Ga naar inhoud

Brenda eet niet (haakjes, ondertemperatuur).


Evee

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, mammafelina zei:

Oh nee toch! Heeft Brenda daar vaker last van? Heb je zelf medicatie in huis om haar te helpen of moet je naar de dierenarts?

Hopelijk knapt ze snel weer op! 😘

Nee Brenda heeft er nooit eerder last van gehad. Ik heb haar nu medicijnen die ik had staan gegeven, pijnstillers en darmstimulans. Ik kijk daarmee tot een uur of 12 aan of ze opknapt, zo niet dan gaan we naar de dierenarts. Ze heeft gisteravond wel gewoon groenvoer gegeten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is geen zielig hoopje, maar het zit niet goed. Ik weet ook niet goed of het gas over verstopping is, misschien heeft het haakjes als oorzaak? Het is gissen natuurlijk, dus wel fijn dat er iemand naar kan kijken. Ik hoor niet veel als ik haar buik luister. Ik heb haar niet getemperatuurd, maar de oortjes zijn koud, nekje ook niet heel warm. Ze weigert natuurlijk bij de snugglesafe te gaan zitten. 

Maar goed, 10 over half 2 dierenarts dus. Niet mijn eigen, die zit helemaal vol vandaag, maar een andere die ik niet ken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Evee zei:

Ze is geen zielig hoopje, maar het zit niet goed. Ik weet ook niet goed of het gas over verstopping is, misschien heeft het haakjes als oorzaak? Het is gissen natuurlijk, dus wel fijn dat er iemand naar kan kijken. Ik hoor niet veel als ik haar buik luister. Ik heb haar niet getemperatuurd, maar de oortjes zijn koud, nekje ook niet heel warm. Ze weigert natuurlijk bij de snugglesafe te gaan zitten. 

Maar goed, 10 over half 2 dierenarts dus. Niet mijn eigen, die zit helemaal vol vandaag, maar een andere die ik niet ken. 

Veel success bij de dierenarts! 

 

Even tussendoor een vraagje: Bunny zit nu in de rui, is dat normaal? Het lijkt me niet het logischte moment om nu te verharen. Het is niet heel veel, en gelukkig mag ik ook altijd even mijn handen er doorheenhalen zodat ze niet al te veel haar gaan opeten oid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brenda is bij de dierenarts gebleven, ze heeft beginnende verstopping door haakjes, nog wel wat activiteit in de darmen maar niet veel. Best flinke randen aan de onderkiezen, maar nog geen wonden. Ik word eind van de middag gebeld als ze geholpen is, hoe het gaat. Ze had ook best wel ondertemperatuur.
Op 27-12-2021 om 12:37, Kolino zei:

O nee, gelukkig kun je al snel terecht bij de dierenarts. Mocht je twijfelen aan de diagnose, schroom dan niet om te vragen of je vaste dierenarts even mee wil kijken. Meestal is dat wel mogelijk. Hopelijk valt het mee! Sterkste bij de dierenarts straks.

Het was een compleet andere praktijk uit de dierenarts groep, dus dat zou lastig zijn, het waren locaties die 20 minuten uit elkaar liggen 😄 Maar het was een jonge dierenarts, ze deed het netjes hoor, ik heb er wel vertrouwen in. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou haar vannacht binnen, bij de dierenarts zat ze op een warmtemat en onder een warmtelamp en werd ze nog niet warm, ze is best nog wankel van de narcose. Ze heeft wat water gedronken en zit nu bij de voerbak, het lijkt dat ze wel interesse heeft in het eten, maar nog iets te duf is van de narcose. Als ze over een uurtje nog niet gegeten heeft geef ik nog wat dwangvoer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat prima met Brenda, ik denk dat ik haar straks al terug naar buiten doe.

Ik moest er om 3 uur uit voor Namu dus toen heb ik gelijk nog een keer warme snugglesafes gegeven, ze ging er lekker bovenop zitten. Ze heeft prima gegeten en gedronken, is weer normaal op temperatuur, en iets wat opstandig aan het worden in het kleine binnenhokje 😄

 

Achteraf heeft ze eergisteren meer hooi verplaatst dan gegeten, dus ik vermoed dat het toen ook al wat speelde, maar ja, ze at wel gewoon brokken en groenvoer, en ze was bij het hooi bezig (dus dan ga je er vanuit dat ze dat ook eet). En ergens ben ik wel blij dat het niet met kerst was, maar de dag er na, ik denk niet dat als ze dit tijdens de kerstdagen had, ik er met 107 euro vanaf gekomen was 🤣 En je moet dan ook altijd maar afwachten of je een kundige dierenarts kan vinden. 

Ik had nu dierenarts Kim Kuijlen van dier&arts in Goes, die werkt in 's Gravenpolder en Goes zag ik. Normaal zit ik in Yerseke, maar die had geen plek, maar konden wel een afspraak bij deze dierenarts voor mij maken.  Ik heb niet echt doorgevraagd naar de verdere kennis en het interessegebied van haar, maar in ieder geval ben ik er in deze situatie goed geholpen. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .