Ga naar inhoud

Diarree


Cookiehetkonijn

Aanbevolen berichten

Geef je hem wel eens groenten? Teveel (nieuwe) groenten die niet goed zijn geïntroduceerd kunnen diarree veroorzaken.

Ook stress kan een factor spelen, of teveel vocht inname. Dit kan ook door te natte groenten komen.

Of misschien voer je hem iets waar hij niet zo goed tegen kan.

Wat voor diarree is het? Plakpoep (wat nog aan het kontje hangt) of echt waterdun?

Als het waterdun is, kan het zijn dat hij een darmontsteking, virus of vergiftiging heeft. Dan is het wel tijd om contact met de dierenarts op te nemen. Als het plakpoep is, zou ik de groenten minder nat aanbieden en een paar weglaten, kijken of hij daar misschien niet zo goed tegen kon.

 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met bovenstaande. Maar vroeg me daarnaast af wat voor voer je geeft en of hij dat altijd al heeft gehad. Als je namelijk over bent gestapt op ander voer moet je dat eerst mengen met het oude voer.

Als je gemengd hooi hebt met kruiden kan het ook zijn dat Cookie misschien niet zo goed tegen die kruiden kan.

 

Mijn Julia had ook altijd plakpoep en dikke klonten poep vast zitten aan haar kontje. Na lang zoeken en proberen, kwam ik erachter dat ze niet tegen graan kan. Dus krijg ze nu graanvrij voer en graanvrije snoepjes.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .