pakyakker Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Hmmmm. Weer gebeld. Ze eet nog geen brokjes en keutelt wel flink. Toch vinden ze dat ze nog niet meer naar huis mag omdat ze alleen lekkere dingen eet? Opzich is dat toch niet echt een reden, als er maar wat in gaat brokjes komen vanzelf wel weer toch? Ze heeft daar weer een appelpartje op en een stukje komkommer. Ik durfde er niet goed tegen in te gaan. Ik denk eten is eten. Gisteren wilde ze eerst helemaal geen appel hebben en nu eet ze het wel op. Ik snap dat ze wel weer brokjes moet gaan eten en ze dwangvoeren haar ook nog. Zou dat ook niet een beetje daarmee te maken hebben dat ze door dwangvoer ook geen brokjes eet? Ik moet om 17 uur weer bellen en dan claim ik haar gewoon. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Haha tja, ik snap het op zich wel als het een willekeurig konijnenbaasje is zonder enorme kennis dat je als dierenarts in zo een geval liever het konijn wat langer houd. Ze is nog niet helemaal uit de gevarenzone. Maar ik denk dat het in dit geval niet uit maakt of ze daar of bij jou is. Volgens mij heb jij genoeg kennis en ervaring en zoek je de dierenarts toch wel op als het niet goed gaat. Vaak heb je zelf nog meer tijd om (ook 's avonds en 's nachts indien nodig) te controleren hoe het gaat, en de bekendheid van thuis zijn geeft vaak ook rust. Ik geloof dat ik in dit geval ook zou zeggen "ik neem haar wel mee naar huis" 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 (aangepast) Fijn dat ze weer goed keutelt! Tja, brokjes eten ze vaak pas als laatste weer. Ze beginnen vaak met groenten eten. En als ze nog gedwangvoerd wordt zal ze ook niet zo snel brokjes gaan eten. Ik zou inzetten op groenten en een papje ‘dwangvoer’ bij haar zetten zodat ze het vrijwilliger op kan eten. Zolang ze maar iets binnen krijgt en keutelt. Dat is makkelijk gezegd, het is altijd lastig. 20 januari 2021 aangepast door Lienappelsien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Dank voor jullie advies. Ik wil haar vanavond ook eigenlijk thuis hebben. Als ik kijk naar alle andere keren, begint het toch vaak met groente. Het maakt toch niet uit als ze een paar dagen alleen op wat groente leeft? Kijk als het dan niet lukt hebben we altijd nog dwangvoer. Ik heb inmiddels na alle perikelen wel best veel ervaring om haar weer aan het eten te krijgen. Als is deze keer wel ernstiger dan alle vorige keren. Mocht het toch niet goed gaan kan ik haar zo weer heen brengen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 4 uur geleden zei DaniëlleV: Dat denk ik ook, in vertrouwde omgeving doen ze het vaak net wat beter. Begrijpelijk wel, ik heb dat als mens eerlijk gezegd ook. Als ik ergens ben waar ik het niet naar mijn zin heb dan heb ik ook geen eetlust. Peterselie lusten ze bij mij trouwens altijd.. No bij mij niethoor! Hij trekt zijn neusje ervoor op! Die draak! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 😭😭😭😭 Vlekje mag nog niet mee. Keutels zijn minder nu en eten is nog niet van harte. De dierenarts is er ook pas morgen weer dus ze willen liever dat ze dan blijft en dan morgen kunnen overleggen. Maakt mij erg verdrietig had echt gedacht dat ze wel weer mee kon. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Nog aanvullen. Er werd niet gezegd of ik nog weer op bezoek mocht komen. Heb mega veel hoofdpijn. Aan de andere kant ben ik nog steeds heel bang dat ze het misschien wel niet haalt. En dan heb ik haar gister voor het laatst gezien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Ah wat balen dat ze nog niet mee mag 😔 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Balen zeg... Ik zou dan denk ik morgen bij de dierenarts aandringen op verder onderzoek (maar wat...?). Het is zo raar dat zo vaak ziek is, dan weer een tijdje het goed doet en dan alweer ziek is. Je zou toch denken dat er dan een onderliggend probleem is. Lastig hoor. Je kan nu even niks voor haar doen, dus probeer zelf een beetje rust te pakken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 (aangepast) @Lienappelsien Ze is compleet getest op alles. Ze is van top tot teen op de foto gezet. Bloed is getest. Alles. Dit was dus rond 10 november uit mijn hoofd. Dus zou niet weten wat er nog verder onderzocht moet worden. Ben net toch nog op bezoek geweest. Had peterselie meegesmokkelt en die at ze in één keer op. Ook stukje appel en een soort van knaagstengel wat in het hok lag. Blijkbaar doet mijn aanwezigheid wel iets ofzo. Morgen gaat de dierenarts haar weer onderzoeken, vond dat ze wel echt wat rode ogen had heb dit ook aangegeven en ze gaan daar ook naar kijken morgen. Hoop echt dat ze dan wel mee mag morgenvroeg. 20 januari 2021 aangepast door pakyakker Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Fijn dat je toch even naar haar toe mocht. Hopelijk kan ze dan morgen mee naar huis. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 @pakyakker Ik denk dat ik in jouw geval wel het advies van de dierenarts zou blijven volgen, omdat je over het algemeen een goede band hebt met de dierenarts en vertrouwen hebt in hun kunnen, maar vergeet één ding niet: Het is jouw konijn. Als jij haar weer mee wil nemen kunnen ze op hun kop gaan staan maar daar hebben ze niks over te zeggen. Ik denk alleen niet dat je met goed fatsoen nog weer terug kunt/wilt naar een praktijk als je op die manier vertrokken bent dus ik zou dat alleen in een uiterste situatie doen natuurlijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 De dierenarts belde mij vanochtend wakker. Ik dacht echt dit is het.. Ze nam ook op met niet schrikken.😂 Ik zei ook nog: Ik schrok wel. Maar het goede nieuws ik mag haar zo ophalen. De dierenarts hoopt ook dat ze in haar thuisomgeving toch iets beter gaat functioneren. Ze heeft vannacht weer flink gekeuteld en de keutels zijn ook van normaal formaat. Het is voornaamste is dat ze alleen de lekkere dingen eten, dus groenvoer en nog steeds maar heel weinig brokjes. Alles wat ze krijgt aan groenvoer gaat er ook in één keer in. Ik hoop dat als ze thuis is er ook brokjes in gaan. Ik ga het zien. Ben heel blij dat ik haar weer mee mag nemen. @Dollie Ik ben het met je eens hoor. Gelukkig kwam ze er zelf mee vanmorgen. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Gelukkig mag ze weer mee! Maar lekker verwennen straks 🥰 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Wat fijn dat Vlekje weer naar huis mag! Hopelijk knapt ze in haar vertrouwde omgeving lekker verder op. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Nou ze is een beetje bekomen van de autorit. Ze heeft een handje andijvie op en peterselie met cirasal. Ook eet ze tot mijn verbazing best wel wat hooi. Ze zit als ze wakker is steeds wel bij het hooi. Helaas blijft brokjes eten uit. Ik heb om 15 uur weer overleg met de dierenarts. Ik ben echt bang dat ik haar dit keer wel kwijt raak. Normaal zou ze nu als stukken beter moeten zijn op de derde dag. Ik ben echt heel bang dat ze hier niet overheen komt. Hoe lief ze is bij de dierenarts en daar mogen ze alles met haar doen wordt het voor mij nog een heel groot stresspunt om al die medicatie erin te krijgen. Darmkrampdruppels 4dd, cirasal 3dd en Novacam 2dd. Ik krijg het niet voor elkaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Fijn dat ze weer thuis is! Goed hooi en goed groenvoer eten, is eigenlijk gewoon al heel goed voor een ziek konijn 🙂 Maar om aan te sterken zijn de brokjes erbij toch wel heel handig, hopelijk eet ze die ook snel weer. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Wat een zorgen toch om Vlekje. Gelukkig is ze weer thuis, dat scheelt voor haar en jou toch een heel stuk. Oost West, Thuis Best. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Wat fijn dat ze weer thuis is! Heb je haar naar binnen gehaald of zit ze buiten? Is er iemand die je kan helpen met de medicatie toedienen? Sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 (aangepast) Jaaaa ze heeft 40 Trovetbrokjes gegeten. Moest het wel aanbieden voor haar neus maar dat zit er toch weer in. En nog weer een half witlofblaadje en blaadje basilicum. Dat lijkt mij prima toch? Ik bedoel dwangvoeren is niet echt noodzakelijk toch zo? @Pablo&LolaIk heb haar naar binnen gehaald. Zeker met deze wind lijkt mij dat alles behalve prettig. Ik heb iemand waarmee ik haar medicatie kan geven. Maar ik probeer het toch via voedsel. Net is dat wel weer gelukt met de darmkrampdruppels. De dierenarts vond het vooral belangrijk dat de cirasal en novacam maar binnen kwamen. Dus dikke bonus dat de darmkrampdruppels er nu toch inzitten. Ik vind het wel bijzonder. Dat hoe ziek ze ook is wassen blijft belangrijk. En heel regelmatig ook. Steeds als ze weer wakker wordt moet er gewassen worden. 21 januari 2021 aangepast door pakyakker 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Lijkt mij niet dat dwangvoer nodig is als ze zoveel brokjes eet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 3 uur geleden zei pakyakker: Jaaaa ze heeft 40 Trovetbrokjes gegeten. Moest het wel aanbieden voor haar neus maar dat zit er toch weer in. En nog weer een half witlofblaadje en blaadje basilicum. Dat lijkt mij prima toch? Ik bedoel dwangvoeren is niet echt noodzakelijk toch zo? @Pablo&LolaIk heb haar naar binnen gehaald. Zeker met deze wind lijkt mij dat alles behalve prettig. Ik heb iemand waarmee ik haar medicatie kan geven. Maar ik probeer het toch via voedsel. Net is dat wel weer gelukt met de darmkrampdruppels. De dierenarts vond het vooral belangrijk dat de cirasal en novacam maar binnen kwamen. Dus dikke bonus dat de darmkrampdruppels er nu toch inzitten. Ik vind het wel bijzonder. Dat hoe ziek ze ook is wassen blijft belangrijk. En heel regelmatig ook. Steeds als ze weer wakker wordt moet er gewassen worden. Yves! Hopen dat ze het haalt! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 (aangepast) Ik ben zo blij en trots. Ze heeft uitzichzelf 10 brokjes geten. Ze heeft weer wat gekeuteld. Darmkramdruppels en Novacam zit er weer in en straks om 22 uur cisaral. Wel laat ze haar blindedarmkeutels liggen.😕 Ook zien sommige keutels er wat raar uit. Overgrote deel is prima maar er zitten wat kettingkeutels, en kleine donkere tussen. 21 januari 2021 aangepast door pakyakker 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Edit: toch niet uitzichzelf. Vond de brokjes net terug onder de bodembedekking.😑 Goed ze nam net wel een paar slokken drinken wat ik ook fantastisch vind. Ik blijf brokjes aanbieden dan eet ze ze wel net weer een stuk of 20 in gegaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 21 januari 2021 Delen Geplaatst: 21 januari 2021 Ze heeft flink brokjes gegeten, daar mag je zeker blij om zijn. Blindedarmkeutels kunnen vies smaken van de medicijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten