Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2021 - slowchat konijnen algemeen

Evee

Aanbevolen berichten

Gisteren bij de opvang hoorde ik dat het weer vol zit met nestjes. Het is dit jaar echt ongelooflijk, zo ontzettend veel gedumpte nestjes, losse babies (heel jong!) en hoogzwangere voedsters. Aangezirn we verhuisd zijn, hebben we nu een kamertje over. Ik kreeg natuurlijk meteen nesteldrang en heb ik zwangere voedster in gastgezin genomen zodat ze lekker rustig kan bevallen en de babies een goede start krijgen. Ze heet Mae en is nog wat angstig, maar ook een kleine draak die de hele dag aan het graven is. Ik heb altijd zo te doen met zwangere voedsters, vind het zo sneu. Ik ga haar dus gewoon verwennen!

• Vind ik leuk 4
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei happy211:

Dit is het eerste jaar dat ik in de zomer vrijwilliger ben bij een opvang, maar het verbaasd me inderdaad hoeveel nestjes er nu zijn. Bij knijn en ko hebben ze ook echt meerdere grote nesten gehad van meer dan 9 jonkies!

Daar dus ook al... Wat stom! Ik vind het echt heel zielig, hoe schattig de kleintjes ook zijn. Die voedsters zijn vaak zo uitgeput. Mae zat in de ziekenboeg omdat er nergens anders plek voor haar was. Laatst eentje in een mini hokje in de quarantaine en daar was ze in bevallen. Dan breekt echt je hart. Voedsters krijgen trouwens wel een abortusprik als er geen dracht te voelen is. Maarja, als er al jongen te voelen zijn kan dat meestal niet meer. 

Ik hoop toch niet dat ik meer dan 9 jongen hier krijg haha. Dan heb ik 14 konijnen in huis 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Jamesthebunnybutler:

Hoe is het koppelen van Beany gegaan @Marjoleink?

Ja, wat zal ik zeggen. Het was dikke mik tussen Beany en Knabbel, ze lagen de hele dag tegen elkaar aan. Maar net voor ik ze kwam halen is er blijkbaar gevochten. Het hok lag vol met witte plukken haar, Knabbel viel steeds uit naar Beany, en Beany was duidelijk bang. Dus toen hebben we de koppeling afgebroken. Ze wordt nu gekoppeld aan Clarence, die wel geïnteresseerd leek. Ik hoop dat dit lukt, het is echt een leuk konijn. Het is een triantha, ik week niet of ik dat goed schrijf, zo'n oranje, heel nieuwsgierig en heel aaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Marjoleink:

Ja, wat zal ik zeggen. Het was dikke mik tussen Beany en Knabbek, ze lagen de hele dag tegen elkaar aan. Maar net voor ik ze kwam halen is er blijkbaar gevochten. Het hok lag vol met witte plukken haar, Knabbel viel steeds uit naar Beany, en Beany was duidelijk bang. Dus toen hebben we de koppeling afgebroken. Ze wordt nu gekoppeld aan Clarence, die wel geïnteresseerd leek. Ik hoop dat dit lukt, het is echt een leuk konijn. Het is een triantha, ik week niet of ik dat goed schrijf, zo'n oranje, heel nieuwsgierig en heel aaibaar.

Ooh ik vind thrianthas ontzettend mooi! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IreneM, je kan zelf kiezen wat je wilt. Ze heeft een studio aan huis maar komt ook bij je thuis als je wilt en dan bouwt ze daar de studio op. Ik heb inderdaad voor het laatst gekozen omdat ik niet met de konijnen (en kat) ga reizen als het niet perse nodig is. Ik ben in ieder geval super tevreden.

Ik lees in de reactie van Lienappelsien dat je een konijntje bent verloren 😢 Heel veel sterkte!!!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei mammafelina:

@Marjoleinkheb je Beany en Clarence vandaag nog opgehaald uit de opvang?

Gaat alles goed?

Ja ze zijn in hun nieuwe huis getrokken. Clarence is heel nieuwsgierig en heel aaibaar. Vanmiddag was het meer vreedzaam samenleven dan prille liefde, maar toen ik net nog even ging kijken zaten ze tegen elkaar aan, dus dat komt wel goed.

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .