het kan bijvoorbeeld best zijn dat het 35 euro consult is, 35 euro vaccinatie voor het ene konijn en 35 euro vaccinatie voor het andere konijn.  Dat zijn geen hele gekke prijzen. Het kan goedkoper, omdat de consultprijs niet altijd vol berekend word, bijvoorbeeld als ze vaste vaccinatiedagen hebben bij de dierenartspraktijk. Hoe meer konijnen je meeneemt, hoe goedkoper het meestal ook is per konijn, omdat ze maar 1x consult rekenen dan 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne rekent wel een normaal consult, volgens mij rond de 35 euro. Ze wil namelijk aan een konijn net zo veel tijd kunnen besteden dan aan een hond of kat, konijnen zijn vaak zelfs nog iets lastiger dan honden en katten qua het stellen van de juiste diagnose, en daar betaal je dan ook voor. Terecht vind ik. En vergeet ook niet dat dierenartskosten 21% btw bevatten. Dat helpt ook niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb woensdag een afspraak staan om Sofie te laten vaccineren. Ik wil er liever niet te lang mee wachten. In het voorjaar laat ik haar dan denk ik ook weer vaccineren met de rest mee. 

 

Harold gaat dan ook mee, die heeft af en toe een oogje dat wat vies is wat ik na wil laten kijken. En één van de katten gaat ook mee. Het is dus een "allerlei kwaaltjes die geen spoed hebben maar wel nagekeken moeten worden-afspraak".  😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .