Ga naar inhoud

Jippie topic 2021

Aanbevolen berichten

• Reacties 619
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik ben best wel heel erg trots op mezelf. Ik heb net een documentje samen moeten stellen voor (jippie 1) een van mijn laatste therapie-sessies, en dat maakte gewoon zo duidelijk hoe ontzettend ve

Ik wilde jullie toch nog even mijn jippie delen aangezien ik het hier ook heb verteld: Maar ik heb een nieuwe baan! 🤭 Echt precies de baan die ik wilde, zo fijn. Per 1 mei mag ik beginnen, ik heb er z

Wij hebben een huis gekocht! Het is eindelijk gelukt :). We gaan in een klein huis met grote tuin wonen in een klein dorpje vlakbij Breda! Dat wordt dus ook een nieuwe dierenarts zoeken, tips en goede

We waren al van plan om ergens op een terras te ploffen dus dat komt goed uit 😆. Toevallig hadden we het er vandaag ook over dat we maar eens een partnerregistratie moeten regelen. Maar ook dat was toeval en daar zit geen romantiek in. Het is puur praktisch, zodat als één van ons een ongeluk krijgt de ander het geld krijgt. We zijn zo romantisch 😆😆

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago zei BaasjevanBrownie:

@Jamesthebunnybutler Gefeliciteerd! Leuk zeg! Toch bijzonder als dat met deze markt is gelukt he? Voelt het extra als de jackpot! 

Gaat ineens wel razendsnel, bij ons ook. Over twee weken de sleutel 🗝

Leuk ook dat je een lekkere groen tuin krijgt, hoeveel m2? 

Zeker bijzonder met deze markt, we hadden de moed eigenlijk een beetje opgegeven.

Leuk hoor, moeten jullie veel gaan klussen in jullie nieuwe huis? 

Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel m2 de tuin is, maar volgens mij is het minimaal 12 meter diep, voor mij mega groot haha.

@EefjeWat leuk, gefeliciteerd! Dat is inderdaad al lang zeg! Ach joh, wat maakt het uit dat dat partnerschap puur praktisch wordt? Het is toch ook praktisch? 😉

Idd wel handig om dat soort dingen geregeld te hebben, zeker als je al zo lang samen bent. Ga je je achternaam laten veranderen of is dat te romantisch? 😂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha wij zijn ook zo romantisch, not.

Wij zijn dan wel getrouwd, want voor mij was dat iets wat ik toch graag wilde, een trouwdag. En ik vond het op een bepaald moment ook raar worden om hem mijn "vriendje" te noemen. Man klinkt dan toch wat volwassener denk ik?

Ik vind trouwen dan wel beter dan geregistreerd partner zijn, op dat punt was ik dan toch wel traditioneel. Maar gewoon een simpele bruiloft, lekker budget vriendelijk, klein gezelschap, onder huwelijkse voorwaarden met met ringen van 10 euro stuk - die we overigens ook niet eens dragen, maar anders werd het helemaal zo karig trouwen, als je ook geen ringen wisselt 😄 En ik heb uiteindelijk zijn achternaam er nog wel achter gezet, maar gebruik eigenlijk alleen mijn meisjesnaam. Alleen de belastingdienst stuurt post met mijn "getrouwde naam". 

Maar het veranderd toch niets aan je relatie, totaal niets. Maar veel dingen, zoals recht hebben op het partnerpensioen van je partner als die er niet meer is, erfrecht en dat soort dingen, zijn gewoon veel beter geregeld. 

Wij moesten overigens echt lachen toen op de bruiloft van mijn neefje een paar jaar geleden de dominee begon van "de waarde van de trouwring staat symbool voor de waarde van je relatie" 😂 of zo iets in zijn toespraak zei. Dan is onze relatie volgens die man dus in totaal 20 euro waard 🤣 Wie verzint dat soort dingen.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Zeker bijzonder met deze markt, we hadden de moed eigenlijk een beetje opgegeven.

Leuk hoor, moeten jullie veel gaan klussen in jullie nieuwe huis? 

Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel m2 de tuin is, maar volgens mij is het minimaal 12 meter diep, voor mij mega groot haha.

Ja hier hetzelfde, zo blij dat we hem hadden! Huis is helemaal naar onze smaak, we laten de houten vloer opschuren en oliën en verder een likje verf en klaar 😁 En bij jullie?

Grootste project wordt een nieuw konijnenhok en ren, want die mogen ook wel een maatje groter gaan wonen 😉

Bij jou waarschijnlijk hetzelfde. WoW 12 meter diep, dat is wel echt groot!  

Zo groot is het bij ons niet, maar ook wel lekker groen (daar gingen we voor). 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Achternaam veranderen?? Ik vind dat niet romantisch, meer iets uit de vorige eeuw waarin je je eigen identiteit verliest en je in plaats van June ineens Offred bent (voor de mensen die dit niet herkennen, verwijzing naar the handmaids tale waarin de naam van de handmaid verandert in 'van *naam betreffende man*') .

Maar, nee dus, hoewel iedereen zijn eigen keuzes in moet maken begrijp ik echt niet waarom je dat zou doen 🤷

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben overigens ook wel zo dat ik al moeite heb met de benamingen 'mijn' man, 'mijn' vriend. Partner is dan nog het beste vind ik. Want hij is niet van mij en ik niet van hem. Nog erger vind ik het als mensen zeggen 'mijn mannetje'. En degene die mij ooit 'vrouwtje' heeft durven noemen kon alleen nog een wegrennend silhouet in de stofwolken ontwaren. Ik ben wat heftig daarin 😅😆

• Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Ja hier hetzelfde, zo blij dat we hem hadden! Huis is helemaal naar onze smaak, we laten de houten vloer opschuren en oliën en verder een likje verf en klaar 😁 En bij jullie?

Grootste project wordt een nieuw konijnenhok en ren, want die mogen ook wel een maatje groter gaan wonen 😉

Bij jou waarschijnlijk hetzelfde. WoW 12 meter diep, dat is wel echt groot!  

Zo groot is het bij ons niet, maar ook wel lekker groen (daar gingen we voor). 

Oh wat heerlijk zeg, dat jullie niet veel hoeven te doen! Leuk ook dat het jullie smaak is, dat is wel echt fijn.

Wij hoeven opzich ook niet heel veel te doen, maar dat gaan we wel doen. De badkamer is vrij nieuw, die laten we zitten. De keuken kan nog heel even, maar is echt oud en niet meer goed. Die laten we tzt doen. Verder de elektrische bedrading, isoleren en andere vloeren. De tuin wil ik uiteindelijk ook helemaal anders en een nieuw schuurtje met overkapping. Heep veel groen moet het worden, het is nu vooral ve gras.

Maargoed, dat kunnen we nooit allemaal nu betalen dus we doen het langzaam aan. Hier wordt een grotere ren voor de konijnen ook een projectje :).

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei Eefje:

Achternaam veranderen?? Ik vind dat niet romantisch, meer iets uit de vorige eeuw waarin je je eigen identiteit verliest en je in plaats van June ineens Offred bent (voor de mensen die dit niet herkennen, verwijzing naar the handmaids tale waarin de naam van de handmaid verandert in 'van *naam betreffende man*') .

Maar, nee dus, hoewel iedereen zijn eigen keuzes in moet maken begrijp ik echt niet waarom je dat zou doen 🤷

Gefeliciteerd! 

Ik had dat wel gedaan, maar dat is ook al 20 jaar geleden. Ik vond het fijn dat het hele gezin dan dezelfde naam zou hebben. We hebben ook nog overwogen dat hij mijn achternaam zou aannemen, maar dat was niet praktisch omdat dat toen helemaal niet gebruikelijk was.

Afijn, dat is dus uiteindelijk niet gelukt, en het heeft na de scheiding zeker 6 jaar geduurd voor ik overal van die naam af was. Een volgende keer zou ik het ook niet meer doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
51 minuten geleden zei Eefje:

Mijn vriend en ik kwamen er net achter dat we vandaag 14 jaar bij elkaar zijn. LANG JONGEH!

Gefeliciteerd! Oh jullie kwamen er ook echt per ongeluk achter? 🙈 Helemaal niets aan gedaan? 

Wij waren vorige week 10 jaar samen, hebben we even onze overheerlijke trouwtaart opnieuw besteld 😋 en we doen meest ook wel een kaart voor elkaar met een lieve tekst. Staan er even extra bij stil wat we allemaal aan elkaar waarderen en samen overwonnen hebben. Vind het toch wel mooi om het niet zomaar voor lief te nemen. Wij zijn ook klein getrouwd, maar vond het toch wel heel mooi en bijzonder. Maar ieder zijn ding. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Eefje:

Haha zó mee eens! Bij mij wordt dit niet zo in dank afgenomen maar dat is dan heel jammer. Als je kinderen hebt is het opzich handig, maar nee, voor mij ook een absolute no go.

Dat 'mijn mannetje of mijn vrouwtje' vind ik ook verschrikkelijk ja. In de regio waarin ik nu woon noemt iedereen het 'mijn/je meissie' 🤮. Mijn vriend vindt het leuk om te pesten, die zegt regelmatig van dat soort dingen. Of ook duifje, snoetje etc. Vreselijk, hij lachen joh.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier zeggen ze "het vrouwtje", of "moeders" en dat vind ik misschien nog wel denigrerender. En dan vaak nog een opmerking waaruit de aanname bleek dat ik thuisblijfmoeder was, of een baantje voor erbij had (waar overigens niks mis mee is). Het is dan ik het dan nog net beneden mijn waardigheid vond om er even in te wrijven dat ik 2/3 van het gezinsinkomen binnenbracht.

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

@BaasjevanBrowniewij hebben vrij regelmatig evaluatiemomenten zeg maar. Even tijd voor elkaar, goed inchecken, wijntje erbij en bespreken hoe het écht gaat. Dus daarvoor hebben we deze dagen niet per se nodig. Het is niet iets wat we bijhouden, zo'n jubileum. Maar toch komen we er altijd net op tijd wel achter en zorgen we er wel voor dat we even wat leuks gaan doen. Maar nu waren we dat toch al van plan 💁.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk heel ouderwets allemaal hè?

Ik bedoel niets mis met een grote trouwerij voor mensen die wel van een flink feestje organiseren houden, maar het 'de mooiste dag van je leven' en 'sprookjeshuwelijk' gebeuren, dat gedoe vind ik altijd zo verschrikkelijk 😅 als je dat verwacht valt het toch altijd tegen? 

Toch vind ik het wel leuk dat mensen er steeds meer een eigen draai aan geven. En dat dat ook kan en mag. Je kan het zo groot of klein maken als je wil. Zo traditioneel als je wil, of totaal niets doen zoals gebruikelijk is. Enne ik vond het stiekem ook gewoon leuk een keer in een trouwjurk rond te lopen, dat doe je ook niet dagelijks 😄

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ha ha, wij hebben nog steeds mooie verhalen over de dingen die mis gingen op en voor onze trouwdag. Maar wat ik wel bijzonder vond, was om op die dag aan elkaar en aan onze omgeving te laten zien dat we bewust voor elkaar kozen. Wij waren eigenlijk een beetje toevallig aan elkaar blijven hangen. Mijn familie stond niet te juichen, die van hem gek genoeg ook niet. 

En die witte jurk die ik echt niet zou dragen, ja die kwam er ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gefeliciteerd @Eefje 🥳

Wij zijn inmiddels 22 jaar bij elkaar waarvan 3 jaar getrouwd.

Wij zijn heel klein getrouwd gewoon alleen wij en onze 2 kinderen met getuigen van het gemeentehuis.

Later hebben we nog wel een feest gegeven voor familie en vrienden.

Ik heb dus wel de naam van mijn man aangenomen, ik wilde gewoon heel erg graag hetzelfde heten als hij en de kinderen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil graag trouwen, niet voor het papiertje, de naam of de benaming, maar om te delen met mijn belangrijkste naasten hoeveel we van elkaar houden. En... de trouwjurk 😇🙈. En het is fijn dat dan de zaken ook geregeld zijn, maar daarvoor hoe je niet te trouwen, dan volstaat geregistreerd partnerschap ook. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha “het vrouwtje” is ook wel heel erg. Alsof je een soort koe bent. 

Maar ik vind het verder wel mooi om elkaars man en vrouw te zijn, net wat @Evee zei dat klinkt wat volwassener op een gegeven moment dan het nog over je vriendje hebben.

Ik heb wel zijn naam aangenomen met het oog op kinderen dat je dan met zijn allen een naam hebt. En mijn achternaam was echt vreselijk, schreef ook iedereen verkeerd, dus die wilde ik wel graag kwijt 😉 Misschien als ik een leuke naam had gehad dat ik er anders in gestaan had. 

Mijn hele ouderwetse schoonouders vonden het wel mooi. Maar nu we een kindje verwachten van een donor niet meer, nu verdoezel ik de familienaam 😱 nu hadden ze liever gehad dat ik mijn eigen naam had gehouden geloof ik 😂

Helaas voor hen.

Al zou het wel logischer zijn als het hele systeem andersom was geweest, dat de man de naam van de vrouw aanneemt en het kind ook. De biologische moeder is altijd bekend, terwijl dat met vaders nog wel eens anders zit. 

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .