Ga naar inhoud

Kittens

MichelleloveElmo
 Delen

Aanbevolen berichten

Haha, ja kittens! Voor katten is het heel goed voor hun emotionele ontwikkeling om samen op te groeien. Heel veel op opvangen plaatsten kittens niet eens meer alleen, hetzij ze bij een jonge opvang ( onder een jaar) samen komen.

Het worden er twee! De namen zijn bekent, Lotfi (gaat helpen met de vaatwasser) en Milou.

IMG-20201220-WA0003~2.jpg

IMG-20201220-WA0004~2.jpg

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk! Veel plezier. Heeft je vriend al wel katten gehad?

18 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Haha, ja kittens! Voor katten is het heel goed voor hun emotionele ontwikkeling om samen op te groeien. Heel veel op opvangen plaatsten kittens niet eens meer alleen, hetzij ze bij een jonge opvang ( onder een jaar) samen komen.

Dat wist ik ook niet. Maar hoe ziet zo’n opvang dat dan als ze volwassen zijn geworden? Want katten zijn over het algemeen toch vrij solitaire dieren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met volwassen katten is het een wat ander verhaal, dat lukt lang niet altijd. Dat heeft waarschijnlijk ook wel te maken juist met het feit dat ze als kitten alleen waren en vaak te jong bij de moeder weg. Wat ik zo her en der zie staan bij opvangen en asielen geeft de indruk dat ze het voor volwassen katten echt per geval bekijken. Maar als ze samen opgroeien dan geeft dat ook op latere leeftijd niet zomaar problemen. 

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Lienappelsien:

Leuk! Veel plezier. Heeft je vriend al wel katten gehad?

Dat wist ik ook niet. Maar hoe ziet zo’n opvang dat dan als ze volwassen zijn geworden? Want katten zijn over het algemeen toch vrij solitaire dieren?

Katten zij qua jagen solitair, maar leven veder wel in kleine groepen, die samen opgroeien (moeder met kittens, waarvan vooral de dames blijven hangen) Het is echter niet zo dat je volwassen dieren zomaar bij elkaar kan plaatsen. Daar gaat echt wat tijd en werk inzitten. Wel gaat het vaak veel makkelijker en beter als de kittens in een groep opgegroeid zijn. 

Veder moeten ze natuurlijk wel voldoende ruimte hebben. Ze moeten elkaar wel kunnen ontlopen als ze daar behoefte aan hebben.

Mijn vriend heeft inderdaad al eerder katten gehad. Hij is van huis uit met katten opgegroeid. Toen wij wat kregen had hij geen katten. En daarna is hij heel geduldig geweest en gewacht tot de situatie daar was dat we monstertjes in huis kunnen halen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties! De kittens zijn zo cute! Maar ook vermoeiend en zijn er veel mee bezig dus nog geen fut gehad om te reageren.

Toe we ze hadden opgehaald hebben we ze eerst boven neergezet in de hobbykamer van mijn vriend. Voor de eerste nacht leek ons 1 kamer verkennen wel genoeg voor die kleine ukjes. Alles stond al klaar dus wij zijn op de grond gaan zitten met het vervoersmandje open. We hadden verwacht dat ze wel even de tijd nodig zouden hebben dus mijn vriend had zijn pc aan gezet en ik was op de grond gaan zitten met een luisterboek. Nou, kreeg nog niet de kans. Ze gingen gelijk spelen en ontdekken. 

De kattenbak korrels die we hadden vonden ze verschrikkelijk. Hierdoor dus een ongelukje gehad. We hadden al het vermoeden, maar net voor mijn vriend nieuwe korrels had gehaald was het net te laat. Veder zijn ze echt al super zindelijk. 

De dag er na zijn ze ook op ontdekking geweest in de hal, overloop, badkamer en dus ook kennis gemaakt met een trap. Nou, dat ging ook echt super snel. Inmiddels sjesen ze al de trap op en af. Ook lagen ze al lekker bij ons te slapen

Op donderdag hadden we ook de woonkamer opengezet maar er even niet helemaal over na gedacht. Ondanks dat we al weken met de buren die katten hebben kleedjes wisselen en ook van de kitties en de konijnen kleedjes gewisseld hadden en hier op gevoerd Robi schoot meteen in blinde paniek door de ren heen, waar Sergio, Lotfi en Milou weer van schrokken. En de kleedjes reageerde ze beide echt totaal niet op. Nu een kleed over een deel van de ren gelegd dat deze meer afgeschermd is en een extra cube in de ren gezet. 

Playtime

Gisterochtend ging het al een stuk beter en hebben Lotfi en Milou een deel van de woonkamer ontdekt. En beide ook dat de plint in de keuken net niet overal helemaal tot boven aan is, en ze dus onder de keuken kunnen komen. Gelukkig hadden we het door en zijn ze er nog niet onder geweest. Ga nu van karton iets maken om het af te sluiten. De  plint kan namelijk op die plekken niet hoger omdat daar dan de deurtjes (carrouselkast en vaatwasser) niet openen kunnen/ te vochtig word. 

Veder hebben ze vandaag naast veder ontdekken van de woonkamer ook heerlijk al liggen slapen op de bank. Dus ondanks dat ze de konijnen nog wel spannend vinden, voelen ze zich bij ons wel veilig.

Veder maakt Lotfi de belofte als vaatwashulp meer dan waar

129303962_207280444135125_1856822496450603832_o 5 december.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, zo’n updates wil ik wel vaker hoor!

4 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Bedankt voor alle reacties! De kittens zijn zo cute! Maar ook vermoeiend en zijn er veel mee bezig dus nog geen fut gehad om te reageren.

Toe we ze hadden opgehaald hebben we ze eerst boven neergezet in de hobbykamer van mijn vriend. Voor de eerste nacht leek ons 1 kamer verkennen wel genoeg voor die kleine ukjes. Alles stond al klaar dus wij zijn op de grond gaan zitten met het vervoersmandje open. We hadden verwacht dat ze wel even de tijd nodig zouden hebben dus mijn vriend had zijn pc aangezet en ik was op de grond gaan zitten met een luisterboek. Nou, kreeg nog niet de kans. Ze gingen gelijk spelen en ontdekken.

De kattenbak korrels die we hadden vonden ze verschrikkelijk. Hierdoor dus een ongelukje gehad. We hadden al het vermoeden, maar net voor mijn vriend nieuwe korrels had gehaald was het net te laat. Veder zijn ze echt al super zindelijk. 

De dag er na zijn ze ook op ontdekking geweest in de hal, overloop, badkamer en dus ook kennis gemaakt met een trap. Nou, dat ging ook echt super snel. Inmiddels sjesen ze al de trap op en af. Ook lagen ze al lekker bij ons te slapen

Op donderdag hadden we ook de woonkamer opengezet maar er even niet helemaal over na gedacht. Ondanks dat we al weken met de buren die katten hebben kleedjes wisselen en ook van de kitties en de konijnen kleedjes gewisseld hadden en hier op gevoerd Robi schoot meteen in blinde paniek door de ren heen, waar Sergio, Lotfi en Milou weer van schrokken. En de kleedjes reageerde ze beide echt totaal niet op. Nu een kleed over een deel van de ren gelegd dat deze meer afgeschermd is en een extra cube in de ren gezet. 

Playtime

Gisterochtend ging het al een stuk beter en hebben Lotfi en Milou een deel van de woonkamer ontdekt. En beide ook dat de plint in de keuken net niet overal helemaal tot boven aan is, en ze dus onder de keuken kunnen komen. Gelukkig hadden we het door en zijn ze er nog niet onder geweest. Ga nu van karton iets maken om het af te sluiten. De  plint kan namelijk op die plekken niet hoger omdat daar dan de deurtjes (carrouselkast en vaatwasser) niet openen kunnen/ te vochtig word. 

Veder hebben ze vandaag naast veder ontdekken van de woonkamer ook heerlijk al liggen slapen op de bank. Dus ondanks dat ze de konijnen nog wel spannend vinden, voelen ze zich bij ons wel veilig.

Veder maakt Lotfi de belofte als vaatwashulp meer dan waar

129303962_207280444135125_1856822496450603832_o 5 december.jpg

Nou katjes mag je niet onderschatten hoor! Dat zijn geen konijnen.Zul je nog wel merken. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij ook. Net hadden we de konijnen even los, hoorden we een hoop kabaal in de gang en daarna doodsebstilte, dus wilden we toch even kijken. Nou zodra de deur open ging renden Lotfi en Milou de woonkamer in. Bleek dat ze een mand hadden omgegooid en veder niks spannends. Maar samen los lijkt ons nu nog niet zo goed idee. Robi vond t spannend en Sergio kan als hij iets niet leuk of eng vind best gel uit de hoek komen. Door de tralies heen kijkt hij niet op of om als hij ze ziet, maarja samen los is toch iets anders. De kittens vinden de konijnen ook nog erg spannend, dus laat ze eerst maar kennis maken met tralies er tussen. Gelukkig ging Sergio keurig braaf meteen de ren in en hadden we de kittens snel te pakken dus konden de konijnen weer los zodra ze in de gang zaten maar toch. Was wel even spannend.

De vaatwas assistent is geweldig😁

aangepast door MichelleloveElmo
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .