Ga naar inhoud

Ik weet niet meer wat ik moet!


Baileythebunny

Aanbevolen berichten

Bailey hou me s avonds laat en s ochtends vroeg 04:00/05:00 wakker. Hij heeft de helft van mijn slaapkamer voor zich. Hij maakt een onwijs lawaai door in zn toilet te gaan graven terwijl die een graafbak heeft. Mn zn huis gaan slepen. Hij is sinds vorige week maandag gecastreerd zodat ie binnenkort gekoppeld kan worden. Maar nu ben ik bang dat ik straks 2 konijnen heb die alles gaan verbouwen.. ik heb helaas geen optie om ergens anders ik huis bailey zn plek te maken. En word er echt heeeel moe van letterlijk.. hij is verder zo lief maar ik maak echt super korte nachten nu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn op je slaapkamer houden is inderdaad niet ideaal. Heb je daar genoeg ruimte voor 2?

Als je in huis verder geen plek hebt, zou ik ze in het voorjaar naar buiten verhuizen, maar als dat voor jou ook geen optie is, snap ik dat je ze op je kamer houd. Ik snap dat je moe wordt van zulke korte nachten 😁

 

Voor nu zou ik zijn toilet goed vastmaken, of een kopen die je goed kan vastmaken. Misschien andere bodembedekking erin waar hij niet zo goed in kan graven? Ik weet niet wat je er nu in hebt liggen.

Ik weet ook niet of dat huis waar je het over hebt zijn echte slaapplek is, of gewoon een schuilhuisje. Als het een van de schuilplekjes is, zou ik dat er 's nachts gewoon uithalen. Als het zijn slaapplek is, zou ik die ook goed vastmaken, of er iets voor zetten of iets op het dak zetten zodat het moeilijk/onmogelijk te verslepen is voor hem.

 

En wat super dat hij een vriendinnetje krijgt! Ik denk juist dat dat tegen zijn verveling zal helpen, en minder geïnteresseerd is om de boel te verbouwen 😉.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, konijnen in je slaapkamer lijkt mij ook een drama. Sterker nog, onze slaapkamer zat naast de kamer waar de konijnen zitten, ik heb snel de zolderkamer in orde gemaakt als slaapkamer, omdat het te vaak luidruchtige buren zijn. Als je de optie hebt zou ik ze ook in het voorjaar naar buiten doen. Of investeren in een stel goeie oordoppen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

Een konijn op je slaapkamer houden is inderdaad niet ideaal. Heb je daar genoeg ruimte voor 2?

Als je in huis verder geen plek hebt, zou ik ze in het voorjaar naar buiten verhuizen, maar als dat voor jou ook geen optie is, snap ik dat je ze op je kamer houd. Ik snap dat je moe wordt van zulke korte nachten 😁

 

Voor nu zou ik zijn toilet goed vastmaken, of een kopen die je goed kan vastmaken. Misschien andere bodembedekking erin waar hij niet zo goed in kan graven? Ik weet niet wat je er nu in hebt liggen.

Ik weet ook niet of dat huis waar je het over hebt zijn echte slaapplek is, of gewoon een schuilhuisje. Als het een van de schuilplekjes is, zou ik dat er 's nachts gewoon uithalen. Als het zijn slaapplek is, zou ik die ook goed vastmaken, of er iets voor zetten of iets op het dak zetten zodat het moeilijk/onmogelijk te verslepen is voor hem.

 

En wat super dat hij een vriendinnetje krijgt! Ik denk juist dat dat tegen zijn verveling zal helpen, en minder geïnteresseerd is om de boel te verbouwen 😉.

Helaas is het echt zn slaapplekje waar die het liefst in ligt. Ik ga het koppelen maar een kans geven in de hoop dat het de verveling is anders ben ik heel bang dat bailey moet verhuizen😭

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Baileythebunny:

Helaas is het echt zn slaapplekje waar die het liefst in ligt. Ik ga het koppelen maar een kans geven in de hoop dat het de verveling is anders ben ik heel bang dat bailey moet verhuizen😭

Aah, dat zou heel jammer zijn. Want hem in het voorjaar naar buiten verhuizen is geen optie?

Of gewoon iets op het huisje leggen zodat het te zwaar is om te verslepen?

Je kan het sowieso proberen, dan alleen nog de vraag of het echt helpt.


Trouwens, als je gaat koppelen, moet dat op een neutrale plek. Daar moet je ze wel een aantal weken kwijt kunnen. Heb je die plek dan wel? Want een voedster bij hem in zijn hok plaatsen is echt geen goed idee. Waar ga je dat dan doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Bambi&Fendi:

Aah, dat zou heel jammer zijn. Want hem in het voorjaar naar buiten verhuizen is geen optie?

Of gewoon iets op het huisje leggen zodat het te zwaar is om te verslepen?

Je kan het sowieso proberen, dan alleen nog de vraag of het echt helpt.


Trouwens, als je gaat koppelen, moet dat op een neutrale plek. Daar moet je ze wel een aantal weken kwijt kunnen. Heb je die plek dan wel? Want een voedster bij hem in zijn hok plaatsen is echt geen goed idee. Waar ga je dat dan doen?

 

Hij gaat op koppel vakantie 😉. En nee buiten is geen optie want ik woon nog thuis.. hij knaagt vooral op het huis wat echt een onwijze herrie maakt. Hij heeft genoeg ander knaag materiaal maar daar kijkt ie niet naar om

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Baileythebunny:

Hij gaat op koppel vakantie 😉. En nee buiten is geen optie want ik woon nog thuis.. hij knaagt vooral op het huis wat echt een onwijze herrie maakt. Hij heeft genoeg ander knaag materiaal maar daar kijkt ie niet naar om

 

Ohh oké! Misschien anti-knaagstrips kopen en aan alle hoekjes vastmaken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooooooo herkenbaar! Kliko en Spook hebben ook 6 maanden naast mijn slaapkamer gezeten (dun gipsmuurtje er tussen) tot ze naar buiten konden. Wát een herrie! Vooral tegen de ochtend! Spook ging dan met de deur van het hok gooien, dat was makkelijk op te lossen door het hok weg te halen. Maar toen gingen ze met de ren lopen slepen en tillen 🙄

En met al hun speeltjes lopen smijten. 
Dus ik snap heel goed wat je doormaakt. Ik hoop voor jou dat het helpt als hij een vriendin heeft. En wat @Bambi&Fendi zegt, misschien knaagstrips op het huisje? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb ik dan een geluk met mijn moppies, die gaan pas herrie maken als ze mij op horen staan. Dan krijgen ze een fibafirst-stokje om de rest van het huis niet wakker te maken en ga ik douchen. Ik heb zelfs een tijdje op een matrasje op de grond naast hun ren geslapen toen de hele bende al verhuisd was en de beestjes en ik nog niet. Maar dat gegooi en gesmijt herken ik wel, wat kunnen die diertjes een pestherrie maken en dan hoeven ze nog niet eens hun best te doen.  

 

Wel echt een lastige situatie nu met van die korte nachten waar je niet vrolijker van wordt. Misschien dat oordoppen inderdaad net genoeg helpen om door te kunnen slapen. Er zijn echt hele goede oordoppen die mega veel herrie tegenhouden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Baileythebunny:

Meneer heeft nu weer iets nieuws.. knagen op de ren waardoor de hele ren herrie maakt. Ik kan wel janken en ben het zooo zat 😭

Ah jeetje snap ik hoor, als het jouw nachtrust verstoord is het niet meer leuk. Als je je konijn dan niet kan verplaatsen, kan jij dan niet voor een tijdje op een andere plek slapen? Want in een ander topic las ik dat je hem wilt verkopen. Dus misschien voor die tijd matras ergens anders leggen, tot hij verkocht is? Of is dat ook geen doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Bambi&Fendi:

Ah jeetje snap ik hoor, als het jouw nachtrust verstoord is het niet meer leuk. Als je je konijn dan niet kan verplaatsen, kan jij dan niet voor een tijdje op een andere plek slapen? Want in een ander topic las ik dat je hem wilt verkopen. Dus misschien voor die tijd matras ergens anders leggen, tot hij verkocht is? Of is dat ook geen doen...

Ik woon niet op mezelf helaas en mn vader gaat het niet leuk vinden als ik ineens in de woonkamer ga liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op tijd naar bed & pluk de dag 😅

 

Nee, het is wel vervelend natuurlijk. Maar het is normaal, natuurlijk gedrag voor konijnen. Het zijn schemerdieren. In de schemering zijn ze het meest actief. Hier zijn ze ook tussen 4 en 6 zo'n beetje het meest druk en actief. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .