Ga naar inhoud

Het Bunnybunch cafe topic 2021

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

@MichelleloveElmo ik moet daarvan ook een aantal dagen bijkomen hoor, dus daarin ben je niet de enige. We moeten denk ik allebei onze eigen grens die middag goed in de gaten houden en aangeven 🙃

Maar gaat vast heel gezellig worden! Weet alleen nog niet wat ik allemaal mee ga nemen en vooral hoe ik dat mee ga nemen op de brommer 🤣🤣

En ik ben heel benieuwd hoe uitgebreid ik besnuffeld word als ik thuis kom omdat ik naar ‘kat’ ruik 😜

aangepast door JacB
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, dar zal vast een interessant geurtje zijn. Ik heb ook best wel wat spullen he. Dus geef anders aan watje mee wil, en dan kijk ik even of ik het ook heb. Dan hoef je dat iig niet mee te nemen.

Dat ik rust moet houden vind ik opzich niet erg. Soms baal ik er een beetje van, maar meestal geb ik het al een plekje gegeven en ik hou er uiteraard goed rekening mee in de week er voor en na. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin deze zaterdag met vrijwilligerswerk voor een stichting die zich inzet voor zwerfkatten in de regio. Ik moet dan de opgevangen katjes verzorgen (dit zijn er maximaal 4) in een ruimte bij de dierenarts. (eten en drinken geven, kattenbakken verschonen en de hokjes schoonmaken enz) Afgelopen maandag ben ik met iemand mee geweest maar jeetje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk niet goed van ben. De katten zitten in van die kleine hokjes en kunnen er nooit uit 😭 Nou is het natuurlijk wel zo dat dit tijdelijk is. De meeste katten zijn bijvoorbeeld geopereerd en zitten daar tijdelijk tot ze geplaatst worden (in een pleeggezin of een huisje voorgoed) maar er zit nu 1 kat die heel bang en agressief is en die zit daar best wel al lang en kan dus ook niet makkelijk geplaatst worden. Ik begreep dat deze op een wachtlijst staat om geplaatst te worden in een kattenren voor katten die verder nergens geplaatst kunnen worden. Ik vind het zo enorm moeilijk (zeg maar gerust onmogelijk) om het van me af te zetten en zit nu alleen maar met die katten in m'n hoofd die daar 24/7 in die kleine hokjes zitten. Ben ook de hele week nogal labiel door slaapgebrek en dan komt het nog harder aan. 

Ik hoop maar dat als ik straks echt begonnen ben met vrijwilligerswerk ik het niet iedere dag mee naar huis neem.

Er zijn hier meer mensen toch die vrijwilligerswerk doen met dieren? Hoe zetten jullie dit van je af en neem je het niet constant mee naar huis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad het lastige van vrijwilligerswerk met dieren. En als je dan ook nog slaapgebrek heb dan trek je je zoiets nog meer aan.

Tenzij je een eigen opvang hebt (en dan nog...) zal er bij vrijwilligerswerk altijd iets zijn wat je zelf liever anders zou doen. Dat zal bij veel konijnenopvangwerk niet anders zijn. Als je een tijdje meedraait kom je vast dingen tegen die je eigenlijk anders zou willen doen. Soms kan daar iets mee gedaan worden als je het bespreekt, maar vaak ook niet. 

Nou wil ik jouw probleem zeker niet bagataliseren. Kleine hokjes, zéker voor zwerfkatten, is niet zomaar iets maar een groot ding. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar een knoop in je maag van krijgt! Misschien kan je er nog wat uitleg over vragen? Als ze in een klein hokje zitten na een operatie of iets dergelijks lijkt me het niet zo’n probleem. Als het hokjes bij een dierenarts zijn, dan zal dat toch overwegend het geval zijn? Ik snap niet zo goed hoe die ene kat er langere tijd kan zitten, aangezien het bij een dierenarts is. Of heeft de dierenarts deze ruimte erbij, als een soort tijdelijke opvang voor zwerfkatten? 

Bedenk wel dat je met jouw werk de katten helpt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dierenarts (eigenlijk 3 dierenartsen in Zeeland van dezelfde organisatie) werken samen met Stichting Scheldekat. Gevangen katten worden hier "gratis"  gesteriliseerd (en in sommige gevallen terug gezet) maar ook andere noodzakelijke operaties / behandelingen. Die dierenartsen hebben deze ruimte erbij en stellen die beschikbaar voor Scheldekat. Maar stel je er niet veel van voor. Het is een hele kleine ruimte met 4 hokken. Als de katten behandeld zijn worden ze dus of terug gezet of geplaatst in een pleeggezin of een 4-ever home gezin. Die ene kat staat op een wachtlijst om in een ren geplaatst te worden omdat deze niet in een huis geplaatst kan worden. Maar er is nog geen plek in die ren daarom zit hij daar al zo lang. Maar normaal gesproken is het de bedoeling dat de katten er niet te lang zitten inderdaad. Bij dat idee kan ik het nog wel verkroppen maar het idee dat die ene kat er al zo lang zit (en zal wellicht vaker gebeuren) breekt m'n hart en kan ik wel janken van verdriet en een soort onmacht. Dierenleed in wat voor vorm dan ook trek ik absoluut niet en als ik er dan zo mee geconfronteerd word kan ik dat niet loslaten. Misschien word je er harder in als je het werk een tijdje doet? 

Dat hoop ik toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen weekend waren voor het laatst van dit jaar met onze camper weggeweest.
Dit keer stonden we nabij Denekamp, ook erg mooi daar!

Totaal zijn we nu 3 keer op stap geweest met de Challenger 100 en dat ging perfect.

Inmiddels is de camper schoongemaakt, zowel binnen als buiten.
Morgen gaat die in de winterstalling.

Van de 3 camperweekeinden heb ik een stel foto's in onderstaand filmpje verwerkt en de muziek komt natuurlijk weer van mijn hand  🙂

aangepast door Koosje
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bunnymommy zei:

Oops, hebben jullie ook wel eens dat je een heel oud topic zit te bekijken en perongeluk iets liked? 🤭

Ik voel me dan echt zo'n stalker. 

Btw: Als je iets heeel snel weer unlike, krijgt diegene dan nog steeds een melding? 🙈

Geen idee, goede vraag! Heb je bericht dat ik je bericht hebt geliked en geunliked net? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat het muziek topic nog, kan 'm niet vinden.
Afijn anders verschuif onderstaand filmpje daar maar in.

HumbleTree heb ik deze genoemd en heb er zelf een Engelse tekst bij gemaakt.
M.b.v. Google translate kom ik een heel eind.
Ben voor verbeteringen in de tekst in.

En ja, dit boompje (rode esdoorn) staat inmiddels alweer een paar jaar voor ons huis  🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Deeskuh88 zei:

As zaterdag kijken bij twee Shetjes als extra weidemaatjes en ook een beetje speciaal voor de neefjes en nichtjes. Heeft mijn petekindje straks al een pony nog voordat hij of zij zelf geboren is 🤣

Wat een gezellige boel! Gaan jullie ze overnemen of komen ze alleen bij jullie in de wei te lopen?

Hoe gaat het met de andere pony’s? Ik kan even niet op de namen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lienappelsien zei:

Wat een gezellige boel! Gaan jullie ze overnemen of komen ze alleen bij jullie in de wei te lopen?

Hoe gaat het met de andere pony’s? Ik kan even niet op de namen komen.

Angel en Najla. Gaat heel goed met ze, gelukkig! Die vinden het wel prima zo 🙂 En nee, de Shet wordt erbij gekocht. Het was de bedoeling om er een bij te kopen, maar als we niet kunnen kiezen, kan het zomaar zo zijn dat het er 2 worden. Gaat inderdaad best lekker zo met de kinderboerderij in wording!

aangepast door Deeskuh88
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeeeujj nog meer knuffelbeestjes! 

Ik zit al tijden te azen op zonnebrillen die steeds via advertenties op Facebook en Instagram voorbijkomen. Omdat ik er steeds op klik blijven ze natuurlijk voorbijkomen. Het is ze gelukt, ik ben overstag gegaan! Nu maar hopen dat ze echt zo kek en fijn zijn als gezegd wordt 🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Deeskuh88 zei:

Angel en Najla. Gaat heel goed met ze, gelukkig! Die vinden het wel prima zo 🙂 En nee, de Shet wordt erbij gekocht. Het was de bedoeling om er een bij te kopen, maar als we niet kunnen kiezen, kan het zomaar zo zijn dat het er 2 worden. Gaat inderdaad best lekker zo met de kinderboerderij in wording!

Ohhh minipony's 🥰 Als kind had ik een vriendinnetje met een shetlander, met de naam Vera. Heerlijk paardje! Wij kampeerden er in de wei bij in de vakanties, hele leuke herinneringen aan 🤣

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Deeskuh88 zei:

Ik had Nala in mijn hoofd, maar wist dat dat niet klopte. Fijn dat het goed met ze gaat.

Haha dan worden het er vast 2 😉

Kan je ze dan trouwens gewoon meteen bij Angel en Najla in de wei zetten, of is er ook een kans dat het niet werkt? Ik weet wel dat ze ook een rangorde hebben en dat het met de een beter klikt dan met de ander, maar over het algemeen kunnen ze wel samen toch?

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zo heb veel gedaan. Beetje lopen prutten en mn aquamarker kleur kaart deels ingevuld.

Screenshot_20211112-221151~2.png

Maar zeker erg gezellig en voor herhaling vatbaaredit: lijkt net of ii niet veel aqua markers heb, maar ze hebben meer stiften dus heb een nieuwe kleurkaart gemaakt, dus moet alle vakjes opnieuw in kleuren. Heb ze ook lang niet allemaal, maar wel meer dan dit

aangepast door MichelleloveElmo
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Lienappelsien zei:

Ik had Nala in mijn hoofd, maar wist dat dat niet klopte. Fijn dat het goed met ze gaat.

Haha dan worden het er vast 2 😉

Kan je ze dan trouwens gewoon meteen bij Angel en Najla in de wei zetten, of is er ook een kans dat het niet werkt? Ik weet wel dat ze ook een rangorde hebben en dat het met de een beter klikt dan met de ander, maar over het algemeen kunnen ze wel samen toch?

Nala is een van de konijntjes, haha. Die met het kaakabces eerder dit jaar, waar het overigens ontzettend goed mee gaat.

Paarden zijn wel wat makkelijker op dat gebied, die kun je, zeker buiten, bij elkaar mikken en dat loopt wel los. Althans, meestal dan. Twee dominante paarden is een minder goed idee, maar dat werkt bij honden, katten, konijnen en zelfs bij mensen ook niet. Angel en Najla zijn vrij makkelijk en sociaal. Najla is ooit zelfs bang geweest voor Shetlanders. Angel en Najla staan niet hoog in de rang en dat boeit ze ook niets. Het kan hooguit zo zijn dat je meer voerplekken nodig hebt, maar dat is geen probleem. Die ruimte is er gelukkig.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .