Ga naar inhoud

Jippie topic 2021

Aanbevolen berichten

• Reacties 619
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik ben best wel heel erg trots op mezelf. Ik heb net een documentje samen moeten stellen voor (jippie 1) een van mijn laatste therapie-sessies, en dat maakte gewoon zo duidelijk hoe ontzettend ve

Ik wilde jullie toch nog even mijn jippie delen aangezien ik het hier ook heb verteld: Maar ik heb een nieuwe baan! 🤭 Echt precies de baan die ik wilde, zo fijn. Per 1 mei mag ik beginnen, ik heb er z

Wij hebben een huis gekocht! Het is eindelijk gelukt :). We gaan in een klein huis met grote tuin wonen in een klein dorpje vlakbij Breda! Dat wordt dus ook een nieuwe dierenarts zoeken, tips en goede

4 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Haha, wij hebben mede door dit topic vandaag besloten dat we ook 'even' een geregistreerd partnerschap aangaan, omdat dat gewoon handig is als je een huis koopt en met oog op eventuele kinderen in de toekomst.

Welkom bij de club 😁😁

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind bruiloften altijd erg leuk hoor! Wat is een mooiere reden voor een groot feest dan mensen die van elkaar houden ❤️

Voor ons is het een financiële overweging. Als we zouden trouwen dan wil ik ook dat iedereen erbij kan zijn, met lekker eten en een groot feest met een open bar. Dat is ontzettend duur, van dat geld kunnen we ook een paar mooie reizen maken en dat steek je dan in 1 dag, dat vinden wij allebei te gek. En het idee om daar een deel van terug te verdienen door de bekende ✉️ cadeautip staat ons erg tegen. Je gaat geen feest geven in de hoop dat je gasten je wel uit de kosten halen. Toen ik studeerde was ik eens daggast op een bruiloft. Ik moest een jurkje kopen en blijkbaar moest ik ook minimaal 50 euro meebetalen aan een cadeau, omdat ik daggast was dus. Dat was een rib uit mijn lijf toen. Ik heb de rest van de maand euroshopper spaghetti moeten eten. Toen heb ik meteen gezegd: dat wil ik echt niet, dat mensen zich voor mijn feest verplicht voelen geld uit te geven wat ze helemaal niet hebben. Dus dat betekent dat onze bruiloft onder de streep toch enkele duizenden euro's gaat kosten die ik er niet voor over heb. Niet nu in elk geval. Het wordt nu geregistreerd partnerschap met mijn zussen en moeder en de broer en moeder van mijn vriend. En we zullen er nog een lunch of high tea aan vastknopen, op onze kosten, afhankelijk van het tijdstip. Wie weet trouwen we over een x aantal jaar nog, als we het geld er dan wel voor over hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb trouwens  eens gelezen dat de meeste pasgetrouwde stellen zich in de huwelijksnacht niet bezighouden met wat er van ze verwacht wordt, maar met enveloppen tellen. Ik weet niet of dat waar is, maar van wat ik om me heen gehoord heb lijkt dat aardig te kloppen. Romantisch joh 🙂.

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was voor beide activiteiten veel te moe. Het bloed stond in mijn schoenen van het dansen, en we zouden de volgende dag op huwelijksreis gaan. Plus dat mijn moeder 10 kilo confetti in ons bed had gestrooid. Ik was blij dat ik nog even kon slapen. 

En als het goed is heb je de rest van je leven voor die activiteit die van je verwacht wordt, die ene nacht maakt echt niet veel uit.

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij zijn heel klein en helemaal niet zo duur getrouwd. Stadhuis, fotoshoot en daarna met de familie en wat close vrienden uit eten in ons favo restaurant. Uitgebreid getafeld tot een uur of 12 en daarna naar huis. We waren ook niet uitgeteld daarna 🙂

We vonden het een mooie dag, ook geen rib uit ons lijf en precies zoals we wilden. Maar vond het toch wel bijzonder om een keer zo’n mooie jurk aan te hebben en geloften naar elkaar uit te spreken. Ik had ook geen dure jurk, een andere bruid had haar jurk geannuleerd en die paste mij precies en ik was er weg van. Had daar ook geen fortuin voor willen uitgeven. Maar je moet maar net om dat soort dingen vragen. Er is blijkbaar gewoon er hoekje met trouwjurken die uit de collectie gaan of geannuleerd zijn 🙂  Tip voor toekomstige bruiden, scheelt heel veel geld en iedereen vond hem prachtig. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wilde per se niet in het wit en ook niet in een jurk maar in een broekpak ofzo, maar dan kom je uit bij de collectie avondkleding, en die ging toen blijkbaar maar t/m maat 44 terwijl ik 46 had. Dus uiteindelijk is het een simpele witte rechte jurk tot de knie geworden, met een lange transparante jas. Had ik nog ruzie met de coupeuse, want die wilde de jurk niet afknippen. Alsof zij bepaalt hoe lang mijn jurk moet zijn.

Wij hebben eerst foto's gemaakt in Rotterdam centrum alwaar het -2 was, daarna thuis ontdooid en met de familie koffie gedronken, naar het stadhuis en daarna drankjes, diner en feest in een restaurant in de buurt. Het restaurant van onze eerste keus was  2 maanden voor onze trouwdag afgebrand, deze was een stuk duurder maar we waren allang blij dat we ergens terecht konden.

Tel daarbij op een chauffeur die steeds aan mijn knie zat, een verlate aankomst bij het stadhuis omdat mijn enige knoop er af was, een bezoekje aan een opticien omdat ik mijn lenzen niet in kreeg, en het was een gedenkwaardige dag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Even een kleine jippie met jullie delen.

Gisteren heb ik voor Fluffy en Pip een afgeprijsde nieuwe catcube sleep gekocht. Omdat hij nieuw was zat het bijbehorende kussentje er ook bij.

Vanaf het moment dat deze nieuwe aanwinst in de ren stond lagen beide konijnen steeds op het kussentje.

Dus de stoute schoenen aangetrokken en Beeztees gemaild om te vragen of ze een los kussentje voor mijn tweedehands catcube op wilden sturen.

Vanmiddag kreeg ik mail terug dat ze hem natuurlijk graag naar mij opsturen.

Heel erg aardig want dit hoefden ze natuurlijk niet te doen.

Dus: jippie!!! Ik krijg een tweede kussentje.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .