Ga naar inhoud

Hobby- hoekje

JacB
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik doe heel veel graag. 

-dansen

- creatief bezig zijn, waaronder, oplossingen bedenken en uitvoeren, van iets oud en lelijk iets moderne en mooi maken,...

- turnen

- piano spelen

- paardrijden

- in de tuin werken

- grootse projecten aanpakken

- tekenen

- ....

enzo kan ik nog letterlijk uren doorgaan. Ik ben een echt bezig bijtje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het heel jammer maar echte hobby's heb ik niet. Ik ben niet creatief, hou niet van puzzelen, spelletjes of op een andere manier creatief bezig zijn. Ik heb daar simpelweg het geduld niet voor en ben dingen snel weer beu. 

Wat ik wel graag doe is lopen, fietsen (enkel bij mooi weer), lezen en tv kijken maar niet overdag. En ik heb een vriendin die in Groningen woont waar ik al mee schrijf sinds de brugklas. En dat zijn hele lange brieven die we ook helemaal versieren met stickertjes en kleurtjes. (m'n man vraagt altijd hoe oud ik ben als hij me weer bezig ziet 😂)

Vroeger had ik bakken (en in mindere mate koken) als hobby maar sinds m'n moeder is gestorven kan ik me hier niet meer tot aan zetten, in tegendeel, nu haat ik het. (we bakten en kookten graag samen of voor elkaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus wel hobbies! Ik tel er al vijf. "Creatief" is niet het enige criterium, denk ik. Hobbies hoeven helemaal niet creatief te zijn, als je het maar leuk vindt om te doen en er geen anderen mee benadeelt toch? Bovendien is hele lange brieven schrijven en versieren volgens mij heel creatief. 😎 Ik heb jaren en jarenlang voor de taarten en het gebak dat mijn vader altijd voor alle verjaardagen bakte na zijn overlijden een grondige afkeer gehad. In een banketbakkerij zag je mij nooit meer, want alleen de lekkere geur maakte me al aan het janken. Later is het beter geworden, omdat onze kindjes graag taarten wilden bakken en ik niet vanwege mijn associatie hen de lol van samen bakken wilde ontnemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei JacinthaBrehler:

@MichelleloveElmo en ik zijn nu een beetje het SS topic aan het volspammen met onze hobby, kaarten maken. Dus ik dacht, laat ik een apart hoekje maken. 
Deel hier je hobby(s)! 
Wat vind je leuk om te doen in je vrije tijd? 

Goed idee!

6 uur geleden zei pakyakker:

Ik vind het ook leuk ook snailmails te maken, te journallen en te handletteren. Verder vind ik legpuzzels maken leuk maar ook puzzelen uit een puzzelboekje. 

Beeldscherm technische hobby is dan de Switch of TV kijken.

Snailmail lijkt mij ook leuk, maar hoe te beginnen? Niet echt iemand in mijn omgeving om mee te snailen en online een beetje gekeken en niet echt aansluiting gevonden. Het lijkt mij vooral heel leuk als die gene de kaarten ook zelf maakt.

6 uur geleden zei Okki:

Ik wandel, fiets en fotografeer graag. Prima te combineren!

Klinkt als een top combi!!

2 uur geleden zei Newby1981:

Ik vind het heel jammer maar echte hobby's heb ik niet. Ik ben niet creatief, hou niet van puzzelen, spelletjes of op een andere manier creatief bezig zijn. Ik heb daar simpelweg het geduld niet voor en ben dingen snel weer beu. 

Wat ik wel graag doe is lopen, fietsen (enkel bij mooi weer), lezen en tv kijken maar niet overdag. En ik heb een vriendin die in Groningen woont waar ik al mee schrijf sinds de brugklas. En dat zijn hele lange brieven die we ook helemaal versieren met stickertjes en kleurtjes. (m'n man vraagt altijd hoe oud ik ben als hij me weer bezig ziet 😂)

Vroeger had ik bakken (en in mindere mate koken) als hobby maar sinds m'n moeder is gestorven kan ik me hier niet meer tot aan zetten, in tegendeel, nu haat ik het. (we bakten en kookten graag samen of voor elkaar)

Dat klinkt als prima hobby's toch! Hoop dat je inmiddels wel weer een beetje plezier hebt in het bakken!

Ik vind te veel dingen leuk. Ik ben bezig met schilderen, kaarten maken, tuinieren, diverse diy projecten, koken en bakken, puzzelen, klussen

Ik loop vooral tegen mijn energie leven aan en net niet handig genoeg zijn. En dan word het soms best ingewikkeld om te beginnen en het af te maken. 

En daarbij probeer ik ook wat af te vallen en dan is bakken al helemaal niet handig meer.

Ik ben nu al jaar of 5 geleden begonnen met een schilderij van mijn inmiddels overleden verzorgpaard en een jaar of twee met een schilderij van Lotte die inmiddels ook overleden is.

341456855_IMG_20201228_1729002.thumb.jpg.922f9d3baf0fe439767301e0167e92da.jpg

Ik heb ook een schilderij van Benji en Sandy waar ik wel tevreden mee ben.

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tekenen, schilderen, schrijven van gedichten en verhalen, fotograferen, wandelen, switch spelen, netflix, films, lezen, sieraden maken met kralen enz, klussen in huis, sudoku, zweedse puzzels, helaas ligt mijn gitaar te verstoffen.. vroeger schreef ik ook songteksten en zong ik ze ook zelf uiteraard. Ik maakte vroeger ook van films clips met muziek op de computer maar nu eigenlijk nooit meer. Was er altijd wel erg goed in maar alles kwijt door computer crash. Toen echt flauw.. als ik zo op youtube kijk en vergelijk denk ik wel eens... die van mij waren echt vet! Balen ook.... zoveel werk van gehad. Rsi schouder aan overgehouden omdat ik lekker in mijn hyperfocus zat en maar door ging tot het klaar was. Misschien dat ik het ooit weer oppak, maar het zal nooit hetzelfde worden als al die clipjes die ik kwijt ben geraakt snik... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet echt een creabea. Ik vind het wel leuk om ons huis in te richten en besteed daar veel aandacht aan. Ik kan lang zoeken naar het perfecte meubel, de mooiste lamp etc. Als ik een meubel nodig heb struin ik eerst marktplaats of kringloop af naar lelijke eendjes die ik met wat schuur en verfwerk prachtig kan maken. Soms vind ik ook pareltjes waar ik helemaal niks meer aan hoef te doen. We hebben geweldige dingen in huis vind ik zelf. Mijn pronkstukken zijn een antieke biedermeier meidenkast die op instorten stond en waar de schimmel vanaf liep, twee Indiase kasten, een geweldig Balinees houten handgesneden kamerscherm, maar ook alle decoraties aan de muur, lampen.. we nemen ook vaak dingen mee uit het buitenland om aan de muur te hangen. Ik zoek altijd naar unieke dingen met een warme uitstraling. Een vriendin zegt altijd dat een rondje door ons huis net een wereldreis is. Het is een gezellig, uniek, bij elkaar passend bij elkaar geraapt zootje 😆. Alleen de slaapkamer die we van de zomer hebben gedaan is enigszins VT wonen verantwoord 😉. Jullie zien alleen foto's van onze konijnenkamer, maar elke kamer in huis is totaal anders qua kleuren en inrichting. Het enige dat ze gemeen hebben is dat er veel aandacht aan is besteed en dat ik van alles wat er in staat nog precies weet waar ik het vandaan heb, hoe lang ik er naar heb gezocht en hoeveel van mijn eigen bloed en zweet er in zit 😉. Ik krijg er ook veel complimenten over, al kan ik me voorstellen dat het erg smaakgevoelig is. Wij vinden het geweldig en daar gaat het om.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Eefje:

Ik ben niet echt een creabea. Ik vind het wel leuk om ons huis in te richten en besteed daar veel aandacht aan. Ik kan lang zoeken naar het perfecte meubel, de mooiste lamp etc. Als ik een meubel nodig heb struin ik eerst marktplaats of kringloop af naar lelijke eendjes die ik met wat schuur en verfwerk prachtig kan maken. 

Is dat niet creatief dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Marjoleink:

Is dat niet creatief dan?

Nou ja het is wel creatief, maar niet echt een hobby. Ik vind het leuk om dingen bij elkaar te zoeken en ben super blij als ik eindelijk het perfecte kastje via marktplaats op de kop heb getikt, maar dat hele schuren en schilderen is niet iets wat ik voor de lol doe, maar voor het resultaat. vier eetkamerstoelen doe ik dus noooooit meer, wat een hel. Schuren, schilderen, nog een keer schilderen, licht schuren voor de brocante look, lakken. Keer vier, met allemaal randjes en latjes 😭😭. En ik wil mijn biedermeier al een hele tijd een andere kleur geven, maar als ik dan bedenk wat een werk dat is aan schuren en minstens drie keer lakken, geen druipers proberen te maken met al die randjes, nou dan zou ik liever in mijn vingers knippen en dat hij dan de kleur heeft die ik wil! Daarom voelt het niet zo creatief, omdat ik het deel wat het meest creatief voelt het liefst over zou slaan 😆.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .