Ga naar inhoud

Klaagtopic 2021

Aanbevolen berichten

Sommige vrouwen zijn toch echt onuitstaanbaar tijdens hun feestweek. Je haalt alles waarom ze vragen en nog wat extra waarvan je weet dat ze er blij van worden… Laat ik haar lekker haar eigen gang gaan en doe netjes wat ze vraagt. En nog zitten mevrouw chagrijnig tegen je te doen en zoekt ze achter alles wat je zegt iets… 

Nog een paar dagen dan zijn we er weer af, volgende keer ga ik wel een weekje op vakantie of zo.

aangepast door Anul
Typo
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Nou, het was niet over. Dus vanmorgen naar de dierenarts. Darmen werkten niet goed genoeg, mogelijk een haarbal, uitgedroogd. Foto's gemaakt, bloedonderzoek gedaan. Dus hij bleef daar, met pijnstillin

Dankjulliewel allemaal ❤️❤️ Ik heb heel veel foto's gemaakt en geknuffeld met haar vandaag. En we hebben een selfie gemaakt waar haar eigenwijze kromme witte snorhaartje ook op staat 🥰. Ze krijgt

Kittie terecht! In de trapkast op een plekje waar we niet dachten dat hij kon komen en helemaal groggie dus die heeft lekker liggen chillen.   Ik heb hem uit gescholden voor *konijnenpluisje

25 minuten geleden zei Anul:

Sommige vrouwen zijn toch echt onuitstaanbaar tijdens hun feestweek. Je haalt alles waarom ze vragen en nog wat extra waarvan je weet dat ze er blij van worden… Laat ik haar lekker haar eigen gang gaan en doe netjes wat ze vraagt. En nog zitten mevrouw chagrijnig tegen je te doen en zoekt ze achter alles wat je zegt iets… 

Nog een paar dagen dan zijn we er weer af, volgende keer ga ik wel een weekje op vakantie of zo.

Misschien helpt het om te bedenken dat zij er meer last van heeft dan jij. Jij mag meedelen in het slechte humeur, maar niet in de buikpijn, hoofdpijn, rugpijn etc.

Maar zonder gekheid, als ze er zoveel last van heeft, wordt het dan geen tijd voor maatregelen? Prikpil, hormoonpleisters, dat soort werk?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben zo klaar met mijn huisarts! We zijn twee jaar geleden verhuisd en dit was de enige praktijk in de wijk die nieuwe patiënten aannam. En sindsdien is het echt constante irritatie als ik iets bij hen moet regelen:

- Bij het inschrijven zaten we een half uur in de wachtkamer voordat we geholpen werden, terwijl we gewoon een afspraak hadden. Even formulieren afgeven bij de balie (die we thuis al hadden ingevuld en uitgeprint) en toen stonden we weer buiten.

- Toen ik eenmaal de stap had gezet om de huisarts te bellen voor een verwijzing naar een psycholoog, heb ik 3 dagen achter elkaar een half uur in de wacht moeten staan voordat ik eindelijk op dag 3 een assistente te woord kreeg. De andere dagen werd de verbinding verbroken of heb ik het zelf maar gedaan omdat anders mijn hele beltegoed voor de maand erdoorheen zou gaan.

- de hulp die ik kreeg vanuit de praktijk om de wachttijd bij de psycholoog te overbruggen, was echt kwetsend. Hij heeft me geen enkele hulp gegeven, alleen maar meer aan het twijfelen gebracht en me uitgelachen toen ik hem eraan herinnerde dat ik zelfmoordgedachten had, wat ik in het eerste gesprek ook al had verteld maar waar hij nooit meer iets mee gedaan had.

- het stond niet in het systeem dat ik een chronische ziekte heb en daarvoor onder behandeling ben in het ziekenhuis, terwijl ik dat zeker weten op die formulieren bij de inschrijving had ingevuld. Hierdoor heb ik dus onnodig lang moeten wachten op de uitnodiging voor de corona-vaccinatie, omdat ik zelf maar eens ging bellen hoe het zat.

- een maand geleden belde ik over wat geïrriteerde, jeukende plekken op mijn huid, moest ik via de mail een foto doorsturen, en heb daar nooit reactie op gekregen. 

- nu maar eens een afspraak gemaakt voor die huidproblemen, want het is altijd zo'n gedoe, moest ik foto's doormailen. Aangedrongen op een afspraak. Net een uur en een kwartier moeten wachten in de wachtkamer!

Ik wilde zo veel doen vandaag, maar zit er hierdoor al helemaal doorheen.

En het ergste is, alle andere praktijken zijn nog steeds vol, dus overstappen gaat niet 😥

• Verdrietig 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel herkenbaar. Ik heb bijna dezelfde problemen bij mijn huisartsenpraktijk. Maar overstappen gaat niet, want alles zit vol. Niets vrije keuze dus.

Elke keer als ik kom is het maar de vraag welke huisarts je hebt, er gaan zeer veel dingen mis, slechte communicatie, ook mijn chronische ziekte staat er niet in het systeem ook al heb ik het meerdere keren doorgegeven. Wat een behoorlijk probleem is want het is een apotheek houdende huisarts, dus mijn medicijnen moet ik er wel halen, en dat kost mij elke keer zo'n 5 telefoontjes voordat het er is en dan moet het ook nog de juiste medicijnen zijn, in de juiste dosering.  Verder is er elke keer nog iets mis gegaan, echt van die slordige fouten die niet zouden moeten kunnen. Zo ben ik 3x teruggemoeten voor een uitstrijkje voor het baarmoederhalskanker onderzoek, (eerste keer hadden ze de stickers weggegooid dus kon het niet opgestuurd, tweede keer te weinig afgenomen voor onderzoek, dus ik moest voor de derde keer)en uiteindelijk ben ik de derde keer niet eens meer gegaan omdat ik er zo tegenop zag, maar dan sla je dus wel dat onderzoek over wat ik wel had willen doen. Volgende keer dat ik een oproep krijg doe ik wel een zelftest, ik zie het bij de huisartsenpraktijk niet meer zitten.

Ik ben voor mijn schildklier om die reden ook echt nog onder behandeling bij de internist, die werkt overigens super goed mee en heeft zelfs al brieven naar mijn huisarts gestuurd om hun te informeren over de behandeling en medicijnen, mailt keer op keer de recepten door naar de huisartsenpraktijk omdat ze aangeven niets te kunnen vinden. maar dat zien ze dan nooit in je dossier als je daadwerkelijk bij een huisarts zit. Ik wil niet dat ik voor die behandeling naar de huisarts over ga (dat zou wel een hoop geld schelen), omdat ik liever een arts heb die het dossier kent en het beste met mij voor heeft, mij het gevoel geeft een persoon te zijn, in plaats van dat ik patiënt nummer zoveel ben. En dat gevoel dat ik een nummer ben heb ik dus niet bij mijn internist, wel bij de huisartsenpraktijk.

Maar het is voor dingen waar je mee zit, die je met een huisarts juist zou moeten kunnen bespreken, wel een enorme drempel om dat dan ook daadwerkelijk te doen.

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tssss wat erg! Ik wist niet eens dat er zulke slechte praktijken bestonden!! Kan je ze niet ergens aangeven ofzo? Want deze verhalen zijn echt belachelijk! 

Ik heb mijn huisarts gelukkig niet vaak nodig, maar de 2 praktijken waar ik tot nu toe bij heb gezeten zijn wel punctueel en goed. Snel assistente aan de lijn, goed overzicht van dossiers, en zelfs de overstap ging heel snel en goed.

Zelfs het online(!) consult wat ik een keer had voor een allergische reactie op een griepprik van 3 jaar geleden bij m'n oude huisarts stond erin waardoor m'n nieuwe huisarts me gelijk kon helpen met advies over het nemen van het coronavaccin. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is het inderdaad, echt een drempel om naar de huisarts te gaan. Ik loop nu dus al maanden met die huidproblemen rond, gewoon omdat het zo'n gedoe om daar een afspraak te maken. 

@Miekmoek ik heb inderdaad het klachtenformulier op hun website ingevuld en ook een review achtergelaten bij zorgkaart nederland. Lost verder weinig op heb ik het idee, maar met dat laatste kan anderen hopelijk helpen om niet voor deze praktijk te kiezen. 

Ik ga nu proberen om terug te gaan naar mijn oude huisarts, ook in Breda, maar ze zijn hier redelijk streng dat je in een bepaald postcodegebied moet wonen, omdat alle praktijken zo vol zitten. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

@happy211 ja meer kan je ook niet doen denk ik.. Je kan misschien wel evt je zorgverzekeraar om hulp vragen, misschien kunnen zij nog iets betekenen dat je wel mag overstappen?

En zijn er wachtlijsten waar je op kan voor de andere praktijken? Of moet je het zelf in de gaten houden?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier is het zo dat je binnen een bepaald postcodegebied moet wonen en dan zelfs alleen nog maar mag inschrijven als je geen andere huisarts in de regio hebt. Binnen het postcode gebied waar ik woon is er eigenlijk maar 1 huisartsengroep, het maakt dus niet uit naar welke ik ga, ze vallen allemaal onder dezelfde maatschap.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jeetje wat vervelend zeg! Dan mag ik van geluk spreken met mijn praktijk. Ik ben er ook gebleven toen ik naar Arnhem verhuisde, zo vaak kom ik er toch niet. En nu woon ik weer in het juiste postcodegebied. Het kan soms een paar dagen duren voordat ik terecht kan, maar als ik met iets kom waar ik me druk over maak dan kan ik bijna altijd dezelfde dag terecht, zij het bij een ondersteuner of assistent. Ik heb hier niet het idee dat er een huisartsenprobleem is, wat misschien wel logisch is, gezien hier een umc is en grote opleiding geneeskunde, zou het daardoor komen?

Toen ik vorig jaar in een dorp werkte wat behoorlijk ver rijden was van Nijmegen kreeg ik op kantoor een allergische reactie, geen idee waarvan. Ik moest toen naar een huisarts daar. Dat was me toch een drama zeg, terwijl allergische reacties niet iets zijn om mee te sollen. Het is daar een groot probleem, de statushouders waar ik mee werkte konden zich nieteens inschrijven bij een praktijk in het dorp, moesten een dorp verderop, terwijl zij meestal geen eigen vervoer hebben en een bups kinderen. Het is kennelijk erg regio gebonden. Maar Breda lijkt me nou niet bepaald een probleemregio. Van Terschelling snap ik het wel, maar in zo'n grote stad? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier is een enorm tekort, ze bieden huisartsen zelfs vakanties aan, dus door de overheid betaalde vakantiehuizen waar huisartsen met hun gezin in kunnen, voor een werkvakantie, zodat de huisartsen hier niet overbelast raken in de zomerperiodes (die willen ook vakantie, en met alle toeristen is het juist extra druk) en zo hopen ze dat huisartsen het hier in de regio zo fijn vinden dat ze een praktijk willen starten en hier willen komen wonen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier in Drenthe is ook en enorm te kort. Een huisarts wacht hier al jaren op iemand die zijn praktijk wil overnemen want hij wil met pensioen. Er is niemand te vinden want ja Drenthe is saai.

Het huisartsenberoep is ook niet echt in trek bij geneeskunde studenten. Want veel vinden dan dat je mislukt bent als arts want dan wordt je maar huisarts. Terwijl ik huisartsen juist een heel knap vakgebied hebt, je moet van alles wat weten.

Gelukkig heb ik ook een fijne praktijk en de praktijken waar ik heb gewerkt of stage heb gelopen waren gelukkig goed op orde. Ik begrijp niet dat het zo mis kan gaan. Er is trouwens ook een te kort aan assistentes. Veel stoppen met het werk omdat het heel weinig verdient en de werkdruk. Persoolijk ben ik niet gestopt om die reden.

Ik hoop dat het beter wordt bij jullie. Vreselijk als je zo moeilijk terecht kunt bij een huisarts.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Eefje de beste huisarts die ik heb gehad, was toen ik in Nijmegen studeerde. Die was zo fijn, kon je ook gewoon 's ochtends voor college nog binnenlopen zonder afspraak als je een korte vraag had. Maar ja, voor nu een beetje te ver weg 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Wageningen tijdens m'n studie had ik ook echt een draak van een huisarts. Ik begon net met de pil en kreeg allemaal uitslag op m'n armen. Werd mij gezegd dat als ik echt dacht dat dat door de pil zou komen ik er dan maar mee moest stoppen. Uiteindelijk een andere gekregen qua dosis en samenstelling en geen last meer gehad. Oh en regelmaat brengen in je cyclus zou nooit de reden mogen zijn om aan de pil te gaan, die was namelijk alleen voor anticonceptie...

Ik heb toen met mijn oude huisarts een regeling kunnen treffen dat ik daar als passant altijd langs mocht komen, dat was erg fijn.

Nu woon ik in een dorpje met 4 huisartsen en ik ben al 2 jaar ingeschreven, maar ik durf dus echt niet naar de huisarts bang dat dat ook zo'n draak is...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat erg! Wat raak ik gefrustreerd van zo'n mensen. Ongelooflijk!

Ik mag -als ik het zo hoor- van geluk spreken met mijn huisarts. Ze staat altijd voor ons klaar, zorgt dat alle administratieve taken in orde zijn, heeft een mooie praktijk, gaat rustig met je om,...

En dat terwijl ze er helemaal alleen voor staat. 

Is er echt zo'n groot tekort aan huisartsen in Nederland?! Wat gek, bij ons zijn er juist heel veel huisartsen. Mijn huisarts heeft haar praktijk zelfs vlak over een andere praktijk gezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet mijn pincode niet meer ik ben 'm gewoon totaal kwijt. Heb er al een nachtje over geslapen maar geen idee. Komt door dat ik altijd maar contactloos betaal. Wilde gisteren contant geld pinnen en toen dacht ik *konijnendropjes* ik weet mijn pincode gewoon niet meer.  Dus pinpas geblokkeerd. Nieuwe pincode aangevraagd. Bank gebeld. Pinpas gedeblokkeerd maar moet helaas wel 2 werkdagen wachten op mijn pincode. Ik ga woensdag een dagje naar Eindhoven winkelen, erg fijn dit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik baal eigenlijk wel enorm. Vandaag een vrije dag met prachtig weer dus was van plan om de fiets op te auto te zetten en ergens te gaan fietsen. Maar heb al de hele morgen zo'n enorme hoofdpijn die zelfs uitstraalt naar m'n ogen, slaap en kaak. Geen idee wat dit nou weer is maar heb al 2 saridon's op en 2 paracetamols maar niks helpt 😔

Nog maar even rustig aan doen en hopen dat het na de lunch weggetrokken is zodat ik alsnog kan gaan fietsen.

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden zei Newby1981:

Ik baal eigenlijk wel enorm. Vandaag een vrije dag met prachtig weer dus was van plan om de fiets op te auto te zetten en ergens te gaan fietsen. Maar heb al de hele morgen zo'n enorme hoofdpijn die zelfs uitstraalt naar m'n ogen, slaap en kaak. Geen idee wat dit nou weer is maar heb al 2 saridon's op en 2 paracetamols maar niks helpt 😔

Nog maar even rustig aan doen en hopen dat het na de lunch weggetrokken is zodat ik alsnog kan gaan fietsen.

Ik heb ook altijd zulke hoofdpijnen af en toe. Ik ben natuurlijk geen dokter maar bij mij is het spanninghoofdpijn en dan met name van de spier die in je hals zit. De sternocleidomastoideus, spier met 3 aanhechtingspunten. Want ik vond het raar dat mijn erge hoofdpijnen achter mijn oog en bij mij slapen zaten. En toen leerde ik tijdens mijn opleiding fysiotherapie dat het weleens die spier kon zijn.

Bij mij helpen ook geen pijnstillers. Soms trekt het weg met wat afleiding maar soms ook niet. Het enige wat dan helpt is vroeg naar bed gaan en dan is het de volgende dag weg.

Het is echt een hele verlende hoofdpijn. Ik hoop dat die nog wegtrekt vandaag en je lekker kan fietsen! Soms helpt afleiding wel bij mij maar je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt. Beterschap!

Link naar bericht
Delen op andere sites

@pakyakker, vervelend dat je vaak van die spanningshoofdpijnen hebt! ik he/ normaal gesproken niet zo vaak hoofdpijn en meestal helpt Saridon dan wel maar gisteren hielp niks. En ik vond het een beetje eng omdat het ook echt bij m’n slaap en oog zat en zelfs in m’n kaak. Uiteindelijk ben ik na de lunch even een klein stukje in de buurt gaan fietsen en toen is het toch overgegaan en tot nu toe nog niet terug gekomen. 
Het stelt me wel gerust dat het volgens jouw van die spier met 3 aanhechtingspunten kan komen.

@Marjolein, dat is balen. Krijg je wel alles terug van de verzekering en kun je nog een ander hotel boeken hopelijk?

Link naar bericht
Delen op andere sites
28 minuten geleden zei Newby1981:

@Marjolein, dat is balen. Krijg je wel alles terug van de verzekering en kun je nog een ander hotel boeken hopelijk?

Ja we konden gewoon annuleren, dus dat is geen probleem, maar alle acceptabele alternatieven zitten vol in die week, dus nu gaat het niet door.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .