Ga naar inhoud

Dwergrex durft niet van het tapijt

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Thuis heb ik hier sinds november twee konijnen 24/7 loslopen. In de living ligt een groot tapijt dat verbonden is aan een kleiner tapijt waar hun voederbak, hooibak en toilet te vinden is. Mijn dwergje durft echter nergens anders lopen dan op die twee tapijten. Mijn ander konijn van een ander ras loopt echter overal in huis. De vloer is redelijk glad hout, maar voor m’n ander konijn is dit duidelijk geen probleem. Ze wilt hem volgen maar enkel tot op de rand van het tapijt, verder gaat ze niet komen. Ik ben al eens naar de dierenarts geweest om haar nagels te knippen want ik dacht dat dit het probleem is, maar blijkbaar ook niet. 
Is dit specifiek voor dit ras? Want je hoort wel haar nageltjes over de vloer gaan als ze er even op loopt, precies dat ze deze uitzet. 
Denken jullie dat er nog verandering gaat komen of dat ik meer tapijten moet leggen? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het specifiek rex is, er zijn meer konijnen die er last van hebben. Ik denk dat het wel met bouw en karakter te maken heeft. Ik denk niet dat het gaat veranderen, tenzij je inderdaad zorgt voor een minder gladde ondergrond. Sommige konijnen houden er gewoon echt niet van om op een gladde vloer te lopen, terwijl anderen er geen biet om geven. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi Ilona, 

dit verhaal herken ik ook bij mijn konijnen. Frodo durft alleen maar door de woonkamer te lopen als ik een kleed voor hem neerleg terwijl Hompie op elke ondergrond rent, loop en springt. 

Ik denk ook dat het met karakter te maken heeft, want soms loopt Frodo per ongelijk op het laminaat als hij druk aan het spelen is. Als hij het dan door heeft weet hij niet hoe snel hij terug naar het kleed moet rennen haha.

Groetjes Marion

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt hoor, Gijs heeft ook een hekel aan gladde vloeren. Het laminaat vindt hij echt niet fijn. In de ren heb ik vinyl, dat gaat wel, maar toch als ik het voerbakje midden op het vinyl zet trekt hij het naar een kleedje toe zodat hij daarop kan zitten terwijl hij eet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .