Ga naar inhoud

Hobby- hoekje

JacB
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 24-10-2021 om 12:31, happy211 zei:

Ik ben vorig jaar begonnen met schilderen op nummer. Dit is wat ik in een jaar heb gemaakt. Ik vind het heerlijk om te schilderen, altijd al gehad, maar deed het veel te weinig omdat ik steeds zo teleurgesteld was dat het niet lukte om het plaatje in mijn hoofd goed op doek te krijgen. Daar ben ik gewoon niet creatief genoeg voor. Dus toen ik een tijd ziek thuis kwam te zitten heb ik schilderen op nummer opgepakt om toch bezig te zijn, en ik ben best blij met de resultaten. Nu iets minder tijd ervoor, ik heb 2,5 maand gedaan over het laatste schilderij omdat ik niet elke week schilder, maar vind het nog steeds heerlijk om te doen 😊

Screenshot_20211024-122344_Gallery.jpg

Screenshot_20211024-122352_Gallery.jpg

Screenshot_20211024-122400_Gallery.jpg

Ik vind vooral het hert en de vogeltjes prachtig. Niet te zien dat het schilderen op nummer is. Knap hoor.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor mijn vakantie begonnen met bouwpakketten van Robotime. Heb dit balkon gemaakt en ben nu bezig met The Cat House en is bijna af.

Een prutswerk is het wel, af en toe vloek ik toch wat bij elkaar en vraag ik me af waarom ik dit doe maar blijkbaar vind ik het toch leuk genoeg om door te blijven gaan.

rt.jpeg

rt2.jpeg

aangepast door Newby1981
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Newby1981 zei:

Ik ben voor mijn vakantie begonnen met bouwpakketten van Robotime. Heb dit balkon gemaakt en ben nu bezig met The Cat House en is bijna af.

Een prutswerk is het wel, af en toe vloek ik toch wat bij elkaar en vraag ik me af waarom ik dit doe maar blijkbaar vind ik het toch leuk genoeg om door te blijven gaan.

rt.jpeg

rt2.jpeg

Ik heb er ook een paar gemaakt, ik vind het erg leuk om te doen! Maar het is inderdaad een geduld en priegelwerkje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij staan op de logeerkamer op een plank, the Cat House is nu ook af. Die lichtjes zijn idd gezellig!

Ik heb de volgende al besteld; the Cat Café. Ziet er zo leuk uit!

Daarna ben ik er wel even klaar mee denk ik. Tenzij er eentje met konijnen komt 😉

IMG_1646.jpg

IMG_1647.PNG

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Annasbeestenbende zei:

@Miekmoek, Ik heb zaterdag leren haken! Verder dan een klein sjaaltje kom ik niet 😅 jij kunt het echt heel goed!

A79174ED-7230-4976-8CDC-B7D2EEDB69EC.jpeg

Als je sjaaltjes kan haken dan kan je de rups zeker ook! De bolletjes maken is net even een ander beginnetje, maar daarna precies hetzelfde! Het patroon is gratis te downloaden als je googlet op Woolytoons rups.

De vlinder was iets moeilijker, maar als de rups lukt dan kan je daarna zeker die ook proberen. Ik heb ook eerst de rups gedaan.. En als ze een gekke steek doen, heb ik die gewoon op YouTube gekeken hoe die moet. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-10-2021 om 22:16, Miekmoek zei:

Ik heb afgelopen maanden leren haken 😄 Dit is 't resultaat;

20211031_221556.jpg.9414724b81c48c16de6ab155b567a3cd.jpg

Volgende project is een aapje, die is iets moeilijker... 

Wauw! Wat leuk! Ik heb drie jaar geleden leren breien, ben ik ondertussen weer helemaal verleerd. Zou het graag terug oppakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
1 uur terug, MichelleloveElmo zei:

Zo, eindelijk klaar met de aqua markers. (Links) Ik mis er nog een aantal, maar heb er al best veel. Sommige kleuren zie je op de foto bijna niet, zo subtiel zijn ze. De twinmarkers (rechts) ben ik ook al een eind mee qua sparen. Die zijn vaar wat sterker van kleur, dus zie je beter.☺️

Screenshot_20211119-123935~2.png

Dat zijn er een berg. Komt het nummer in het ingekleurde vakje dan overeen met het nummer op de marker of zo? 

Ik snap dan alleen niet waarom ze de kleuren dan zo over de nummers/het vel verspreiden. Geel zie je bijvoorbeeld over het blad verspreid, het lijkt me handiger om die allemaal bij elkaar hebt zodat je de verschillende tonen goed ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt inderdaad overeen met nummer op de marker.

Ik ben het met je eens. Denk dat het niet helemaal lukt omdat je bv geel groen hebt, maar ook oranje geel. Dus op een gegeven moment kom je niet helemaal meer uit qua kleurverloop. Al had er zeker meer overna gedacht kunnen worden, maar het zijn maar goedkope action markers.

Bij mij liggen de stiften in cdrekkastje (met dus om en om cd/stift waarbij de cdhoesjes de planken zijn waar je op de kopse kant ook nog een kleurstaal kan doen. Dus ik heb het in rijen van 14op de kleurkaart en in het rekje liggen ze per 7, waardoor je ze wel makkelijk kan terug vinden.. Ik heb deze kleur kaart dus ook zelf ontworpen en geprint. Weet op dit moment ook nog niet alle kleuren. 

Met copic markers is er meer over na gedacht, maar dan hangt er ook een heel ander prijskaartje aan. (Zeg zo 2000 euro) deze, zelf met de hoeveelheid dubbele die je vaak koopt, is dat een fractie van dit bedrag. 

aangepast door MichelleloveElmo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .