Evee Geplaatst: 17 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2021 * hangt kerstversiering op in het cafe, zet kerstmuziekje aan, warmt de chocomel en gluhwein op * Zo, even een vrolijk en gezellig sfeertje verzorgen hier 😄 Hoe is jullie dag? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 5 minuten geleden, Evee zei: Het verbaasd mij ook echt altijd hoe makkelijk mensen zijn wat dieren betreft. Ik ben bewust geen lid van facebook groepen over konijnen, daar word ik echt zwaar depressief van als ik dat zou doen. Ik ben wel lid van wat regionale groepen hier. En hoe vaak er daar oproepjes staan van vermiste konijnen, die dus nooit meer teruggevonden worden. (op een enkeling na dan, die ik afgelopen zomer geholpen heb terug thuis te komen). Die voor mijn idee dus nooit ontsnapt zijn, maar gewoon door een roofdier zijn gepakt. En hoe vaak mensen ze gewoon maar dood laten gaan aan virusziektes zoals myxomatose en VHS/RHD en gewoon toch nieuwe kopen, zonder die weer te vaccineren. Tja, dan kun je wel leuk elke 2 jaar ofzo nieuwe konijnen kopen, ja... Ook schattig... *klaagmodus uit nu, ik zit niet in het klaagtopic maar in het café* Ja of mensen die zeggen dat je met een konijn niet naar de dierenarts gaat want dat is echt onzin 😭😠 Alsof een konijn een minderwaardig dier is… 🙄 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 Naja het is ook niet makkelijk om het goed te brengen, laat staan dat ze ineens te horen krijgen, dat het plan wat degene had wel eens niet zo slim kan zijn. Ik snap heel goed dat er opgekomen wordt voor het welzijn van de konijnen, zeker als je er veel van weet. Toch is het menselijk om in eerste instantie in de verdediging te schieten, dat wil niet zeggen dat ze je niet gehoord hebben. Ze zullen er vast aan terugdenken als er problemen komen. Misschien wel eerder. Twee ongecastreerde rammen, dat is wel een lastige hoor... maar hebben de meeste hier dat niet van horen zeggen? Al is ervaring daarmee opdoen ook niet aan te raden natuurlijk... Kijk, ongecastreerde rammen gaan sproeien en zijn een stuk territorium gerichter dan gecastreerde rammen (dat alleen is natuurlijk al een goede reden om te castreren) Qua rangordebepaling doet castratie naar mijn idee niet zoveel. Dat is meer karakterafhankelijk. Je haalt er eigenlijk alleen maar de scherpe kantjes van af. In dit geval zal de grote ram nu waarschijnlijk al gaan sproeien en het jonkie onderdanig houden. Daarna krijg je de fase waarin het jonkie gaat puberen en dan moet je afwachten of die de onderdanige rol nog wel ziet zitten. Als dit antwoord nee is, dan heb je een probleem. Dan zit je met 2 konijnen die de baas willen zijn. Heel eerlijk, ik denk dat je nog optimistisch bent met het voorjaar/de zomer. Beetje afhankelijk van hoe oud het nieuwe konijn is. Ik snap heel goed dat je daar wat van zegt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Wie weet komt degene over een tijdje uit zichzelf advies vragen en kun je dan je ei kwijt 🙂 *Ik zie net het bericht over gezellig doen 😛 Goed idee van die kerstmuziek... het is stil en koud hier. De konijnen liggen in bolletjes omdat ik de verwarming nog niet omhoog heb gedraaid. Dus ik ga de konijnen en mezelf maar even plezieren met wat warmte en een kerstmuziekje 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2021 Fouten maken we allemaal, en er is veel misinformatie over konijnen. Maar je totaal niet verdiepen in wat ze nodig hebben, of het weten maar te laks zijn om er naar te handelen, dat snap ik nooit. Als je een levend wezen in je huis haalt, of het nou een goedkope goudvis of een miljoenen kostend wedstrijd paard is, je verdiept je toch gewoon in wat een dier nodig heeft?!!?! En dat het misschien niet gelijk perfect is en je dingen bijstelt, naarmate je meer leert, dat snap ik. Dat is ook niet erg. Maar zoek actief naar informatie over dieren die je hebt, en wees niet te koppig om bij te leren en accepteer dat met de jaren er ook meer inzichten en meer kennis komt. Probeer een beetje bij te blijven, in ieder geval over de dieren die je zelf hebt. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 Er is zeker veel misinformatie. Konijnen zijn gewoon geen makkelijke huisdieren en waar ze vroeger juist alleen werden gehouden om gevechten te voorkomen, wordt er nu opgeroepen om er altijd 2 te nemen. Vaak ook 2 voedsters valt me op. Ik ken een dierenwinkel die altijd rammen heeft zitten die ze niet verkocht krijgen, omdat mensen 2 voedsters willen 😕 Kennelijk is castratie wel een dingetje. Of dat nou een geld kwestie is of dat de heer des huizes moeite heeft met het verwijderen van de ballen van de ram... ik weet het niet. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 Ik zit in de werkkamer bij de konijntjes. Natuurlijk ging Milly net tijdens een teamsvergadering heel lomp een doos te lijf. Nu liggen ze te slapen. Gijs hoor je niet, Milly ligt vredig te snurken. Best rustgevend geluid als het van een konijntje komt, in tegenstelling tot mensengesnurk. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 5 minuten geleden, Eefje zei: Milly ligt vredig te snurken. Best rustgevend geluid als het van een konijntje komt, in tegenstelling tot mensengesnurk. Ik ben wel benieuwd hoe konijnengesnurk klinkt, ik heb het hier nog nooit gehoord. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2021 6 minuten geleden, Eefje zei: Ik zit in de werkkamer bij de konijntjes. Natuurlijk ging Milly net tijdens een teamsvergadering heel lomp een doos te lijf. Nu liggen ze te slapen. Gijs hoor je niet, Milly ligt vredig te snurken. Best rustgevend geluid als het van een konijntje komt, in tegenstelling tot mensengesnurk. Dat is net zo iets als eten. Mensen eet geluiden vind ik nou niet echt prettig of rustgevend. Maar het geluid van konijntjes die op hooi knabbelen, dat vind ik altijd zo lekker rustgevend 😄 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 29 minuten geleden, Kolino zei: Ik ben wel benieuwd hoe konijnengesnurk klinkt, ik heb het hier nog nooit gehoord. Ik kan het helaas niet opnemen want ze wordt wakker als ik ga bewegen en het is te zacht om vanaf hier te doen. Je zult dus een keertje hier moeten komen werken 💁. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 Pluk snurkte ook als ze echt diep sliep. Ik vond dat ook wel schattig. Sommige konijnen schudden ook een beetje van links naar rechts als ze heel diep liggen te slapen, en bewegen ze ook een beetje met hun bek/lippen. Lekker aan het dromen. Pluk deed dat volgens mij ook en ik dacht ook nog wel meer van mijn konijnen. Zwaar onder zeil. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 18 december 2021 Delen Geplaatst: 18 december 2021 Prins hier was ook zo'n snurker. Superschattig! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 18 december 2021 Delen Geplaatst: 18 december 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 18 december 2021 Delen Geplaatst: 18 december 2021 Vandaag is Pip jarig 🥳🥳 1 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2021 Laat mij raden, 2 seconde na deze foto begon ze aan het hoedje te knagen of er mee te gooien? 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 18 december 2021 Delen Geplaatst: 18 december 2021 6 uren geleden, Evee zei: Laat mij raden, 2 seconde na deze foto begon ze aan het hoedje te knagen of er mee te gooien? 😄 Haha nee ze bleef braaf zitten met het hoedje op haar hoofd 😂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 19 december 2021 Delen Geplaatst: 19 december 2021 Is er ooit een poll geweest over of je een drinkbakje of drinkfles hebt en waar ze het meeste uit drinken? Ik vraag me namelijk af wat de andere konijnen fijner vinden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 19 december 2021 Delen Geplaatst: 19 december 2021 4 minuten geleden, Bunnymommy zei: Is er ooit een poll geweest over of je een drinkbakje of drinkfles hebt en waar ze het meeste uit drinken? Ik vraag me namelijk af wat de andere konijnen fijner vinden Volgens mij wel. Drinkbak wint eigenlijk altijd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 19 december 2021 Delen Geplaatst: 19 december 2021 7 minuten geleden, Eefje zei: Volgens mij wel. Drinkbak wint eigenlijk altijd. Ik heb 'm gevonden 👍 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 19 december 2021 Delen Geplaatst: 19 december 2021 Drinkbak inderdaad. Die van mij geven daar zwaar de voorkeur aan 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 20 december 2021 Delen Geplaatst: 20 december 2021 Ik was net Britt bij aan het voeren. Die is 10 en heeft wel aardig wat extra nodig, ze wordt anders redelijk snel mager. Maar goed, ik zat dus met Britt op schoot met het bakje brokjes voor mijn neus. Als Britt het bakje bijna leeg heeft, komt Nala aanrennen. Niet erg, die heeft zo'n hoge verbranding en is zo actief, laat haar er maar een paar meepikken. En dat doet ze, letterlijk 😂 Ze steekt haar koppie in dat bakje, grist een paar brokjes mee, gaat naast me zitten met haar gehamsterde voorraadje en gaat ze opeten. Dat beestje is slimmer dan goed voor haar is... Het was ook zo'n grappig gezicht. Waar ze die brokjes verstopt heeft met vervoeren is mij een raadsel, want een hamsterwang heeft ze niet. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 21 december 2021 Delen Geplaatst: 21 december 2021 Ik had altijd 2 waterbakjes en een waterfles, maar die fles gebruikten ze nooit. Nu dat ding ieder uur bevriest haal ik 'm weg hoor. De bakjes bevriezen minder snel, en zijn toch de favoriet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 21 december 2021 Delen Geplaatst: 21 december 2021 1 uur geleden, Bunnymommy zei: Ik had altijd 2 waterbakjes en een waterfles, maar die fles gebruikten ze nooit. Nu dat ding ieder uur bevriest haal ik 'm weg hoor. De bakjes bevriezen minder snel, en zijn toch de favoriet Groot gelijk! Waterbakken zijn veel fijner. Ik heb grote hondenwaterbakken voor de konijnen. Die kunnen ze ook niet omgooien en als ze er een keer doorheen walsen blijft er nog meer dan voldoende in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 21 december 2021 Delen Geplaatst: 21 december 2021 Ik heb echt serieus de meest fantastische konijnen die er zijn. Oke, ik heb een nieuw boek gekocht en dat is welgeteld 5 minuten mooi gebleven, toen zette Nala haar tanden erin. Maar ze kwam heel hard aanrennen toen ik haar naam noemde 😍 Daarna zat ik gedachteloos 3FM Serious Request te kijken en ondertussen het bubbeltjesplastic wat om het boek zat kapot te maken, komt Britt aangesprint, springt op de bank, daarna op mijn schoot en gaat in het bubbeltjesplastic graven en bijten. Ik heb concurrentie! 1 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 22 december 2021 Delen Geplaatst: 22 december 2021 Mijn laatste aanwinst is ook behoorlijk enthousiast. Ik ging net de waterbakjes nog even controleren, en ik had snoepjes bij me. Misschien niet heel slim, maar als ik dan toch de kou in moet dan mag ik er ook wel een beetje plezier van hebben. Ik doe de binnendeur van de volière open, en onmiddellijk begint Clarence rondjes om mijn voeten te draaien. Ik geef het snoepje, ik geef de andere aan Beany, en inmiddels heeft Clarence het op. Vervolgens bleef hij dus maar om me heen draaien. Hij snuffelde zo fanatiek aan mijn handen (die roken blijkbaar naar snoep) dat ik ze maar in veiligheid heb gebracht. Ik heb hem wel drie keer een zetje de andere kant op gegeven, maar hij bleef maar terugkomen. Uiteindelijk ging hij ver genoeg weg zodat ik de deur dicht kon doen. Man, wat een drukbol! 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GijsB Geplaatst: 22 december 2021 Delen Geplaatst: 22 december 2021 Een van mijn buren heeft sinds kort een konijn, maar die wordt onder compleet ongeschikte omstandigheden gehouden. Het is een Vlaamse reus die gehouden word in een kooi. Soms mag die loslopen in de kamer, maar dat is verre van veilig, veel kleding en troep op de grond, overal losliggende kabels. Toen ik haar daarop aansprak reageerde ze vrij nonchalant dat hij niet op kabels knaagt en dat hij het vanzelf wel afleert mocht hij er wel op knagen. Eerder dit jaar is haar hond gestikt in een chipszak die ze had laten slingeren. Is er iets dat ik zou kunnen doen? 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten