Ga naar inhoud

Je laatste gedachte - 2021

Aanbevolen berichten

• Reacties 385
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Hoezo? Willen jullie je konijnen niet leren basketballen? 😂😂😂   Ik ga Fluffy en Pip liever iets nuttigs leren, stofzuigen en dweilen of zo 😉

Nou, geen idee waar ze last van had, maar ze was vanmorgen ontsnapt, in haar mini ren lagen de mooiste bruine hooi keutels en ze had langs de rand van de grote ren geplast. Nu zit ze lekker met Sergio

Hebben jullie ook dat je ouders vroeger zeiden dat je voorzichtig moest zijn met wat je op internet las...   En dat ze nu de grootste onzinberichten delen die helemaal niet waar zijn, zonder

1 minuut geleden zei JokeC:

Niets dat minder desastreus is?

Nou ik doe het al 42 jaar dus als er een truuk was om mijn hersenen te laten stoppen om alles te filteren tot aan het vlindertje dat voorbij fladdert ipv alleen het broodnodige dan hoor ik het graag. 

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is hier in de buurt een klein meisje aangereden en meegesleurd onder de auto. Sirenes, ambulances traumaheli. Ze waren bezig het kind te reanimeren. Ik ben echt geschrokken. En ook erg boos. Ik heb geen idee of de automobilist doorgereden is of niet enz. Arm kind en arme ouders.. 

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
45 minuten geleden zei Okki:

Jakkes @Boefje, zó erg! Is dat nu net gebeurd? Gisteren ook al twee meisjes overleden bij een aanrijding...Triest.

Ja uurtje geleden ofzo. Echt wat is dat he de laatste tijd... ik weet niet of het kindje nog leeft. Ik hoor het vanzelf wel van mensen uit de buurt. Mijn moeder belde al omdat mijn stiefdochter buiten aan het spelen was en mijn moeder woont vlakbij waar het ongeluk plaatsvond en ook niet zo ver bij ons vandaan. Ze was zelf al gaan kijken maar kon niks zien. Gelukkig was zij gewoon lekker met dr vriendinnetjes in het speeltuintje aan het spelen. Het was wel vlakbij waar ze was. Ze zag de trauma heli en wilde al met haar vriendinnen er heen. Maar mijn man had daar een stokje voor gestoken. 

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei Babbeltje en Knabbeltje08:

Ach... Je leven verdwijnt toch in een zwart gat als je je dochtertje verliest... wat moeten die ouders het zwaar hebben.

Ik las overigens met dat het een 4 jarig jongetje was. Mijn moeder zei meisje, andere buurman zei jongen en weer iemand meisje. Maar het is dus een jongetje. Er wordt hier ook aardig snel gereden hoor. Maar er is volgens mij nog niet duidelijk hoe het precies gebeurd is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De NOS weet ook niet of het een jongen of een meisje is.

Verschrikkelijk, ik moet er niet aan denken dat er iets met mijn kind zou gebeuren. Als je nog meer kinderen hebt dan moet je doorgaan en doen alsof je leeft, maar anders kan ik me voorstellen dat je zelf ook niet meer verder wilt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden zei Marjoleink:

De NOS weet ook niet of het een jongen of een meisje is.

Verschrikkelijk, ik moet er niet aan denken dat er iets met mijn kind zou gebeuren. Als je nog meer kinderen hebt dan moet je doorgaan en doen alsof je leeft, maar anders kan ik me voorstellen dat je zelf ook niet meer verder wilt.

Is een 4 jarig jongetje Bam genaamd. Uitgesproken als Bem. Las ik in telegraaf.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet te geloven he.. de automobilist was een 18 jarige jongen zonder rijbewijs. Hij was verhoord en vrij gelaten. Ze zoeken nog mensen die kunnen getuigen. Hoezo laten ze iemand zonder rijbewijs vrij. Dat noem ik geen ongeluk aangezien hij niks te zoeken had achter het stuur. Lekker makkelijk. Blijkbaar als je iemand dood wil hebben is met de auto DE manier want je komt gewoon weer vrij. 

• Verward 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het wil absoluut niet zeggen dat deze jongeman niet voorgeleid gaat worden. Afgezien van het feit dat hij de rest van zijn leven zal moeten leven met de kennis dat hij een kind doodgereden heeft (of het nu zijn schuld was of niet), is hij strafrechtelijk ook nog niet klaar, hoor.  

Onderstaande heb ik van rechtspraak.nl afgeplukt: 

De doorslaggevende vraag is of de verdachte ‘aanmerkelijke schuld’ heeft. Als er doden zijn te betreuren, ligt de vraag voor of het om ‘dood door schuld in het verkeer’ gaat. Als de rechter die schuld bewezen acht, heet het een misdrijf. Dat leidt gemiddeld tot relatief zware straffen. Er bestaan drie categorieën van verwijtbaarheid, oplopend in ernst en strafhoogte: onoplettend/onvoorzichtig rijgedrag (bijvoorbeeld te hard rijden wanneer het zicht slecht is), een grove verkeersfout (bijvoorbeeld veel te hard rijden en je passagiers geen gordels laten dragen) en roekeloos rijden. De rechter bepaalt steeds per zaak welke categorie van toepassing is. Wanneer de bestuurder niet schuldig blijkt, zal de rechter bekijken of hij wel gevaar op de weg heeft veroorzaakt. Bijvoorbeeld wanneer hij zonder opzet een fietser over het hoofd ziet. Dat heet juridisch een overtreding en daar staat gemiddeld een duidelijk lagere straf op.

Welke straffen kan de rechter opleggen bij een dodelijk verkeersongeluk?

Dat varieert van een boete, een taakstraf, ontzegging van de rijbevoegdheid tot een (voorwaardelijke) gevangenisstraf. Gaat het om een overtreding, dan volgt een relatief lichte straf: hoogstens 2 maanden hechtenis en 3.900 euro boete. De maximale ontzegging van de rijbevoegdheid is 2 jaar. Is de bestuurder schuldig en gaat het om een misdrijf, dan kan de rechter een beduidend zwaardere straf opleggen: maximaal 9 jaar gevangenisstraf en 20.250 euro boete. Bij roekeloos rijgedrag is het strafmaximum voor een dodelijk ongeluk hoger dan bij lagere categorieën van schuld: 6 jaar gevangenisstraf in plaats van 3 jaar. Beide maxima kunnen door de rechter met de helft worden verhoogd als sprake is van extreem gevaarlijk rijgedrag (bijvoorbeeld een wilde achtervolging en/of excessief drankgebruik). Zo kan de 6 jaar cel voor roekeloos rijgedrag worden opgehoogd tot 9 jaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zucht.. mogen de beestjes niet een keer goed gaan? Kittens worden nog behandeld en nu wil Nairobi niet eten. Temperatuur is goed(37,8), vanmiddag was ze nog levendig, buik hoor ik nog rommelen en voelt zo op eerste snelle beoordeling niet raar. Nu maar klein beetje criticalcare gegeven en wat metacam. Hopelijk slaat het snel aan. Ook even een mini ren gemaakt, apart van Sergio zodat ik goed kan zien of ze nog eet en keutelt. En met mini bedoel ook echt mini. Hij is 60x60. Het is even niet anders. Als ze morgen nog niet beter gaat zal ik even kijken 9f ik hem 60 x 120 kan maken. Hij moet natuurlijk ook dicht van boven ivm de kittens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Zucht.. mogen de beestjes niet een keer goed gaan? Kittens worden nog behandeld en nu wil Nairobi niet eten. Temperatuur is goed(37,8), vanmiddag was ze nog levendig, buik hoor ik nog rommelen en voelt zo op eerste snelle beoordeling niet raar. Nu maar klein beetje criticalcare gegeven en wat metacam. Hopelijk slaat het snel aan. Ook even een mini ren gemaakt, apart van Sergio zodat ik goed kan zien of ze nog eet en keutelt. En met mini bedoel ook echt mini. Hij is 60x60. Het is even niet anders. Als ze morgen nog niet beter gaat zal ik even kijken 9f ik hem 60 x 120 kan maken. Hij moet natuurlijk ook dicht van boven ivm de kittens.

Beterschap!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog geen verbetering. Temperatuur was gezakt naar 37,2 dus snuggeldlsafe en warmte pad er bij. Nu weer 37,8 metamotyl gegeven en haar even laten rondrennen. Beweging is goed voor de temperatuur en buik beweging. Ook nog klein beetje criticalcare gegeven. Buiten uit de tuin wat kruiden gevist. Helaas heb ik de favorieten peterselie, basilicum en koriander niet in de tuin staan. Het is dus tijm, munt en oregano geworden. Ook het favoriete snoepje de sneeuwbal, waar ze elkaar ongeveer voor vermoorden moet ze niet hebben. Spullen neg maar van m'n bed gepakt, zodat ik op de bank kan slapen en haar goed in de gaten kan houden. Als ik kan slapen in de woonkamer met de katten. Ben bang van niet. M'n vriend moet er.om 5 uur al uit dus wil hem ook niet wakker houden

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, geen idee waar ze last van had, maar ze was vanmorgen ontsnapt, in haar mini ren lagen de mooiste bruine hooi keutels en ze had langs de rand van de grote ren geplast. Nu zit ze lekker met Sergio te eten in hun eigen ren

Nu nog de ravage in huis opruimen en dat terwijl gister he hele huis schoon gepoetst was...😣 Maar het belangrijkste,bunny doet het weer! 

• Vind ik leuk 8
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .