Lienappelsien Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 (aangepast) Haha Lien is dus een dame met gebruiksaanwijzing. Gelukkig hebben Kip en jij die gevonden. Het ziet er vast grappig uit dat kleine (en jonge?) Kip zijn mannetje staat bij de soms knorrige Lien. En ik dacht ook dat mevrouw Kennedy geheel zwart zou zijn. Op de tweede foto lijkt het een heel ander konijn. Mooi hoor, al was geheel zwart natuurlijk ook mooi geweest. Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat. Vandaag zouden ze normaalgesproken mee naar huis gaan toch? 8 augustus 2021 aangepast door Lienappelsien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 Ja, Kip staat zeker zijn (bijzonder vriendelijke) mannetje. Het is een ontzettend leuk stel. Hij kruipt tijdens het slapen vaak onder een van haar flaporen. Zo lief om te zien! Hij is inderdaad echt een klein, zwart mini-konijntje. Zeker voor mij, ik heb altijd vrij grote konijnen. Hij is ongeveer 2 jaar geloof ik, dus ruim volwassen. Dat was ook een pré boven hele jonge rammetjes. Die zouden misschien irritant kunnen zijn voor een oudere dame die veel slaapt. Kip rent zijn rondjes zonder Lien te storen. Wij vonden Lien en Hubbel altijd een super koppel. Maar met Kip is het ook weer heel gezellig! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 Kennedy is vanmiddag mee naar huis gegaan. Het gaat hartstikke goed tot nu toe. Goofy is al drie dagen lang onvermoeibaar aan het rijden en zij rent gewoon weg, vindt het prima. Ze is super nieuwsgierig en ondernemend in haar nieuwe verblijf, echt leuk. Vanmorgen zelfs al een flopje! Ik kwam niet meer bij toen ze dat voor mijn neus deed. Binnen is het koppel helaas nog aan het tobben. Dunya heeft denk ik weer een haakje en Baloe is sinds het weekend minder aan het eten en kwijlt weer. Nu voelde ik ook een bult op de plek waar zijn kiezen getrokken zijn, dus ik vermoed helaas een abces. Morgen maar weer de DA bellen. Leuk dat het zo goed gaat met Lien en Kip! Wat een dappere Dodo. Stout hoor dat dat apart voeren niet de bedoeling was, haha. Zo heerlijk is dat aan konijnen... Je kan vanalles bedenken, maar uiteindelijk bepalen ze zelf wel hoe het gaat lopen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 Zit er ineens een konijn voor de tuindeur. Zoon had het nachthok niet op slot gedaan vanmorgen, en Blackie had dat blijkbaar ontdekt en die ging op verkenning. Helaas voor hem had ik hem meteen te pakken. 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 9 minuten geleden zei Marjoleink: Zit er ineens een konijn voor de tuindeur. Zoon had het nachthok niet op slot gedaan vanmorgen, en Blackie had dat blijkbaar ontdekt en die ging op verkenning. Helaas voor hem had ik hem meteen te pakken. Stouterd! Helaas voor hem kwam hij dus niet zo ver 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 Vraagje. Ik ben dus hartstikke verkouden, wel negatief getest op corona bij de GGD. Ik ben nu met Vlekje aan het knuffelen. Kan ik haar aansteken? Of is snot niet de verkoudheid die mensen hebben? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 Nee, dat is als het goed is niet hetzelfde, snot is een bacteriële infectie. Onze verkoudheden zijn meestal virussen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 Dankjewel. Nu je dit ook zegt. Ik dacht dat snot ook een virus was. Dan is het logisch dat je ze niet aan kan steken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 Nja, snot is geen virus, maar in snot kan wel virus zitten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 (aangepast) Fijn dat het goed gaat tussen Lien en Kip @Bammyflurry @Marjoleink wat een boef die Blackie 😅 Gelukkig had je hem wel snel weer te pakken. Kennedy voelt zich blijkbaar wel op haar gemak als ze zomaar een flop maakt @Jamesthebunnybutler. Hopelijk zijn de problemen bij Dunya en Baloe makkelijk te verhelpen. Ik heb vanochtend Fluffy en Pip naar de vakantie opvang in Zoetermeer gebracht. Vanaf de plek waar ik de auto geparkeerd had moest ik nog een stukje lopen en precies op dat stuk kreeg ik de schrik van mijn leven 😧 en was ik mijn konijnen bijna kwijt. Tijdens het lopen vloog ineens het deurtje van de vervoersbox open en sprongen beide konijnen er uit, zo het fietspad op. Fluffy is een beetje een sukkeltje, wat me in dit geval goed uit kwam want nu had ik hem zo te pakken en weer in de box 😅 Pip was echter al een stukje verder gelopen, stress bij mij want zij is vaak moeilijk te pakken. Nu was ze denk ik geschrokken van wat er gebeurt was en bleef ze een beetje beduusd midden op het fietspad zitten waardoor ik haar gelukkig makkelijk kon pakken. Alles is dus goed afgelopen mijn schatjes zijn veilig bij de opvang 🥰 Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als er toevallig een hond gelopen had of er een (brom)fietser aangekomen was. Nu vanaf mijn vakantie adres op zoek naar een andere vervoersbox. 9 augustus 2021 aangepast door mammafelina Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 Omg dat zal je wel een paar jaar van je leven hebben gekost 😱 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 O help, dat zal je maar gebeuren. Gelukkig is het goed afgelopen. Fijne vakantie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 Ooh joh dat is echt mijn nachtmerrie, of eigenlijk dat die onderkant van de box er af dondert ofzo. Man man man. Gelukkig heb je ze te pakken gekregen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 Ik schrok me inderdaad rot, maar raakte gelukkig niet in paniek. Alleen deze reismand vertrouw ik nu natuurlijk niet meer, want dat het deze keer goed afgelopen is, wil niet zeggen dat het volgende keer weer zo gaat. Hebben jullie nog tips voor een goede, betrouwbare reismand? 1 met de opening boven in of gewoon weer met een deurtje aan de voorkant? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 Ik had altijd mandjes van Ferplast. Die zijn volgens mij kwalitatief heel goed. Mijn laatste mandje was van stevige stof met een rits (en een mini ren, maar die gebruikte ik nooit), opvouwbaar en met vakken om iets in te doen, dat vond ik heel handig. En geen risico op deurtjes die open schieten... Ik heb 'm gekocht bij Zooplus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 10 augustus 2021 Delen Geplaatst: 10 augustus 2021 (aangepast) Tassen met katten en konijnen kan ik afraden. Konijnen ivm knagen, katten omdat die het mandje vast grijpen. Een mandje die zowel van boven als van voor open kan. Dat is het fijnste. 10 augustus 2021 aangepast door MichelleloveElmo Typen blijft moeilijk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 10 augustus 2021 Delen Geplaatst: 10 augustus 2021 Ligt een beetje aan het konijn denk ik. Ik heb nooit bijtgrage konijnen gehad, dus dan werkt zo'n tas prima. Voordeel is ook dat ze veel minder lomp en zwaar zijn dan die reismandjes. Ik moest altijd een stuk of 8 (loodzware) deuren door en dan nog een stuk lopen voordat ik bij de auto was. Dan is zo'n tas wel handig. Maar voor konijnen die alles in no time slopen is plastic zeker beter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2021 Ik gebruik de trotter 2. Daar passen mijn koppeltjes samen in en ik vind ze stevig genoeg met de metalen tralies en de klemmetjes werken nog steeds goed. Maar ik moet zeggen dat als ik een hand vrij heb, ik wel altijd de bodem daarmee vast houd, alleen als ik geen hand vrij heb til ik de manden aan de handvaten. Ik ben toch ook altijd wel bang voor het scenario wat jij had. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 10 augustus 2021 Delen Geplaatst: 10 augustus 2021 Bij mij was het echt het deurtje aan de voorkant dat open ging, ben nu dus een beetje bang voor die klemmetjes. Morgen moet ik hem denk ik nog een keer gebruiken want we zijn pas laat in de middag thuis en weet niet of de dierenwinkels dan nog open zijn. Ik vind het lastig om zoiets online te kopen want eigenlijk wil ik hem even in het echt zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 10 augustus 2021 Delen Geplaatst: 10 augustus 2021 Gelukkig had je ze snel te pakken! Wow, wat zal je geschrokken zijn. Ik hou ook graag de onderkant vast, vertrouw het ook nooit zo dat alles het houdt. Al moet ik zeggen dat ik er de laatste jaren wel makkelijker in ben geworden. Maar zo zie je! Ik heb een Ferplast Atlas. Ik weet niet precies welke maat, een voor kleine honden geloof ik. Behoorlijk groot, maar ik heb er dus ook makkelijk een keer een drietal in gehad en ik dacht wie weet heb ik over een aantal jaar grote konijnen. Ik heb ook nog een kleinere, een Savic trotter. Dat is ook een fijn ding. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 11 augustus 2021 Delen Geplaatst: 11 augustus 2021 Deze zag ik net op Instagram. Ik vond het erg herkenbaar! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 11 augustus 2021 Delen Geplaatst: 11 augustus 2021 Ik zie alleen niets... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 11 augustus 2021 Delen Geplaatst: 11 augustus 2021 2 minuten geleden zei Miekmoek: Ik zie alleen niets... Dat is gek... Ik wel. Ik ga in de herkansing! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 11 augustus 2021 Delen Geplaatst: 11 augustus 2021 Mijn baby’s zijn weer lekker thuis ❤️ 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 11 augustus 2021 Delen Geplaatst: 11 augustus 2021 En ik heb een nieuwe vervoersbox gekocht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten