Newby1981 Geplaatst: 5 januari 2021 Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Ik weet niet of dat een mogelijkheid is een productiefoutje? Monky valt er wel op aan en Binky normaal gesproken ook en ben nog aan dezelfde zak bezig 🙂 Echt goed voer uitzoeken vind ik ook best lastig want de meningen zijn daarover ook best verdeeld maar normaal gesproken doen ze het er allebei wel goed op. Ze zijn nu aan een bordje peterselie en koriander bezig ☺️ Heb je geen idee hoe het komt dat Dunya slap in haar achterpoten is? Heeft ze ooit wel eens wat gemankeerd of dat niet? Wat vervelend he die gebitsproblemen, zeker omdat dat vaak een terugkomend iets is en ze moeten toch ook telkens onder narcose als ze behandeld moeten worden. Pfff, soms twijfel ik echt of ik hierna nog konijnen wil maar aan de andere kant, het zijn zulke fantastische beestjes, denk niet dat ik nog zonder kan. (alleen denkt m'n man daar anders over 😬) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 5 januari 2021 Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Ja ik weet het ook niet, ik vond het zo opvallend dat ze hier allemaal niet zo aanvallen op de brokken opeens. Maar als eentje wel erop aanvalt en de ander niet lijkt me dat onwaarschijnlijk. Goed voer uitzoeken blijft inderdaad lastig hoor, ik ben al een paar keer geswitcht. Nee ik weet niet hoe dat komt, ik heb haar sinds juni geloof ik en toen vond ik haar al gewoon vreemd. Genoeg kracht, maar ze zet die poten naar buiten en houdt ze slap als je haar op moet pakken. Misschien geeft de rontgenfoto daar ook wel uitsluitsel over. Ja gebitsproblemen is vervelend omdat het terugkerend is, maar je merkt wel gelijk wat er aan de hand is. Het is niet zo tobben als dit ;). Ik weet idd ook niet of ik nog konijnen wil hoor, al die stress... Maar ze zijn ook zo super leuk! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 5 januari 2021 Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Ze zijn inderdaad te leuk! En het idee dat er zoveel in de opvang zitten breekt m'n hart en wil ik er minstens 2 een goed huisje geven. (meer zie ik echt niet zitten...) Dus ik heb m'n man al gewaarschuwd dat we voor de rest van ons leven aan konijnen vast zitten 😊 Hopelijk kan de röntgenfoto meer duidelijkheid geven, het klinkt inderdaad vreemd met die poten. Als ze er normaal geen last van heeft zal het wel geen probleem zijn maar je vraagt je dan toch af hoe het komt en wat het is? Sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 5 januari 2021 Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Heel veel sterkte met Dunya en Binkie! Ik hoop dat beide snel opknappen en dat duidelijk wordt wat de oorzaak is van het niet lekker voelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 5 januari 2021 Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Wat een ellende met de beestjes 😢 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 5 januari 2021 Delen Geplaatst: 5 januari 2021 Nog even een update: Apollo is vandaag aan zijn tanden geholpen en alles is goed gegaan. Terwijl ik dit typ zit hij weer lekker hooi te eten, dus ik kan met een gerust hart gaan slapen zo. 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 6 januari 2021 Delen Geplaatst: 6 januari 2021 @happy211, wat fijn dat alles goed is gegaan met Apollo! Kun je inderdaad weer met een gerust hart slapen! @Jamesthebunnybutler, hoe gaat het met Dunya? Hopelijk eet ze nog steeds zelfstandig. Wanneer moest je nou terug naar de DA? Met Binky gaat het gelukkig wel iets beter volgens mij maar ik ben nu vanmorgen nog niet gaan kijken. Gisteravond was ze best actief en ging zelfs biks eten samen met Monky uit het bakje. Ze zat ook regelmatig hooi te eten. Dus ik hoop dat dat zo blijft, dan kunnen ze eind deze week naar buiten hoewel ik dat erg spannend vind want best kans dat Monky weer gaat jagen in de ren en ik baal dat het zo koud is want nu ben ik weer bang voor de temperatuurschok 😬 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 6 januari 2021 Delen Geplaatst: 6 januari 2021 @happy211Super fijn! @Newby1981Met Dunya gaat het een beetje hetzelfde. Eet zelfstandig, maar wel weinig en is niet erg enthousiast. Begin van de avond heeft ze dan even een opleving en huppelt dan wat heen en weer, maar de keutels vind ik nog steeds heel klein en ze plast nauwelijks. Als ze plast is het heel veel en doorzichtig of heel weinig en juist een beetje troebel, maar ik zag niet echt sludge. Baloe laat exact hetzelfde zien, behalve dat hij gewoon vrolijk is en rondhuppelt. Ik kan vrijdag terecht voor de rontgenfoto en bloedafname. Duurt nog best lang, maar ik kan zelf eigenlijk ook niet eerder. Mooi dat het iets beter met Binky lijkt te gaan. Ik kan me goed voorstellen dat je het spannend vindt om ze weer naar buiten te doen. Dat is het ook wel. Je kan evt wel snugglesafes in het nachthok leggen en natuurlijk veel stro... Dat jagen is wel vervelend, hoewel... Als ze dat nu niet doen doen ze dat buiten misschien ook niet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 6 januari 2021 Delen Geplaatst: 6 januari 2021 @Jamesthebunnybutler, jammer dat er nog niet echt verbetering in zit maar gelukkig eet ze wel zelfstandig. Ook al zijn het kleine beetjes, zolang haar darmen maar in beweging blijven. Zou ze toch niet iets aan haar blaas hebben? Wel toevallig dat Baloe een beetje hetzelfde heeft. Ik hoop dat er vrijdag iets uit komt zodat je weet waar je aan toe bent en het belangrijkste; een juiste behandeling. Niks ergers dan die onzekerheid en zomaar wat aanmodderen. Ik ga vrijdag Binky in de ren zetten en een half uurtje later Monky erbij. Ik doe het deurtje dan dicht zodat ze niet het nachthok in kan rennen. Dat is even kl*te misschien maar soms het enigste wat helpt. (zo heb ik het vaker gedaan toen er gedonder was tussen Binky en Monky) Anders blijft ze in het nachthok zitten en lijkt het wel of de ren het domein is van Monky en het hok het domein van Binky. En hoe langer dat duurt, hoe groter de drempel voor Binky wordt om de ren in te gaan. In het nachthok ligt heel veel stro maar 's nachts zitten ze er normaal nooit in... (behalve Bkinky laatste dagen maar dat was omdat ze de ren niet in durfde) Duimen dat het goed gaat! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 6 januari 2021 Delen Geplaatst: 6 januari 2021 7 minuten geleden zei Newby1981: @Jamesthebunnybutler, jammer dat er nog niet echt verbetering in zit maar gelukkig eet ze wel zelfstandig. Ook al zijn het kleine beetjes, zolang haar darmen maar in beweging blijven. Zou ze toch niet iets aan haar blaas hebben? Wel toevallig dat Baloe een beetje hetzelfde heeft. Ik hoop dat er vrijdag iets uit komt zodat je weet waar je aan toe bent en het belangrijkste; een juiste behandeling. Niks ergers dan die onzekerheid en zomaar wat aanmodderen. Ik ga vrijdag Binky in de ren zetten en een half uurtje later Monky erbij. Ik doe het deurtje dan dicht zodat ze niet het nachthok in kan rennen. Dat is even kl*te misschien maar soms het enigste wat helpt. (zo heb ik het vaker gedaan toen er gedonder was tussen Binky en Monky) Anders blijft ze in het nachthok zitten en lijkt het wel of de ren het domein is van Monky en het hok het domein van Binky. En hoe langer dat duurt, hoe groter de drempel voor Binky wordt om de ren in te gaan. In het nachthok ligt heel veel stro maar 's nachts zitten ze er normaal nooit in... (behalve Bkinky laatste dagen maar dat was omdat ze de ren niet in durfde) Duimen dat het goed gaat! Ja precies, zelf eten ben ik blij mee... Ik denk dat het iets aan haar blaas of nieren is, heb ook even zitten lezen en de symptomen lijken toch echt wel die richting op te gaan. Nierstenen, blaasstenen, blaasontsteking, zoiets. Wel heel raar van Baloe, maar als het een bacteriële infectie is kunnen ze het misschien allebei hebben. Vraag het vrijdag wel even. Ja slimme aanpak denk ik op die manier. Kan Binky eerst even wennen voordat Monky kan lopen klooien. Ik duim met je mee! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 7 januari 2021 Delen Geplaatst: 7 januari 2021 Hoe is het nu met Binky? Ik kwam vandaag thuis en zag op de bunnycam dat er een hoop gegeten is vandaag. Dunya was 10x zo actief als de afgelopen dagen. Ik heb ze net groente gegeven en wat denk je... Zowel Dunya als Baloe stormen erop af en zijn al 5 minuten aan het eten, voor het eerst in vier weken dat ik dit zie! Geloof je toch niet zo opeens? Keutels van Dunya worden ook wat beter, van Baloe nog niet top. Grr!!! Ga de rontgenfoto en bloedonderzoek niet afzeggen hoor, maar ik word hier een beetje moedeloos van ;). 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Ik snap dat je er moedeloos van word maar op zich een goed teken toch dat ze zo goed eten? Misschien dat het de goede kant op gaat en het niet alleen maar een opleving was? Het klinkt iig positief. Zitten Dunya en Baloe nu beide binnen? Eentje daarvan is toch een buitenkonijntje? Jij hebt toch 2 koppels? Met Binky gaat het toch wel een heel stuk beter. Ze eet goed en ook weer biks. Keutels zien er ook goed uit. Tussen hun beide gaat het goed maar ik merk wel dat Binky toch vaak weg rent van Monky dus dat maakt me ook zo aan het twijfelen of ik beide niet tekort toe omdat ze met een maatje samen leven wat eigenlijk geen match is. Ze gaan morgen naar buiten, toch maar niet vandaag want ze geven veel regen af. Ik hoop maar dat het goed gaat. Veel succes bij de dierenarts! Ik hoop dat er iets duidelijks uitkomt wat makkelijk te verhelpen is. Laat je wat weten? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Ja is een goed teken hoor! Maar nu gaat mijn vriend moeilijk doen dat ik geen foto's moet laten maken omdat ze het gisteren best goed deed. Ik wil het wel want ik vind het gewoon raar. Nu willen ze overigens allebei niet zo veel eten, maar dat is steeds 's morgens. Balie en Dunya vormen een koppeltje en wonen dus sowieso binnen. Het koppeltje van mijn vriend woont buiten :). Ollie zat twee weken terug even binnen vanwege urinebrand maar zij is weer lekker naar buiten toe. Super fijn dat het met Binky zo veel beter gaat! Vind je echt dat ze geen match zijn? Niet ieder koppel wordt natuurlijk heel klef. Hoewel ik me ook ergens kan voorstellen dat jij je afvraagt of ze wel happy zijn samen. Wordt Binky ook gebeten of blijft het bij jagen? En zoeken ze elkaar ook wel op voor warmte, wordt er gewassen? Hoe lang wonen ze eigenlijk al samen? Ah ja verstandig om ze dan morgen naar buiten te doen. Gaat goed komen! Thanks! Ik laat straks iets weten ja :). Kan haar gelukkig zometeen al brengen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Jammer dat je vriend liever geen foto's wilt laten maken. Dat snap ik aan de ene kant wel want een foto is niet goedkoop (?) maar zelf zou ik er ook voor kiezen hoor om wel een foto te laten maken. Mocht er niks uitkomen weet je dat iig en kun je bepaalde dingen uitsluiten. Lijkt me best druk 2 koppels? Ik heb al overwogen om 2 koppels te vormen maar dat gaat m'n man never nooit goed vinden en zelf zie ik het eigenlijk ook niet zitten want dan heb ik nog meer stress. Wel heb ik overwogen om ze te koppelen aan een rammetje omdat die voor rust kan zorgen maar aan de andere kant is dat ook weer een risico dat het straks helemaal foute boel is. Binky en Monky zijn zusjes (tenminste, volgens de winkel) en komen van de Boerenbond. Ik heb ze zelf van iemand over genomen dus het is niet dat ik ze heb gekocht in een winkel hoor :-) Ze kwamen bij mij logeren omdat die persoon op vakantie ging en zijn nooit meer weggegaan. Ik had toen nog nog nooit konijnen gehad en wist helemaal niks van konijnen. Ze zoeken elkaar zeker op en wassen elkaar. (meestal dwingt Monky een wasbeurt af) Ze kunnen goed samen maar er zijn van die periodes dat het niet goed gaat en Binky in de ren achterna gezeten wordt. Overigens is er nog nooit gevochten, het blijft bij jagen. Heb Monky Binky nooit zien bijten. Succes bij de DA! Ben benieuwd! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Ja mijn vriend heeft vette pech want ik betaal het zelf, wr hebben afgesproken de DA kosten gewoon apart te houden zodat daar geen echte ruzie over kan ontstaan. Ik heb haar achtergelaten bij de DA en ze gaat eerst bloedonderzoek doen, dan foto's. De DA heeft net als ik nog geen idee, maar wel veel hypotheses. Megacolon kan ook nog. Ik mag haar wss begin vd middag ophalen en als ze een blaassteen of iets heeft dan laat ze het eerder weten omdat ze dan onder narcose moet. Twee koppels vind ik eigenlijk ook te veel, ik zou dat zelf nooit meer doen maar we hadden allebei al een koppeltje voor we gingen samenwonen. En Ollie en Goofy bij mijn schoonmoeder laten was voor ons echt geen optie, omdat we vinden dat zij niet goed voor ze zorgt. Dus het is voorlopig niet anders, uiteindelijk hoop ik terug te kunnen naar twee. Ik zou bij een al wat onrustig koppel niet te snel naar een drietal gaan, dat is ook best een risico denk ik. Ik ben sowieso niet zo'n fan van drietallen, vaak werkt dat toch niet helemaal lekker. Mijn ervaring is dat twee voedsters vaak toch wat feller zijn naar elkaar en ook vaker jagen. Als ze niet vechten is er in principe weinig aan de hand, als Binky niet in een hoekje gaat zitten wegkwijnen. Je gevoel snap ik wel heel goed, ideaal is het niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Duimen dat de DA een diagnose kan stellen, die twijfel wat ze mankeren, is zo akelig, zo'n machteloos gevoel, bah. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Ohh nee... Ik ben net gebeld en ik kan Dunya pas om kwart voor 4 ophalen. De assistente geeft aan dat er dan tijd is om alles te bespreken. Inhoudelijk weet ze niet wat er gevonden is, maar de DA heeft wel eea te bespreken dus er lijkt duidelijk iets gevonden te zijn. Baloe gaat ook even mee voor een check want hij doet het niet zo goed vandaag en keutelt ook niet nu. Wat is dat spannend zeg, als je aan de telefoon niks kunnen zeggen, klinkt niet heel positief... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Oei, en dan duurt het toch nog lang tot kwart voor 4. Op zich goed dat ze iets gevonden hebben, want daar kwam je voor. Hopelijk valt het mee! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Ojee, dat is spannend. Ik denk dat ze wel wat gevonden hebben maar hoeft opzich niks ernstigs te zijn maar wel iets wat besproken moet worden of uitleg geven. We duimen voor je! En ook dat er niks met Baloe is! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Het kan ook zijn dat het passen en meten is met alle afspraken organiseren vanwege de coronamaatregelen en dat het een goede uitleg vergt, maar de da daar tussendoor geen tijd/gelegenheid voor heeft? Inderdaad erg spannend, we neuroten gewoon met je mee, hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 (aangepast) 25 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler: Ohh nee... Ik ben net gebeld en ik kan Dunya pas om kwart voor 4 ophalen. De assistente geeft aan dat er dan tijd is om alles te bespreken. Inhoudelijk weet ze niet wat er gevonden is, maar de DA heeft wel eea te bespreken dus er lijkt duidelijk iets gevonden te zijn. Baloe gaat ook even mee voor een check want hij doet het niet zo goed vandaag en keutelt ook niet nu. Wat is dat spannend zeg, als je aan de telefoon niks kunnen zeggen, klinkt niet heel positief... Hoeft niet perse ernstig te zijn. Ik kan en mag als para-veterinair niet alle uitslagen doorgeven. En wat @JokeC zegt, misschien is het gewoon erg druk. Komt vastgoed! 8 januari 2021 aangepast door MichelleloveElmo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Jullie zijn allemaal zo lief! Dat stelt me een beetje gerust... Goed om te weten dat je als para veterinair ook geen uitslagen door mag geven, dat zal de reden zijn dat ze aangeeft inhoudelijk niks te weten. Wachten duurt idd heel erg lang zo... Ik blijf nog even duimen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Succes vanmiddag! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Het is helaas toch helemaal foute boel... Bloedwaardes zijn niet goed en haar longen zien er op de foto's toch echt niet goed uit, terwijl de andere organen er prima uit zien. Er zit vocht in de longen en ze is dus hartstikke benauwd, terwijl ze dat eigenlijk echt niet laat zien. Een longontsteking is onwaarschijnlijk, de kans op een thymoom (tumor van de zwezerik) is het allergrootst. Een hele slechte prognose heeft ze dus en het enige dat we kunnen doen is symptoombestrijden en dat vocht achter die longen proberen weg te krijgen om haar comfortabel te krijgen. Zowel Baloe als Dunya hebben voor de zekerheid toch een injectie draxxin gekregen in de hoop dat het toch een longontsteking is. Ze krijgt nu pilletjes die ik haar met een rozijntje ga geven en we hebben afgesproken dat als ze deze niet meer zonder dwang kunnen geven, het genoeg is. Net heeft de DA het wel even in haar bekje gepropt en van de stress wordt ze heel kortdurend zó benauwd dat zelfs de DA het heel naar en niet oké vond. Ik kan hier nog een heel verhaal vertellen over wat ik allemaal gezien en besproken heb, maar dit is het dus gewoon... De DA schrok zich ook rot, want dit zag de absoluut niet aankomen en stond ook niet in het lijstje hypotheses, omdat haar longen niet vol klonken ofzo... Ik ben zo intens verdrietig, ook voor Baloe, dat hij twee dames gaat verliezen in zo'n korte tijd. Dunya zat zo snel in mijn hart na James en ze is echt een leuk beestje.😢 9 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 8 januari 2021 Delen Geplaatst: 8 januari 2021 Hè getver, dat is zeker slecht nieuws. Wat een pech kun je toch hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten