Kolino Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 Achossie dat oude koppie, fluister Dunya maar even in haar oortjes dat ze een beetje lief voor hem moet zijn! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 Ahh wat een leuk oud schatje 🥰 Hopelijk helpt het even in de ren houden om verdere onrust te voorkomen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 Ja hij heeft echt een oud koppie he! Mijn vriend kiest echt partij voor Buzz en zit alleen maar lelijk over Dunya te praten haha. Ik heb met haar afgesproken dat ze lief voor hem moet zijn en anders eenzaam in een kooi achterblijft 😛 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 29 augustus 2021 Delen Geplaatst: 29 augustus 2021 Ach wat een kereltje. Die sluit je meteen in je hart. Hij lijkt op mijn Loetje, al had die 1 oor omhoog. Die was op het laatst ook zo broos en kwetsbaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 29 augustus 2021 Delen Geplaatst: 29 augustus 2021 Ach gut hij ziet er echt uit als een weerloos opaatje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 29 augustus 2021 Delen Geplaatst: 29 augustus 2021 Haha het is een heerlijk ventje, iedereen in de opvang vraagt naar hem. Ik heb hem ook in mijn hart gesloten. Gelukkig is hij best weerbaar hoor, hij bijt wel even terug als Dunya hem te grazen neemt en rent ook zoemend op hem af. Het ziet er alleen niet zo soepel en wat wiebelig uit, maar dat is dat weer het schattige van een oud opaatje zijn! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Ahh, Dunya en Buzz hebben gisteren toch gevochten. Ik was even bij mijn buitenkoppel toen ik binnen een bolletje rond zag rollen. De sfeer was het weekend natuurlijk al wat gespannen door het happen dat Dunya deed, maar nu leek Buzz het echt zat te zijn en hapte hij terug, wat Dunya niet tolereerde. Gisterenavond dus toch besloten om ze uit elkaar te halen. Even rust in de tent. Helaas wel even split-cage ivm mijn ruimte nu. Als ik ze ga herkoppelen, dan wel in de slaapkamer. Echt jammer, want het ging zo goed en Dunya was totaal niet territoriaal. Tot ze uit de ren mocht en Buzz dat ook wel zag zitten. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Jammer zeg. Toch vaak een ding hè, dat loslopen 🙄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 He, dat is jammer! Binnenkort dan maar even op de slaapkamer herkoppelen en ze daarna voorlopig niet meer loslaten? Wel jammer, want je gunt ze wat extra ruimte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Hopelijk komt het goed tussen die twee, ze verdienen een mooie oude dag saampjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Heel jammer. Idd koppelen in de slaapkamer en dan niet meer los tot na de verhuizing. In de slaapkamer heb ik max 2 m2 voor ze, even kijken hoe dat gaat. Andere optie is dezelfde ren in een andere hoek van de woonkamer zetten. Niet helemaal neutraal, maar daar loopt Dunya nooit, dus ze kent het plekje niet. Wel de geur natuurlijk. Ik twijfel nog even wat wijsheid is. Woensdag werk ik thuis en ga ik het weer proberen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 Vandaag is herkoppeldag! Meneer en mevrouw zitten nu een kleine 1,5 uur samen en het gaat aardig. Ze hebben niet gevochten, zoeken elkaar niet erg veel op, maar als ze elkaar opzoeken is er wat spanning. Buzz lijkt nu echt dominant te willen zijn, maar Dunya is het daar niet mee eens. Als hij zijn koppie onder haar steekt, resulteert dat soms in een hapje. Hij rent dan achter haar aan, zij loopt weg. Daarna zijn ze ook weer ontspannen. Ik werk ondertussen thuis vanuit mijn bed met ovenwanten naast me, haha. Klinkt nog niet slecht, maar we zijn er zeker nog niet en het blijft even spannend. Als het goed blijft gaan, hou ik ze voorlopig in de slaapkamer, misschien wel tot de verhuizing. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 1 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2021 Klinkt wel als normaal koppelgedrag, hopelijk gaat het steeds een beetje beter. Thuiswerken is dan toch wel handig 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 Klinkt inderdaad vrij normaal, hoewel ik zelf iets meer gespannen ben dan bij andere koppelingen. Ik heb iets meer afstand genomen en kan ze wel zien, maar minder bemoeien. Heel handig zo'n thuiswerkdag inderdaad, wel wat minder productief 😛 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ot&Sien Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 Spannend, @Jamesthebunnybutler! Ik ben een tijdje niet online geweest en heb volgens mij vanalles gemist hier op bunnybunch... Ben druk aan het bijlezen nu. 😅 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ot&Sien Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 Op 13-8-2021 at 21:16 zei Jamesthebunnybutler: Wat een dag vandaag... Vanmorgen had ik voor zowel Dunya als Baloe een afspraak staan bij Dierenkliniek Wilhelminapark. Bij Baloe omdat hij na het trekken van drie kiezen een abces leek te ontwikkelen (ik voelde een bultje) en nog steeds slecht at. Dunya nam ik maar meteen mee, omdat zij ook weer wat minder en trager ging eten. Kon ik meteen even laten checken wat hij verder van haar vindt, omdat ze toch vanalles mankeert. Vanmorgen kwamen Dunya en Baloe opeens aanrennen voor hun brokjes en Baloe heeft voor het eerst sinds vier weken van zijn normale brokken gesmuld. De afgelopen weken nam hij alleen geweekte brokken, tot vanmorgen dus. Vlak voor we vertrokken flopte hij nog zó hard, dat hij met zijn pootjes door rolde naar de andere kant. Helemaal relaxed. Evert-Jan de Boer zag één enkel mini haakje bij Dunya, dat heeft hij zonder verdoving weg gehaald vanwege het narcoserisico bij haar. Verder bij haar geen bijzonderheden. Bij Baloe voelde hij inderdaad een bult en zagen we in zijn bekkie dat er pus zat. Hij zou dus gaan onderzoeken waar het abces vandaan kwam en dit gaan behandelen. Om half 3 mocht ik bellen om te horen hoe het gegaan was en om een ophaaltijd af te spreken. Rond kwart over 1 werd ik echter door Evert-Jan zelf gebeld. Ik wist natuurlijk al direct dat dat geen goed nieuws zou betekenen. Inderdaad, Baloe is niet meer wakker geworden uit de narcose. Het bleek dat zijn gebitsproblemen veel erger zijn dan we in eerste instantie dachten en konden zien. Hij had zo'n verschrikkelijke ontstekingen in zijn bekje dat zijn hele kaakbot verdwenen/opgelost was. Tijdens het behandelen van de kiezen en het abces bleek dus dat de kiezen los zaten en ook afbraken, omdat ze niet meer vast in de kaak zaten. Het slijmvlies had zich erg teruggetrokken en hij kwam opeens dus ook losse stukken kaakbot tegen. Hij zei dat hij op het punt stond om mij te bellen om hem niet meer wakker te laten worden, maar toen bleek dat hij al niet meer hoefde te bellen. Hij heeft nog röntgenfoto's gemaakt en daarop zie je inderdaad dat er aan de linkerkant gewoon een heel stuk kaak niet aanwezig is. Een hele grote rommel in het gebit, dat zou zelfs een leek zien. Evert-Jan gaf aan dat hij dit nog nooit op deze manier gezien heeft en dat de ontstekingen echt ontzettend erg waren. Hij had geen schijn van kans. Een echte bikkel dus, want hij is al die tijd (sinds januari zijn we al met hem aan het tobben en eet hij geen hooi+groente!) vrolijk door blijven huppelen. Het enige dat we merkten is het slechte eten, verder was hij nagenoeg helemaal zichzelf en hartstikke happy. Hij bleek ondanks dat dus gewoon een onwaarschijnlijk ziek konijn te zijn geweest, wat moet mijn arme ventje toch ontzettend veel pijn hebben gehad. Het is oké zo, hij had echt geen schijn van kans, maar ik ben natuurlijk echt heel verdrietig. Dit hadden we niet verwacht, zeker niet dat Baloe eerder zou gaan dan Dunya. Het is fijn dat hij niet langer hoeft te lijden en niks heeft gemerkt doordat hij in de narcose gebleven is. Wel jammer vind ik het dat hij niet thuis of bij mijn vaste dierenarts overleden is. Aan de andere kant kan ik er nu vrede mee hebben, doordat de beste konijnendokter van Nederland hem nog heeft beoordeeld en ik dus echt alles heb gedaan dat ik had kunnen doen. Baloe noem ik ook echt mijn 'special friend', wij hadden vanaf dag één een heel bijzondere band met elkaar. Een heel verhaal hier weer, maar ik wilde het graag even van me afschrijven. Ik ga mijn kleine mopje ontzettend missen. Lieve Poes!❤️ Wat een naar verhaal zeg. Zo triest. Ik zag net je bericht over een nieuw maatje voor Dunya dus ik dacht dat moet er dus iets aan de hand zijn (geweest) met Baloe en na even zoeken heb ik bovenstaand bericht gevonden. Alsnog veel sterkte, hopelijk gaat de koppeling van Buzz en Dunya helemaal goedkomen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 23 minuten geleden zei Ot&Sien: Wat een naar verhaal zeg. Zo triest. Ik zag net je bericht over een nieuw maatje voor Dunya dus ik dacht dat moet er dus iets aan de hand zijn (geweest) met Baloe en na even zoeken heb ik bovenstaand bericht gevonden. Alsnog veel sterkte, hopelijk gaat de koppeling van Buzz en Dunya helemaal goedkomen. Dank je. Het was heel triest inderdaad. Ik mis hem heel erg, zo'n sterke band hadden wij samen. Verdrietig dat hij lange tijd veel pijn heeft moeten hebben. De koppeling lijkt nog steeds best soepel te verlopen, dus ik ga er vanuit dat het goed moet komen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 Goed om te horen dat het er nu weer de goede kant op gaat tussen Dunya en Buzz! Ik zou ze dan voorlopig in de slaapkamer laten als dat kan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 Zo, ik heb vandaag een chagrijnig konijn, werd bijna in elkaar gebokst en er werd lekker gegromd... nee ik zal nog eens het verblijf opruimen en schoonmaken 😆 Zijn jullie konijnen ook zo verschrikkelijk in de rui? Ik zit nu nog haar te happen 😬 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 Met zijn verkeerde poot uit het stro gestapt vandaag?! Hier lijkt de rui eindelijk een beetje over, maar het haar happen heeft maanden geduurd. Ik wens je succes 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 Ik merk dat Vlekje graag ergens op wil zitten nu de ren hoger is. Alleen is de catcube net wat te hoog voor haar en ze slipt weg met haar achterpoten als ze er afspringt, lijkt mij niet erg fijn voor haar rug of poten. Heeft iemand een leuke aanrader voor een platform of huisje waar ze op kan zitten die niet zo hoog is en nog belangrijker waar ze op past? Vlekje is natuurlijk wel een fors konijn van 2.7 kilo. Ik heb al hier in de webshop gekeken maar ben een beetje bang dat die te klein voor haar zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 Die kerbl huisjes zijn er in twee maten. Die grote zou zeker ruim genoeg moeten zijn. De kleine krap aan, vinden sommige konijnen ook juist fijn. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 @pakyakker van Trixie verkopen ze ook een soort krukje waar konijnen op en onder kunnen zitten. Ik heb alleen geen idee hoe hoog dat is. Ik weet niet waar Fluffy en Pip last van hebben, maar ik heb net voor de derde keer vandaag hun hooiruif bij moeten vullen. Ze eten sinds ik hun gewone hooi meng met Timothy hooi als een malle. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 40 minuten geleden zei mammafelina: @pakyakker van Trixie verkopen ze ook een soort krukje waar konijnen op en onder kunnen zitten. Ik heb alleen geen idee hoe hoog dat is. https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/trixie-platform.html Dat is groot genoeg voor Vlekje, Blackie past er ook op en die is nog iets groter. Als ik het me goed herinner is het iets lager dat de cat cube, maar de maten staan er bij. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 2 hours ago zei Marjoleink: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/trixie-platform.html Dat is groot genoeg voor Vlekje, Blackie past er ook op en die is nog iets groter. Als ik het me goed herinner is het iets lager dat de cat cube, maar de maten staan er bij. Ik twijfelde inderdaad over die, hoogte was goed inderdaad maar of het zitvlak ook groot genoeg was vond ik toch lastig in te schatten. Zelfs met de maten erbij. Al Blackie groter is dan moet Vlekje er wel oppassen met haar dikke kont.🤪 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten