Ga naar inhoud

Wat moet je doen als je konijn je aanvalt ?


buunyhorse2.0

Aanbevolen berichten

Hij ging boksen naar jou toe?

 

Zelf heb ik een konijn, waaraan ik kan zien als ze in haar aanvalsmodes zit. Ik ben haar dan te snel af, en pak een bakje om haar zachtjes terug te duwen. Doe ik dat niet, heb ik haar vast zitten in mijn hand/arm. Je zult moeten kijken wat de oorzaak is, van haar gedrag.

Bij mijn konijn kan ik geen oorzaak vinden, ik kan haar alleen wel lezen, wanneer ze kan gaan aanvallen en dan ben ik haar voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei buunyhorse2.0:

nee mijn konijn valt mij aan 

 

Oké, dus hij valt jou aan. Wanneer doet hij dat? Zodra je zijn hok binnenkomt? Dan ziet hij jou waarschijnlijk als een bedreiging. Hij wil zijn territorium, zijn hok, verdedigen. Waarschijnlijk is hij bang dat je hem oppakt, of iets dergelijks. Hij vindt jouw aanwezigheid in "zijn" territorium niet zo'n fijn idee. Dan is het handig om hem bijvoorbeeld uit de hand eten te voeren, zodat hij leert dat jij en jouw handen niet gevaarlijk, maar juist leuk zijn.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang heb je je konijn en waar komt hij vandaan? Kan het konijn bij je weglopen als hij dit doet, of zit hij dan in een hoekje waar hij geen kant op kan? Probeer je hem te aaien? Konijnen bijten eigenlijk nooit uit agressie maar vrijwel altijd uit angst. Dus misschien doe jij zonder dat je het in de gaten hebt iets wat je konijn echt niet tof vindt en beschermt hij zichzelf met dit gedrag. Het is goed om te bekijken wanneer hij het precies doet. Je konijn doet wat hij doet, het is een dier. Jij bent degene die erover na kan denken en je gedrag kan aanpassen om te voorkomen dat je konijn dit gaat doen. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Eefje:

Hoe lang heb je je konijn en waar komt hij vandaan? Kan het konijn bij je weglopen als hij dit doet, of zit hij dan in een hoekje waar hij geen kant op kan? Probeer je hem te aaien? Konijnen bijten eigenlijk nooit uit agressie maar vrijwel altijd uit angst. Dus misschien doe jij zonder dat je het in de gaten hebt iets wat je konijn echt niet tof vindt en beschermt hij zichzelf met dit gedrag. Het is goed om te bekijken wanneer hij het precies doet. Je konijn doet wat hij doet, het is een dier. Jij bent degene die erover na kan denken en je gedrag kan aanpassen om te voorkomen dat je konijn dit gaat doen. 

ik heb hem een maand en hij komt uit een dierenwinkel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wanneer bijt hij? 

Ik denk dat hij nog erg moet wennen en dat je misschien te snel te veel van hem wilt. Veel konijnen vinden het helemaal niet fijn om geaaid te worden bijvoorbeeld, of als je je handen in hun hok steekt. Geef je konijn ruimte om naar jou toe te komen en dring jezelf niet op als hij niet naar jou toe komt, dan komt het vast goed. Je moet met sommige konijnen echt veel geduld hebben.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Eefje:

En wanneer bijt hij? 

Ik denk dat hij nog erg moet wennen en dat je misschien te snel te veel van hem wilt. Veel konijnen vinden het helemaal niet fijn om geaaid te worden bijvoorbeeld, of als je je handen in hun hok steekt. Geef je konijn ruimte om naar jou toe te komen en dring jezelf niet op als hij niet naar jou toe komt, dan komt het vast goed. Je moet met sommige konijnen echt veel geduld hebben.

 hij vindt het wel leuk om geaaid gewordenen hij geeft mij zelfs kusje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft ons best weinig informatie, het is daardoor heel moeilijk om een beeld van de situatie te krijgen, van jouw gedrag en het gedrag van je konijn, de momenten waarop hij aanvalt etc. Hierdoor kunnen we je alleen vertellen wat we vaak zien gebeuren. Als je meer gericht advies wilt, laat ons dan weten hoe groot je verblijf is, of je konijn aanvalt als je in zijn verblijf komt of daar buiten, wat jij precies doet op het moment dat je konijn aanvalt, of jij misschien dingen doet die je konijn niet fijn vindt, zoals oppakken bijvoorbeeld. We zijn nu aan het raden, omdat we te weinig informatie hebben.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2020 at 16:46 zei Eefje:

Je geeft ons best weinig informatie, het is daardoor heel moeilijk om een beeld van de situatie te krijgen, van jouw gedrag en het gedrag van je konijn, de momenten waarop hij aanvalt etc. Hierdoor kunnen we je alleen vertellen wat we vaak zien gebeuren. Als je meer gericht advies wilt, laat ons dan weten hoe groot je verblijf is, of je konijn aanvalt als je in zijn verblijf komt of daar buiten, wat jij precies doet op het moment dat je konijn aanvalt, of jij misschien dingen doet die je konijn niet fijn vindt, zoals oppakken bijvoorbeeld. We zijn nu aan het raden, omdat we te weinig informatie hebben.

oke zal ik de volgende keer doen maar ik kan ook niet goed uitleggen dus het ligt aan mij 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .