Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2021 - slowchat konijnen algemeen

Evee

Aanbevolen berichten

Fijn dat het staart is en niet iets anders naars! Hopelijk kan hij er goed mee leven.

Vlekje eet echt eng veel hooi. Normaal eet ze een portie hooi ten grote van zichzelf zoals een konijn zou moeten doen. Maar nu eet ze overdag zo'n portie en ook in de nacht. Ben echt verbaasd. Was al heel blij dat ze de laatste tijd zo goed hooi eet en nu dit. Lekker laten knabbelen zou ik zeggen, want dat betekend ook dat het gewoon goed gaat met haar gebit en het helpt natuurlijk met afslijten.

Sloop speeltjes van wilgentakken gaan er ook echt al een malle doorheen. Ik ben echt blij dat ze nu weer zo blij is. Nu nog een klein beetje afvallen want ze begint iet wat zwaar te worden.😉

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel heel veel hooi, pakyakker!

Ik vond ze vanochtend niet zo heel enthousiast op de brokjes af komen.  Ze eten op het moment wel vrij veel groenvoer. Niet zo veel hooi, dat is niet de beste kwaliteit wat ik nu in gebruik heb. Maar aangezien ze het allemaal hadden, vermoed ik dat het dus of voeding of warmte is, en geen gezondheidsdingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo die Vlekje heeft er zin in. Lekker van genieten dat ze het nu zo goed doet @pakyakker!

Hier hebben de konijnen echt wel een beetje last van de warmte. Ze liggen het grootste deel van de dag in de dog villa lekker tegen een icepod aangeplakt.

Pas in de vroege avond worden ze wat actiever.

Eten doen ze gelukkig wel goed, ze eten per dag ongeveer 1 hooiruif leeg (is best een grote van de nieuwe wc), hun portie groenten gaat ook meestal op en de brokken geef ik s’avonds dus dat scheelt.

In de vroege ochtend zijn ze hier erg actief, dan springen ze bovenop het hoge schuilhok of gooien met hun bal.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Do en Jerry eten ook al een tijdje minder hooi. Ik geef ze al wat minder groenten, want daardoor gingen ze ook minder hooi eten. Maar ze liggen overdag inderdaad ook heel veel, in de schaduw óf in de zon, terwijl ze anders veel tijd besteedden aan hooi eten. 

Ze krijgen nu nog hooi van vorig jaar, ik denk dat ze daar ook een eind op uitgekeken zijn, logisch. Volgende week gaan ze over op hooi van 2021. Ben benieuwd! Meestal wordt het nieuwe hooi enthousiast ontvangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Ze eet gelukkig wel gewoon goed. Ik weet niet of het gebroken is. Ik zag gisteren ook al wat, ik kreeg ook al zo een voorgevoel. Maar toen trok ze de poot recht op het moment dat ze zat, dan zag je dus niets meer er aan. Ik zocht daar dus niet direct iets achter, dacht meer van "wat zat ze onhandig". Maar nu liet ze hem echt scheef staan. Ze is een jaar of 9, het zou ook artrose kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het viel niet mee. Ik heb een foto laten maken en bij alle gewrichten (ellebogen en schouders) is behoorlijke artrose te zien. Bij haar schouder ook nog een vlek waarvan de dierenarts vermoed dat het een tumor is. 

Ik heb pijnstillers mee want volgens de dierenarts moet ze echt veel pijn hebben. We kijken het dus maar aan zo lang het gaat. De dierenarts vond haar voor nu te goed om in te slapen, en ik ook. Dus we zien het wel. 

• Verdrietig 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Oh jeetje. Vermoed de DA osteosarcoom? Of een tumor, losstaand van de artrose?

Daar heb ik niet op doorgevraagd en ze gaf aan dat haar kennis daar ook niet heel uitgebreid in was, dat ze dan moest doorverwijzen. Maar goed, de combinatie van tumor en artrose is niet echt iets wat nog een mooie toekomst kan geven. We gaan haar dus gewoon lekker verwennen en we zien het wel. Aan Harold heeft ze in ieder geval ook een super lief vriendje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei IreneM:

Ah *konijnendropjes* zeg. Bij Senna heeft fysiotherapie nog wel nut gehad bij de artrose. Ik weet niet of dat een optie is, maar zou je nog kunnen overwegen.

Had ik ook al bedacht, voor de hond hebben we wel een fysio, maar die behandeld geen konijnen. Ik heb ook geen idee of er één is in de buurt die het wel doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Evee:

Had ik ook al bedacht, voor de hond hebben we wel een fysio, maar die behandeld geen konijnen. Ik heb ook geen idee of er één is in de buurt die het wel doet. 

Er zijn er volgens mij ook niet veel die konijnen doen. Mocht je ervoor naar Enschede willen, dan weet ik nog wel iemand 😬

Haha, arme dierenarts! Maar wel fijn om te weten dat er nog flink wat energie in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren had ze de toiletbak nog door de hele ren gesmeten, dus pit en energie heeft ze genoeg 😄 Het is ook echt gewoon een konijn met een heerlijk pittig karakter. Van grommend en knorrend de wereld aanvallen tot het meest relaxed liggen terwijl ze een krabbelbeurt krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .