Ga naar inhoud

Konijn wilt s*ks met kat


Cookiehetkonijn

Aanbevolen berichten

Hayy ik heb een konijn die cookie heet en het is een mannetje. Hij is alleen , omdat hij best wel verwaarloosd was door het vorige baasje. Hij is niet bang of iets dergelijks. We hebben hem alleen gered uit zijn vorig baasje maar wij kunnen er niet voor zorgen jammer genoeg. En zoeken op het moment een beter baasje voor. Maar mijn tante moet voor 2 dagen naar Duitsland. En de kat moest verzorgd worden maar daar voor vroeg ze ons en we zijden ja is goed. Er was gelijk een hele goeie klik tussen men konijn en de poes. Maar er was een iets te goeie klik tussen de twee en het is nog maar een kitten.  Ze waren eenmaal aan het spelen totdat men konijn iets heel raars begon te tonen bij de kont van de kitten en de kitten denkt dat het gwn spelen is. Ik weet niet echt wat ik moet doen eerlijk gezegd. HELP! EN COOKIE HEEFT HET NOG NOOIT BIJ ONS GEDAAN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het konijn gewoon wil laten zien dat hij de baas is. Dominant zijn noem je dat.

Omdat het nog een kitten is, kan het konijn natuurlijk heel makkelijk zeggen dat hij de baas is. Bij een grotere kat zullen ze dat vaak niet zo snel doen.

Ik zie wel vaker dat konijnen en katten wel een goeie klik hebben, maar ze willen natuurlijk wel de rangorde bepalen. De kitten zal het, zoals jij al zei, niet begrijpen en het als "spelen" zien. Daar is hij nog te jong voor. Ik zou wel oppassen dat hij het konijn niet per ongeluk krabt, als hij er genoeg van heeft. Een kat kan daarin toch meer schade aanrichten dan een konijn. Ik zou ze dan ook zeker niet alleen laten samen.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt super bedankt voor je reactie maar had nog even een vraag je. Het konijn zit de hele tijd achter de kitten aan en wil niks anders en voornamelijk achter de kont van de kant als je begrijpt wat ik bedoel. Voor dat de kitten er was knaagde hij echt NOOIT aan zijn hok en nu heel erg. En dit dit gebeurd echt de hele tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, konijnen knagen voornamelijk aan hun hok als ze zich vervelen, frustreren, alleen voelen, of omdat ze niks anders hebben om aan te knagen. Houten speeltjes, wilgentakken of ander knaagmateriaal kan ook verhelpen dat hij zich op het hok richt. Maar ja, soms smaakt zo'n hapje van een hok natuurlijk ook heel lekker 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het ook heel eerlijk gezegd dat hij het lekker vind smaken want hij heeft zo veel stokjes en dingetjes waar haar hij aan kan knagen dus hij heeft genoeg knaagwerk eigenlijk. Hij knaagt er helemaal oplos als hij de kitten ziet en dan word hij helemaal gek en als we los laten doet hij steeds het zelfde bij de kitten en dan zie we ook weer dat de kitten er helemaal gek van word. Oplossing een deken over de hok heen als hij gek word en het HELPT! Hij word weer helemaal zen en komt weer tot rust en doet lekker zijn en doet weer wat hij hier voor ook altijd deed. 
 

Bedankt voor alle reacties 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .