Ga naar inhoud

Klaagtopic 2021

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Dankjulliewel allemaal ❤️❤️ Ik heb heel veel foto's gemaakt en geknuffeld met haar vandaag. En we hebben een selfie gemaakt waar haar eigenwijze kromme witte snorhaartje ook op staat 🥰. Ze krijgt

Nou, het was niet over. Dus vanmorgen naar de dierenarts. Darmen werkten niet goed genoeg, mogelijk een haarbal, uitgedroogd. Foto's gemaakt, bloedonderzoek gedaan. Dus hij bleef daar, met pijnstillin

Kittie terecht! In de trapkast op een plekje waar we niet dachten dat hij kon komen en helemaal groggie dus die heeft lekker liggen chillen.   Ik heb hem uit gescholden voor *konijnenpluisje

1 uur geleden zei Eefje:

@pakyakkerbij mij werkt botox super goed tegen spanningshoofdpijn. Zeker als je precies kunt aanwijzen dat het vanuit een spier komt de moeite van het proberen waard.

Ooh wauw dat wist ik niet dat daar botox voor helpt! Ik hou voor nu een hoofdpijndagboek bij, want weet precies dat als ik naar de huisarts ga voor hoofdpijn ze eerst zegt dat ik dat bij moet houden.

Ook wel weer grappig dat je dat dan weer niet leert bij fysiotherapie dat het ook met botox te behandelen is. Want ja alle klachten hebben natuurlijk een fysiotherapeutische oplossing....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even klagen over bloed geven. Ik wou al langer bloeddonor worden maar ben ten eerste een beetje laks geweest om me aan te melden en officieel mocht ik ook niet omdat je minimaal 50 kg moet wegen. Weeg al een tijdje 50 kg nu en zag gisteren op het nieuws dat er een tekort aan bloed is dus ik dacht “ja, nu ga ik me echt aanmelden”. Zojuist gedaan, is er pas plek op 22 december! Ik vind dit zo belachelijk en raar. Snap er niks van. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh dat is inderdaad raar zeg. Ook omdat je de eerste keer nog geen bloed mag geven, maar ze alleen wat buisjes ter controle afnemen (dacht ik). Dan zou je denken dat je wel even tussendoor kan. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat klopt dat ze eerst je bloed controleren. Deze afspraak voor 22-12 is dus voor controle en geen idee hoe lang er dan weer tussen zit voor je voor het eerst bloed kan geven. 

Het zal er wellicht mee te maken hebben dat het niet in het ziekenhuis is. In mijn regio (of is dat overal?) komt er zo’n mobiele bus en dat is maar 1 x in de zoveel tijd volgens mij aangezien deze bus er niet altijd staat. Vroeger was het wel in het ziekenhuis weet ik van mijn zus. Goed, het is niet anders maar ik vind het wel raar. Op deze manier vind ik het niet gek dat er een bloedtekort is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op alle locaties hier in de buurt is inderdaad ook een mobiele bus, die komt ook maar 1 keer per maand volgens mij. Vooral in het vorige dorp waar ik woonde was het soms echt enorm druk, moest je wel uren wachten. Daarna zijn ze zelfs gestopt daar te komen en moest ik er speciaal voor naar de stad heen. En de oproep komt normaal gezien ook een paar dagen van tevoren, zodat je ook niet echt kan plannen. Het is dat het voor een goed doel is, anders was ik er allang mee gestopt, want ze maken het je niet makkelijk 🙄

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad ook gestopt. Er zit hier een bloedbank in Nijmegen, dus dat was het probleem niet. Maar ze riepen te vlak van tevoren op, dan wilden ze me weer niet omdat ik op vakantie was geweest, dan weer niet omdat ik een tattoo had laten zetten, dan werd ik weer opgeroepen op een moment dat het me echt niet uitkwam. En toen ze een vriend van mij die homo is weigerden om het simpele feit dat hij homo is, zonder door te vragen, toen was ik er definitief klaar mee. Graag of niet hea. Het is nogal wat ook, had er wel een paar dagen flink last van. Als ze het je dan ook nog zo moeilijk maken is het wel een keer klaar. Ik heb dus in de drie jaar dat ik doneerde ook maar drie keer bloed kunnen geven. Gemiste kansen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee dat is inderdaad aangepast, nog niet zo heel lang geleden volgens mij. 

Ik heb een hor gemaakt bij de konijnenkamer. Wat een gedoe zeg. Wat research wees uit dat ik bij dit raam het beste van dat klittenbandspul kon gebruiken. Prima, want dat was heel goedkoop. Toch de duurste maar gepakt die beschikbaar was, want ja, liever wel goed natuurlijk. Dus ik braaf kozijn schoongemaakt, klittenband geplakt, twee uur laten uitharden, hor aan het klittenband vastgemaakt. Plakt dat klittenband dus niet fatsoenlijk aan het kozijn en laat het aan alle kanten los. We hebben het nu maar met puntjes superlijm aan het kozijn geplakt. Maar eerlijk waar. HOE MOEILIJK IS HET OM DIE DINGEN VAN FATSOENLIJKE LIJM TE VOORZIEN!!!  AAAAAAAHHH

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben nu bloeddonor sinds mijn 18e. Ik wilde het altijd al worden dus toen ik 18 werd mocht het. Vervelend dat jullie er zulke nare ervaringen mee hebben. Ik helemaal niet en ik ga graag als ik wordt opgeroepen. Ze roepen je ook echt alleen op als je bloedgroep nodig is. Ik ga ook bijna echt elke 120 dagen. Wel een jaar pauze gehad door corona.

Ik heb er ook nooit echt last van.

De bloedbank zit hier waar ik woon tegenover het ziekenhuis dus ze hebben ook wel veel ruimte. Het verschilt dus per regio gok ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik werd inderdaad ook steevast opgeroepen. Ik heb A+ , dat is blijkbaar vaak nodig. Maar 3 van de 4 keer waren er dus redenen dat ze mijn bloed niet wilden of ik kon niet. En ik ga geen dingen laten die ik graag wil doen om bloed te kunnen doneren. Ik reis nogal eens naar malariagebieden enzo, dan word je tijdelijk afgekeurd. Het schoot gewoon echt niet op, dan maar niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat had ik ook, maar dan vanwege piercings/tattoeages. Nu moet je volgens mij maar 4 maanden wachten, maar eerst was die wachttijd ook nog eens veel langer. En ik heb regelmatig op dinsdag een oproep gekregen dat ik de woensdag erna kon komen. Dat is toch gewoon niet handig 🤷‍♀️ Ik mag nu trouwens maar 1 keer per jaar, omdat iets in mijn bloed te laag is waardoor ik niet meer mag doneren. Dit is al 2 jaar zo en volgend jaar mag ik volgens mij niet eens doneren, maar gaan ze alleen checken. Dus dan moet ik erheen voor 1 *ananas* buisje of zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook A+ de tweede meest gangbare bloedgroep van Nederland, dus dan wordt je inderdaad vaak opgeroepen.

Ik vind het ook wel gewoon goed als ik heb gedoneerd. Ik weet dan mijn RR weer en mijn Hb, dat is ook fijn om te weten eens in de zoveel tijd. Ook vind ik het wel fijn dat ze natuurlijk je bloed wel checken of het gezond is, dus als ik ben geweest weet ik dat mijn bloed goed is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb A-, ik heb vroeger ook gedoneerd. 3x per jaar ofzo kreeg ik een oproep.

Ik ben gestopt toen ik het aan mijn schildklier kreeg. Officieel zou ik wel gewoon mogen doneren, in het buitenland mag je dat echter niet met mijn aandoening, dus ik heb er zelf voor gekozen het stop te zetten. Voor mij voelt het niet goed. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, de meeste van jullie reacties motiveren niet echt 😂 Ik snap niet zo goed waarom het niet gewoon in het ziekenhuis kan. 
Goed, ik ga wel gewoon en dan zie ik het wel. 
volgens mij heb ik bloedgroep B+. Heb een keer zo’n zelftest gedaan maar ben niet 100% zeker van de uitslag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bleh!!!! Ben niet lekker. Niet echt ziek,maar wel hangerig en bleh! Heb ook een mega jeuk neus en ben steeds aan t niezen. Ook steeds zo'n kriebel in m'n keel, met dus niet functionele hoest. Mijn vriend was echt ziek van de week en ik had last van m'n keel dus zijn beide al getest en negatief. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
39 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Bleh!!!! Ben niet lekker. Niet echt ziek,maar wel hangerig en bleh! Heb ook een mega jeuk neus en ben steeds aan t niezen. Ook steeds zo'n kriebel in m'n keel, met dus niet functionele hoest. Mijn vriend was echt ziek van de week en ik had last van m'n keel dus zijn beide al getest en negatief. 

Hooikoorts?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helpppppppp ik heb uit het niets een mega invasie van fruitvliegjes. Fruit staat al in de koelkast vuilniszak buiten. Heb geen etensresten op het aanrecht. Staat al bakje met azijn en afwasmiddel op het aanrecht want daar zouden ze in moeten verdrinken.

Het zijn er echt heel veel pfffff.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .