Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2021 - slowchat konijnen algemeen

Evee

Aanbevolen berichten

Ik zie afgelopen tijd bijna dagelijks zo’n vieze naaktslak in de ren van Do en Jerry. Vaak zit er ook een op, onder of een enkele keer in de waterbak. Gisteravond bleef Jerry in al zijn enthousiaste om brokjes even bovenop zo’n slak staan.

Ik zie ze elk jaar in natte periodes in de rennen. Ik heb er ook een keer een uit de vacht van Pluk gevist. Maar meestal kruipen ze gewoon in de ren rond. 

Een randje split om de ren zou misschien wel helpen. Ze houden niet van scherpe dingen.

Leuk @pakyakker! Ben benieuwd naar Vlekje’s nieuwe ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een deel klaar maar ik loop vast hoe ik het veder moet doen. Ik moet wel goed bij het hok kunnen ivm dat ze overal haar behoefte doet. Dus het hok in de ren lukt niet. De ren moet dus aan het hok gemaakt maar hoe. Daar heb ik niet goed overna gedacht.

Hierbij een foto wat ik nu heb. Vlekje is zaterdag jarig. Dus een nieuwe ren voor die tijd is wel een leuk verjaardagscadeau.

IMG-20210819-WA0003.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dan mis je dus eigenlijk 2 panelen aan de zijkant? Dan zou ik die 2 panelen zetten vanaf waar de stenen liggen. 

En dan het hok een klein stukje naar rechts schuiven zodat hij precies naast de ren komt te staan. Dan heb je nog een gat van ongeveer 1 paneel vanaf de zijkant van het hok tot die 2 panelen die je nog neerzet, want de diepte van het hok zal bijna even lang zijn als 1 paneel. Dat maak je dan dicht met een plaatje hout of door een paar van je oude panelen aan elkaar vast te maken. Vergeet ook het randje aan de linkerkant bovenaan het hok niet dicht te maken.

Ik zou het hok inderdaad niet ín de ren zetten. Dat is erg onpraktisch.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er niet hier iemand in de webwinkel dat ze een gedumpt konijntje gevonden hebben, bij ons in het dorp.  En daar dus wat spulletjes voor nodig heeft.

Is het het konijntje wat al 2 dagen vermist is van een gezin in het dorp, helemaal niet gedumpt dus. 😅

Maar de mensen die het konijn gevonden hebben, hebben geen facebook, dus geen bericht gezien van een vermist konijn. Ik heb nu de contactgegevens doorgegeven, dus hopelijk komt het goed.

• Vind ik leuk 2
  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera Vlekje is 7 jaar!🥰

Dacht dat ze zaterdag jarig was maar het is vandaag. Weet haar exacte geboortedatum niet maar ze is nu 7 jaar bij mij. Gelukkig kwam de bestelling met haar lievelingshooi en sloopballetjes optijd

Ook nog meer feest want precies een jaar geleden is ze ook gecastreerd. Als ik dat niet had gedaan weet ik niet of ze er nu nog wel was.

Op naar een jaar zonder narcose, veel dierenarts bezoeken en buikpijn.😊

Snapchat-268201382.jpg

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Staat er niet hier iemand in de webwinkel dat ze een gedumpt konijntje gevonden hebben, bij ons in het dorp.  En daar dus wat spulletjes voor nodig heeft.

Is het het konijntje wat al 2 dagen vermist is van een gezin in het dorp, helemaal niet gedumpt dus. 😅

Maar de mensen die het konijn gevonden hebben, hebben geen facebook, dus geen bericht gezien van een vermist konijn. Ik heb nu de contactgegevens doorgegeven, dus hopelijk komt het goed.

Stond het konijn dan niet ook op amivedi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Stond het konijn dan niet ook op amivedi?

Nee, dat gaat hier in de omgeving allemaal nog via het "briefje bij de supermarkt". Het konijn stond dus niet op amivedi, en de vinders waren ook wat ouder en gebruiken geen internet, dus dan kom je ook al minder snel bij amivedi uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-8-2021 at 14:12 zei pakyakker:

Ik heb een deel klaar maar ik loop vast hoe ik het veder moet doen. Ik moet wel goed bij het hok kunnen ivm dat ze overal haar behoefte doet. Dus het hok in de ren lukt niet. De ren moet dus aan het hok gemaakt maar hoe. Daar heb ik niet goed overna gedacht.

Hierbij een foto wat ik nu heb. Vlekje is zaterdag jarig. Dus een nieuwe ren voor die tijd is wel een leuk verjaardagscadeau.

IMG-20210819-WA0003.jpeg

Omg je hebt een zwembad in de tuin 😱🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei pakyakker:

Hoera Vlekje is 7 jaar!🥰

Dacht dat ze zaterdag jarig was maar het is vandaag. Weet haar exacte geboortedatum niet maar ze is nu 7 jaar bij mij. Gelukkig kwam de bestelling met haar lievelingshooi en sloopballetjes optijd

Ook nog meer feest want precies een jaar geleden is ze ook gecastreerd. Als ik dat niet had gedaan weet ik niet of ze er nu nog wel was.

Op naar een jaar zonder narcose, veel dierenarts bezoeken en buikpijn.😊

Snapchat-268201382.jpg

Van harte, Vlekje! 🥳 Nu de nieuwe ren er is ook op naar een jaar met het allermooiste cadeau dat ze kan krijgen.. een maatje? 😁🐰

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eefje:

Omg je hebt een zwembad in de tuin 😱🥰

Jaaa mij hoor je niet klagen zat bij hij huis toen het werd gekocht. De egel klaagt wel die er 2 dagen geleden is ingevallen. Die heeft het gelukkig overleefd we hebben hem even een nachtje in huis gedaan om hem op te warmen en is nu weer gezond de natuur in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .