Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2021 - slowchat konijnen algemeen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 11-3-2021 at 23:09 zei Rosinda:

Om een idee te krijgen hoe dat er aan toegaat (inclusief de allerschattigste koprolletjes ooit):

Overigens is dit dus vanavond geweest, elke keer als ik er savonds later op de avond nog keer bij kom zitten is hij zo blij om me te zien 😂🥰

Brownie is op dit moment net zo bezig als Hos Haha 😂 kom niet meer bij. Ik had het kleedje buiten laten liggen waar ik op zat en nu gaat hij helemaal los 😂 wat is dat toch met kleedjes?

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom erachter dat mijn zak Trovet bijna op is. Ik dacht dat er nog heel veel in zat maar helaas..

Ik wilde na Trovet overstappen op graanvrije brokken maar heb mij er nog niet verder in verdiept. Heb ook nog geen probeer verpakkingen besteld. Ookal weet ik bijna zeker dat Vlekje die brokken wel eet.

Dus ik zit een beetje met een dillemma. Moet ik gewoon op de gok maar een graanvrije brok bestellen of toch maar voor safe gaan en nog maar even door met Trovet.😳

Ik heb ook geen idee wat ze nodig heeft want ze eet naast brokken gewoon redelijk goed hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei happy211:

En Milly heeft nergens last van? Zou zij het meegenomen hebben?

Geen idee, ik kan Milly niet aanraken en ik zag het bij Gijs alleen op zijn oren toen ik hem aan het aaien was. Het is ook wel beter zichtbaar omdat hij zwart is. Heb Milly wel even bekeken toen ze mee was bij de dierenarts maar ik zie niks, behalve dat ze erg in de rui is, maar kleine schilfertjes zijn ook bijna niet te zien bij een wit konijn. Even afwachten dus. Gijs heeft natuurlijk veel dames gedate in de opvang en vast wel stress gehad, dus dat zal zijn weerstand wat omlaag hebben gebracht. Maar goed, geen paniek, dikke kans dat het met die druppels gewoon weggaat. Ik heb ook weleens een schimmeltje in mijn huid, beetje smeren en dan is het altijd snel weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago zei Eefje:

Ik heb ook weleens een schimmeltje in mijn huid, beetje smeren en dan is het altijd snel weg. 

Hopen dat je gelijk hebt! 🤞 Kan die schimmel in de konijnenkamer dan telkens weer voor nieuwe besmetting zorgen of houdt een goed weerstand dat tegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei JokeC:

Hopen dat je gelijk hebt! 🤞 Kan die schimmel in de konijnenkamer dan telkens weer voor nieuwe besmetting zorgen of houdt een goed weerstand dat tegen?

Een goede weerstand houdt dat in principe tegen. Schimmels zijn altijd wel in beperkte mate aanwezig, ook op de huid. Pas als het gaat groeien heb je een probleem. Ik heb inmiddels wel meerdere topics op dit onderwerp gevonden en over het algemeen is het no biggie dus daar gaan we maar even vanuit. Gijs heeft veel meegemaakt de afgelopen maanden natuurlijk, niet zo gek dat er even iets opspeelt.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Punky punk:

Wat ik me eigenlijk al heel lang afvraag. @pakyakker en @Boefje, waarom zitten Noellie en Vlekje eigenlijk alleen? Zal vast wel een goede reden voor zijn. Medische of hormonale redenen, maar ik vroeg het me gewoon af.

Lang verhaal. Noellie zit met haar gezondheid en heeft een hardnekkige EC probleem en telkens als ik haar koppelde kreeg ze een EC terugval en kon ik ze weer uitelkaar halen. Meerdere keren geprobeerd. Ik had het andere konijntje naar Dollie terug gebracht. Was wel zo eerlijk naar Lemon toe. Ondanks dat had Lemon nog een jaar in de opvang gezeten. Er was geen plek daar voor Noellie omdat het een binnenkonijntje was ook moeilijk plaatsbaar en uiteraard hielp leeftijd en gezondheid ook niet mee. Noellie is gelukkig erg aanhankelijk naar ons en buiten haar kwakkelende gezondheid doet ze het goed. Ik had besloten dat het wel goed zo is. Noellie blijft op haar oude kwakkel dag gewoon lekker bij ons en daarna houdt de konijnen saga voor ons op. Het is dan goed geweest. Ik had net een heel lang verhaal getypt maar door een verkeerde beweging alles gewist dus nu gewoon even de korte versie. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Okki:

Eindelijk hier in de buurt hooi van een (paarden)boer gevonden, mooi stevig hooi, motten ze het niet...Mijn nijnen hebben liever voorverpakt hooi van het tuincentrum of supermarkt, veel lekkerder...🤔

Daar ben je lekker mee 😉 Ze houden dus meer van fastfood dan van een culinair hoogstandje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee gesloten en Niet in de spotlight dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .