Okki Geplaatst: 21 juli 2021 Delen Geplaatst: 21 juli 2021 Oh getver wat een rotnieuws! Hopelijk kan ze nog een tijdje genieten met de pijnstillers! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 21 juli 2021 Delen Geplaatst: 21 juli 2021 Bah wat een rotnieuws zeg! Sterkte. Hopelijk heeft ze bij jou nog een fijne tijd en heeft ze veel aan de pijnstiller. Dat was niet wat je verwachtte natuurlijk... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 21 juli 2021 Delen Geplaatst: 21 juli 2021 Wat sneu @Evee. Hopelijk kan ze op pijnstilling nog even mee.. hier zit Milly in de lappenmand. Ze heeft buikpijn en is erg zielig. Natuurlijk net na sluitingstijd van de dierenarts. Dus in telefonisch overleg maar begonnen met pijnstilling, cisaral, emeprid en regelmatig waterdun dwangvoer. Ze is ook zo vreselijk in de rui dat ik me al afvroeg hoe dat goed bleef gaan. Hopelijk knapt ze snel op, want ik krijg haar ook moeilijk te pakken en ik vrees dat mijn vingers niet lang meer veilig zijn. Maar het is ook altijd zo ontzettend zielig als ze zich zo ellendig voelen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 21 juli 2021 Delen Geplaatst: 21 juli 2021 O balen @Evee. Daar is vast verder niks aan te doen behalve pijnbestrijding? Geeft het geven van de pijnstiller veel stress of valt dat mee? @Eefje hopelijk knapt Milly snel weer op. Het is inderdaad altijd heel sneu. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 juli 2021 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2021 Gelukkig is ze er voor nu niet moeilijk in, ik hoop alleen dat ze dat ook niet gaat worden. Op iets van groenvoer of kruiden werkt voor nu prima. Beterschap voor Milly! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 juli 2021 Delen Geplaatst: 21 juli 2021 Ach arme Milly. Hopelijk knapt ze snel weer op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 22 juli 2021 Delen Geplaatst: 22 juli 2021 Ahh ook beterschap voor Milly! Wat zijn er weer veel konijnen die wat mankeren op het moment, echt niet leuk! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 juli 2021 Delen Geplaatst: 22 juli 2021 Milly was toen ik ging slapen nog erg beroerd. Paar uur later werd ik wakker van een mug en ben ik even gaan kijken, toen was ze er gelukkig weer! Helaas voor haar ga ik haar nu wel wekelijks plukken als ze zo in de rui is. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 22 juli 2021 Delen Geplaatst: 22 juli 2021 Fijn dat het weer beter gaat! Geen overbodige luxe om haar even te plukken tijdens de rui dus... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 juli 2021 Delen Geplaatst: 22 juli 2021 3 hours ago zei Jamesthebunnybutler: Fijn dat het weer beter gaat! Geen overbodige luxe om haar even te plukken tijdens de rui dus... Nee maar niet te doen. Ik heb het net geprobeerd. Ik kreeg 1 minuut van haar en toen werd ze te onhandelbaar. Je kunt ze daarvoor ook niet in een handdoek rollen hè, dus dat was plat drukken en zo snel mogelijk plukken. Maar zodra ze echt begon te vechten stopte ze ook niet meer. Nou ja, toch veel uitgehaald. Zit alleen nog erg veel haar los. Ik zou zo graag 10 minuten.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 22 juli 2021 Delen Geplaatst: 22 juli 2021 Lukt het ook niet tijdens het eten? Ik mag ook niet echt aan die van mij zitten, maar als ze aan het eten zijn krijg ik er soms nog wel wat uitgeplukt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 22 juli 2021 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2021 Ik zet ze bovenop de nachthokken en bij Joris leg ik dan vrij losjes een handdoek of theedoek net over z'n hoofdje, terwijl ik zijn lijfje kam en de losse haren er uit pluk. Hij is dan zo gefrustreerd met die handdoek / theedoek bij zijn hoofd, graaft er in, trekt er aan enz. Maar ondertussen kan ik mooi zijn vacht doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 juli 2021 Delen Geplaatst: 22 juli 2021 26 minuten geleden zei IreneM: Lukt het ook niet tijdens het eten? Ik mag ook niet echt aan die van mij zitten, maar als ze aan het eten zijn krijg ik er soms nog wel wat uitgeplukt. Nee, af en toe 1 plukje. Maar ze vindt het echt echt echt echt niet goed als ik aan haar zit. Ze laat zich niet afleiden en houdt mijn handen enorm in de gaten. Nu moet ze hier ook op een laag kastje, misschien zou het helpen om haar op een hoge tafel te zetten, maar dan moet ze mee naar beneden, hier op het bureau kan echt niet met die computer. Volgende keer maar met zn tweetjes proberen. De kamer heb ik wel lekker gestofzuigd nu, het is voor heel even schoon. Ik heb zo'n statische deurmat liggen, elke dag haal ik daar met een kledingborstel een bol haar ter grootte van Milly en Gijs samen uit. Ongelooflijk wat een haar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 22 juli 2021 Delen Geplaatst: 22 juli 2021 Klinkt als Do! Daar moet je het ook niet bij in je hoofd te halen om haar vast te pakken 😆 Jerry kan ik eventjes aaien als ze brokjes eten, maar als ik dan soms met mijn hand richting Do ga gaat ze 9 van de 10 keer met grote ogen een paar snelle pasjes opzij, van ieuw! Niet aanraken! Terwijl ze verder helemaal niet bang is. Gelukkig voor haar, én voor mijn armen, heb ik haar maar heel zelden op hoeven pakken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 22 juli 2021 Delen Geplaatst: 22 juli 2021 Kun je niet zo'n borsteltunnel maken? Wie had dat nou? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 22 juli 2021 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2021 Ik heb dat een tijdje gehad! Een pvc tunnel met een kokosmat er in! Dat werkte eigenlijk best goed, behalve dat dat wat schimmel achtig werd in de winter vanwege vocht. Niet dat het alle haren er uit hielp, maar vooral wel bij zijn pootjes en buikje, en dat vind Joris nou net zo een vervelend stuk om te kammen. Ik heb de tunnel nog wel en denk dat ik het misschien wel weer een keer doe, zo een deurmat er in. Aangezien de rennen nu overdekt zijn, zou dat beter moeten gaan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 juli 2021 Delen Geplaatst: 22 juli 2021 2 hours ago zei Lienappelsien: Klinkt als Do! Daar moet je het ook niet bij in je hoofd te halen om haar vast te pakken 😆 Jerry kan ik eventjes aaien als ze brokjes eten, maar als ik dan soms met mijn hand richting Do ga gaat ze 9 van de 10 keer met grote ogen een paar snelle pasjes opzij, van ieuw! Niet aanraken! Terwijl ze verder helemaal niet bang is. Gelukkig voor haar, én voor mijn armen, heb ik haar maar heel zelden op hoeven pakken. Haha ja precies dat. Met zo'n verontwaardigd hoofd van: wat flik jij nou???? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 22 juli 2021 Delen Geplaatst: 22 juli 2021 Ach wat slecht nieuw voor haar. Ik hoop dat je nog een mooie tijd met haar hebt. En dat de pijnstilling goed zijn werkt doet. Heel veel sterkte @Evee! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 juli 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Het gaat niet perfect, het is wel echt aan haar te merken. Ik twijfel of de pijnstilling voldoende is. Maar gezien de mate, moet het ook echt al een tijd gespeeld hebben. Achteraf had ze wel wat moeite in de loods met de gladdere vloer, maar daar heb ik een hennepmat op gelegd en toen ging het weer prima. Ze zat soms wat onhandig, maar corrigeerde dat ook gewoon weer als ze eenmaal zat. Ik denk nu dat dat ook al door de artrose kwam. Maar ja, dat waren achteraf subtiele hints dat er iets mis was, die ik niet serieus genoeg heb opgepakt. Niet dat het verschil had gemaakt, want er is niet zo heel veel aan te doen, maar dan had ik wel eerder met pijnstillers kunnen beginnen. En voor ze naar de loods ging is ze nog bij de dierenarts geweest voor vaccinaties en helemaal nagekeken. De pijnstillers gaan er in ieder geval wel met gemak in, dat scheelt. Maar ik twijfel voor nu of het genoeg is, ze lijkt toch nog niet helemaal pijn-vrij te zijn. Ik had afgesproken een maand pijnstillers te proberen en dan even contact te zoeken met de dierenarts, maar indien nodig kan eerder natuurlijk ook altijd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Heb gisteren helemaal over Milly heen gelezen. Moest teveel inhalen hier. Beterschap voor Milly! Hoe gaat het nu met haar @Eefje? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 5 minuten geleden zei pakyakker: Heb gisteren helemaal over Milly heen gelezen. Moest teveel inhalen hier. Beterschap voor Milly! Hoe gaat het nu met haar @Eefje? Goed hoor! Ze was er gisternacht al helemaal bovenop en nu ook niet boos of bang meer 👍. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Lastig @Evee, als jij denkt te zien dat het niet voldoende is dan is dat denk ik ook zo. Misschien kan het opgehoogd worden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 juli 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Daar zat ik ook al over te denken, maar ik moet nog even goed narekenen hoeveel ze nu precies krijgt, ze krijgt de metacam hond, en ze krijgt 5x de normale dosering voor de hond. Ze krijgt dus voor 15 kg. Ze weegt 3 kg. Maar de dosering is dus in kg en niet in ml, dus heel lastig na te rekenen hoeveel ze precies krijgt, en dus of het nog wel of niet omhoog kan. Ik vermoed van wel. Daar moet ik vanmiddag nog even goed naar kijken dus 😄 Ik denk dat ik de dosering even in een spuitje stop met milliliters zodat ik het wel kan narekenen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Ik vind die dosering best laag hoor! Ik geef standaard het dubbele per dag. Voor 3 kg konijn geef ik op een dag voor 30 kg hond. Dat is 0,7 ml per kg per dag/1 mg per kg per dag. Mijn dierenarts zegt dat ze in Groot Brittanië zelfs al standaard 1,5 mg per kg geven, zonder risico op nierproblemen etc. Heeft de dierenarts het nog over phen pred gehad? Dat middel wordt veel bij honden met artrose ingezet en ik heb er heel goede ervaringen mee bij konijnen, zelfs in best hoge dosering. Is natuurlijk wel vreselijke troep, want er zit prednison bij dus dat is wel een afweging. Verder hoorde ik laatst een medewerker van het Knaagspoor die van de phen pred overgestapt is op een meer natuurlijk middel dat nog vrij nieuw is en met name bij paarden ingezet wordt geloof ik. Zij heeft het als proef ingezet bij haar konijn met ernstige artrose en dat konijn doet het er heel goed op (zonder dat spul of zonder phen pred eet het konijn niet van de pijn). Misschien nog iets om te overwegen als ze nog niet van de pijn af is, maar misschien heb je ook wel totaal geen behoefte aan dit ongevraagde advies 😅 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 juli 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Al het advies is welkom hoor! Zoals ik het berekend had zou ze 2x mogen wat ze nu krijgt inderdaad, maar dat is dan wel het maximale wat ze hier adviseren (de 1 ml per kg). Maar ik raakte in de war van de kg dosering dus wil het nog wel even narekenen 😂 En tja, ze heeft niet echt veel te verliezen, dat is waar. De dierenarts had het inderdaad ook over prednison injecties, maar stelde voor om eerst met de pijnstillers te beginnen. Omdat ze gewoon nog eet en actief is, niet is afgevallen, en ik voor woensdag alleen subtiele dingen zag, was ik het daar wel mee eens. Weet je toevallig welk paardenmiddel het is? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten