Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2021 - slowchat konijnen algemeen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Mira11:

Oh wat geweldig! Hoe lang zitten ze al samen nu?

Sinds donderdagmiddag. Sien was meteen de baas (goh, verrassend...) maar hij tolereerde dat gewoon. Na een paar uurtjes aten ze al samen. Ze zijn sindsdien bij elkaar gebleven en ik kreeg nu net dus die geweldige foto. Zooo blij mee!

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Bunny Rosalie:

Wat fijn dat Sien een Ram gevonden heeft haar ze heel blij mee lijkt, weet je al wanneer je deze tortelduifjes kan ophalen?

Nee, weet ik nog niet. Ik gok in ieder geval na Pasen... Even zeker weten dat ze stabiel blijven samen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Ot&Sien:

Sinds donderdagmiddag. Sien was meteen de baas (goh, verrassend...) maar hij tolereerde dat gewoon. Na een paar uurtjes aten ze al samen. Ze zijn sindsdien bij elkaar gebleven en ik kreeg nu net dus die geweldige foto. Zooo blij mee!

Dat is geweldig! Dat is al best lang voor Sien. 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is tenminste één koppeltje dat elkaar heeft weten te vinden. Wat zul je opgelucht zijn dat Sien Freek niet uit zijn evenwicht heeft kunnen krijgen....eindelijk een nieuw maatje voor haar. En Freek krijgt natuurlijk een super nieuw thuis. Heel erg fijn. Als Gijs nu ook nog met een nieuw vriendinnetje aan komt zetten dan is het echt De Goed Nieuws Show. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

*dit is de mail die ik naar de dierenartsen praktijk gestuurd heb.

Goedemiddag,

Gistermiddag had ik een afspraak voor mijn konijnen Fluffy en Pip bij een, bleek onverwacht, nieuwe dierenarts.
Op zich was de dierenarts een aardige man, die gelijk aangaf dat het zijn eerste werkdag binnen de praktijk was, waardoor hij nog een beetje moest zoeken naar de benodigde spullen. Voor mij tot dusver geen probleem, fijn zelfs dat hij daar eerlijk over was.
Toch gebeurde er tijdens het consult dingen, die ik op zijn zachts gezegd vreemd vond voor een goed voorbereide dierenarts.
Als eerste liet hij mijn konijn Pip bijna van de behandel tafel vallen, nadat ze uit zijn handen sprong bij het checken van haar gebit. Gelukkig kon assistente Annet haar nog net pakken. Vervolgens maakt de dierenarts de opmerking dat het nu gelukkig goed was afgelopen, maar dat dit soort dingen doodsoorzaak nummer 1 zijn bij konijnen, sorry maar dit is naar mijn mening echt geen opmerking die hij op zo’n moment hoort te maken, mijn hart zat nog mijn keel van de schrik.
Op mijn vraag of hij wist of mijn konijnen een gezond gewicht hadden, legde hij uit dat gewicht maar een getal is en niet zoveel zegt en dat je bij een konijn beter naar de bouw van het beestje kan kijken. De conclusie uiteindelijk was dat Pip wel iets te zwaar was en dat ze op een rantsoen van brokken moest. Toen ik vervolgens vroeg hoeveel brokken ik haar dan moest geven, gaf de dierenarts aan: 25 gram per kilo lichaamsgewicht. Pip krijgt echter al heel lang nog maar 10 gram brokken per kilo lichaamsgewicht omdat ze anders bijna geen hooi eet. Toen ik dit aangaf zei hij dat ik maar achter op de zak van het voer moest kijken naar de aanbevolen dosering. Een flut advies als je het mij vraagt. Ik heb inmiddels een behoorlijk goede basis kennis over konijnen en verwacht van een dierenarts wel iets meer dan dit.
Daarnaast dacht de dierenarts dat ik 2 broertjes had, omdat hij bij het onderzoek het verschil in geslacht niet had gezien (komt door de castratie volgens hem). Wat ik dan wel apart vind is dat ik tijdens het hele consult tips krijg over hoe ik mijn konijnen moet verzorgen, maar dat hij niks zegt op het moment dat hij denkt dat ik twee rammen heb, terwijl iedereen die zich een klein beetje in konijnen verdiept weet dat 2 rammen bijna nooit samen kunnen.
Vervolgens kom ik er thuis achter dat de boekjes van de konijnen ook nog verkeerd zijn ingevuld. Ik ben dus duidelijk niet tevreden over hoe het één en ander gelopen is afgelopen vrijdag. Naar mijn mening is de dierenarts een beste man, maar absoluut niet konijn kundig. Ik wil dus in het vervolg niet meer met mijn konijnen bij deze arts op het spreekuur komen. Het liefst wil ik voortaan alleen nog geholpen worden door de vrouwelijke arts waar Fluffy onder behandeling was voor zijn oogje.

Met vriendelijke groet,

Verstuurd vanaf mijniPhone
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee gesloten en Niet in de spotlight dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .