Ga naar inhoud

Klaagtopic 2021

Aanbevolen berichten

Nja, in theorie kan alles, maar kan niet specifiek iets aanwijzen dan. Al kan buikgriep toch ook wel 4 a 7 dagen duren hoor. Voedselvergiftiging is vaak na een dag of drie wel klaar.

Al ben ik wel blij dat ik niet meer met wen emmer op de wc hoef. Dat was echt niet leuk meer. En ik braak niet meer sinds de medicijnem tot nu toe. En dat is ook fijn,hou nu in elk geval wat binnen. Ik had op een gegeven moment ook zo dorst.  Dat gaat nu wel beter. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Dankjulliewel allemaal ❤️❤️ Ik heb heel veel foto's gemaakt en geknuffeld met haar vandaag. En we hebben een selfie gemaakt waar haar eigenwijze kromme witte snorhaartje ook op staat 🥰. Ze krijgt

Kittie terecht! In de trapkast op een plekje waar we niet dachten dat hij kon komen en helemaal groggie dus die heeft lekker liggen chillen.   Ik heb hem uit gescholden voor *konijnenpluisje

Hoofdpijn, zere ogen en huilbuien. Wat doet het toch verrot veel zeer om een konijntje te moeten missen. 

15 hours ago zei MichelleloveElmo:

Haha vertel! Hier word ik nieuws het van!

Het is een vrij lang verhaal en wordt buiten de context van het onderzoek een beetje ingewikkeld te volgen ben ik bang, ik wil je ook niet nog meer verveeld maken dan je al bent 😂 hopelijk knap je snel weer op!

Heel kort gezegd komt het er op neer dat alle generaties het er over eens zijn dat bijv. meme 5 het grappigst en meest gepast en meest acceptabel is, en dan meme 2 etc etc. Ze hebben allemaal exact dezelfde top 5 voor 3 van de 6 factoren en bijna dezelfde top 5 voor nog een extra factor. Alleen hoe ouder de generatie, hoe lager de score is. Dus ze zijn het er niet over eens hoe grappig het is maar wel over welke dan het grappigst is en welke niet? De literatuur over generatieverschillen in humor is heel beperkt en heeft hier geen antwoord op en ik kan zelf ook geen logische/gezond verstand verklaring bedenken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Op dit moment puur en alleen leeftijdsverschillen, anders wordt het te veelomvattend en daarnaast is dit natuurlijk een interessante invalshoek juist omdat die weinig belicht wordt. Wij hadden ook verwacht dat de pandemie dit aspect uit zou vergroten omdat met name Boomers kwetsbaarder zijn qua gezondheid en daardoor wellicht meer stress/zorgen hebben. Enerzijds zou dat kunnen betekenen dat je vindt dat grappen hierover echt niet kunnen en anderzijds is humor ook een veelgebruikt coping mechanisme. Het blijkt echter dat Boomers zich niet zoveel zorgen maken en dat de grootste negatieve impact/meeste zorgen vooral bij Gen Z liggen 😅 dus waarom Boomers alles minder grappig vinden weet ik ook niet 🤷‍♀️ de literatuur die er wel is zegt ook juist dat ouderen dingen wel sneller grappig vinden.

Het kan natuurlijk dat ze het medium zelf (memes) gewoon minder grappig vinden en dat het meer een communicatiemiddel van jongeren is, maar dat verklaart nog niet waarom ze wel allemaal dezelfde top 5 aanwijzen.

aangepast door Dollie
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het ook interessant! Helpt juist tegen de verveling! Maar kan me voorstellen dat je het hier niet compleet uit gaat lichten.

Je noemt een aantal interessante aspecten. Lastig dat er weinig literatuur te vinden is die het kan onderbouwen. 

Ben benieuwd naar het eind oordeel en je scriptie!

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Pffffff moet om 16:30 naar de tandarts en ben nu al zo zenuwachtig. Al zo misselijk en buikpijn. Ben al een jaar niet meer geweest omdat ik zo bang ben. Heb nu de stap genomen om naar een andere tandarts te gaan waar ze beter omgaan met mensen die angst hebben. Maar goed voor mij zorgt dat ook weer voor meer angst omdat ik daar nog nooit ben geweest. Ik ben echt afleiding aan het zoeken hier. Normaal plan ik altijd een tandarts afspraak om 8 uur in de ochtend dan heb ik geen tijd meer om zenuwachtig te zijn maar dat was ik nu even vergeten. Bah bah....

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei Dollie:

Het kan natuurlijk dat ze het medium zelf (memes) gewoon minder grappig vinden en dat het meer een communicatiemiddel van jongeren is, maar dat verklaart nog niet waarom ze wel allemaal dezelfde top 5 aanwijzen.

Dit zou ook mijn gedachte zijn inderdaad, dat jongeren meer gewend zijn aan het format van memes en daarom meer geaccepteerd wordt als vorm van humor, terwijl het bij oudere generaties misschien toch wordt gezien als 'iets van de jeugd'. Hoewel, mijn schoonmoeder stuurt ook super vaak dingen door op Facebook die wel onder memes zou kunnen vallen.

Misschien dat de herkenbaarheid van de memes een factor is in die top5? Of zijn ze niet allemaal even herkenbaar voor de verschillende leeftijdsgroepen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Herkenbaarheid is als aparte factor opgenomen (als in, ken je deze meme), maar bij herkenning zijn juist eigenlijk nagenoeg geen significante verschillen aangetroffen. De top 5 voor herkenning is juist ook één van de twee factoren die volledig breekt met het patroon wat wel bij interactie, grappig, gepast en acceptabel gezien wordt. 

Herkenning als in, herkenning mbt het onderwerp is niet onderzocht maar er is wel rekening mee gehouden in de selectie van de voorbeelden. Er staan bijv. geen memes bij over thuisonderwijs van kinderen of andere dergelijke onderwerpen die maar voor een kleine leeftijdsgroep herkenbaar zijn.

aangepast door Dollie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben via het werk lid van Tekstblad en daar staat een artikel in van iemand die onderzoek doet naar coronamemes 😅 hoewel dit artikel alleen een verzameling plaatjes was, maar misschien heb je er nog wat aan.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago zei pakyakker:

Pffffff moet om 16:30 naar de tandarts en ben nu al zo zenuwachtig. Al zo misselijk en buikpijn. Ben al een jaar niet meer geweest omdat ik zo bang ben. Heb nu de stap genomen om naar een andere tandarts te gaan waar ze beter omgaan met mensen die angst hebben. Maar goed voor mij zorgt dat ook weer voor meer angst omdat ik daar nog nooit ben geweest. Ik ben echt afleiding aan het zoeken hier. Normaal plan ik altijd een tandarts afspraak om 8 uur in de ochtend dan heb ik geen tijd meer om zenuwachtig te zijn maar dat was ik nu even vergeten. Bah bah....

En hoe is het gegaan? Viel het mee?

Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minuten geleden zei Mira11:

En hoe is het gegaan? Viel het mee?

Lief dat je het vraagt!

Heb mijn natuurlijk weer druk gemaakt om niks. Was helemaal in orde en zelfs geen tandsteen. Wel lichte verkleuring, dat was een jaar geleden ook al zo. Als ik goed blijf poetsen hoeft dat geen gaatje te worden. Super rustige en kalme tandarts. Wel blij dat ik geswicht ben.

Over een half jaar staat die gewoon weer om half 9.😂

aangepast door pakyakker
  • Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei pakyakker:

Lief dat je het vraagt!

Heb mijn natuurlijk weer druk gemaakt om niks. Was helemaal in orde en zelfs geen tandsteen. Wel lichte verkleuring, dat was een jaar geleden ook al zo. Als ik goed blijf poetsen hoeft dat geen gaatje te worden. Super rustige en kalme tandarts. Wel blij dat ik geswicht ben.

Over een half jaar staat die gewoon weer om half 9.😂

Ah fijn! Dat gebeurd je natuurlijk geen 2e keer zo laat op de dag. 😄 

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bleh! Wat een rot dag. Voel me nog steeds niet zo goed. Wel steeds een pietsje beter, maar echt met kleine baby stapjes. 

Ik m'n e reader  opgehaald (zou bezorgd zijn maar niemand gezien en moest hem nu afhalen) nou dat viel ten eerst al vies tegen qua energie. Daarna het installeren, nouja, installeren. Ik wil inloggen bij de online bibliotheek en dat lukt niet. Ik krijg een lege website, op m'n telefoon doet de site het wel. Geprobeerd te googlen maar daar kom ik ook niet veder mee. 

M'n vader heeft geholpen met een plank voor in de klimboom. Heeft hij de gaten te groot gezaagd waardoor ik het misschien met veel moeite nog zo ga krijgen dat ik de plank aangepast nog in de boom kan hangen. Had nog gevraagd of hij de gaten nog niet wilde doen.

Veder zijn Sergio en Nairobi veder gegaan met het behang van de muren trekken en tralie knagen en zijn Lotfi en Milou ook stront vervelend en zeurderig. 

Word ook gek van m'n eigen onrust. Als ik iets wil doen is het eigenlijk te veel maar het bed en bank hangen heb ik inmiddels ook wel gehad.

Ook heb ik best trek, maar bij alles wat ik eet word ik ook weer misselijk. Ook niet heel fijn.

• Verdrietig 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo jammer dat Eurovisie song festival kwa optredens zo’n aanfluiting is. Zoveel mensen zijn er druk mee geweest en er is een kapitaal in geïnvesteerd. Zo jammer dat ze dan van die “top” artiesten op de bühne krijgen😕

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn staande lamp eet halogeenlampjes. Lampje zit er een maand in en hij is nu alweer kapot. Nu is het dus te donker om te lezen. Voor straf gaat hij naar de stort en ga ik een nieuwe kopen. Ik heb mijn vader op de vraag gezet " wat moet het voor lamp zijn en naar welke kant moet hij licht geven". Mijn  nieuwe indeling vraagt om andere verlichting, en hij is daar veel beter in dan ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei Marjoleink:

Mijn staande lamp eet halogeenlampjes. Lampje zit er een maand in en hij is nu alweer kapot.

Vervangen door ledlampjes geen optie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
43 minuten geleden zei Anul:

Zo jammer dat Eurovisie song festival kwa optredens zo’n aanfluiting is. Zoveel mensen zijn er druk mee geweest en er is een kapitaal in geïnvesteerd. Zo jammer dat ze dan van die “top” artiesten op de bühne krijgen😕

Was het niks? Heb er niets van gezien. Meestal vind ik maar een paar optredens leuk. Sommige zingen ook echt gewoon vals. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Anul:

Vervangen door ledlampjes geen optie?

Daar kan ik inderdaad nog wel eens naar kijken. Maar hij geeft ook wat te weinig licht. Hij is op het plafond gericht, en dat is 4 meter hoog, dus dat levert niet zoveel licht op in de zithoek. Dat was geen probleem, maar ik ben aan het schuiven geweest en nu is het dus wel een probleem.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .