Ga naar inhoud

Hobby- hoekje

JacB
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat leuk om te horen! Inkleuren vind ik zelf het fijnste met alcholmarkers of potlood.

Maar je kan ook (aquarel) verf gebruiken of de inkt van stempelkussens. Let bij het stempelen op het soort inkt wat je gebruikt. De ene inkt lost op met alcholmarkers, de andere juist bij aquarelverf. De een ligt op het papier(pigmentinkt) de ander trekt er in( dye inkt) veder heb je ook hybride en solvent inkt, die ken ik nog niet zo goed.

Let ook op het soort papier. Ik stempel meestal op aguarelpapier. Dat werkt het fijnste als je inkleurd met markers. Voor potlood is het niet nodig, maar vaak doe ik dat alsnog. Het is wat steviger, dus handig als ik t uit wil snijden en met foam er achter wil opplakken. 

Als je zonder stempelhulp gaat stempelen, zorg dat je de stempel goed in inkt, in 1 keer stempelt en deze goed aandrukt en even laat liggen, zonder te verschuiven. Anders krijg je dubbele lijnen of vlekken. Heb je al wel een acrylblok besteld om de stempels op te doen?

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brush pen zegt meer over de punt van de stift. Niet zoveel over de inhoud. Ik heb auqarelstiften met een brushtip, maar mijn alcholmarkers hebben ook een brushtip. En het is ook maar net wat jij fijn vind. Je hebt duurdere, daar zit vaak een betere pigment in, ik heb goedkope van de action,die verbleken na verloop van tijd. Voor mij niet erg, gebruik t toch voor kaarten, dus die overleven vaak toch niet zo lang😂

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Oh, wauw @Boefje wanneer kan ik les krijgen?

Lief van je. Helaas ben ik zelf ook vaak aan het prutsen hoor. Ik heb het schilderen pas geleden weer opgepakt. Lang niet meer gedaan dus ik heb zelf ook nog heel veel te leren. Het leuke met aquarelverf is  dat je er automatisch een licht en schaduw effect in krijgt door met water te werken. Het is wat milieu vriendelijker en je hebt er niet zo'n kliederboel van. Met olieverf stinkt het zo erg en als je dat knoeit in je kleding is het een ramp. Acryl is ook niet schoon werk.  Ik neig altijd naar 'magisch' tekenen/schilderen maar dat valt nog niet mee hoor.. al die sprookjesachtige shiny glinster effecten. Ik ben echt jaloers op mensen die dat zo prachtig mooi kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Genoeg ideeën, maar vaak moeite om echt te beginnen. Zeker als ik niet lekker in m'n vel zit en het eigenlijk allemaal te veel word.

Vandaag twee kleedjes/kussenhoesjes (zouden kussentjes in kunnen, maar moet oppassen dat ze niet te dik worden) gemaakt van oude spijkerbroeken. Ze zijn verre van perfect,maar toch ben ik er erg blij mee.

De katten liggen graag op een kussen op de stoel onder de eettafel. Ikea poppenbedje vinden. Ze vooral tof om op te spelen. De zakken zijn bruikbaar, dus zou je bv een speeltje in kunnen verstoppen.

Screenshot_20210220-161346~3.png

Screenshot_20210220-161417~2.png

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-2-2021 at 16:22 zei MichelleloveElmo:

Genoeg ideeën, maar vaak moeite om echt te beginnen. Zeker als ik niet lekker in m'n vel zit en het eigenlijk allemaal te veel word.

Vandaag twee kleedjes/kussenhoesjes (zouden kussentjes in kunnen, maar moet oppassen dat ze niet te dik worden) gemaakt van oude spijkerbroeken. Ze zijn verre van perfect,maar toch ben ik er erg blij mee.

De katten liggen graag op een kussen op de stoel onder de eettafel. Ikea poppenbedje vinden. Ze vooral tof om op te spelen. De zakken zijn bruikbaar, dus zou je bv een speeltje in kunnen verstoppen.

Screenshot_20210220-161346~3.png

Screenshot_20210220-161417~2.png

He leuk gedaan! 😃

Toevallig heb ik onlangs ook zo’n bedje bekleed voor de konijnen met stof van een oude postzak. Hierbij mijn resultaat. Bennie is erg blij met z’n bed. Hij slaapt er vaak op. 

3500623C-BD13-40F4-A553-37F83F12A6BB.jpeg

20C4BAE4-A2C6-4248-B6D0-793C13248983.jpeg

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .