Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2021 - slowchat konijnen algemeen

Evee

Aanbevolen berichten

Wat een ellende al die opvangkonijnen... Het zit overvol overal en er zijn zo veel konijntjes met gezondheidsproblemen die binnen komen. Echt heel verdrietig. Vaak zijn ze ook nog hartstikke lief en begrijp je niet dat ze niet heel angstig geworden zijn.

Momenteel ben ik wat minder actief op BB helaas. Ik heb drie van de vier konijnen thuis in de lappenmand. Dunya is wat aangekomen maar eet weer wat minder en heeft mogelijk een haakje. Baloe eet nog slechter dan een paar weken geleden (toen volledig onderzocht en niks gevonden) en heeft duidelijk pijn maar is levendig op zich. Hij is twee dagen bij de DA geobserveerd en ze kunnen de vinger er niet op leggen. Hij is knorrend (?) thuisgekomen, dat baart me een beetje zorgen. Morgen gaat hij weer onder narcose voor gebitsfoto's en verdere bekinspectie, want met het kijkertje was niks te zien. Ik ben bang voor een ontsteking/abces van een kies of iets van een tumor in zijn keeltje ofzo. Hopelijk vinden ze iig iets, dat zou wat rust geven. Anders overweeg ik om nog bij Wilhelminapark te laten kijken.

Ollie wordt de laatste weken zichtbaar oud en wordt wat minder actief. Van de week viel het op dat ze ontzettend veel niest. Gisteren naar de dierenarts, blijkt ze onwijs last van snot te hebben en is al heel benauwd, zit al tegen een longontsteking aan. Zo zielig voor haar, maar ik merk dat het buiten toch wat minder opvalt dan binnen. We zijn met draxxin gestart, hopelijk gaat dat haar helpen en kan ze nog eventjes mee. Anders is de keuze voor haar snel gemaakt, last houden van snot ga ik dat arme ding niet aandoen op haar oude dag.

Nou, weer een hele konijnenklaag. Ik hoop binnenkort ook weer wat actiever te kunnen zijn op BB en niet meer alleen mijn eigen konijnenshit te schrijven 😉

• Verdrietig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat er meerdere konijnen niet fit zijn zeg! Een hoop zorgen! Hopelijk vinden ze snel iets bij Baloe, dat je in ieder geval duidelijkheid hebt. Snot is ook echt een rotziekte, hopelijk geven de medicijnen verlichting. Beterschap!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! Knappe Gijs!

Update rondom Baloe: er bleken onder narcose twee kiesen los te zitten, in totaal zijn er daarom drie kiezen getrokken. Mijn arme stakkertje is weer thuis nu en heeft wat gegeten. Andijvie, in de auto, dat wilde hij sinds januari niet eten. Blij dat er iets gevonden is, maar wat is hij zielig. Helemaal nat en vies zijn bekkie en hij kijkt zo sneu. Komt hopelijk goed!

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Jamesthebunnybutler:

Gefeliciteerd! Knappe Gijs!

Update rondom Baloe: er bleken onder narcose twee kiesen los te zitten, in totaal zijn er daarom drie kiezen getrokken. Mijn arme stakkertje is weer thuis nu en heeft wat gegeten. Andijvie, in de auto, dat wilde hij sinds januari niet eten. Blij dat er iets gevonden is, maar wat is hij zielig. Helemaal nat en vies zijn bekkie en hij kijkt zo sneu. Komt hopelijk goed!

Fijn dat er wat gevonden is! Hopelijk knapt hij nu snel op.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, wat verschrikkelijk.

Een kennis van mij was begonnen met 5 konijntjes. 4 rammetjes en 1 voedster. Maar vooral, allemaal ongecastreerd! Zovele nestjes later (ze heeft alle nestjes gehouden) had ze dan toch door dat het het beste was dat ze de rammetjes zou castreren omdat het maar bleef doorgaan. 

Natuurlijk al die mininijntjes komen ook in de puberteit terecht. En gisteren heeft een konijn een ander konijntje zo hard verwond dat ie er van is gestorven. 

'Maar kun je best niet wat minderen met konijntjes dan, zoiets verschrikkelijk wil je toch niet meer voorhebben?!"

"Och, deze kunnen het wel met elkaar vinden hoor"

😔

• Verward 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks met Jerry naar de dierenarts. Ik zie iets in zijn ooglenzen. Eerst dacht ik nog dat het een ouderdomskwaaltje was (hij is 9 of ouder), maar hoe het er nu uit ziet zou het me niet verbazen als het EC is, en ga ik er stiekem al van uit dat dat het is. Ik heb eerder een konijn gehad met o.a. ernstige oogproblemen door EC, dus weet hoe dat kan zijn 😔 

Dus ik heb er een hard hoofd in en vind het wel spannend.

Je moet wel goed ín zijn oog kijken om het te zien en hij doet het verder supergoed (het enige is dat hij sinds een half jaar bepaalde afstapjes niet meer af durft omdat hij dat niet zo goed kan inschatten), maar ja...

aangepast door Lienappelsien
  • Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben opgelucht! De dierenarts heeft er goed naar gekeken. Kort samengevat: het is ouderdomsstaar. Het is wel cataract, maar seniele cataract. De oorzaak is dus zeer waarschijnlijk geen EC. Er is verder niks aan te doen.

Hij is niet blind (dat wist ik al), maar ziet niet zo scherp meer.

Baasje opgelucht, nijn minder blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .