Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2021 - slowchat konijnen algemeen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei Bammyflurry:

😄

Gefeliciteerd met Wannes en Zoetje @Okki! Wat een verwennerij zo'n mooie taart! Hebben ze hier nog nooit gehad hoor!

@Pablo&Lola@pakyakker

😆

Dank je! Die taart zag ik toevallig een paar weken geleden toen ik van alles hier in de webwinkel ging bestellen, dus ik heb hem maar meebesteld. Zoetje vindt het vooral leuk om de bovenkant eraf te snokken en hem een eind mee te slepen door de ren! 🤣

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffy en Pip zijn helemaal gek op de hooi kubus die ik laatste keer in de webshop besteld heb. Inmiddels is er dan ook niet veel meer van over 😉

Ze hebben zelfs al het hooi wat er in zat helemaal opgegeten. Dat was echt de eerste keer, met de tunnels die ze eerder gehad hebben maakten ze alleen veel zooi.

Voor herhaling vatbaar dus!

Hebben jullie toevallig nog meer tips voor dit soort speeltjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was Vlekje toch een beetje meh. Ze at wel maar was niet heel actief. Later in de avond werd dat gelukkig beter. Nu is ze helemaal aan het rennen en springen dus ze is weer helemaal blij. Fijn.😊 Toch van die kleine dingetjes waar je gelukkig van wordt als konijnenbaasje.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago zei mammafelina:

Fluffy en Pip zijn helemaal gek op de hooi kubus die ik laatste keer in de webshop besteld heb. Inmiddels is er dan ook niet veel meer van over 😉

Ze hebben zelfs al het hooi wat er in zat helemaal opgegeten. Dat was echt de eerste keer, met de tunnels die ze eerder gehad hebben maakten ze alleen veel zooi.

Voor herhaling vatbaar dus!

Hebben jullie toevallig nog meer tips voor dit soort speeltjes?

Hier vinden ze inderdaad ook de hooi kubussen geweldig, en ik wissel het wel eens af met de gras weides. Ik heb nu de jr farm kruidenweide in het assortiment, voorheen had ik er van rosewood.  Maakt wel redelijk wat zooi, maar ze zijn er altijd echt wel een paar dagen zoet mee en echt regelmatig mee bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Evee:

Maakt wel redelijk wat zooi

Je mag gerust een hele hoop zeggen 😂

Nu is het verschil natuurlijk dat ik die zooi in m'n woonkamer krijg en niet buiten 😅 Maar leuk vinden ze het zeker! Ben alleen altijd bang dat ze te veel karton binnenkrijgen.. Ook met die kubussen.. Of hoef ik me daar niet zo'n zorgen over te maken? 

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou ik mij niet te veel zorgen over maken, het is geen bewerkt papier, maar echt een diervriendelijk basis-papier recept van houtvezels. Ik denk zoals je vroeger zelf op school ook wel eens papier maakte (of deed niet iedereen dat op school? ).

Natuurlijk wel opletten dat het niet ten koste gaat van hooi en brokjes, want het is niet echt voedzaam en vult wel, maar als het goed is kunnen ze het papier dat gebruikt is bij deze producten wel gewoon verteren. Het zou geen verstopping moeten geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ik was er al bang voor! Ik kan het mij nog wel herinneren, een flinke bak met zaagsel/houtvezel, water er bij, mixen, mengen en kliederen tot het een slijmerige, blubberige pap was, en dan mocht je het op een soort platte zeef kwakken 😄 en plat maken. Als het droog was, had je dan een soort stevig, karton-achtig papier. 😂 Het heeft indruk gemaakt denk ik, wij hebben dat een paar keer op de basisschool gedaan en ik heb het echt onthouden.

Maar volgens mij zijn de JR Farm en rosewood producten met karton op een soortgelijke manier gemaakt, zij noemen het alleen een "speciale perkament soort die veilig is voor huisdieren".

Link naar reactie
Delen op andere sites

De allerliefste slaapkop. Heb haar weer in slaap geaaid tijdens het hok verschonen. Daarna krijg ik altijd een beloning van likjes. Met geen pen is te beschrijven hoe veel ik van haar hou. Ik ben even helemaal verliefd. En het mooie gewoon bijna geen last van allergie terwijl ze zwaar in de rui is.

Ik stap weer op mijn Vlekjekonijndroomwolk.🥰

Snapchat-542106744.jpg

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik Goofy gekoppeld! We hadden van tevoren drie voedsters gekozen, drie moeilijk plaatsbare dames. De eerste twee staan bekend als erg pittig bij de koppeling, dus dat wilden we wel proberen. Goofy heeft ze echter de stuipen op het lijf gejaagd met zijn extreem vervelende rijgedrag. Ze zaten allebei helemaal stil in een hoekje en durfden niet meer te bewegen, dus dat werd 'm echt niet. De derde dame is er een die binnenkwam met een gebroken voorpootje. Is toen gespalkt en zie je niets meer van, ze kan alleen niet helemaal strekken. Dat ging prima en zij liet zich niet kennen. Heel relaxed, heeft lekker zitten eten en ze hebben zelfs allebei geflopt. Heel fijn, dat moet dus wel goedkomen. Ze blijven t/m zondag en dan haal ik ze op als ik toch vrijwilligerswerk doe daar. Kunnen wij mooi alles soppen en neutraal maken.

IMG-20210806-WA0014.jpeg

• Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Lienappelsien:

Leuk! Zo zie je maar weer dat het lastig is om van te voren in te schatten met welk konijn het het beste klikt.

Wie is wie? Goofy het konijn op de voorgrond en de nieuwe dame blijft liever nog even anoniem onder de wilgenbrug?

Zeker! Goofy is de witte op de voorgrond. De nieuwe dame wilde inderdaad nog niet herkenbaar in beeld haha. Hier de foto van ik zoek baas. Ze heet nu Kennedy, maar dat vinden we echt niet passen, dus dat gaat waarschijnlijk wel iets anders worden.

Screenshot_20210807-133307.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nu met Goofy en zijn nieuwe liefde @Jamesthebunnybutler?

Hier nog steeds dikke mik met grote Lien en haar miniKip 😆
Lien is een beetje een oude zemelaar af en toe. Rond etenstijd kan ze best pinnig doen. Hubbel kon daar altijd goed mee om gaan, hij liet haar boze bui over zich heen komen en zat even later weer gezellig naast haar bij de voerbak.

Nieuwe liefde Kip weet ook al hoe het werkt. Hij is zelfs zo stoer dat hij met zijn kleine koppie onder die boze snoet van Lien kruipt om haar dan tot rust te manen. Erg stoer, als je weet dat hij geen tandjes heeft en Lien veel groter is en wel tanden heeft. Maar waarschijnlijk bijt ze niet en weet hij dat het vooral veel lawaai is, maar eigenlijk weinig om het lijf heeft. Hij blijft ook gewoon zijn eigen vrolijke ik en gaat er niet tegenin. Echt een toppertje!

Zodra het eten er is, is de rust terug en eten ze gezellig samen. Omdat Lien moet aankomen krijgt ze 'krachtvoer' en mag ze een paar keer per dag brokjes eten tot ze genoeg heeft. Kleine Kip moet natuurlijk niet zo veel biks, dus ik zette hem achter een hekje om te voorkomen dat hij te veel bij Lien mee zou eten. Dat was niet naar Lien's zin! Ze loopt dan bij haar voerbak weg en ramt het hekje met veel machtsvertoon omver. Gescheiden eten? Dacht het niet!

Nu stop ik Lien maar regelmatig extra biks toe en leid Kip dan af met groenvoer. Ja, je moet er wel even bij blijven voor het beste resultaat...😂

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .