Ga naar inhoud

Oud en nieuw

Aanbevolen berichten

• Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

ik heb een houten wereldbol-puzzel-decoratie ding gekocht, dus ik denk dat ik dat vandaag ga doen als de huishoudelijke klusjes gedaan zijn. Mijn "vakantie" is veel te snel gegaan, en ik heb eigenlijk

Onze achterburen hebben het vuurwerkverbod niet helemaal begrepen. Volgens mij denken ze dat alles mag zolang ze het maar in hun eigen tuin doen. Gelukkig geven de konijnen geen krimp.

Het zal wel weer bankhangen worden vrees is. Biertje, wijntje erbij. Oh wacht, heb ook nog een fles Disaronno staan. Ja ja, de Originale  🙂   Wat bij ons wel elk jaar een terugkomen

Ik wil iedereen vast een GELUKKIG NIEUWJAAR wensen. Een MOOI 2021. Een jaar hopelijk voor een groot deel zonder pandemie. Zonder anderhalve meter. Zonder thuiswerken. Zonder verplicht Zoomen of Skypen van afspraken. Gewoon weer een normaal jaar. Maar vooral een liefdevol jaar. Met vrienden, familie en allen die we nog meer liefhebben. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb een houten wereldbol-puzzel-decoratie ding gekocht, dus ik denk dat ik dat vandaag ga doen als de huishoudelijke klusjes gedaan zijn. Mijn "vakantie" is veel te snel gegaan, en ik heb eigenlijk ook nog geen dag vrij genomen, op de kerstdagen na. 

Maar het lijkt er op dat mijn man wel gezellig thuis is de hele dag! Tenzij de pleuris uitbreekt, dan mag hij alsnog gaan werken. Maar als iedereen zich een beetje gedraagd, heb ik hem lekker thuis 🙂 

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat fijn dat hij de hele dag thuis is @Evee  

En veel puzzel-plezier! Nu wil ik ook puzzelen 🤣

Als mijn moeder zo terug is uit Almere om Kliko en Rummikub te verzorgen ga ik met Skittles en Yoda de paaltjesroute achter het park lopen. Is 3,1 km. Daarna nog klein stukje met Tumtum lopen. Denk dat ik Skittles dan nog even een keer mee neem, want Tumtum vind deze nieuwe omgeving en al die blaffende honden erg spannend. Vooral blaffende honden vindt ze eng. Als ze met Skittles en Yoda samen loopt heeft ze nog een beetje steun aan hun en voelt ze zich zekerder. Anders slaat ze op de vlucht, dat is ook weer zo sneu.  

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoop ook dat mensen zich een beetje gaan gedragen... Eigenlijk hoopte ik dat het rustig zou blijven, maar ik ben me al net iets te vaak rot geschrokken van harde knallen. Ik was blij dat er een vuurwerkverbod is, maar als die klootzakjes zich daar niks van aantrekken heb je er ook niks aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier tot nu toe 1 knal. Er zijn wel wat mensen met kindervuurwerk & vuurwerk van vorig jaar. Maar allemaal nog binnen het beschaafde qua knallen. Valt  gelukkig heel erg mee. Net de bunnycam weer in de ren gehangen voor toezicht, volledig opgeladen 🙂 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had Fluffy net even vast omdat hij dreigde te ontsnappen bij het schoonmaken van het verblijf.

Ineens kwam er een keiharde knal en zat Fluffy te geven als een rietje ineens in mijn nek. Arm beest.

Hoop dat het vanavond mee gaat vallen, normaal altijd onwijs veel vuurwerk hier maar nu nog relatief rustig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoop ook dat het meevalt.🤞🏻

Ik heb de ren een beetje verbouwd om het nog iets beschutter te maken en ook hooi bij de verstopplekken neergelegd. Lewis is daar alvast lekker gaan zitten, maar Luz ligt nog steeds op haar stapel uitkijktegels voor de ‘buitenzijde’ van de ren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier is het erg rustig. Net ruim een uur gewandeld en alleen een paar ouders die met hun kroost onschuldig kindervuurwerk af aan het steken waren, wat wondertollen en fonteintjes enzo. Dat vind ik niet erg en ook wel leuk om een klein beetje een oudjaarsgevoel te krijgen. 

In de verte hoor ik wel links en rechts een knal, maar het valt ontzettend mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn er nog goede voornemens? Meestal doe ik er niet aan, omdat je goede voornemens niet hoeft te bewaren tot 1 januari denk ik dan. Maar deze keer wil ik toch zeggen dat ik vanaf nu nooit meer een sigaret zal aansteken en ook niet op andere manieren aan nicotine verslaafd wil zijn. Ik ben vaker lange tijd gestopt, maar ben aan het kwakkelen geweest de afgelopen jaren. Van helemaal niet roken, tot een esmoker, tot nicotine tabletten, tot af en toe een sigaret bietsen, een pakje kopen en afspraken met mezelf maken hoe lang ik er mee mocht doen. Ik word er schijtziek van. Ben nu al een paar maanden rookvrij en heb de afgelopen tijd nicotine pillen afgebouwd. Het komt precies uit, ik heb er nog twee voor vanavond bewaard en dan ga ik helemaal van de nicotine af. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
29 minuten geleden zei Eefje:

Zijn er nog goede voornemens? Meestal doe ik er niet aan, omdat je goede voornemens niet hoeft te bewaren tot 1 januari denk ik dan. Maar deze keer wil ik toch zeggen dat ik vanaf nu nooit meer een sigaret zal aansteken en ook niet op andere manieren aan nicotine verslaafd wil zijn. Ik ben vaker lange tijd gestopt, maar ben aan het kwakkelen geweest de afgelopen jaren. Van helemaal niet roken, tot een esmoker, tot nicotine tabletten, tot af en toe een sigaret bietsen, een pakje kopen en afspraken met mezelf maken hoe lang ik er mee mocht doen. Ik word er schijtziek van. Ben nu al een paar maanden rookvrij en heb de afgelopen tijd nicotine pillen afgebouwd. Het komt precies uit, ik heb er nog twee voor vanavond bewaard en dan ga ik helemaal van de nicotine af. 

Ik herken het..

Heb 12 jaar normale sigaretten gerookt, tussendoor een paar keer geprobeerd te stoppen.

En daarna aan de Vapor gegaan. Toen een jaar helemaal gestopt. Door bepaalde omstandigheden weer met sigaretten begonnen en daarna weer over op de Vapor. Toen nicotine vrij gerookt en daarna weer met nicotine begonnen.

Ik zou wel willen stoppen, maar ben bang dat ik mezelf dan helemaal volprop met eten, dus ik rook liever dan dat ik dik word. En ik moet van mezelf toch weer op dieet. Niet dat ik dat doe als goed voornemen hoor, tis iets wat ik 3x per jaar doe 🤣

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch maar weer afvallen. Ik ben al begonnen met een leefstijltraject, maar het wil niet erg. Maandag weer met frisse moed er tegenaan. Ik ben nu al bezig met mijn bedtijd naar een normaal tijdstip te brengen, en ik heb heel erg opgeruimd, zodat ik ook wat meer rust in mijn hoofd heb.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nope, geen goede voornemens hier. Ik rook niet, drink niet en de enige drugs die ik gebruik is medicatie op psychiater/doktersrecept. Afvallen wordt ‘m niet zolang ik aan de Haldol en Quetiapine zit, daar word je al dik van door er alleen maar naar te kijken. Ik zou misschien wat meer mogen opruimen, maar daar hoef ik niet persé op 1-1 mee te beginnen. Dat kan het hele jaar door. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag nog even een grote knaagrol gehaald en zit nu te genieten van blije sloopkonijntjes. Af en toe een knal maar heel veel minder dan normaal. Goede voornemens heb ik niet, maar ik schrijf vaak in de avond een lijstje hoogte en dieptepunten op. En morgen komt mijn beste vriendin op bezoek, dus mijn jaar begint goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Eefje:

ik heb er nog twee voor vanavond bewaard en dan ga ik helemaal van de nicotine af. 

Dan zou ik die 2 doormidden breken en in de vuilnisbak kieperen.

Zelf ben ik er van 1 oktober 2019 af, samen met mijn oudste zoon  🙂

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei happy211:

Mijn goede voornemen voor 2021 is om in ieder geval te blijven overleven tot mijn bruiloft. 

Dat klinkt heftig?

Mijn goede voornemen is het gezond eten en bewegen waaraan ik de afgelopen maand begonnen ben door te zetten. Nu even wat meer snoepen, heb vakantie en de feestdagen natuurlijk maar ondanks dat ik vrij ben tot 13 januari (bijna een maand🙊) wil ik 2 januari wel weer even back to basic, eigenlijk toegevoegde suikers zo veel mogelijk vermijden tot m'n verjaardag eind januari. Dus niet perse niks snoepen, maar dan chips of snoep zonder toegevoegd suiker 1 a 2 x per week ofzo. Even afkicken van alles wat ik gegeten heb tijdens vakantie.

Veder zou ik graag wat opgeruimder zijn, zowel in m'n hoofd als in huis en mn DIY projecten meer oppakken. Ook zou ik graag het paardrijden weer op willen pakken en mijn sociale kring willen vergroten. 

Al zijn het niet perse nieuwjaarsdoelen

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Marjoleink:

Toch maar weer afvallen. Ik ben al begonnen met een leefstijltraject, maar het wil niet erg. Maandag weer met frisse moed er tegenaan. Ik ben nu al bezig met mijn bedtijd naar een normaal tijdstip te brengen, en ik heb heel erg opgeruimd, zodat ik ook wat meer rust in mijn hoofd heb.

Ik doe met marjolein mee. Ik ga ook proberen af te vallen. Dat is nieuw voor mij, vroeger was ik altijd te mager. Afvallen is niet zo makkelijk voor mij, door medicijnen die ik slik. Ook mag ik bijna geen enkel dieet doen voor m'n gezondheid. Maar elke keer sluipt er toch gewicht bij, wat er niet meer af gaat. Ik zit nu niet meer op een gezond BMI, en ik wil echt een paar kilo kwijt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .