mammafelina Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Beterschap voor Vlekje en sterkte voor jou! Geef jezelf inderdaad niet de schuld, je doet alles wat je kan voor haar. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 (aangepast) Paar hersenspinsels weer. Zou het kunnen dat een slecht gebit zorgt voor gas? En zou het kunnen dat ze na de castratie gevoeliger is geworden voor gas? Want ze had nooit last van haar darmen of snel diarree of iets dergelijks. Het is allemaal begonnen na het gebit en castratie. 19 januari 2021 aangepast door pakyakker Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Gebeld.. Het gaat niet goed. Op een paardenbloemblaadje en klein stukje appel na heeft ze niks gegeten. Ze keutelt ook niet. Ze moet de nacht daar dus blijven. Wel mag ik haar vanavond nog even bezoeken. Dus dat ga ik ook doen. Ik baal zo erg. Ik ben zo bang dat ze er niet meer bovenop komt. Ik ben ook zo verdrietig nu. Vlekje kennende zou het nu wel beter moeten gaan. Helaas.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Bah, dat schiet niet op.. Kom op, Vlekje! Ik vind het fijn dat die opnameoptie er is bij mijn (en jouw) dierenartspraktijk, maar ik heb er toch altijd een beetje mijn twijfels bij. Lewis was vorig jaar een lang weekend opgenomen geweest, maar na dag drie werd er nog steeds niet zelfstandig gegeten en amper gekeuteld, dus toen heb ik hem weer opgehaald. Eenmaal thuis begon hij direct hooi te eten en floepten de keutels eruit alsof het nooit anders was geweest. Ik kan daar natuurlijk geluk mee hebben gehad, maar ik denk dat stress en een andere omgeving ook wel hebben bijgedragen aan het niet eten & keutelen. Nu wil ik niet zeggen dat je Vlekje maar weer op moet halen, want er is wel degelijk iets aan de hand, maar als je zelf kunt dwangvoeren en medicatie kunt toedienen, dan zou ik liever zelf mijn konijn in de gaten houden denk ik (eventueel binnen).., tenzij een opname echt een toegevoegde waarde heeft natuurlijk, zoals een infuus of warmtelamp of iets dergelijks. Maar ik heb zelf nog nooit een konijn gehad dat beter uit een opname kwam dan erin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 In ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat er snel verbetering is! 🍀 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Ik duim voor jullie dat ze er toch snel weer bovenop komt. Fijn dat je haar mag bezoeken! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Wat kl*te zeg. Ze is in ieder geval in goede handen bij de dierenarts en fijn dat je haar toch nog even mag bezoeken. Veel sterkte, ik hoop dat ze snel weer opknapt! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 @Pablo&Lola Jaa ik snap wat je bedoelt idd. Daar twijfel ik ook aan. Ze laat zich daar wel makkelijker dwanvoeren dan thuis. Mocht ze morgen niet opknappen en ze hoeft geen infuus ofzo dan wil ik haar ook weer thuis hebben. Zet ik haar binnen neer meer de bunnycam erbij. Ik weet dat ze wel in goede handen is. Ik begrijp jou punt volkomen en voel dat ook wel hetzelfde. Even afwachten. Ook na castratie 0 eten 0 keutels. Dierenarts had voordeel van de twijfel gegeven om haar mee naar huis te geven en kwam thuis en at zomaar paardenbloemblaadjes en paar uur later ook keutels. Ik vind het voor nu wel goed. Haar temp was 37.2, ondertemperatuur dus. Ze zit daar dan ook onder de warmtelamp, wat ik hier niet heb. Ik ben blij dat ik haar mag bezoeken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 @pakyakker, heel veel sterkte. Dat het geluk aan jou zijde mas staan! Even terug naar het onderwerp hou oud je konijnen zijn en wanneer je ze in huis hebt genomen. Punk is nu 1 jaar, hij was 8 of 9 weken toen hij bij mij kwam wonen. Heel jong dus. Heb er ook best veel foto’s van! Nu is het gewoon mijn papzakje 😊. Ik heb zelfs de dag dat hij geboren werd een berichtje gekregen dat er een nestjes was. Hij komt namelijk van een vriendin ( voor degene die het niet weten). Natuurlijk stuurt ze dan een berichtje, wij allebei niets wetend, dat die ‘witte met zwarte oortjes’ van mij zou worden. Nu kan ik toch echt niet meer zonder hem hoor! Al heel zijn keven wete ik dat hij op de wereld is! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Op ziekenbezoek geweest. Ze heeft het partje appel wat er lag opgegeten en een paar brokjes. Voor ik kwam had ze ook al wat brokjes opgegeten zei de assistente. Echt een goed teken. Haar temperatuur is ook gestegen. Toen ik op het punt stond weg te gaan gooide ze het waterbakje om en ging ze aan de deken trekken waar ze op zat en wat rond lopen. Ook stak ik mijn vinger nog door de tralies en daar kwam ze op af. Blij dat ik ben gegaan geeft mij een beter gevoel voor de nacht. De assistente gaat haar misschien nog naar een groter hok verplaatsten omdat ze weer wat in beweging kwam, want de keutels blijven helaas uit. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Fijn dat er in ieder geval een beetje vooruitgang in zit 😊 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Ach, wat sneu voor Vlekje zeg. Fijn dat ze in ieder geval weer iets gegeten heeft. Blijft toch spannend. Als ze geen verstopping heeft komen die keutels wel. Als ze wat eet voelt ze zich waarschijnlijk ietsje beter, dan komt het vast weer op gang. Sterkte en beterschap voor Vlekje ❤️ Het valt voor Vlekje ook steeds niet mee he... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Op 17-1-2021 at 16:17 zei JacinthaBrehler: Gelukkig is het dier gevonden!! Arm beestje... Ik heb eindelijk Rummikub fatsoenlijk op de foto ❤️ Leuk! Het lijkt net of ze dubbele oren heeft haha @pakyakker wat naar weer! Wel fijn dat je nog even naar haar toe mocht en dat je toen wat vooruitgang zag. Sterkte met wachten. Ik lees jouw ‘naam’ trouwens altijd als payakker. Pas nu ik hem wilde citeren kom ik er achter dat er een k tussen moet 😂 Het is met een k (voor mij je nieuwe naam) wel makkelijker te onthouden haha 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Wij hebben een testzandbakje voor Kiki gemaakt. Het dak van zo'n outback schuilhokje gehaald, een bak zand er in gezet en een plateautje er omheen gemaakt van plankjes. Maar ze durfde er niet in. Verbazingwekkend, ze is zo stoer en ondernemend maar hier snapte ze niks van. Dus een bakje met erwtenvlokken er in gezet. Dat wilde ze toch graag, maar het bleef spannend. Met haar kont nog op de rand en haar pootjes en kop in het bakje kon ze toch eten. Toen heb ik haar een zetje gegeven en nu snapt ze dat ze er in kan graven. Ik hoop dat ze er goed gebruik van gaat maken zodat ze er wat van haar energie in kwijt kan. Tot nu toe springt ze er vooral veel in en uit. Ach ja is ze ook weer lekker bezig. Gijs mag over het randje kijken maar hij mag er niet in van haar. Ach ja dat vechten ze samen maar weer uit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 27 minuten geleden zei Lienappelsien: Leuk! Het lijkt net of ze dubbele oren heeft haha @pakyakker wat naar weer! Wel fijn dat je nog even naar haar toe mocht en dat je toen wat vooruitgang zag. Sterkte met wachten. Ik lees jouw ‘naam’ trouwens altijd als payakker. Pas nu ik hem wilde citeren kom ik er achter dat er een k tussen moet 😂 Het is met een k (voor mij je nieuwe naam) wel makkelijker te onthouden haha Ik dacht juist dat het paykakker was.😂 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Kun je je naam nog veranderen. Heb deze in 2016 gemaakt en gebruikte dat voor veel dingen waar ik mijn echte naam niet voor wilde gebruiken. Was ook nog een stuk jonger toen. Vind het een vreselijke naam maar toen was ik er trots op omdat ik een nickname had verzonnen die nergens bestaat.😂 Anyway ik hoop dat er een kakker in zit want dat zou zoveel beter zijn voor Vlekje. Als het goed is heeft ze geen verstopping alleen een gasbuik maar als de keuteltjes uitblijven kan het zo maar van wel. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 @pakyakker sterkte, ik hoop dat je een beetje kunt slapen, want ik weet hoe vervelend het is om je beestje te moeten achterlaten en hoe je je zorgen maakt en in onzekerheid zit. Het kan met konijnen namelijk alle kanten op. Zo zijn ze springlevend en maken ze binkies en het andere moment zitten ze er net zo bij als Vlekje. En dan denk je dat het niet meer goedkomt en dan opeens beginnen ze weer volop te eten. Dat laatste kan morgen ook bij Vlekje weer zo zijn. Dat hoop ik voor haar en voor jou! Nogmaals sterkte! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 2 uur geleden zei Lienappelsien: Leuk! Het lijkt net of ze dubbele oren heeft haha @pakyakker wat naar weer! Wel fijn dat je nog even naar haar toe mocht en dat je toen wat vooruitgang zag. Sterkte met wachten. Ik lees jouw ‘naam’ trouwens altijd als payakker. Pas nu ik hem wilde citeren kom ik er achter dat er een k tussen moet 😂 Het is met een k (voor mij je nieuwe naam) wel makkelijker te onthouden haha Dat is precies zoals ik het ook altijd las. Ik zie net pas dat ik het dus altijd verkeerd gelezen heb. 🤣 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 @pakyakker De volgorde van de letters had ik in mijn hoofd al goed, maar stiekem ben ik wel heel benieuwd of je je naam uitspreekt als ‘paky akker’ (zoals ik altijd doe) of ‘pak yakker’ of iets heel anders. 😅 Heb je vanochtend al een update van de dierenarts gehad? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 @Pablo&Lola Ja de tweede optie zo had ik het ooit bedacht😂😂 Ik heb echt net gebeld. Blijk dus dat ze vannacht flink gekeuteld had, dus dat is echt mooi nieuws. Alleen heeft ze niet echt meer gegeten dus dat willen ze nog even aankijken in de ochtend. Moet tegen het begin van de middag weer bellen. Dus ik denk dat ik zo rond 12 uur weer ga bellen. Eigenlijk wil ik haar dan wel weer mee hebben. Denk stiekem toch wel dat ik haar thuis wel weer wat meer aan het eten krijg. Ik zal zo ook even naar de winkel gaan even lekkere groente inkopen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 (aangepast) Dat denk ik ook, in vertrouwde omgeving doen ze het vaak net wat beter. Begrijpelijk wel, ik heb dat als mens eerlijk gezegd ook. Als ik ergens ben waar ik het niet naar mijn zin heb dan heb ik ook geen eetlust. Peterselie lusten ze bij mij trouwens altijd.. 20 januari 2021 aangepast door DaniëlleV Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Wat fijn dat ze in ieder geval flink gekeuteld heeft, super! Nu nog even duimen dat ze ook weer snel lekker gaat eten. 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Echt heel blij dat het weer beter gaat. Ze zeiden dat ze haar straks ook weer een kleine stukje appel gingen geven. dat si echt haar favoriet dus denk wel dat ze die opeet. Maar thuis krijgt ze geen appel meer hoor. Eerst maar even de gezondere opties proberen. @DaniëlleV Klopt, bij mij ook. Ik heb nog wel een plant maar die is een beetje kaal geplukt dus neem straks een lekkere verse mee. Want als ze echt nergens zin in heeft gaat peterselie er nog wel in. Even kijken wat de groenteafdeling in de aanbieding heeft. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 22 minuten geleden zei pakyakker: Echt heel blij dat het weer beter gaat. Ze zeiden dat ze haar straks ook weer een kleine stukje appel gingen geven. dat si echt haar favoriet dus denk wel dat ze die opeet. Maar thuis krijgt ze geen appel meer hoor. Eerst maar even de gezondere opties proberen. @DaniëlleV Klopt, bij mij ook. Ik heb nog wel een plant maar die is een beetje kaal geplukt dus neem straks een lekkere verse mee. Want als ze echt nergens zin in heeft gaat peterselie er nog wel in. Even kijken wat de groenteafdeling in de aanbieding heeft. Zo’n goed bericht geeft gelijk weer moed he? Dat ken ik wel. Ik heb dan ook altijd de neiging om de hele groente-afdeling leeg te kopen. En als ze dan gaan eten dan is dat echt een magisch moment toch? 😉 Succes! Hoop dat je ze straks weer lekker thuis hebt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 @Lienappelsien ja, ze heeft echt net een extra setje oren hé..?! 🤣 @pakyakker ik vind je naam juist cool! En fijn dat het weer wat beter gaat met Vlekje! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten