Ga naar inhoud

Het Bunnybunch cafe topic 2021

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei JokeC:

Gefeliciteerd, Koosje, dat je moeder het keigoed deed en een nieuwe auto tegemoet kan zien! 

Iets heel anders: Varkens in Nood heeft in een rechtszaak tegen ene Straathof die megastallen wil bouwen bij het Europese Hof van Justitie gewonnen! Dat is echt goed nieuws, op alle fronten, behalve dan voor de varkensbaron. 🙂

( voor geïnteresseerden: https://www.varkensinnood.nl/nieuwsartikelen/nederlandse-vergunningsprocedure-voor-veestallen-in-strijd-met-europees-recht?utm_medium=email&utm_source=verzamel&utm_campaign=straathof-2021&utm_term=art )

Wat goed nieuws!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst tijdens een wandeling was het zo'n zacht weer, de vogeltjes waren druk aan het fluiten en ik rook de lente in de lucht. Ik kan niet wachten!! 

Ben nu conform mijn goede voornemen al een tijdje van de nicotine af. Ging heel prima, maar de laatste dagen ben ik wel heel erg geagiteerd. Ik herinner me dat nog van een aantal jaar geleden, toen was ik na twee maanden stoppen met roken een tijdje ontzettend geïrriteerd tot op het agressieve af. Ontzettend schelden om niks en de neiging om met dingen te gooien en tegen dingen te schoppen enzo. Bij het minste of geringste voel ik mijn hartslag stijgen. Dat hoort totaal niet bij mijn persoonlijkheid. En het meest irritante is dat ik weet dat de lichamelijke afkick al klaar is, dit zit dus tussen mijn oren. Irritaaaanntt..

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ga zo een flink stuk wandelen, de zon schijnt lekker dus dat zal wel wat goed doen. En daarna evt fitnessen boven. Ik moet eigenlijk werken maar dat schuif ik wel even door naar het weekend. Dacht ook nog even naar de paarden te gaan, maar die moeten mij niet als ik in een slechte bui ben, dan willen ze niet naar me toe komen 😆

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder he, hoe dieren dat aanvoelen?

Keiko (hond) en ik botsten ook gigantisch als ik niet goed in mijn vel zat. Daar werd hij ook humeurig en geprikkeld van. Als ik echt ziek was en koorts of pijn had, kwam hij mij echt troostend wassen en knuffelen. Maar als ik in mijn hoofd niet lekker was, overprikkeld, humeurig enz. dan pakte hij dat een soort over, en dan konden we elkaar beter mijden. Hij was ook niet echt een makkelijke hond, gevoelig voor dat soort dingen.  Ze reageren toch echt op je lichaamstaal die verandert afhankelijk van hoe je je voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt grappig is dat! De pony's reageren ook anders bij verdriet dan bij wat ik nu heb. Tom komt altijd eerst blij op me af, maar blijft op drie meter afstand ineens stilstaan, je ziet hem dan twijfelen van: ' hmmm jouw aura staat me niet aan mens'. Als ik super blij ga doen komt hij alsnog wel, doe ik dat niet dan loopt hij weg als ik hem wil pakken. July, de kleine shetlander, heeft me weleens de wei uitgejaagd toen ik heel slechte energie had. Ging ze met haar hoofd naar beneden op me af rennen, op het laatste moment stoppen en dan rondjes om me heen bokken. Zo'n shetlander mag klein zijn, maar je wilt ze niet tegen je hebben hoor! Ik weet dus dat ik blij moet kunnen doen als ik naar de pony's ga. Daar word je zelf ook wel weer blij van, dat werkt gelukkig zo. Maar als ik denk dat ik het niet op kan brengen ga ik maar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-1-2021 at 11:19 zei Evee:

Ik ben voor herexamen elke 2 jaar boven de 55 / 60 jaar. En dan voor eigen rekening, gewoon zelf betalen als je wil verlengen. Dan is de drempel een stuk groter. En dan zijn ze en nog een keer bijgeschoold in actuele verkeersregels, en is het een veel betere controle of iemand daadwerkelijk kan rijden, dan 10 minuten bij een arts.

Boven de 55/60 jaar vind ik veel te vroeg. Menig persoon van die leeftijd rijdt heel goed, en vaak een heel stuk beter dan bijvoorbeeld jongeren!

De huidige keuringen zijn ook al een melkkoe. Mensen worden flink op kosten gejaagd, zeker als je dat elke 2 jaar zou moeten gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het heel naar vinden om weer rij-examen te moeten doen met alle bijzondere verrichtingen enzo (achteruit fileparkeren lukt me echt niet in mijn auto zonder stuurbekrachtiging, dus al jaren niet meer gedaan).

Maar dat is waarschijnlijk juist een argument dat het goed zou zijn om dit in te voeren. Ik heb mijn rij-examen net gehaald, ik reed eigenlijk te voorzichtig, maar wel veilig. Ze hadden er vertrouwen in dat het beter zou worden als ik vaker zou rijden, maar ik weet niet of ik het nu nog zou halen eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al een paar buitenlandse rijbewijzen, maar het leek me toch handiger om een overal geldig Nederlands rijbewijs te hebben. Viel niet mee. Instructeurs helemaal ingesteld op beginners die op de automatische piloot geïnstrueerd konden worden natuurlijk. Vooraf wel verteld dat ik "al rijervaring had", maar dat deed de zaak geen goed, geloof ik. Ik bleef mijn uiterste best doen om niet aan te geven dat instructies geven nádat ik iets gedaan had niet nodig/zinnig waren. Dat ik geen lepeltjes in het midden van de achterruit (meer?) nodig had om achteruit in te parkeren. Het aller engste was dat een instructeur vond dat ik niet genoeg/goed remde (ik anticipeerde op wat er komen ging en liet mijn gas gewoon los en hoefde dus niet op het laatste moment flink te remmen) en mij opdracht gaf mijn voeten van de pedalen te houden, zodat hij het mij voor kon doen. Hihi, wat een nare ervaring was dat als je achter het stuur zit en niet mag remmen, gas geven of ontkoppelen. Ik zat hem echt te knijpen, want hij liet pas heel laat het gas los en remde dan best fors om vervolgens terug te schakelen. Soepeltjes was het niet, maar misschien hoorde het wel zo bij het aanleren, wie weet. Het was duidelijk daarna: dit gaat niet meer goed komen. Dus ik heb netjes de auto aan de kant gezet.....alstublieft, u kunt zelf achter het stuur plaats nemen, want ik stap uit en kom niet meer terug, hartelijk dank voor uw lessen. Het was een uur lopen voor ik weer bij mijn eigen auto was, want ik had geen idee waar ik was in een onbekende stad. Het is nog wel goed gekomen, hoor. Bij een andere rijschool. 🙂 

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan heel goed fileparkeren als de stoep links van mij zit. Rechts vind ik moeilijker en sta ik altijd wat verder van de stoep af, geen idee waarom. Maar ik kan het wel. Noodgedwongen geleerd toen ik hartje Arnhem woonde en elk vrij parkeerplaatsje wat ik kon vinden moest pakken.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan stond er een lepeltje aan de binnenkant van de achterruit in het midden tussen de ruit en het rubber geprikt. Dat was je baken: als je achteruit in draaide, mocht je pas terug sturen als het lepeltje en de stoeprand "elkaar raakten", optisch dan, niet echt natuurlijk. Dat was dus een truukje om te leren in te parkeren, maar als je de auto aanvoelde zoals veel mensen gaan doen bij meer rijervaring, dan kan zo'n truukje je vaak alleen maar hinderen, omdat je rijdt op "kennis hoe de auto reageert" en niet op een truukje. Ik heb ook begrepen dat het bij sommige auto's was "als je de stoeprand ziet door het achterste hoekje van het zijraam". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Eefje:

Ik kan heel goed fileparkeren als de stoep links van mij zit. Rechts vind ik moeilijker en sta ik altijd wat verder van de stoep af, geen idee waarom. Maar ik kan het wel. Noodgedwongen geleerd toen ik hartje Arnhem woonde en elk vrij parkeerplaatsje wat ik kon vinden moest pakken.

Kun je nagaan hoe goed je bent als je een lepeltje in het midden van je achterruit zet. 🤣

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ze je toch niet gewoon fatsoenlijk op spiegels leren parkeren blijft mij een raadsel. Als je je spiegels goed weet te gebruiken stellen al die manoeuvres echt niks voor en heb je niet van die gekke dingen als lepeltjes nodig. Ik heb gelukkig meteen goed leren rijden toen ik net mijn rijbewijs had en bij de post ging werken. Daar leren ze je wel manoeuvreren met die busjes, zonder spiegels zie je niks. en als het met een busje lukt dan zeker ook met een auto.

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn lesauto zat een stickertje op de achterruit. 

Na mijn eerste rijles zei mijn instructeur " ik kan je wel leren rijden, maar het gaat heel lang duren". Ik vond die man helemaal niet aardig, en hij had een hele negatieve benadering. Het is dat ik een pakket van 10 lessen had gekocht, anders was ik er acuut weer mee gestopt. Gelukkig nam hij vlak daarna iemand aan, ik ben meteen overgestapt. 

Hij had trouwens wel gelijk, ik heb 100 lessen gehad en 4 keer examen gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Marjoleink:

4 keer examen gedaan. 

Soms moet je geluk hebben en elke examinator is weer anders.
Mijn broer moest 3 keer op om het felbegeerde roze papiertje te behalen. (ja, vroeger was het van stevig papier)

De eerste keer zakte hij omdat hij te voorzichtig was.

De tweede keer zakte hij doordat hij te snel was.

Het is ook nooit goed (zucht) maar de 3e keer slaagde hij wel.

Na 10 lessen mocht ik aanvragen en na zo'n 18 lessen mocht ik op.

Ik kreeg een ingreep (ik had mijn voet al op de rem maar hij was net een fractie van een seconde sneller) maar goed, ik zakte dus.

De 2e keer slaagde ik met vlag en wimpel.

Theorie had ik de eerste keer al gehaald.
Ik heb gelest in Arnhem en omstreken.
De Fly-over (A12) was er toen nog niet dus al het verkeer werd over het Velperbroekcircuit geleid.

En de Pleyroute was er ook nog niet.

aangepast door Koosje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook. Ik moest afrijden in Rotterdam. Eerste keer was ik te nerveus, tweede keer (met een licht kalmerend middel) te rustig. Derde keer ging prima maar de examinator liet me zakken omdat ik in een bocht niet naar rechts keek. Ik was daar vaker geweest, ik wist dat daar kilometers lang geen zijstraat was, maar ik had blijkbaar toch moeten kijken. De vierde keer ging goed, alleen kreeg ik achteraf te horen dat ik de tram beter voor had kunnen laten gaan. Ik had die hele tram niet gezien.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin moest afrijden tijdens het ochtendspitsuur in Amsterdam, heel nerveus voor haar eerste examen. Overal fietsers die naar school gingen, rijen dik. Van de zenuwen wist ze niet meer waar de claxon zat en omdat ze toch wilde laten zien dat ze wist dat ze moest toeteren om de fietsers te waarschuwen, riep ze maar "toet toet toet". Heel creatief, maar het werd niet gehonoreerd: gezakt! 

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .