Ga naar inhoud

Oud en nieuw

Aanbevolen berichten

Nou, de kerst zit er op. Anders dan anders, maar volgens mij heeft iedereen er toch wel een oplossing voor gevonden om er hoe dan ook iets van te maken. 

Nu volgt dus oud & nieuw! Hoe vieren jullie dat?

Wij eigenlijk niet echt, mijn man moet waarschijnlijk werken, weet nog niet welke dienst, maar de kans is groot dat ik alleen thuis zit.

Maar we hebben wel al de top 2000 opgezet, dat vind ik toch altijd wel bij deze tijd van het jaar horen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

ik heb een houten wereldbol-puzzel-decoratie ding gekocht, dus ik denk dat ik dat vandaag ga doen als de huishoudelijke klusjes gedaan zijn. Mijn "vakantie" is veel te snel gegaan, en ik heb eigenlijk

Onze achterburen hebben het vuurwerkverbod niet helemaal begrepen. Volgens mij denken ze dat alles mag zolang ze het maar in hun eigen tuin doen. Gelukkig geven de konijnen geen krimp.

Het zal wel weer bankhangen worden vrees is. Biertje, wijntje erbij. Oh wacht, heb ook nog een fles Disaronno staan. Ja ja, de Originale  🙂   Wat bij ons wel elk jaar een terugkomen

Wij vieren het niet. Ik ben alleen thuis met m'n man maar hij moet de vroege in op 1 januari (05:15 uur opstaan) en heeft Oudjaarsdag ook een vroege gehad dus hij zal op tijd naar bed gaan. Ik blijf wel op tot na 12 uur om de dieren in de gaten te houden want ondanks het vuurwerkverbod verwacht ik hier wel vuurwerk.

Ik heb al wat lekkere hapjes gekocht want het is weer een mooi excuus om te snacken zonder schuldgevoel 😉 Verder gaan we wat Netflixen, tv kijken doen we eigenlijk nooit, ook met Oud&Nieuw niet. 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een grote hekel aan Oud&Nieuw heb en Nieuwjaarsdag vind ik de vreselijkste treurigste dag van het jaar, ik voel me dan altijd zo naar. In ieder geval dit jaar geen verplichte Nieuwjaarswensen bij schoonfamilie dus dat scheelt al. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toevallig weet ik dat de gehele wijk, zo niet de hele stad wel vuurwerk heeft liggen, en zelfs meer dan normaal..

Wij gaan naar mijn ouders toe en steken dan met ons zoontje om middernacht het kindervuurwerk aan. Vind ik persoonlijk ook leuker dan die grote dingen. Verder wat hapjes en drankjes en waarschijnlijk even bellen met mijn opa en oma.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Normaal gesproken hebben mijn man en ik een groot kampvuur (GROOT) in de achtertuin. Dit jaar even niet vanwege geen ruimte en huurlocatie. Maar ook de eerste keer in Canada, dus ik heb ook geen idee hoeveel vuurwerk hier afgestoken gaat worden.

Het wordt even afwachten. En afzien. En dan hopelijk volgend jaar weer een bonfire 🙂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op zich doen we niet heel veel bijzonders met oud en nieuw.

Oudejaarsavond komen mijn moeder en broertje hier. We eten gezellig met z'n allen een oliebol en natuurlijk zorg ik voor wat hapjes en een lekker drankje.

Nieuwjaarsdag kijken we altijd schansspringen op tv en hangen wat op de bank.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb echt een vreselijke hekel aan oud&nieuw. Nieuwjaarsdag is écht niet mijn dag, dan lig ik het liefst de hele dag in mn bed met mn hoofd onder het dekbed depressief te wezen. De hele eerste nieuwe week van het jaar heb ik dat eigenlijk wel. 

Wij zijn niet thuis. We, mn moeder en ik met de honden, zitten in Hoenderloo. Skittles is niet extreem bang voor vuurwerk, maar vindt het ook niet fijn. Ze kruipt het liefst in je. Mijn PTSS word getriggerd door vuurwerk. Dus we gaan ieder jaar naar Landal Miggelenberg om het vuurwerk te ontvluchten. Park is volledig vuurwerkvrij en er wordt ook op gecontroleerd. In de omgeving is niet echt bebouwde kom, dus je hebt ook weinig tot geen last van vuurwerk van de buren. Echt ideaal. Ik hoor nog wel wat geluiden, maar die kan ik goed wegfilteren met mn koptelefoon op. En Skittles heeft geen last van de geluiden uit de verte. Als er wel  wat meer herrie is komt ze steun zoeken. Thuis is het net een oorlogsgebied qua vuurwerk, dat is voor haar en mij echt niet te doen. Mijn moeder rijd iedere dag heen en weer om Kliko en Rummikub en de andere dieren te verzorgen en met de jaarwisseling passen de buren even extra op K&R. 

Ik en moeders gaan oudejaarsdag even een stukje met de honden lopen. Niet te ver ivm Tumtum die nog niet zo ver mag lopen (en mevrouw wil niet getild worden 🙄) maar wel even een stukje het bos in. Helaas heeft Tumtum nog niet alle entingen gehad, dus we kunnen niet naar het losloopbos om ze even goed te laten rennen. Maar grenzend aan het park is ook een bos, dus we gaan daar wel wandelen. Misschien ga ik wel eerst met Skittles en Yoda een flinke wandeling doen en daarna nog met Skittles, Yoda, Tumtum en moeders een klein stukje. Dan is iedereen goed moe. Maar dat moet ook maar net kunnen qua tijd, omdat mn moeder nog 3 uur weg is in totaal. 
Verder zal het wel tv kijken, Switch spelen, honden bezig houden, bank hangen en mezelf volvreten worden. Tot het tijd is om eindelijk naar bed te mogen om 0.01 uur of zo 🤣

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 27-12-2020 at 10:23 zei Newby1981:

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een grote hekel aan Oud&Nieuw heb en Nieuwjaarsdag vind ik de vreselijkste treurigste dag van het jaar, ik voel me dan altijd zo naar. In ieder geval dit jaar geen verplichte Nieuwjaarswensen bij schoonfamilie dus dat scheelt al. 

Grappig om te horen dat er meer mensen zijn die een hekel aan oud en nieuw hebben. Ben ook erg blij met het vuurwerkverbod, mag van mij zo blijven. Scheelt een hoop herrie, vuurwerkslachtoffers en bange dieren. Ben wel benieuwd of mensen zich eraan houden, er wordt toch al best at afgestoken zo tussen en door in de wijk. Nieuwe konijntje is er doodsbang van, zit dan helemaal te trillen. Dus ga haar maar goed in de gaten houden, bij ze zitten en wat lekkers geven tijdens de knallen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@BaasjevanBrownie, het lijkt soms wel of ik de enigste ben die een hekel aan Oud&Nieuw heeft als ik iedereen om me heen hoor. Of misschien durft niet iedereen het toe te geven. Vroeger vierden we het samen met familie of met vrienden maar de laatste jaren heb ik er steeds een grotere hekel aan gekregen en blijft ik het liefst alleen thuis. M'n man moet zelf maar weten wat hij doet maar ik ga nergens heen. (dit jaar moet hij werken)

Van mij mag het vuurwerkverbod voor altijd zijn. Ik vind het ieder jaar zo erg voor al die bange dieren. Ik hoop echt dat het hier in de wijk rustig blijft.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er ook weinig mee, maar dat is omdat ik meestal alleen thuis ben met de huisdieren. Ik ga niet weg, want dat vind ik niet prettig, ik ben liever thuis bij de dieren. En als ik bezoek uitnodig dan kan ik voor mijn gevoel niet genoeg rust bieden aan de dieren in huis. Nou ligt het er wel een beetje aan wie hoor, soms komt mijn schoonzusje nog wel naar ons, omdat ze anders alleen zit. Dan maar beter samen alleen zijn 😉 Maar zij komt wel vaker langs en is heel rustig en makkelijk. 

Inderdaad wel grappig om te lezen dat veel bunnybunchers weinig hebben met oud&nieuw. Zou dat zijn omdat dierenliefhebbers over het algemeen ook veel minder met vuurwerk hebben?

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij is de weerstand niet eens inhoudelijk, al ben ik echt geen vuurwerkfan. Ik heb een aantal kennissen die met de jaarwisseling enorm zeuren over dat alles dit jaar goed zal zijn en ze vinden mij een pessimist omdat ik het erg onwaarschijnlijk vind dat ik een heel jaar lang alleen maar blij zal zijn. Ik moet er niet aan denken. Doe mij maar gewoon een normaal jaar met ups en downs. Als ik zweverige onzin wil neem ik wel een paddo.

• Verward 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind oud en nieuw altijd wel een mooi reflectie moment. Hoe was het afgelopen jaar, wat willen we voor het nieuwe jaar. Vroeger ging ik altijd enorm feesten, maar dat doe ik al jaren niet meer, het is dan zo gruwelijk druk! De afgelopen jaren gingen we vaak naar de vrienden van mijn vriend, paar erg leuke avonden gehad, andere wat minder. Het beste vond ik toen ik een avonddienst had tot 10 uur en daarna aan ben gesloten. De avond was daardoor niet zo lang. Die vrienden woonden toen midden in de stad aan een plein, op dat plein werd prachtig vuurwerk afgestoken en wij stonden eerste rang op een dakterras, dat was echt geweldig! 

Maar nu iedereen kinderen heeft in die groep vind ik het niet meer leuk. Dus nu prima lekker thuis met mijn vriend, reflecteren op het jaar en onze relatie, wat gaat goed, wat willen we anders, waar zijn we in gegroeid, waar moeten we aan werken. Dat heeft toch iets moois vind ik. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zal wel weer bankhangen worden vrees is.
Biertje, wijntje erbij.
Oh wacht, heb ook nog een fles Disaronno staan.

Ja ja, de Originale  🙂

Wat bij ons wel elk jaar een terugkomende traditie is, is kniepertjes bakken.

Heb er een filmpje van gemaakt.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

O, heerlijk @Koosje! Alleen de geur al! Zo lekker zoet, echt de geur van oud en nieuw!

Bij ons in Drenthe heten de koekjes in je filmpje trouwens 'rollegies'. Bij ons zijn 'knieperties' platte koekjes. Het deeg is ook anders. Niet vloeibaar, zoals bij het maken van rollegies, maar vast. Je rolt daar dan kleine balletjes van die je in het wafelijzer plat drukt.

Knieperties eet je in het oude jaar - de koekjes zijn uitgerold, zoals het oude jaar uitgerold is.

Rollegies eet je in het nieuwe jaar. Zoals de koekjes opgerold zijn, zo is het nieuwe jaar nog opgerold. Je weet nog niet wat het zal brengen.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Kniepertjes of nieuwjaarsrollertjes kun je zo eten. (Tja, wij noemen ze zo @Bammyflurry )
Je kunt er ook slagroom in doen.
De "hoorntjes" zijn dit jaar nieuw daar we een slagroom spuitbus hebben waar zo'n dikke toet op zit en die past niet in het rollertje.

Dus vandaar de hoorntjes.

De donkere "pitjes" in het beslag zijn anijszaden.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .