Ga naar inhoud

Pijn aan achterpoot na bezoek DA


Knienke84

Aanbevolen berichten

Vanochtend besloot Kruimel dat hij lang genoeg gezond was geweest. Binnen 5 minuten veranderde hij van een happy konijn in een zielig hoopje ellende. Gas :s. Ik heb het ongeveer 1,5 uur aangekeken in de hoop dat wat massage zou helpen. Helaas.

Toch naar de DA. Op zich prima (al brengt dat altijd een hoop stress voor Kruimel en voor mezelf met zich mee). DA onderzocht hem, Kruimel spartelde hevig tegen. Pijnstilling en iets van voedingstoffen ingespoten, cisaral gegeven. Tot zover niks raars.

Thuis liet ik Kruimel uit z'n transportbox. Ik dacht dat hij gezopen had. Hij kiepte telkens om. Toen ik beter keek zag ik dat hij geen gewicht op z'n linkerachterpoot zette. Inmiddels ruim 3 uur later en hij heeft er nog altijd zichtbaar pijn aan. Hij kan niet lekker zitten (wellicht ook deels door de gas), hij kan zich niet poetsen (terwijl je als konijn niks liever wil dan die lucht van die vieze DA van je af wassen). En elke keer als hij beweegt dan strompelt hij wat door z'n verblijf. 

Als Kruimel morgenvroeg nog altijd zo'n pijn aan zn pootje heeft, dan bel ik de DA weer en desnoods gaan we weer, maar een 2e bezoekje op 1 dag leek me te veel van het goede. Kruimel was al enorm gestresst en hij is natuurlijk ook al bijna 12...

Hebben jullie misschien nog tips? Wat wel of niet te doen? Ik hoop ook dat hij snel gaat keutelen en weer wat gaat eten.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, wat vervelend!
Een paar dingen komen op mij ook over als symptomen van EC (E-cuniculi). Omvallen, strompelen, zoals je beschrijft, kan een gevolg daarvan zijn. Ik kan er ook naast zitten, maar ik denk dat het wel verstandig is om dat bij je konijnkundige dierenarts aan te kaarten. Dan kunnen zij verder kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken. Vooralsnog denk ik zelf niet dat het ec is. Voor Kruimel last kreeg van gas, was er niks aan de hand. Hij liep normaal, sprong etc. Bij de da heeft hij zo enorm zitten spartelen dat ik denk dat hij zich daarbij op de een of andere manier pijn geeft gedaan. Maar vooralsnog gaat het niet beter met Kruimel, dus moet ik morgen sowieso terug naar de da. Ik zal hem dan natuurlijk wel vragen of het ec zou kunnen zijn.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Knienke84:

Bedankt voor het meedenken. Vooralsnog denk ik zelf niet dat het ec is. Voor Kruimel last kreeg van gas, was er niks aan de hand. Hij liep normaal, sprong etc. Bij de da heeft hij zo enorm zitten spartelen dat ik denk dat hij zich daarbij op de een of andere manier pijn geeft gedaan. Maar vooralsnog gaat het niet beter met Kruimel, dus moet ik morgen sowieso terug naar de da. Ik zal hem dan natuurlijk wel vragen of het ec zou kunnen zijn.

Ah misschien heeft hij dan inderdaad enkel last van één pootje. Laten we dan hopen dat dat het is, en dat het ook snel over is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verdrietige update. Ik ben vandaag met Kruimel naar de da gegaan omdat ik het niet vertrouwde. Die heeft een foto gemaakt waarop te zien was dat zn pootje gebroken was. Gelet op zijn negatieve ervaringen met het opereren/inzwachtelen van gebroken pootjes én de leeftijd van Kruimel (bijna 12) was er niks aan te doen en heb ik Kruimel moeten laten inslapen. 

Hoewel het voor Kruimel het allerbeste was, is mijn hart gebroken...

  • Verdrietig 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Knienke84:

Een verdrietige update. Ik ben vandaag met Kruimel naar de da gegaan omdat ik het niet vertrouwde. Die heeft een foto gemaakt waarop te zien was dat zn pootje gebroken was. Gelet op zijn negatieve ervaringen met het opereren/inzwachtelen van gebroken pootjes én de leeftijd van Kruimel (bijna 12) was er niks aan te doen en heb ik Kruimel moeten laten inslapen. 

Hoewel het voor Kruimel het allerbeste was, is mijn hart gebroken...

Oh hemel, ik had nog niet in dit topic gereageerd maar volgde je berichten wel.. wat een verschrikkelijke wending heeft t gemaakt zo zeg 😭 ik vind het echt heel verdrietig voor je, maar ik begrijp zeker de beslissing ook al weet ik je ervaringen niet met gebroken pootjes, ik weet zeker dat je het beste voor je vriendje hebt gedaan. Ik wens je heeeel veel sterkte toe ❤❤ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .