Ga naar inhoud

Klaagtopic 2021

Aanbevolen berichten

• Reacties 901
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Dankjulliewel allemaal ❤️❤️ Ik heb heel veel foto's gemaakt en geknuffeld met haar vandaag. En we hebben een selfie gemaakt waar haar eigenwijze kromme witte snorhaartje ook op staat 🥰. Ze krijgt

Hoofdpijn, zere ogen en huilbuien. Wat doet het toch verrot veel zeer om een konijntje te moeten missen. 

We zijn het zat hier met Gijs en Kiki. Durf ze bijna niet meer alleen te laten, het zijn geen grappen meer. We willen het nog een paar dagen geven, maar na het weekend geen verbetering dan gaat Kiki d

Op 22-2-2021 at 09:26 zei Newby1981:

Ik ben super blij met dit mooie weer en van mij mag het zo blijven maar de hooikoorts is volle bak begonnen 😒 Het zit voornamelijk op m'n ogen bij mij, die jeuken als een gek en als je eenmaal begint met wrijven probeer dan nog maar eens te stoppen. (dus niet wrijven maar soms gaat het niet anders)

Neus zit ook steeds half dicht waardoor ik het benauwd heb en hooikoortstabletten en oogdruppels werken maar half. Helaas geen wondermiddel bij mij. En ben doodmoe ☹️

Altijd zonnebril gebruiken. Helpt wel iets naast de medicatie. En wanneer je de kans krijgt even je ogen uitwassen met schone handen en met een tissue ofzo even droog deppen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei elnienkjo:

Ken je dat, dat je al maanden bezig bent om iets goed te regelen voor een klant, en dat dan een collega zomaar zich ermee bemoeit zonder jou in te lichten en je dat nu allemaal weer moet rechtzetten? Dat dus

Yep. Of dat je het tijdelijk netjes overdraagt aan een collega, maar er dan foutieve informatie wordt gegeven en je vervolgens alles moet rechtzetten.. 😭 Ik draag dus bijna geen taken meer over en doe het wel gewoon zelf.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze gebruiken het woord advies, maar ze bedoelen "bevestiging". Veel mensen kennen/herkennen het verschil niet (meer). Misschien ook een gevolg/bijwerking van onze moderne "bubbel-maatschappij"? 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden zei Evee:

Ik heb een frustratiedagje geloof ik.

Waarom bellen mensen voor advies, om vervolgens het advies dat je geeft niet te willen?

Daar kan ik ook heel slecht tegen, probeer ik wel echt op te letten dat ik dat wat meer los laat. Nou heb je ook twee soorten mensen daarin (nou ja, drie, als je de leuke mensen die gewoon wat doen met je advies meetelt xD), die Joke noemt en mensen die de suggestie wekken dat ze je advies serieus nemen en bovenal ook steeds terugkomen voor nieuw advies maar die er gewoon helemaal niks mee doen. Die eerste categorie kan ik me nog wel indenken deels, natuurlijk is het irritant dat mensen eigenlijk gewoon alleen maar willen horen wat in hun straatje past maar je bent nou eenmaal niet verplicht om adviezen op te volgen. Daarnaast kan het je ook gewoon net andere inzichten geven of doen beseffen dat je eigen idee beter past. Maar die chronische tijdverspillers die gewoon constant negeren wat je zegt maar wel vragen om meer... 🤯

Het is gewoon lastig want mensen goed adviseren vraagt wel een flinke tijdsinvestering en het lijkt net of mensen daar vaak volledig aan voorbij gaan. Hoorde laatst van een collega-opvang dat één specifieke klant (die uiteindelijk uiteraard maar bij één van ons tweeën geweest is) ons beide gemaild had en dat we dus gewoon ook letterlijk op dezelfde dagen dezelfde info gevraagd en gegeven hebben, dezelfde tips etc. En natuurlijk mag je bij meerdere opvangen informatie inwinnen, bij meerdere opvangen naar konijnen kijken etc. maar als ik dan denk dat wij allebei zeker een uur aan zo'n persoon kwijt zijn geweest puur en alleen aan mailen terwijl maar één van ons er uiteindelijk wat aan gehad heeft... 🤷‍♀️

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, een advies is een advies, maar ik vind dat als je de moeite neemt om een advies in te winnen, dat je er ook wel voor open moet staan, de dingen serieus moet overwegen. Dat je uiteindelijk een andere keuze maakt is prima, maar zorg er voor dat degene die de tijd neemt om je van advies te voorzien niet het gevoel heeft dat het een tijdsinvestering voor niets is geweest. Een "bedankt voor je tijd en het advies, ik ga er over nadenken", voldoet al om je in ieder geval niet het gevoel te geven dat het weggegooide tijd is, en volgens mij is dat toch ook gewoon beleefd om te zeggen na zo een gesprek?!

Als er vanaf nu mensen met adviesvragen bellen, geef ik wel aan dat het alleen kan als het korte vragen zijn. Ik loop achter met de bestellingen, met de mailbox, en dan krijg je ook nog telefoontje na telefoontje tussendoor en komen er dingen op je pad die ook veel tijd kosten waar je ook energie in moet stoppen, wat ook nog eens niet leuk is en waar je ook niet om gevraagd hebt. Ik ben maar één persoon, mensen lijken dat wel eens te vergeten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En een berichtje dat ze op de website/forum kunnen kijken en als ze er niet uitkomen dan een vraag via het contactformulier stellen? Omdat je maar 1 mens bent, de coronamaatregelen maken dat de werkzaamheden meer tijd kosten? Nadeel is natuurlijk dat je mensen die je advies/uitleg wél direct nodig hebben en willen opvolgen of er op z'n minst over na willen denken dan ergens anders heen gaan? Of dat je daardoor klanten misloopt? Aan de andere kant heeft niemand er wat aan, zakelijk en privé, als je straks stapelgek wordt van de druk door onnodig "gezeur" van alle bellers en anderen die maar aan je lopen te trekken. 😒

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien wel een idee om bij de contactgegevens een tekst op te nemen met een verwijzing naar alle informatie. Sommige mensen zullen daar eerst kijken, en anderen zullen toch direct bellen, maar het zou een deel van de druk weg kunnen halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei JokeC:

Oeps, geen goed idee dus om een contactformulier te hebben? Omdat je anders bedolven wordt onder de ook veel suffe mailtjes waar je weer tijd in moet stoppen? 

Inderdaad, dan is de drempel veel te laag voor mensen om te mailen. Je moet het ze niet te makkelijk maken he?! Anders kom ik er echt niet meer doorheen, door de mailbox haha.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Ik lag in bed met migraine en mijn kind krijgt een driftaanval zoals ik echt nog nooit heb meegemaakt. Gezellig dus hier.

Heb jij dat.... migraine inmiddels gezakt? En kind weer rustig?

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Marjoleink:

Nee en ja. De rizatriptan doet wel wat, maar lekker is anders.

Maar als moeder kun je jezelf blijkbaar niet een dag uitplannen. 

Nee, moeder is fulltime werken... sterkte. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago zei Evee:

Klopt, een advies is een advies, maar ik vind dat als je de moeite neemt om een advies in te winnen, dat je er ook wel voor open moet staan, de dingen serieus moet overwegen. Dat je uiteindelijk een andere keuze maakt is prima, maar zorg er voor dat degene die de tijd neemt om je van advies te voorzien niet het gevoel heeft dat het een tijdsinvestering voor niets is geweest. Een "bedankt voor je tijd en het advies, ik ga er over nadenken", voldoet al om je in ieder geval niet het gevoel te geven dat het weggegooide tijd is, en volgens mij is dat toch ook gewoon beleefd om te zeggen na zo een gesprek?!

Als er vanaf nu mensen met adviesvragen bellen, geef ik wel aan dat het alleen kan als het korte vragen zijn. Ik loop achter met de bestellingen, met de mailbox, en dan krijg je ook nog telefoontje na telefoontje tussendoor en komen er dingen op je pad die ook veel tijd kosten waar je ook energie in moet stoppen, wat ook nog eens niet leuk is en waar je ook niet om gevraagd hebt. Ik ben maar één persoon, mensen lijken dat wel eens te vergeten.

Ik ben überhaupt gestopt met zelf advies geven (aan niet klanten dan), toen ik nog wel telefoon deed al (en dat doe ik nu helemaal niet meer), wij hebben daar een emailadres voor en dan worden de vragen door een vrijwilliger beantwoord. Als je dat aan de telefoon zei werden mensen ook boos, want het is maar één vraagje... Nou, het is nooit één vraagje en voor je het weet ben je een half uur verder. 

1 hour ago zei JokeC:

En een berichtje dat ze op de website/forum kunnen kijken en als ze er niet uitkomen dan een vraag via het contactformulier stellen? Omdat je maar 1 mens bent, de coronamaatregelen maken dat de werkzaamheden meer tijd kosten? Nadeel is natuurlijk dat je mensen die je advies/uitleg wél direct nodig hebben en willen opvolgen of er op z'n minst over na willen denken dan ergens anders heen gaan? Of dat je daardoor klanten misloopt? Aan de andere kant heeft niemand er wat aan, zakelijk en privé, als je straks stapelgek wordt van de druk door onnodig "gezeur" van alle bellers en anderen die maar aan je lopen te trekken. 😒

Ik weet natuurlijk niet hoe het voor Evee is (toch andere tak van sport) maar bij mij waren het vaak niet eens (potentiële) klanten, gewoon mensen die googlen en dan denken oh die hebben er wel verstand van. Dan kon ik aan het telefoonnummer al zien dat ze vanuit Amsterdam of Limburg bellen en dan weet je natuurlijk al, die kan ik nóg zo goed en netjes helpen maar het is niet dat die dan in de toekomst denkt ach die konijnenopvang was zo vriendelijk ik adopteer nu daar m'n konijn. En ja, je wil het liefst iedereen helpen, maar dat kan niet. Jammer dan als ze ergens anders heen gaan denk ik dan persoonlijk. Mensen willen allemaal gratis advies van een expert en wel onmiddellijk. Als je ze doorstuurt naar een adviesbureau voor een betaald telefonisch consult is het niet goed (want duur) en als je zegt zet het op een konijnenforum is het ook niet goed (gratis maar iedere gek kan reageren) en als je zegt nou daar kunt u even voor mailen dan is het ook niet goed 'want ik heb u nu toch al aan de lijn en aan de telefoon is veel makkelijker?!'. Ja, makkelijker om nog tien vervolgvragen te stellen en dan ben ik een half uur verder 🙄 dat is sowieso gewoon niet te doen, zelfs als het de liefste mensen zijn die je advies tot de letter opvolgen (hoewel het dan natuurlijk wel minder frustratie geeft).

aangepast door Dollie
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de opvang ook weleens mail om advies en er dan soms niet helemaal bij stilsta dat ze het waarschijnlijk al druk genoeg hebben, maar ik vertrouw nou eenmaal vaak meer op de expertise van konijnkundige opvangen dan de dierenartsen bij mij in de buurt. Maar ook alleen mailen, want bellen vind ik te opdringerig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja maar als jij een konijn uit een opvang hebt vind ik dat je ook alle recht op dat advies hebt. Als ik een uur met jou aan het bellen ben omdat er wat met Luz of Lewis is, helemaal prima! Ik vind dat dat juist dat stukje extra service is dat je 'hoort' te geven bij een opvangkonijn. En het maakt mij echt niet uit of het dan een klant van acht jaar geleden is of van vorige week. Of zelfs al is het maar iemand die wel serieuze intenties heeft om te adopteren. Alleen wat mij in het verkeerde keelgat schiet is iemand die drie maanden geleden niet wist hoe Google werkte en gewoon leuke jonge konijnen uit de dierenwinkel gekocht heeft en dan zodra het mis gaat opeens wél bij ons terecht komt. Overigens willen we die mensen óók best verder helpen, daar heeft Christa vaak ook een hoop werk van, alleen dan wel op onze voorwaarden (bijv. dus alleen via een apart emailadres). Je kunt gewoon niet iedereen je onverdeelde aandacht geven en ik vind het eerlijkste dat ik die dan geef aan de mensen die de moeite genomen hebben onze konijnen een fijn plekje te geven.

En daarnaast help ik ook best graag iemand verder 😛 zoals Eefje xD maar dat loopt dan toevallig zo en dat is ook een stukje privé wat nog weer los staat van de opvang. Soms is dat wel lastig los van elkaar te zien maar ik zit hier op BB natuurlijk gewoon als mezelf voor m'n eigen entertainment. Heel soms benaderen mensen me hier ook met een vraag die echt bij de opvang hoort (is konijn X nog beschikbaar oid) en dan ga ik daar ook niet op antwoorden, daarvoor mogen ze dan mailen.

aangepast door Dollie
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben blij dat je hier rondhangt en je expertise deelt met ons allemaal hoor Dollie!

Voor mij is het forum ook een stukje plezier, hoewel het voor mij natuurlijk wel onderdeel van mijn werk is.

Het voordeel van het forum is dat er veel informatie al staat, of handig door het delen van een linkje naar een artikel een vraag te beantwoorden is, en de andere forumleden pakken ook veel dingen op, dus ik hoef zeker niet alles alleen te doen! Heel fijn, want soms weet ik het gewoon ook echt niet.

Ook voelt het een beetje als mijn eigen tja, hoe zal ik het omschrijven...  "buurthuis voor konijnengekken? ' Ik vind het gezellig hier rond te hangen en met iedereen te kletsen en de leuke verhalen te lezen, wat lang niet allemaal vragen zijn. Via het forum zie je ook vaak het resultaat van adviezen en informatie in artikelen, en al die blije konijntjes maken je dag toch weer goed!

En het grote voordeel van het forum is dat ik het makkelijk even tussendoor oppak als ik een momentje rust heb, als ik even met een kopje thee op mijn stoel zit tussen het inpakken door bijvoorbeeld. Terwijl je bij telefoontjes die keuze niet hebt.  Die komen meestal op de meest onhandige momenten (als je bovenop een ladder staat bijvoorbeeld). En als mensen dan ook nog een soort ontevreden en onbeleefd zijn, terwijl je er toch tijd en energie in stopt, dan raak je dat wel snel beu.

Ik heb inmiddels al wel geleerd dat ik 's avonds en in de weekenden gewoon niet op moet nemen. De mensen die mij echt goed kennen hebben mijn privé gegevens ook wel, dus die help ik echt met liefde wanneer ik kan. Maar voor de rest van de wereld hou ik gewoon kantoortijden aan.

• Vind ik leuk 2
  • Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat vond ik ook heel vervelend aan de telefoon inderdaad, sta je net in de supermarkt of te koken en dan gaat ie weer. Via mail en WhatsApp (al heb ik daarbij al wel meer het idee dat mensen snel snel verwachten/willen) e.d. kun je zelf je moment kiezen en ook zelf bepalen hoeveel tijd je er op dat moment aan besteed. En hier op zo'n forum is natuurlijk sowieso heel anders, als je geen zin hebt zeg je niks en dan zegt iemand anders idd eigenlijk altijd wel weer wat. Aan de telefoon kun je moeilijk stil blijven in de hoop dat er nog een ander stemmetje op miraculeuze wijze verschijnt om iets uit te leggen 😅😂

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .