Ga naar inhoud

Het Bunnybunch cafe topic 2021

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Gespannen voor morgen: examen of Tumtum mag gaan starten met de training voor hulphond of niet. Eerst komen ze bij ons thuis, kijken hoe ze dat doet (dat wordt wat) en daarna met de bus naar de stad, door de stad lopen en met de bus weer terug. 
We moeten er uit bij het station en daar zijn ze enorm aan het verbouwen, dus veel herrie en versmallingen. En ook in de stad wordt op verschillende plaatsen gewerkt aan de weg. 
Dus veel afleiding. 
Ben benieuwd hoe ze het doet. Afgelopen donderdag geoefend en dat ging super goed. Dus heb er vertrouwen in. Zolang ze maar niet spontaan dr ‘puber-bui’ krijgt 😶

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, IreneM zei:

Succes morgen! Wat gebeurt er als het niet goed gaat dan?

Dan zouden we op zoek moeten gaan naar een andere hond. 

Maaaaarrrrrr……

Hoera!!!!! 
Tumtum is zojuist met met vlag en wimpel geslaagd voor haar toelatingsexamen om hulphond te mogen worden!! Nu mogen we officieel starten met de training! 😎

We zijn niet naar de stad en met de bus geweest (wat eerst de planning was), maar hebben een stuk door de woonwijk gelopen en zijn de Lidl ingeweest. Ze deed het super! Honden en mensen genegeerd, keurig met een slappe lijn gelopen. Alleen de Lidl vond ze spannend, maar ze bleef wel contact houden met mij en dat was wat de trainer wilde zien. Ik ben super trots op haar. En moet van de trainer ook trots op mezelf zijn, omdat het door ons harde werken is dat ze het zo goed deed. 
Dus trots op ons samen.
Teamwork makes the dream work 💪🏻❤️🐾

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook slecht geslapen door het weer 😴 hier staat alles gelukkig nog prima, maar de ren staat ook wel een beetje beschut. Kyra was ook niet echt nat gelukkig. Een beetje omdat ze enthousiast naar mij toe liep door het gedeelte dat niet overdekt is. 

Ben wel blij dat ik niet dicht bij de kust woon 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, weer pittige week.

Gedoe met de gemeente. Zulke gesprekken zijn al nooit leuk,en slecht voor je zelfbeeld gezien je alles moet uitlichten waar je minder goed in bent, niet kan of hulp bij nodig hebt. 

In de relatie gaan we weer latten, ipv samenwonen. Kan een stap vooruit zijn maar vind het ook echt wel spannend. Van hier kan het echt beide kanten op. 

En afgelopen week waren zowel Robi (vrijdag) en Sergio vanmorgen gestipt met eten. Linkt bij beide weer goed te gaan, maar blijft altijd spannend. En zeker bij Robi heeft het  me flink wat nachtrust gekost. 

En afgelopen week is de moeder van mijn verzorgpaard, die al 2 jaar geleden ingeslapen is, ook ingeslapen. Kwam er momenteel niet veel meer, maar blijft toch altijd verdrietig.

Met ook dat mijn hoofd een grote watten bol is. Ik ben in de war, moe, denken gaat moeilijk, blijf maar huilen. Soms om niks, maar vaak ook om een of meerder redenen van hier boven. 

Ik wil m'n leven weer op orde hebben en het lijkt me naar niet te lukken. Heb al meerdere trajecten gevolgd en dus hulp gevraagd bij de gemeente maar die vinden het of niet nodig of vinden dat, zeker als je samenwoont, je partner maar alles op moet lossen. Maarja, hij kan ook niet alles. 

Het is niet de hoofdreden dat we weer gaan latten, we hebben het er al langer over, maar het geeft wel een extra duwtje in die richting. 

Helaas ook geen sociale kring, waar ik ook hulp kan vragen. 

Gelukkig wel een leuk knutsel middagje gepland met @JacB en een spelletjes middag met een vriend die een stuk verderweg woont. Even een break van de dagelijkse dingen. Ben daarna waarschijnlijk wel compleet gesloopt en moet ik dag/paar dagen bijkomen maar voor mijn mentale gezondheid wel belangrijk.

• Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook wel even veel bij elkaar. Het gaan latten ipv samenwonen zal naast dat het spannend is ook weer wennen zijn, een nieuw ritme brengen. Ik hoop dat het jullie helpt. Zo te lezen hebben jullie er goed over nagedacht en het goed besproken. 

Wat leuk dat jij en Jacintha een knutselmiddag hebben gepland! Volgens mij hebben jullie veel gedeelde interesses. Veel plezier alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat *krulspinazie* dat het niet zo goed gaat 🤗 Klinkt als een heftige week. Hopelijk brengt het latten een beetje rust, en blijft het goed gaan met de konijnen. 

Wel heel leuk zo'n knutselmiddag. We zien de kaarten wel verschijnen 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MichelleloveElmo heftig allemaal zeg! 

Voor wat het waard is, apart gaan wonen is het beste wat wij destijds voor onze relatie hebben kunnen doen. Wij zijn daarna ook wel even helemaal uit elkaar geweest, maar juist door die periode hebben we onszelf en elkaar weer teruggevonden en zijn we beter samen verder gegaan. Lastig is het zeker, mensen vinden er vooral zoveel van. 

Veel sterkte en als je eens wilt kletsen hierover, geef maar een seintje! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar dat het niet zo lekker gaat.

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Het zou zo fijn zijn als de instanties eens mee zouden denken met de mensen die een beroep op ze doen. Mensen die hulp vragen doen dat niet zomaar voor de lol, vaak moeten ze eerst al een enorme drempel over om voor zichzelf toe te geven dat ze het zonder hulp in welke vorm dan ook niet redden. Als ze die drempel dan over zijn en om hulp vragen, krijgen ze de deksel op hun neus. Triest vind ik dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allebei. 

@Eefje Ik denk dat het voor ons ook de goede keuze is en dat het net zo werkt als bij jullie.

@mammafelina inderdaad. Ik vraag niet graag om hulp dus als ik het doe ben ik eigenlijk al te laat. Zo naar en zo slecht voor je zelfvertrouwen. Ook maakt het dat ik een volgende keer nog minder snel om hulp vraag waardoor ik alleen maar steeds sneller in een neerwaardse spiraal terecht kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lastige situaties @MichelleloveElmo
Dat soort gesprekken zijn zwaar en vragen veel energie, en helemaal als je thuissituatie ook al veranderd en de nodige aanpassing vraagt. Ik hoop voor je dat de toekomst wat meer rust brengt en dat je de hulp die je nodig hebt kan krijgen. Ik vind het in ieder geval dapper van je dat je de hulpvragen stelt en aan oplossingen werkt.
Leuk dat je een gezellige middag met JacB in de planning hebt! Ontzettend leuk als er vriendschappen ontstaan via het forum! Sociaal zijn kost veel energie, maar geeft wel voldoening, plan voldoende rust in om de afspraak heen en dan gaat het vast goed komen.  ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .