Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2021 - slowchat konijnen algemeen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Mijn hemel, ik kreeg net de schrik van mijn leven. Mijn vriend was aan het stofzuigen en ik stond in de badkamer toen ik een harde knal hoorde. Ik snel naar de woonkamer, zegt mijn vriend dat uit het niets een plank met boeken uit onze boekenkast naar beneden gestort is. De konijnen zitten heel graag in de kast, op het onderste plankje, dus ik ben zo blij dat ze er niet in zaten toen het naar beneden storrte... Dan waren ze hartstikke dood geweest. Straks maar een paar verhuisdozen kopen om alle boeken en spullen die in de kast stonden in te stoppen en gauw weg met die kast. Brr!

Gelukkig is het goed afgelopen en zaten de konijnen niet in de kast toen het gebeurde! Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik kon het niet laten om deze tunnel te kopen maar ik geloof dat m'n ren toch te klein is 😆

Kijk eens wat een knap stel ook samen 😍:

Odin laat even zien hoe je de zondagmiddag het beste kan doorbrengen 

Zo heb ik een hele cursus gedacht dat de hond van een cursist Rosenay heette, maar het bleek dat ze standaard tegen het hondje zei "Roos, NEE". Was niet bij mij opgekomen dat je dat zo vaak tegen je hond zou moeten zeggen. Er zijn ook heel veel honden die "Foei" heten trouwens. Dan had Pipo het toch handig aangepakt door zijn ezel "Nononono" te noemen. 😁

• Haha 5
Link naar bericht
Delen op andere sites
16 hours ago zei Mira11:

20210512_173155.jpg

Nee hoor, dat is helemaal niet waar!😦

Dit prachtige konijn heet Hubbel, Hubje of Hubman en er wordt niet op hem gemopperd.

Nee, ik meen het echt; dit is mijn konijn.

De foto is bijna 7 jaar geleden gemaakt door @Aniek van konijnenopvang Konijnenparadijs en wordt vaker gebruikt voor promotiedoeleinden door Stichting Konijnenbelangen, leuk he?

Het was deze foto bij 'plaatsbare rammen' waardoor ik een afspraak in De Blesse maakte om te kijken of mijn voedster Diva hem net zo leuk vond als ik. Haar vriendje Boris was overleden en we zochten een nieuw maatje voor haar.
Inmiddels leeft Hubbel al weer ruim 5 jaar samen met Lien die na het overlijden van Diva zijn dame werd.

Op de foto was Hubbel nog een jong konijn, maar ook toen had hij al die mooie 'bakkes'!

Het is een echte ram, met een stoere kraag, geweldige oren en een brede kaaklijn (dat noemen wij hier zijn bakkes).

Ruim 3,5 kilo glanzend zwarte schoonheid, die zijn dame enorm goed verzorgt. Lien kan zich geen betere kerel wensen.
Naar mensen is hij erg vriendelijk en hij helpt graag mee bij schoonmaakwerkzaamheden in zijn verblijf. Aan aaien heeft hij een hekel, dan hupst hij beledigd bij je weg. Het liefst zit hij gezellig vlak bij je, maar...handjes thuis 😊

Klinkt best wel wat snakkerig allemaal... maar ik ben ook nog steeds erg trots op mijn Hubbeltje!

• Vind ik leuk 5
  • Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Bammyflurry dat klinkt een soort als zo een verhaal van "ik heb stockfoto's laten maken toen ik jong was, en nu kom ik mijn hoofd tegen in reclames voor tandenbleekmiddelen, in bushokjes in japan en ga ik het internet over als meme". 

• Haha 5
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden zei Bammyflurry:

Nee hoor, dat is helemaal niet waar!😦

Dit prachtige konijn heet Hubbel, Hubje of Hubman en er wordt niet op hem gemopperd.

Nee, ik meen het echt; dit is mijn konijn.

De foto is bijna 7 jaar geleden gemaakt door @Aniek van konijnenopvang Konijnenparadijs en wordt vaker gebruikt voor promotiedoeleinden door Stichting Konijnenbelangen, leuk he?

Het was deze foto bij 'plaatsbare rammen' waardoor ik een afspraak in De Blesse maakte om te kijken of mijn voedster Diva hem net zo leuk vond als ik. Haar vriendje Boris was overleden en we zochten een nieuw maatje voor haar.
Inmiddels leeft Hubbel al weer ruim 5 jaar samen met Lien die na het overlijden van Diva zijn dame werd.

Op de foto was Hubbel nog een jong konijn, maar ook toen had hij al die mooie 'bakkes'!

Het is een echte ram, met een stoere kraag, geweldige oren en een brede kaaklijn (dat noemen wij hier zijn bakkes).

Ruim 3,5 kilo glanzend zwarte schoonheid, die zijn dame enorm goed verzorgt. Lien kan zich geen betere kerel wensen.
Naar mensen is hij erg vriendelijk en hij helpt graag mee bij schoonmaakwerkzaamheden in zijn verblijf. Aan aaien heeft hij een hekel, dan hupst hij beledigd bij je weg. Het liefst zit hij gezellig vlak bij je, maar...handjes thuis 😊

Klinkt best wel wat snakkerig allemaal... maar ik ben ook nog steeds erg trots op mijn Hubbeltje!

Wat leuk! Het is ook echt een knapperd en zijn gezichtsuitdrukking is geweldig. 😄

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden zei Eefje:

Ben je niet tevreden over selective? En welke van versele laga? @Eveevindt er vast iets van!

Ik ben heel tevreden over selective. Maar nu is het probleem, mijn ouders zijn voorstander van Versele Laga omdat dat véél voordeliger uitkomt. Ik bedoel de Cuni adult. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Punky punkVersele laga cuni complete is geen slechte voeding qua analyse,  maar bevat volgens mij wel kunstmatige kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Hoewel het niet bekend is wat de effecten daar precies van zijn in een konijnenleven. Maar veel mensen zijn daar niet zo fan van. En de samenstelling is wat vaag vond ik, volgens mij is het hoofdbestanddeel "plantaardige bijproducten" en zit er ook veel soja in.  Maar qua analyse is het geen slechte brok hoor. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Evee:

@Punky punkVersele laga cuni complete is geen slechte voeding qua analyse,  maar bevat volgens mij wel kunstmatige kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Hoewel het niet bekend is wat de effecten daar precies van zijn in een konijnenleven. Maar veel mensen zijn daar niet zo fan van. En de samenstelling is wat vaag vond ik, volgens mij is het hoofdbestanddeel "plantaardige bijproducten" en zit er ook veel soja in.  Maar qua analyse is het geen slechte brok hoor. 

Dus ik kan ze 'zonder problemen' voeren? En het is wel een betere brok dan die allereerste van mij?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is gewoon een brok die in de categorie "voldoet aan de minimale eisen" valt, je kan het dus inderdaad gewoon geven.  Het is gewoon een geschikte konijnenvoer brok. Er zijn wat voors en tegens, maar dat is bij veel brokken 😄

Als je het gewoon in een afgemeten hoeveelheid geeft en ze lekker hooi eten, doe je ze met deze brok niets te kort.

Ik weet even niet meer precies wat de eerste was die je had, maar volgens mij was die inderdaad slechter qua samenstelling. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal, 

Ik ga straks naar de DA met Twinkie voor een consult. De reis is een half uur. Het enige wat ik nu in de reismand heb is een dekentje zodat ze niet uitglijdt, maar moet ik er ook nog iets anders in doen? Hooi? Een speeltje wat ze kent? Ik hoor het graag. 

aangepast door TurboEnTwinkie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik doe er meestal gewoon een handdoek in tegen het uitglijden. En ik vervoer bij voorkeur koppeltjes samen in de reismand. Je  zou er wat hooi in kunnen doen, maar meestal eten ze er toch niet van omdat ze het te spannend vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier hetzelfde als @Evee ook al zegt, ik doe meestal een handdoek en een pluk hooi in de reismand, maar de handdoek wordt als snel aan de kant geduwd en het hooi wordt niet aangeraakt door de stress.

Ik ben zelf ook een stresskip en ga ze een halfuur voor we weg moeten proberen in de reismand te krijgen. Soms duurt het langer en ben ik blij dat ik op tijd begonnen ben, afgelopen vrijdag zaten ze er binnen 2 minuten in en hebben ze dus nog een half uurtje moeten wachten voor we naar de auto gingen, toen vond ik het wel fijn dat ze intussen nog wat hooi konden knabbelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier ook een handdoek in de reismand tegen uitglijden en voor opvangen van eventuele plasjes.

Eten doe ik er niet in, maar bij een planbaar bezoek aan de dierenarts (bv. bij vaccineren) maak ik de afspraak zo mogelijk ongeveer een uur na etenstijd. Dan geef ik ze vlak voor vertrek extra hooi en groen, zodat ze met een vol buikje op reis gaan. De assistente weet het al als ik bel; na 18.00 uur graag zeker?
Bij een lange reis (bv. naar de opvang) doe ik nog wel eens een pluk stro/hooi uit het eigen hok er bij in voor een bekende geur onderweg. Geen idee of het echt helpt, maar kwaad kan het ook niet denk ik dan maar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor de tips. Het is gelukkig is gelukkig goed gegaan bij de DA.

Toen ik mijn kleine Twinkerd uit haar kooi wou halen ging het heel goed. Ook bij de DA was ze heel rustig. Toen we thuis waren werd ze lekker verwend door Turbo die het niet leuk vond dat ze weg was. We hebben nog niet echt een reismandje gevonden dat groot genoeg is voor beiden, vandaar dat Twinkie even alleen moest reizen. Tijdens de reis liet ik haar ook vaak aan mijn hand snuffelen zodat ze toch een beetje die vertrouwde geur ruikt. Geen idee of het echt hielp tegen de stress maar nadat ze elke keer aan mijn hand rook ging ze weer rustig zitten. Wel klopte haar hartje natuurlijk bijna uit haar lijfje, maar goed. 

aangepast door TurboEnTwinkie
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12-5-2021 at 08:09 zei happy211:

Apollo is erg kieskeurig met de biks de laatste dagen, eet maar een paar hapjes en loopt dan weg, na een tijdje weer wat hapjes, komt ook niet zo enthousiast aangelopen als ik met het bakje aankom. 

Zou hij nog last hebben van het dierenarts bezoek afgelopen vrijdag? Wat lusteloos door de vaccinatie, of misschien wat pijn van toen ze naar zijn tanden hebben gekeken?

Of zou het aan het weer liggen, dat het plots zo warm is geworden? 

Of zou hij het onderste uit de zak biks gewoon niet lekker vinden?

Gisterenavond wilde hij de biks helemaal niet. Rook er even aan en liep toen weer door. Maar de gedroogde weegbree at hij wel meteen toen ik het voorhield, en toen ik wat andere lekkere dingen zoals kruiden en wat rosewood meadows brok wegzette at hij er ook meteen van. 

Zou het dan toch aan de oude zak science selective liggen? 

Eindelijk, de problemen met Apollo lijken voorbij. Zo'n opluchting nadat hij een week lang alleen de lekkere dingen echt goed heeft gegeten. De Science selective brokken die ze normaal krijgen at hij er soms een paar van, maar na twee happen vond hij het wel genoeg. Nieuwe zak maakte geen verschil. Rosewood meadows hetzelfde. Ik had wat Beaphar meegenomen van de opvang, maar meneertje vond het nog niet goed genoeg. Lijnzaadbrokjes at hij de ene keer wel en de andere keer niet. Hooi is hij wel blijven eten gelukkig, dus geen risico op stilvallende darmen. Het enige waar hij echt nog enthousiast van werd was gedroogde weegbree, gedroogde appel (klein stukje natuurlijk) en wortelloof.

Maar nu lijkt alles weer goed gelukkig, hij kwam aangerend en heeft mooi naast Artemis de portie SS opgegeten. De enige logische verklaring lijkt de vaccinatie, maar zo vreemd dat dit alles pas 4 dagen na de vaccinatie begonnen is.

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had de konijnen een zandbak gegeven, een hoge bak waar ze via het dak van een huisje in moesten. Deden ze niet, de schijterds. Maar ik wist zeker dat Milly graven leuk vindt en ik zit nu met een zak zand, dus heb ik de vorige wc, een kattenbak met kap, maar gevuld met zand. Ze vinden het allebei mega, Gijs ligt steeds te floppen en ook hij graaft veel. Maar je kon er op wachten, ding wordt ook als wc gebruikt. Kan ik vooral Gijs niet kwalijk nemen, het was ook heel lang de wc. Dat wordt dus keutels scheppen en elke twee weken het zand vervangen dan maar, want ze vinden het zo leuk dat ik het niet meer over mijn hart kan verkrijgen hem van ze weg te nemen.

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago zei Eefje:

Ik had de konijnen een zandbak gegeven, een hoge bak waar ze via het dak van een huisje in moesten. Deden ze niet, de schijterds. Maar ik wist zeker dat Milly graven leuk vindt en ik zit nu met een zak zand, dus heb ik de vorige wc, een kattenbak met kap, maar gevuld met zand. Ze vinden het allebei mega, Gijs ligt steeds te floppen en ook hij graaft veel. Maar je kon er op wachten, ding wordt ook als wc gebruikt. Kan ik vooral Gijs niet kwalijk nemen, het was ook heel lang de wc. Dat wordt dus keutels scheppen en elke twee weken het zand vervangen dan maar, want ze vinden het zo leuk dat ik het niet meer over mijn hart kan verkrijgen hem van ze weg te nemen.

Altijd leuk 😂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sjonge, ik vermoed dat Baloe ook weer een haakje heeft. Die wil al dagen geen hooi en groente eten. Vermoedelijk doordat hij steeds alle brokjes van Dunya zat te vreten toen zij een haakje kreeg. Zo blijven we in een cirkeltje haha. Fijn is dat, twee gebitspatiënten waarvan een ook hartpatiënt. Ik ben blij dat ik voldoende gespaard heb voor dit soort dingen en het dus kan betalen, maar het loopt nu wel heel erg de spuigaten uit met dierenarts bezoeken. Ben daar gemiddeld 1-2 keer per maand 😅

• Verdrietig 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .