MichelleloveElmo Geplaatst: 23 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2021 Inmiddels is er uit de test gekomen dat ze zowel een paraciet (Cryptosporidiose) als een bacterie Eerst met procox behandeld, dat gaf niet echt verbetering, daarna met ab, dat lijkt meer geholpen te hebben. Gelijktijdig hebben ze diarree remmers en ligt verteerbaar voer gehad. Ondertussen moeten we nog steeds dagelijks alles schoonmaken en desinfecteren, net als elke dag een schone kattenbak geven. Poepjes halen we meteen met een poepzakje weg. Veder krijgen ze nog steeds fortiflora en het ligt verteerbare voer. Milou en Lotfi vinden het allemaal wel prima. De pilletjes gaan in easy pil en daar staan ze gewoon voor te miauwen. Top dus👍🏻 Veder hebben ze een heel zwaar leven hier 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 23 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2021 (aangepast) Vervolg zware leven 23 februari 2021 aangepast door MichelleloveElmo 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 23 februari 2021 Delen Geplaatst: 23 februari 2021 Poeh, wat een gedoe toch! Fijn dat de medicijnen er makkelijk ingaan met die easypil!! Hoelang moeten ze die medicijnen nog? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 23 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2021 (aangepast) Gisteravond laatste gegeven ontlasting is nu wisselend. Gezien ze van de medicijnen ook slechte ontlasting kunnen krijgen gaan we nu eerst kijken hoe het zich met het voer, probiotica en hygiëne maatregelen zich ontwikkeld. Nadeelis dat het vooral bij stress tot uiting kan komen. Lotfi zat gister vast in een boodschappen tas. Die had ik op tafel liggen omdat ik net de boodschappen er uit gehaald was, maar was er af gevallen. Ik was in de keuken de boodschappen opruimen en had het niet gezien. Ineens vliegt er een kat vol in paniek door de woonkamer. Gelukkig bij rondje twee had ik hem te pakken en kon ik hem makkelijk bevrijden. Milou was van schrik de carosselkast in gevlucht. (Kunnen ze via de plint onder de keuken in komen ookal zit hij dicht) beide zijn de hele middag op hun hoede geweest. Echt geleerd heeft hij er echter niet van. Vandaag haalde mijn vriend zijn mountainbike schoenen uit een zakje en trekt ze aan. Nog voor hij zijn schoenen aan heeft en het zakje op wil pakken om mee naar buiten te nemen, klaar voor als hij straks terug komt zat Lotfi al vast (had hij nog niet door overigens dus nu geen paniek) Ook worden ze volgende week beide gecastreerd dus dat is voor hun ook stressvol natuurlijk, ookal probeer ik het zo catfriendly te maken. De procox is trouwens een suspensie en dat vonden ze niet zo relax. Dat kost echt wel wat moeite. 23 februari 2021 aangepast door MichelleloveElmo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 23 februari 2021 Delen Geplaatst: 23 februari 2021 Bedankt voor de update. Jullie zijn dus nog niet helemaal uit de misère. Wat een leuke halve zolen zijn het toch, hè. Sterkte met de castraties en het vele werk om de besmetting weg te krijgen. Kunnen ze dan geen besmetting overbrengen naar de DA praktijk? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 23 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2021 26 minuten geleden zei JokeC: Bedankt voor de update. Jullie zijn dus nog niet helemaal uit de misère. Wat een leuke halve zolen zijn het toch, hè. Sterkte met de castraties en het vele werk om de besmetting weg te krijgen. Kunnen ze dan geen besmetting overbrengen naar de DA praktijk? Daar gaan we uiteraard ook hygiënisch te werk. Ik moet me op t werk omkleden om besmetting te voorkomen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 23 februari 2021 Delen Geplaatst: 23 februari 2021 Jeempie, dat was niet wat je je voorgesteld had toen Lofti en Milou kwamen. Coronamaatregelen en dan ook nog kittenmaatregelen.....alsof het eerste al niet lastig genoeg is. Gelukkig zijn het wel schatten van katten, dat scheelt weer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 14 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2021 1 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 14 maart 2021 Delen Geplaatst: 14 maart 2021 2 hours ago zei MichelleloveElmo: Heeft ze/hij een kapje? Waarom? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 14 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2021 @Punky punk 10 dagen geleden zijn beide gecastreerd en helaas is sinds gister de wond van Milou ontstoken. Ze mag er uiteraard niet aanzitten en liever geen romper ivm dat de wond aan de lucht kan drogen. Omdat ze de kap (half) af kan krijgen (touwtjes los en als hij vast zit en ja hij zit strak) zit hij klem in haar bekje heeft ze snachts toch een rompertje aan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 14 maart 2021 Delen Geplaatst: 14 maart 2021 Zijn de hechtingen er al uit of opgelost? Het is gelukkig wel een optimistisch katje: dan maar gezellig aangepast spelen mét rare kap op, lief hoor. Wat vindt Lofti van zijn maatje met een lampenkap? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 14 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2021 (aangepast) Nee, hechtingen zijn nog niet volledig opgelost en zitten zo diep dat je ze zonder verdoving er echt niet hit gaat krijgen. Ik denk dus ook dat ze als het de komende twee dagen niet verbeterd we dat of onder narcose moeten doen of wondopschoning. Ik mag er nu wel aan zitten als ze ligt, dus kan het wel goed schoonmaken paar keer per dag. Beetje knuffelen, kroelen, nat gaasje er over met fysiologisch zout, kroelen knuffie. Lotfi vond het eerst maar super raar, maar lijkt het nu niet eens meer op te merken. Het zijn wat dat betreft echt hele fijne katjes. Ze probeert ook alles op t gevaarlijke af. Dus we hebben de onderkant van de krabplank maar weg gehaald wand ze probeerde al omhoog te klimmen😳 en het opstapje bij de klimboom weg gehaald 14 maart 2021 aangepast door MichelleloveElmo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 14 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2021 Hier langs de muur om hoog klimmen (op de gele streep hoort dus ook een krabplank) en op die smalle planken meteen kap lijkt me geen goed idee, als ze daar bovenin de bocht al kan maken met die kap Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 14 maart 2021 Delen Geplaatst: 14 maart 2021 Ja, dat was zeker een slimme zet om die krapplank weg te halen om zo te voorkomen dat ze vergeet dat ze met die kap een stuk breder is en zich een ongeluk valt als ze op de planken springt of draait. 😧 Het is wat met die katjes. Maar ze hebben wel een geweldig thuis gekregen bij jullie met al dat klim- en speelmateriaal. 👍 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 14 maart 2021 Delen Geplaatst: 14 maart 2021 Het is wat met de katjes... Hopelijk knappen ze nu snel op en kunnen jullie eindelijk onbezorgd van ze genieten. Leuke foto’s en filmpjes van ze. En inderdaad, leuk dat ze normaalgesproken tegen de muur op kunnen klimmen naar die plankjes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 15 maart 2021 Delen Geplaatst: 15 maart 2021 Het zit ze niet mee zeg... Gelukkig blijft ze wel vrolijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 15 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2021 Op 14-3-2021 at 15:06 zei JokeC: Ja, dat was zeker een slimme zet om die krapplank weg te halen om zo te voorkomen dat ze vergeet dat ze met die kap een stuk breder is en zich een ongeluk valt als ze op de planken springt of draait. 😧 Het is wat met die katjes. Maar ze hebben wel een geweldig thuis gekregen bij jullie met al dat klim- en speelmateriaal. 👍 Dat vinden ze ook echt helemaal leuk. Lotfi mist het echt. Die probeert nu steeds in de muur te klimmen, maar dat gaat natuurlijk niet. En Milou gaat, met of zonder kap(rompertje) gewoon de klimboom in, lekker in het mandje chillen. En eigenlijk ook heel soepel. Ben wel hel blij dat de klimboom nog niet hogere planken heeft😅 Op 14-3-2021 at 17:00 zei Lienappelsien: Het is wat met de katjes... Hopelijk knappen ze nu snel op en kunnen jullie eindelijk onbezorgd van ze genieten. Leuke foto’s en filmpjes van ze. En inderdaad, leuk dat ze normaalgesproken tegen de muur op kunnen klimmen naar die plankjes! Thanx! Hoop het ook. Als je met kittens begint hoop je toch de eerste jaren van hun leven op minder zorgen 14 minuten geleden zei JacB: Het zit ze niet mee zeg... Gelukkig blijft ze wel vrolijk. Absoluut, probeer dat voor mijzelf ook te relativeren. Ik ben iemand die snel uit t loot geslagen is, down kan worden, beren op de weg ziet en als ik dan zie wat die kleintjes nu al voor hun kiezen gehad hebben en na operatie zo snel herstellen en weer door gaan.. kunnen wij mensen (de meeste dan, sommige kunnen dat al) een voorbeeld aan nemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 15 maart 2021 Delen Geplaatst: 15 maart 2021 Voor je zorgen maken, heb je zelfbesef nodig en dat hebben poezen niet, die leven gewoon in het moment. Gelukkig maar. Zijn ze nu van hun diarree genezen trouwens? Ik zie tante Lampenkap al in de boom in het mandje liggen dutten....😄🥰 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 15 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2021 16 minuten geleden zei JokeC: Voor je zorgen maken, heb je zelfbesef nodig en dat hebben poezen niet, die leven gewoon in het moment. Gelukkig maar. Zijn ze nu van hun diarree genezen trouwens? Ik zie tante Lampenkap al in de boom in het mandje liggen dutten....😄🥰 Nja ben het niet helemaal met je eens. Je merkt dat toch veel katten echt ongelukkig zijn met een kap en of rompertje. Milou heeft helaas nu weer flink diarree, waarschijnlijk door dit type ab wat ze nu ivm haar wond krijgt. Nu twee lampenkappen in de boom😉😂 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 15 maart 2021 Delen Geplaatst: 15 maart 2021 Tuurlijk is ze niet blij met het rompertje of de lampenkap, maar ze is niet aan het piekeren over morgen en overmorgen en of het ooit nog goed komt.....waar wij zelf zo goed in zijn af en toe. 🙂 De boom is echt een succes, hè, zo leuk geworden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 15 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2021 (aangepast) Nee, dat klopt. Daar maakt ze zich geen zorgen over. Maar ondanks de kap of t rompertje, de diarree en de pijn die we haar doen als we de wond schoonmaken, is ze zo gelukkig en ondernemend en vertrouwd ons nog zo. Terwijl ze met het schoonmaken echt aan het blazen en grommen is. De boom.is zeker een succes, net als de (klim/krab) planken aan de muur echt leuk als je idee in de praktijk ook bevalt 15 maart 2021 aangepast door MichelleloveElmo 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 maart 2021 Delen Geplaatst: 16 maart 2021 Leuk! Wij hebben ook een "cat-walk" langs het plafond. Eigenlijk zodat de katten stress-vrij over kunnen steken zonder dat ze over de vloer moeten, waar de hond loopt. Maar de hond en katten gaan eigenlijk prima samen, dus echt een probleem is dat niet. Ze gebruiken de plankjes vooral tijdens de dolle 5 minuten, dan vliegen ze door het hele huis heen 😄 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 16 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2021 Haha, dat lijkt mij ook tof, maar gezien we hier niet langer dan een jaar of twee verwachten te wonen vond ik dat wel erg veel. Misschien in ons toekomst huis. Bij Lotfi is het ook vooral tijdens zijn gekke minuten, maar als kitten heeft hij die nogal vaak😂 al gaat hij er ook vaak zitten als wij door die deur gaan of hij ons hoort op de trap. Dan probeert hij daar boven om t hoekje te gluren wat we aan het doen zijn.😻 Maar ooit zou wil wel een parcours willen dat ze zonder op de vloer te komen de kamer rond kunnen. Dat geeft zo'n veilig gevoel voor katten, dat de wetenschap dat ze weg kunnen komen dat ze vaak veel meer ontspannen zijn. Al wil ik ook graag kamer hoge deuren, dus hoe we dat dan gaan doen weet ik nog niet helemaal. Maar dat zijn zorgen voor later😂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 16 maart 2021 Delen Geplaatst: 16 maart 2021 Het zit niet echt mee, gelukkig zijn ze zo vrolijk en blijven ze ook vrolijk! 👍 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 20 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2021 Eeenn weer terug bij af..woensdag Milou mee naar werk genomen, en ook de da vond de wond er keurig uit zien dus mocht stoppen met de AB, rompertje en kap mocht af. En nu dus weer ontstoken.. net schoongemaakt en t hechtdraad wat ik nu weer zag zitten zo veel mogelijk verwijderd. Heb echt het idee dat ze daar de reactie op heeft... Had nog ab dus mee gestart en novacam gegeven. Maandag maar weer even overleggen🙄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten