Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2021 - slowchat konijnen algemeen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Frits, Wilma en Betsy waren alle drie volwassen toen ze hier kwamen. Dat was toch echt wel een stuk rustiger en stabieler allemaal. Gijs net uit de puberteit, zoekt hij weer een puber uit in de opvang 🤷. Ze zijn zo heftig die pubers, binnenshuis merk je dat extra denk ik. Zo druk en lomp ook. Springen overal op, vallen vaak, brengen zichzelf in de problemen en zijn onrustig in een koppel. Ze slopen ook aanzienlijk meer, maar dat vind ik niet zo erg als dat lompe gedoe, steeds bang dat ze zich bezeren. En die onrust in het koppel is ook onprettig. Doe mij maar jongvolwassen konijnen hoor! Maar ja, de konijntjes kiezen hun eigen vriendjes.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze ook liever wat ouder dan zo heel jong. Al was Pluisje wel uberschattig toen hij hier als piepjonge pluizenbol kwam. Maar uit de opvang zijn ze net zo schattig 🥰. En een stuk stabieler. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kliko en Rummikub hebben elkaar echt gevonden hoor. Wat een vies klef stel, bah 😆. Waar de een is, is de ander ook. Ze zitten geregeld samen op de Cat Cube. Of in het grote schuilhuis (toen Rummie er nog niet was, zat er nooit een konijn in) of lekker samen in of onder het hok. En als ik ‘s ochtends en ‘s avonds/eind vd middag kom voeren en ik geef een snoepje dan zijn ze allebei even fel en slaan elkaar bijna de hersens in voor het snoepje. Dat is pas echte liefde 🥰 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bleh,

Ik had al in de planning om deze week naar de dierenarts te bellen en een afspraak in te plannen voor haar oogjes en even kijken hoe het gebit er nu voor staat.

Sinds vandaag gedraagt ze zich wel een beetje raar. Het begon al dat ze helemaal niet op mij reageerde toen ik vanmorgen aankwam lopen. Dat verklaarde ik maar doordat ze heel diep lag te slapen. Want toen ik met voer kwam was het wel weer goed en dat heeft ze ook helemaal opgegeten.

Verder was ze niet zo blij als altijd maar goed ze komt gewoon naar mij toe als ik voor de ren ging zitten en wil aandacht.

Alleen wat er nu is.. Ze is zich al een uur non-stop aan het wassen. Wat moet ik hiermee? Moet ik mij zorgen maken? Ik vind het echt vreemd. Komt dat door de sneeuw? Ze zit nu namelijk wel in de ren met sneeuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een schuilhok omgebouwd tot zandbak, even een tussenoplossing, als ze het leuk vinden krijgen ze een grotere bak. Kiki graaft steeds in de wc, dus ik neem aan dat ze een zandbak fijn vindt. Tot nu toe heeft ze alleen nog rondjes rond de rand gehuppeld. Benieuwd wanneer ze er voor het eerst in zit, ik verwacht wel binnen nu en een uur 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon heeft vanmiddag tijdens het fietsen een tam konijn gevonden. Hij is thuis de vervoersbox gaan halen met wat hooi en brokjes en lopend terug gegaan om te kijken of hij het konijn kon vangen. Tot zijn verbazing liep het beestje zo vanuit de bosjes de vervoersbox in, een erg tam konijn dus.

Dierenambulance gebeld en zij hebben het beestje inmiddels opgehaald. Ik hoop dat hij/zij goed terecht komt...

IMG-20210117-WA0001.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei mammafelina:

Mijn zoon heeft vanmiddag tijdens het fietsen een tam konijn gevonden. Hij is thuis de vervoersbox gaan halen met wat hooi en brokjes en lopend terug gegaan om te kijken of hij het konijn kon vangen. Tot zijn verbazing liep het beestje zo vanuit de bosjes de vervoersbox in, een erg tam konijn dus.

Dierenambulance gebeld en zij hebben het beestje inmiddels opgehaald. Ik hoop dat hij/zij goed terecht komt...

IMG-20210117-WA0001.jpg

Ach gut, wat fijn dat hij hem gevonden heeft zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt je zoon toch wel een dikke knuffel en een compliment gegeven voor zijn verantwoordelijkheidsgevoel, hè? Wel bijzonder dat het gekke beestje zo de vervoersbox inwandelde, je zoon had natuurlijk gerekend op een hele toer om het konijn te vangen, maar dat viel dus gelukkig alles mee. Hopelijk meldt het baasje zich en is het geen gedumpt konijn. Goed zondaggevoel zo'n reddingsactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei JokeC:

Je hebt je zoon toch wel een dikke knuffel en een compliment gegeven voor zijn verantwoordelijkheidsgevoel, hè? Wel bijzonder dat het gekke beestje zo de vervoersbox inwandelde, je zoon had natuurlijk gerekend op een hele toer om het konijn te vangen, maar dat viel dus gelukkig alles mee. Hopelijk meldt het baasje zich en is het geen gedumpt konijn. Goed zondaggevoel zo'n reddingsactie!

Ik heb hem zeker een heel groot compliment gegeven. Ben super trots op hem! 

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was écht een super schattig beestje. Van een voorbijganger hoorde mijn zoon dat het beestje gedumpt was door zijn buurman 😡

Ik heb nog even getwijfeld om het beestje te laten koppelen aan mijn bestaande koppel, maar deze gedachte ook weer vrij snel laten varen omdat ik hier vaak lees dat trio' s vaak niet stabiel zijn.

De man van de dierenambulance zei dat het beestje een tumor op zijn ene oortje had, schijnt vaker voor te komen bij witte konijnen. Mogelijk een rede voor de eigenaar om het beestje los te laten.

Ik wordt heel erg verdrietig van dit soort mensen. Ben blij dat mijn zoon dit beestje gevonden en gepakt heeft....

• Verdrietig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar weer een tweede toilet bak neergezet voor mijn eigenwijsjes. De afgelopen dagen lagen hok en ren werkelijk bezaaid met keutels. Gister dus gekozen voor een tweede toilet bak. Hooi bied ik nu ook alleen in beide toiletten aan. Zou het door de puberteit komen? Hoelang puberen konijnen eigenlijk? Pip is nu 13 maanden en Fluffy 11 maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, Vlekje wil weer niet eten. Het is denk ik 2 maanden goed gegaan. Gister super fit konijn en nu kwam ik net bij haar en reageerde ze al niet op mij. Uiteindelijk toch naar boven gekomen heeft 4 brokjes gegeten en ligt nu weer. Dus ik bel zo de dierenarts. Het nog mooiere Ik heb geen auto. Die moet ik eerst ok nog ophalen omdat die gisteren voor APK is geweest.

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is echt heel ziek. Ik hoorde het zo niet toen ze nog in haar hok zat of in de auto maar ze kreunt gewoon van pijn. Ze heeft een wat harde buik, dus waarschijnlijk gas. Ze is nu opgenomen. Ik mag om 15 uur weer bellen.😭 Ze is echt gewoon nog zieker en zieliger dan die paar maanden terug. Opzich ook logisch want toen was haar buik niet hard. Dus het zal nu allemaal wel meer pijn doen.

Mijn lieverd. Echt een tegenvaller dat ze moet worden opgenomen..  Goed nu even mijn hele planning omgooien zodat ik de komende dagen voor haar kan zorgen.

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa dat denk ik wel ongeveer. Ik moet die data iets beter bij gaan houden.

Maar goed meestal als alles te lang wordt gaat ze geen hooi meer eten en dat at ze nog volop.

Ik ben al sinds dat alles zooo voorzichtig met hoeveelheden voedsel en welke groenten en hoeveel daarvan. De dierenarts zei dat ik er niks aan kan doen. Ookal let je er zo goed op, ze is er gewoon heel gevoelig voor geworden. Ze zei ook en dat ze blij is dat ze bij mij woont. Want nu wordt er goed voor gezorgd en bij iemand anders was ze er misschien niet meer geweest. Dat vond ik ook wel lief.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .