Ga naar inhoud

Oud en nieuw

Aanbevolen berichten

Eerste oudjaarsdag in op een andere plek voor mij. Maar ook voor Vlekje. Ik woonde in een boerengat met weinig vuurwerk en harde knallen. Nu middenin een woonwijk met dus veel en harde knallen. Vlekje kan opzich wel tegen knallen, enige waar ze bang voor is is de auto. Alleen nu het zoveel knallen zijn en sommige ook heel hard zijn schrikt ze af en toe wel. Gelukkig gaat ze verder wel haar gangetje. Net lekker wat groente gegeven voor afleiding en haar even lekker geknuffeld. Gelukkig wordt ze nog heel blij als ik eraan kom en haar knuffel. Dat betekend wel dat ze niet bang is. Ben echt trots op haar. Ook na alles wat ze heeft meegemaakt. Mijn lieverd.🥰

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

ik heb een houten wereldbol-puzzel-decoratie ding gekocht, dus ik denk dat ik dat vandaag ga doen als de huishoudelijke klusjes gedaan zijn. Mijn "vakantie" is veel te snel gegaan, en ik heb eigenlijk

Onze achterburen hebben het vuurwerkverbod niet helemaal begrepen. Volgens mij denken ze dat alles mag zolang ze het maar in hun eigen tuin doen. Gelukkig geven de konijnen geen krimp.

Het zal wel weer bankhangen worden vrees is. Biertje, wijntje erbij. Oh wacht, heb ook nog een fles Disaronno staan. Ja ja, de Originale  🙂   Wat bij ons wel elk jaar een terugkomen

50 minuten geleden zei Marjoleink:

Onze achterburen hebben het vuurwerkverbod niet helemaal begrepen. Volgens mij denken ze dat alles mag zolang ze het maar in hun eigen tuin doen. Gelukkig geven de konijnen geen krimp.

Irritant dat soort mensen 🙄. Fijn dat de konijnen niet reageren. 

Ik ben heel erg benieuwd hoe het nu in Almere is. Zo mn buuf maar eens een appje sturen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net even bij mn buurvrouw gecheckt hoe het in onze wijk is en daar schijnt het oorlog te zijn. Carbid, pijlen, bommen, potten... alles wat ‘vuurwerk’ mag heten vliegt je om de oren al sinds ongeveer 15.30 uur vanmiddag. Ze heeft net al ruzie gehad met 4 kerels omdat die vuurwerk bij haar in de tuin gooiden. 
Zit nu toch niet zo lekker hier, met Kliko en Rummikub daar tussen al dat vuurwerk geweld. De buren, zowel overbuurvrouw waar ik net gecheckt heb als de buurvrouw naast ons, houden ze in de gaten vanavond en vannacht. Meer kan ik ook niet doen. Volgend jaar misschien maar kijken of ik een vakantieopvang kan vinden voor ze. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Evee:

Hier hebben ze ook genoeg van zolder gehaald (of uit België). Toch was het overdag wel stiller, ze hebben het dus wel tot 12 uur bewaard. 

De beste wensen voor dit nieuwe jaar allemaal 🙂

Hier precies zo, overdag stiller dan anders en om 12 uur los. Toch was het veel van  hetzelfde vuurwerk viel me op, vooral harde knallen en weinig moois. 
In elk geval zit het er weer op voor een jaartje en mijn konijnen konden het gelukkig prima hebben allemaal. 

Ik wens iedereen het beste voor 2021! 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier was wel aardig wat mooi siervuurwerk in de lucht te zien, weinig knallers. Konijntjes deden het goed, alleen even een beetje spannend toen de lichtflitsen wat dichterbij kwamen, maar dat was snel genoeg over. Het was een stuk minder dan vorig jaar, maar vond het wel leuk dat er nog wel een kwartiertje wat te zien was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier was het exact hetzelfde als voorgaande jaren. Enige verschil was dat ik vandaag geen een politieagent heb zien rondrijden.

En verder was er ook enorm veel illegaal vuurwerk, zoals nitraten, strijkers, vlinders en mortieren. Blij dat ik m'n oordoppen van het werk mee naar huis had genomen om in te doen 👍

Schildpadden hebben sowieso geen last van t kabaal want die zijn doof. En de poes leek er ook niet van op te schrikken. Al met al wel een goede jaarwisseling gehad 🙂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste wensen allemaal! Ik had gehoopt op een jaarwisseling met weinig vuurwerk maar helaas... Toch nog genoeg mensen hier die zwaar vuurwerk afstaken (waarschijnlijk uit België aangezien ik op 4 km van de Belgische grens woon) Ik hoop dat Binky en Monky niet te bang zijn geweest, ben niet meer wezen kijken bij ze maar wel even gecheckt via de camera uiteraard. 
En nu de rottigste dag van het jaar overleven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier was het helaas ook niet rustig, wel minder vuurwerk dan normaal maar hier in de straat werd gewoon als vanouds afgestoken en dit jaar voor het eerst achter mijn huis (weliswaar met twee weilanden er tussen) ook. Maar de konijnen zijn er prima doorheen gekomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was 's avonds bij mijn ouders, daar hadden ze ook niet van het vuurwerkverbod gehoord. Bij mij thuis was het rustiger. De katten en konijnen hadden nergens last van.

Beste wensen allemaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier is het ook niet rustig gebleven, maar er waren minder knallen dan de voorgaande jaren. Wel groepsvorming op het kruispunt waar een enorme brandstapel was gemaakt. Politie en brandweer kwamen twee keer, want ze staken na de eerste keer blussen weer een nieuwe aan. Maar de blusactie was interessanter dan de tv. Konijntjes zijn een paar keer geschrokken maar waren ook weer snel kalm. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier in de omgeving van het vakantiepark ging het ook redelijk los. Gelukkig was het op het park zelf stil. 

Mn moeder is net thuis aangekomen om Kliko en Rummikub te verzorgen en die zijn gelukkig goed actief en willen ook graag eten. Dus geen grote stress (meer). Er ligt ook geen vuurwerk in de tuin of naast het huis. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier helaas ook helemaal losgebarsten. Wel iets minder als vorige jaren, maar scheelde niet veel, hoop knallen en gillende keukenmeiden. Om 12 uur maar bij de konijntjes gaan zitten, rustig tegen ze gepraat en geaaid door alle herrie heen tot het om 1 uur wat minder werd. Brownie was alert, maar niet heel bang, maar Ukkie die hier nu een klein maandje is, zat over haar hele lijfje te trillen. We hebben ze maar enorm verwend met zonnebloempitjes en kruiden en dat leidde gelukkig een beetje af. Toen we weggingen dook ze volledig onder Brownie, alleen haar kontje en pluimpje kwamen er nog onderuit 😂 ook wel weer schattig. 

Hoe hebben jullie jullie konijntjes erdoor heen geholpen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uur geleden zei Evee:

Ik doe met marjolein mee. Ik ga ook proberen af te vallen. Dat is nieuw voor mij, vroeger was ik altijd te mager. Afvallen is niet zo makkelijk voor mij, door medicijnen die ik slik. Ook mag ik bijna geen enkel dieet doen voor m'n gezondheid. Maar elke keer sluipt er toch gewicht bij, wat er niet meer af gaat. Ik zit nu niet meer op een gezond BMI, en ik wil echt een paar kilo kwijt. 

Ik doe mee met Marjolein en Evelien.

Heb zware obesitas en ben een echte jojo. Vanaf morgen gaat de knop om.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .