Ga naar inhoud

Roodlof


Suuzan_

Aanbevolen berichten

Hey hoi,

 

Mijn vriend dacht eens creatief te zijn en heeft bij de boodschappen roodlof gehaald in plaats van witlof. Nu heb ik er nooit van gehoord, en weet dus ook niet zeker of de nijntjes dit mogen hebben. Volgens andere websites wel, maar op die websites staat bijvoorbeeld ook dat boerenkool mag zonder dat vermeldt wordt dat dat zeer met mate gedaan moet worden, dus toch even checken hier. 

 

In de lijst op Bunnybunch met veilige groente wordt roodlof niet genoemd, vandaar dat ik het hier vraag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roodlof? Ik heb meteen even gegoogled want ik heb dat werkelijk nog nooit gezien! 
Weer wat geleerd dus ☺️
 

Ik zag trouwens wel pasgeleden een pakket met allerlei kleuren wortels. Zag er best leuk uit 😃 ik vroeg me toen af of de konijnen die ook zouden lusten en/of mogen eten. Weet iemand dat toevallig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei DaniëlleV:

Ik zag trouwens wel pasgeleden een pakket met allerlei kleuren wortels. Zag er best leuk uit 😃 ik vroeg me toen af of de konijnen die ook zouden lusten en/of mogen eten. Weet iemand dat toevallig? 

 

Als je op de site van de AH kijkt, heten ze "regenboog wortelen mix". Bij de beschrijving staat dat het gewoon penen zijn, en dat de oranje specifiek voor de zoetere smaak gekweekt zijn. Dan klinkt het alsof het gewone wortels zijn, alleen dan gewoon niet oranje 😂.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

 

Als je op de site van de AH kijkt, heten ze "regenboog wortelen mix". Bij de beschrijving staat dat het gewoon penen zijn, en dat de oranje specifiek voor de zoetere smaak gekweekt zijn. Dan klinkt het alsof het gewone wortels zijn, alleen dan gewoon niet oranje 😂.


Juist ja 😂
Dat zou betekenen dat oranje wortels eigenlijk hele vreemde dingen zijn en de andere kleuren ooit normaal waren? 🤔

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei DaniëlleV:


Juist ja 😂
Dat zou betekenen dat oranje wortels eigenlijk hele vreemde dingen zijn en de andere kleuren ooit normaal waren? 🤔

 

 

Hahaha, ik denk dat ze allemaal "normaal" zijn, alleen de oranje specifiek heel zoet proeft. De rest zal dan wel zo'n aarde-smaak hebben, vandaar dat die misschien niet zo veel worden verkocht als de oranje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei DaniëlleV:


Juist ja 😂
Dat zou betekenen dat oranje wortels eigenlijk hele vreemde dingen zijn en de andere kleuren ooit normaal waren? 🤔

 

Oranje wortels zijn door Nederlanders gekweekt, inderdaad voor het koningshuis, en zijn een van oorsprong nederlands product. Volgens mij waren ze oorspronkelijk wit, zoals pastinaak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .