Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2021 - slowchat konijnen algemeen

Evee

Aanbevolen berichten

Ohh wat een leukerds zijn het!

En leuk dat je pleeggezin bent geworden! Zijn ze van Konijnenparadijs? Hoe gaat dat als er belangstelling voor ze is, breng je ze dan naar de opvang?

Het lijkt me leuk om konijnen zo een tijdje logeren te hebben en ze zo een goed tussenhuis te bieden voor ze hun definitieve stek hebben gevonden. Maar ook wel weer lastig om ze dan te laten gaan, al moet je ze natuurlijk als logees zien. 

aangepast door Lienappelsien
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago zei Lienappelsien:

Ohh wat een leukerds zijn het!

En leuk dat je pleeggezin bent geworden! Zijn ze van Konijnenparadijs? Hoe gaat dat als er belangstelling voor ze is, breng je ze dan naar de opvang?

Het lijkt me leuk om konijnen zo een tijdje logeren te hebben en ze zo een goed tussenhuis te bieden voor ze hun definitieve stek hebben gevonden. Maar ook wel weer lastig om ze dan te laten gaan, al moet je ze natuurlijk als logees zien. 

Ja, ik heb wel duidelijk in mijn hoofd geprent dat ze er maar tijdelijk zijn. Maar het is leuk en toch ook wel dankbaar werk om ze net dat beetje meer bewegingsvrijheid en aandacht te geven dan in de opvang. Ze zijn inderdaad van het KP. Bij belangstelling verloopt het contact via de opvang ja, maar ik kom er (bijna) wekelijks, dus even langsbrengen is dan natuurlijk geen probleem.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga helemaal stuk om deze foto. Net gemaakt. Gewoon om hoe haar vacht bij haar kont eruit ziet.😂

Vlekje is trouwens dol op van die babycupjes. Daar speelt ze graag mee zeker als ik er brokjes in verstop.

Snapchat-1773865707.jpg

aangepast door pakyakker
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ze ook al zo enorm in de rui!!!

Ik kom net een advertentie tegen van Beaphar RabbitComfort Spray, dat is om konijnen te kalmeren... Zou het een verkooptrucje zijn of echt werken? Ik ben wel benieuwd of iemand het al kent 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het bestaat, het is pas nieuw, maar ik heb de bach druppels en de pet remedy (doekjes en spray) al als vergelijkbare producten in het webwinkel assortiment.

Ik heb het dus nog niet besteld voor de verkoop. Nog geen ervaring mee dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo te lezen wel iets heel anders dan de bachdruppels. Het is op basis van feromonen vergelijkbaar met de feromonen die een moederkonijnen uitscheidt. Bach druppels is op basis van kruiden, net als pet remedy. Grappig genoeg krijg ik toch een beter gevoel bij kruidenmengels... maar ik blijf benieuwd naar verhalen van mensen die het gebruikt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-7-2021 at 20:51 zei Kolino:

Het is zo te lezen wel iets heel anders dan de bachdruppels. Het is op basis van feromonen vergelijkbaar met de feromonen die een moederkonijnen uitscheidt. Bach druppels is op basis van kruiden, net als pet remedy. Grappig genoeg krijg ik toch een beter gevoel bij kruidenmengels... maar ik blijf benieuwd naar verhalen van mensen die het gebruikt hebben.

Klopt, dat las ik ook. Ik heb ook wel de "eerst zien dan geloven" mentaliteit voor dit product. Maar ik bedoelde de momenten dat je zo een product nodig hebt, zijn vergelijkbaar met de momenten waar je de bach bloesems of pet remedy producten ook voor in kan zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2021 at 16:44 zei Lienappelsien:

@Bammyflurry wat verdrietig dat Hubbel er niet meer is. Dat is snel gegaan zeg. Je zal hem missen, je sprak altijd zo liefdevol over hem. Sterkte.

Fijn dat Kip nu gelukkig is met Lien. Het zal een raar gezicht zijn, zo'n kleintje. Ook wel bijzonder dat hij eerst bij jullie in de pleeg zat, en nu mag blijven. Je kent hem dus al. 

Dank je wel. Ja, is inderdaad een grappig gezicht, zo'n grote dame met zo'n mini ventje 😄. Inmiddels zie ik dat Lien haar kleine vriendje ook wast. Ook leuk om te zien, want het ventje verdwijnt haast helemaal onder dat grote lijf tijdens de wasbeurt. Ook dit stel is vanaf het eerste moment gelijk vrienden, net zoals Lien met Hubbel was. Geen gedoe geweest, gelijk dikke mik. 

Gefeliciteerd met Wannes en Zoetje @Okki! Wat een verwennerij zo'n mooie taart! Hebben ze hier nog nooit gehad hoor!

Veel plezier met je pleegjes Owen en Evy @Pablo&Lola!

Zo'n 'ploezenkont' heeft Lien ook @pakyakker! Eigenlijk al de hele zomer ziet ze er uit als een voddenbaal. Haar nieuwe vriendje zit strak in zijn zwarte pak, net als haar vorige vriend Hubbel die er ook altijd keurig bij liep 😆

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago zei Okki:

Twee jarige konijntjes hier en daar hoort natuurlijk taart bij! Wannes is nu 8 en Zoetje is 7 jaar. 🥳🥳🥳

Screenshot_20210801-092403_2.jpg

Gefeliciteerd voor die twee lieverds! 7 en 8, dat zijn al mooie leeftijden. Hopelijk kunnen ze nog het dubbele mee!

aangepast door Punky punk
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .