Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2021 - slowchat konijnen algemeen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 17-9-2021 at 23:16 zei Pablo&Lola:

@Ot&Sien Ik zit opeens te denken, hoe gaat het eigenlijk met jouw konijntjes?

Met onze konijntjes gaat het hartstikke goed. Het is een vrolijk stel samen en ze zijn dol op elkaar. Ook qua voeding/gezondheid al maanden geen gekke dingen gehad. (Afkloppen!) Hopelijk blijft dat voorlopig zo. Heerlijk om even geen konijnenzorgen te hebben.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Ot&Sien:

Met onze konijntjes gaat het hartstikke goed. Het is een vrolijk stel samen en ze zijn dol op elkaar. Ook qua voeding/gezondheid al maanden geen gekke dingen gehad. (Afkloppen!) Hopelijk blijft dat voorlopig zo. Heerlijk om even geen konijnenzorgen te hebben.

Wat fijn, goed om te horen! Heerlijk hè, als alles gewoon op rolletjes loopt. Ik bedacht me pas ook dat ik nu een jaar, op een paar kleine dingetjes na, geen konijnenzorgen heb gehad. Helaas kunnen we het niet als vanzelfsprekend beschouwen, dus ik klop het bij deze ook weer af. Lekker genieten van je leuke koppel! 😊

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren contact gehad met de oude eigenaren van Soltar en Hazel. Ik had 24 augustus een kaart+brief gestuurd en ze hadden 26 augustus al gereageerd 🙃 maar mijn instagram gaf geen melding van mijn dm, dus daar kwam ik gisteren pas achter 😅 ik weet nu hoe oud Soltar en Hazel zijn en hoe ze vroeger heetten. En ik heb meerdere foto’s gekregen van mijn konijnen maar dan mini 🥰🥰🥰

50279398-E1A0-4F7B-AB7F-5BF7B2E691CE.jpegDit is Soltar nu:

B69CD1B5-31FE-440B-8045-AFF9A8955634.pngSoltar heeft nog precies hetzelfde snoetje 😊

aangepast door Annasbeestenbende
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was net bij mijn konijntjes terwijl ze in de tuin rondliepen. Met een klein beetje van hun dagelijkse brokjes in mijn hand kwamen ze het lekker opeten, en Clyde ging op mijn voet liggen😍

Waarschijnlijk vond hij dat mijn voet in de weg zat, maar ik vond 't zooo leuk🤣

Ze zijn niet zo van het aaien en knuffelen, dus dat doen we ook niet. En dan heb je opeens zo'n lekker warm konijnen lichaampje op je voet zitten🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-8-2021 at 14:12 zei Lienappelsien:

Ik dacht eigenlijk dat je hem al langer had. Maar hij is er toen samen met Marlo bijgekomen hè. 

Nog 3. Het aantal is bij jullie dus ook aardig uitgedund... 

Hoe gaat het tussen de overgebleven 3? Al is dat nog vroeg om te zeggen.

Sorry! Je vraag gemist. Erg druk gehad, maar nu eventjes 2 weken vakantie. Prins is inderdaad tegelijk met Marlo aan de dames gekoppeld. De dames waren toen nog Britt, Venco en Klene. De overgebleven 3 (Britt, Marlo en Nala) doen het ontzettend goed gelukkig. Ik vind Marlo, zeker sinds de dood van Venco, veel meer zichzelf. Hij komt nu ook het plateau van de trap op en dat deed hij echt niet. Britt loopt inmiddels ook de trap op en af. En Nala is echt ontzettend tam sinds het kaakabces. Enorm druk en aanwezig, altijd de aandacht opeisen, maar zo ontzettend leuk! Ze vindt het leuk om naar boven te gaan met Britt, maar vindt het ook leuk om ons in de woonkamer op te zoeken of tegen Marlo of Britt aan te plakken in hun eigen kamer.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een mededeling:

Voor de waarde van het forum, voor de vindbaarheid, is het wel belangrijk om voor langer lopende dingen, zoals gezondheidsproblemen, koppelingen, en andere onderwerpen die voor andere konijnenbaasjes waarde hebben echt een eigen topic te openen.

Dit topic is dus meer voor de korte, kleine konijnendingetjes waar een eigen topic wat overdreven is, maar wat je toch even wil delen met de rest!

Ik merk namelijk dat iedereen tegenwoordig veel in de slowchats topics zet, wat dan toch best wel even speelt of waardevolle informatie is voor andere konijnenbaasjes met dezelfde problemen, maar omdat het bedolven is in een groot slowchat topic, is het bijna niet te vinden. Dus echt de vraag om voor dat soort dingen wel een eigen topic te openen. Bedankt! 💜

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze een kort konijnendingetje dan.  Het pleegkoppel dat deze zomer bij mij heeft gelogeerd verhuist morgen naar nieuwe baasjes. 🙂 Ondertussen zijn er ook weer nieuwe logeetjes gearriveerd: drie jonge voedsters die nog niet oud genoeg zijn voor castratie en dus nog niet herplaatst kunnen worden. 
87C8808B-5544-4E74-8EF7-6AA8601D65C5.thumb.jpeg.5fa6e060bb7cc36275aba8ac464dcc61.jpeg

• Vind ik leuk 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pleegkonijntjes zijn zo leuk, je ziet echt hoe verschillend konijnen kunnen zijn.

Ik heb de afgelopen drie weken voor een 'voedstertje' gezorgd die erg mager was. Ik twijfelde al of het wel een voedster was, maar zoveel ervaring heb ik er ook niet mee en ze was nog jong. Intussen was ze genoeg aangesterkt en mocht ze vrijdag terug naar de opvang, keek een collega even mee, en ja hoor, toch een rammetje. Dus die mag morgen voor castratie. Als ze nog geen pleeg plekje voor hem hebben, dan vraag ik of ik hem terug mag, hij was zo leuk. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago zei happy211:

Pleegkonijntjes zijn zo leuk, je ziet echt hoe verschillend konijnen kunnen zijn.

Ik heb de afgelopen drie weken voor een 'voedstertje' gezorgd die erg mager was. Ik twijfelde al of het wel een voedster was, maar zoveel ervaring heb ik er ook niet mee en ze was nog jong. Intussen was ze genoeg aangesterkt en mocht ze vrijdag terug naar de opvang, keek een collega even mee, en ja hoor, toch een rammetje. Dus die mag morgen voor castratie. Als ze nog geen pleeg plekje voor hem hebben, dan vraag ik of ik hem terug mag, hij was zo leuk. 

Ik ga 10 oktober voor een rustig rammetje voor Beany. Dat is deze zeker niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zijn konijnen toch zo eigenwijs?

Waar ik een paar weken geleden nog schreef dat het hooi hier niet aan te slepen was voor mijn 2 monster, hebben ze nu besloten om in hooi staking te gaan 😏

Gisteren maar wat kruidenhooi gekocht en gemengd met het timothee en het weidehooi dat ik al had. Had gehoopt dat vanmorgen de ruif leeg zou zijn, maar helaas….

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat ze vinden dat er te weinig voedingsstoffen in zitten nu het kouder wordt? Konijnen weten heel goed wat ze nodig hebben. Misschien wat eiwitrijkere keuzes erdoorheen mixen? Denk bijvoorbeeld aan luzerne. Of misschien heb je ze stro gegeven, dat ze daarvan geknabbeld hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Kolino:

Kan het zijn dat ze vinden dat er te weinig voedingsstoffen in zitten nu het kouder wordt? Konijnen weten heel goed wat ze nodig hebben. Misschien wat eiwitrijkere keuzes erdoorheen mixen? Denk bijvoorbeeld aan luzerne. Of misschien heb je ze stro gegeven, dat ze daarvan geknabbeld hebben?

Ze hebben inderdaad stro gekregen.

Toevallig heb ik net luzerne binnen gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal mijn bodembedekking altijd bij de Welkoop. Er zit er een op de weg van mij naar mijn ouders. Niet dicht bij mij, maar wel handig om daar even langs te gaan. De dichtstbijzijnde vestiging bij mij in de buurt heeft konijnen en cavia's, dus ik wil daar niet heen. Ik dacht nu, ik kijk eens bij een andere die hier in de buurt zit op nog een acceptabele afstand, hebben ze daar óók konijnen en cavia's. Wat is dat toch 😠

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee gesloten en Niet in de spotlight dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .