Evee Geplaatst: 13 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2021 Ik heb de berichtjes over de bijnamen voor konijnen even een eigen topic gegeven 😄 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 13 oktober 2021 Delen Geplaatst: 13 oktober 2021 Gisteren bij de opvang hoorde ik dat het weer vol zit met nestjes. Het is dit jaar echt ongelooflijk, zo ontzettend veel gedumpte nestjes, losse babies (heel jong!) en hoogzwangere voedsters. Aangezirn we verhuisd zijn, hebben we nu een kamertje over. Ik kreeg natuurlijk meteen nesteldrang en heb ik zwangere voedster in gastgezin genomen zodat ze lekker rustig kan bevallen en de babies een goede start krijgen. Ze heet Mae en is nog wat angstig, maar ook een kleine draak die de hele dag aan het graven is. Ik heb altijd zo te doen met zwangere voedsters, vind het zo sneu. Ik ga haar dus gewoon verwennen! 4 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 13 oktober 2021 Delen Geplaatst: 13 oktober 2021 Mae ❤️ 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 13 oktober 2021 Delen Geplaatst: 13 oktober 2021 Wat fijn dat jullie Mae een veilige en rustige plek kunnen bieden om te bevallen en straks voor haar kleintjes te zorgen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 13 oktober 2021 Delen Geplaatst: 13 oktober 2021 Dit is het eerste jaar dat ik in de zomer vrijwilliger ben bij een opvang, maar het verbaasd me inderdaad hoeveel nestjes er nu zijn. Bij knijn en ko hebben ze ook echt meerdere grote nesten gehad van meer dan 9 jonkies! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 13 oktober 2021 Delen Geplaatst: 13 oktober 2021 50 minuten geleden zei happy211: Dit is het eerste jaar dat ik in de zomer vrijwilliger ben bij een opvang, maar het verbaasd me inderdaad hoeveel nestjes er nu zijn. Bij knijn en ko hebben ze ook echt meerdere grote nesten gehad van meer dan 9 jonkies! Daar dus ook al... Wat stom! Ik vind het echt heel zielig, hoe schattig de kleintjes ook zijn. Die voedsters zijn vaak zo uitgeput. Mae zat in de ziekenboeg omdat er nergens anders plek voor haar was. Laatst eentje in een mini hokje in de quarantaine en daar was ze in bevallen. Dan breekt echt je hart. Voedsters krijgen trouwens wel een abortusprik als er geen dracht te voelen is. Maarja, als er al jongen te voelen zijn kan dat meestal niet meer. Ik hoop toch niet dat ik meer dan 9 jongen hier krijg haha. Dan heb ik 14 konijnen in huis 😆 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 14 oktober 2021 Delen Geplaatst: 14 oktober 2021 Hoe is het koppelen van Beany gegaan @Marjoleink? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 14 oktober 2021 Delen Geplaatst: 14 oktober 2021 2 hours ago zei Jamesthebunnybutler: Hoe is het koppelen van Beany gegaan @Marjoleink? Ja, wat zal ik zeggen. Het was dikke mik tussen Beany en Knabbel, ze lagen de hele dag tegen elkaar aan. Maar net voor ik ze kwam halen is er blijkbaar gevochten. Het hok lag vol met witte plukken haar, Knabbel viel steeds uit naar Beany, en Beany was duidelijk bang. Dus toen hebben we de koppeling afgebroken. Ze wordt nu gekoppeld aan Clarence, die wel geïnteresseerd leek. Ik hoop dat dit lukt, het is echt een leuk konijn. Het is een triantha, ik week niet of ik dat goed schrijf, zo'n oranje, heel nieuwsgierig en heel aaibaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 14 oktober 2021 Delen Geplaatst: 14 oktober 2021 He wat jammer dat die eerste koppeling toch niet gelukt is. Soms weet je het ook niet he, als ze ergens heel erg van geschrokken zijn kan het snel omslaan. Hopelijk gaat het nu beter. Fijn ook dat dit ook een heel leuk konijn is. Ik heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen, ga het eens opzoeken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 14 oktober 2021 Delen Geplaatst: 14 oktober 2021 1 uur geleden zei Marjoleink: Ja, wat zal ik zeggen. Het was dikke mik tussen Beany en Knabbek, ze lagen de hele dag tegen elkaar aan. Maar net voor ik ze kwam halen is er blijkbaar gevochten. Het hok lag vol met witte plukken haar, Knabbel viel steeds uit naar Beany, en Beany was duidelijk bang. Dus toen hebben we de koppeling afgebroken. Ze wordt nu gekoppeld aan Clarence, die wel geïnteresseerd leek. Ik hoop dat dit lukt, het is echt een leuk konijn. Het is een triantha, ik week niet of ik dat goed schrijf, zo'n oranje, heel nieuwsgierig en heel aaibaar. Ooh ik vind thrianthas ontzettend mooi! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 14 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2021 Oh die zijn wel leuk hoor! Vrij robuust van bouw, oranje van kleur. Het ras is ontwikkeld net voor / in de oorlog volgens mij, toen gingen iemand de oranje konijnen fokken als "protest". Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 15 oktober 2021 Delen Geplaatst: 15 oktober 2021 Het laatste bericht van gisteravond is dat het goed ging, en dat ze vandaag even aankijken. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 15 oktober 2021 Delen Geplaatst: 15 oktober 2021 Ik kan Beany en Clarence morgen ophalen. Ik ben heel benieuwd. 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 15 oktober 2021 Delen Geplaatst: 15 oktober 2021 Zojuist zei Marjoleink: Ik kan Beany en Clarence morgen ophalen. Ik ben heel benieuwd. Spannend! Veel plezier morgen! Dat moet een gemakkelijke koppeling geweest zijn zeg! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 15 oktober 2021 Delen Geplaatst: 15 oktober 2021 4 hours ago zei Marjoleink: Ik kan Beany en Clarence morgen ophalen. Ik ben heel benieuwd. Leuk en spannend! Veel plezier morgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 16 oktober 2021 Delen Geplaatst: 16 oktober 2021 Ik heb voor mijn verjaardag een fotoshoot van de dieren gehad van mijn collega's. Super leuk cadeau waar ik zelf nooit op zou komen om zoiets te doen. Zijn het geen plaatjes? 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 16 oktober 2021 Delen Geplaatst: 16 oktober 2021 Oh super mooie foto's zeg ❤️ komen ze dan aan huis of zo? Ik kan mij voorstellen dat het voor veel konijnen wel stressvol is om ergens anders heen te moeten gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 16 oktober 2021 Delen Geplaatst: 16 oktober 2021 Sterkte nog @IreneM Wat is het ontzettend snel gegaan met Odin. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 16 oktober 2021 Delen Geplaatst: 16 oktober 2021 @IreneM, je kan zelf kiezen wat je wilt. Ze heeft een studio aan huis maar komt ook bij je thuis als je wilt en dan bouwt ze daar de studio op. Ik heb inderdaad voor het laatst gekozen omdat ik niet met de konijnen (en kat) ga reizen als het niet perse nodig is. Ik ben in ieder geval super tevreden. Ik lees in de reactie van Lienappelsien dat je een konijntje bent verloren 😢 Heel veel sterkte!!! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 16 oktober 2021 Delen Geplaatst: 16 oktober 2021 @Marjoleinkheb je Beany en Clarence vandaag nog opgehaald uit de opvang? Gaat alles goed? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 16 oktober 2021 Delen Geplaatst: 16 oktober 2021 5 minuten geleden zei mammafelina: @Marjoleinkheb je Beany en Clarence vandaag nog opgehaald uit de opvang? Gaat alles goed? Ja ze zijn in hun nieuwe huis getrokken. Clarence is heel nieuwsgierig en heel aaibaar. Vanmiddag was het meer vreedzaam samenleven dan prille liefde, maar toen ik net nog even ging kijken zaten ze tegen elkaar aan, dus dat komt wel goed. 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 16 oktober 2021 Delen Geplaatst: 16 oktober 2021 Leuk een nieuwsgierig, aaibaar konijn erbij! Fijn dat het goed gaat ❤️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2021 Wat fijn dat het wel een match lijkt te zijn met Clarence! Ik ben wel benieuwd naar hoe ze er uit ziet! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 17 oktober 2021 Delen Geplaatst: 17 oktober 2021 3 hours ago zei Evee: Wat fijn dat het wel een match lijkt te zijn met Clarence! Ik ben wel benieuwd naar hoe ze er uit ziet! https://knijnenko.nl/rammen/clarence 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2021 25 minuten geleden zei Marjoleink: https://knijnenko.nl/rammen/clarence Wat een dotje! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten